Januar '16 - en fællestråd

Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 769
Likede indlæg: 10154

Re: Januar '16 - en fællestråd

Indlægaf DetSorteCirkus » 19. jan 2016, 23:28

Yogamåtten er blevet indviet her til aften, og det var rart. Og gav som en sidegevinst aktivitet i maven på den gode måde, hvilket også var tiltrængt, efter at jeg uden rigtig at tænke over, at der var mælk i, havde spist Karolines Karrysuppe til aftensmad...

Nu vil gå i seng og arbejde på at få vendt min døgnrytme...
Lur mig om jeg ikke om to timer ligger pissesur og kører rundt på lagnet.
0
Je suis un tableau noir.
Brugeravatar
Ballademager
Kort karma: 349
Likede indlæg: 3457

Indlægaf Ballademager » 20. jan 2016, 05:52

Tager en pause fra tråden resten af den her uge. Er lidt medtaget pga for meget arbejde, og jeg går og overvejer, hvad jeg skal stille op :genert: Læser med, men får nok ikke kommenteret så meget.

I er seje! Fortsæt det gode arbejde :gogo: :rock:
0
Forstadskedelig :love:

I'll never know what I'm capable of, if I don't go where I'm scared to be lost...
Brugeravatar
Pandesteg
Kort karma: 230
Likede indlæg: 2470

Indlægaf Pandesteg » 20. jan 2016, 07:13

FruKuk skrev:Har været til cirkeltræning i dag, hvor jeg endte med at presse mig selv så meget, at jeg kastede op :tie: Ej men det var top pinligt. Tal lige om at være svag...

Ej hvor vildt! Det lyder bare ubehageligt, håber du er OK og ikke har mistet modet på cirkeltræning trods den oplevelse :tie:

Jeg blev tæsket godt igennem til træning i går. Det der H.I.T.-hold var et... hit :-D Det vil jeg gerne tage igen en dag. Sidder på min pind og er totalt mørbanket, haha.
Næste omgang træning bliver stepfitness på fredag, det er bare så god en måde at starte weekenden på. Synes stepfitness er megasjovt.

Aftensmaden i dag bliver nem, smørrebrød med div. pålæg. Manden ligger syg derhjemme og jeg skal ordne nogle ting efter arbejde, så det passer fint at det er hurtigt overstået med forberedelse af mad.
2
Heaven is a place on earth :jule:
Lykke
Kort karma: 45
Likede indlæg: 718

Indlægaf Lykke » 20. jan 2016, 08:10

fortsætte med at få gået ture med vognen. Tjek!
Begrænse indtaget af usundt - har 4 sociale ting i den kommende uge og håber det ikke ødelægger alt det gode. -Det gik faktisk bedre end forventet.
Få drukket mere vand - Kunne blive bedre.

Ved ikke om det er for sent med at sætte nye mål.
Men planen er at få noget ordentlig morgenmad.
Drikke mere vand.
Drikke mere te end kaffe.
Vælge en lækker snack til weekenden istedet for en masse.

I mandags havde jeg en dum dag. Manden kom mega sent hjem, jeg føler mig presset fordi jeg skal starte på skole 1/2 efter meget kort barsel. Og det er som om min hjerne har glemt alt. Kunne ikke finde et skema, ingen har lagt studieaktivitetsplaner op. Arg!
Trækker vejret dybt og ved at det hele nok skal gå. Har en skøn baby som sover godt, men det er jo ikke sikkert hun lige vil sove når jeg skal have undervisning.
0
Brugeravatar
MyGirl
Kort karma: 232
Likede indlæg: 1072

Indlægaf MyGirl » 20. jan 2016, 08:32

Sophaya skrev:
Guilded_Lily skrev:Det er ikke så godt, der går for længe mellem mine fastedage. Jo flere dage, der går, jo mere ender jeg med at spise, og jeg begynder at frygte fd. Sådan noget pjat!
Jeg skal faste i morgen, og det bliver en kold fornøjelse - jeg fryser ofte på fd, og jeg skal på skøjtebanen med min klasse til middag... Jeg tager dog ikke skøjter på, jeg står ude og puster på forslåede fingre og knæ :lol:

Jeg skulle også gerne ned og træne bagefter. Det er også for længe siden sidst. Det kan ses på maven :fløjt:

Jeg havde en ret god dag på job, hvor jeg endelig (!) har fået sat noget i gang med en pige, der virkelig har det svært i livet. Det er en rar følelse, når man endelig bliver hørt. Og jeg klarede en svær telefonsamtale med moderen, som normalt er virkelig usamarbejdsvillig. Jeg er stolt af mig selv!

Nu skal jeg bare tage mig sammen til at få ordnet køkken, puttet børn og smurt madpakker, så vil jeg sætte mig i sofaen med Eastenders og Årgang 0 på Play, mens jeg indvier mine nye farveblyanter...

Der er ikke noget bedre end lærere, der kæmper den kamp der :love: på mit frivillige arbejde har jeg SÅ mange unge der tænker at deres lærer ikke ser dem og at de ikke kan få hjælp den vej. Det er så fedt at se folk der modbeviser det. :blomst:

Enig :worship: Er sikker på Guilded er en helt fantastisk lærerinde.
0
Brugeravatar
Guilded_Lily
Kort karma: 220
Likede indlæg: 1709

Indlægaf Guilded_Lily » 20. jan 2016, 08:36

Sophaya skrev:
Der er ikke noget bedre end lærere, der kæmper den kamp der :love: på mit frivillige arbejde har jeg SÅ mange unge der tænker at deres lærer ikke ser dem og at de ikke kan få hjælp den vej. Det er så fedt at se folk der modbeviser det. :blomst:

Mange tak :blush: :kys:

Men altså...det er jo en del af mit job. Jeg ved godt, der findes lærere, der ikke er touchy-feely nok til at tage sig af trivlselsproblemer, men de lærere bør så i mine øjne heller ikke være klasselærere.
Det har været en lang og sej kamp med denne pige, og det har virkelig trukket veksler, at det har været så svært at få hjælp, men nu sker der endelig noget. Når der så samtidig er tale om omsorgssvigt er det virkelig et slag i maven hver gang, man får et afslag.
1
Brugeravatar
Guilded_Lily

Indlægaf Guilded_Lily » 20. jan 2016, 08:37

superboa skrev:Jeg får futtet skridt i skoene - hurra for Tæl skridt kampagnen, der er vældigt motiverende :)

Ellers har jeg fået ordnet en del hængepartier, og åh hvor det dog føles skønt, når man kan sætte flueben ved ting, der er blevet udskudt!

Den er jeg også med i :-D
1
Brugeravatar
Guilded_Lily

Indlægaf Guilded_Lily » 20. jan 2016, 08:37

DetSorteCirkus skrev:Yogamåtten er blevet indviet her til aften, og det var rart. Og gav som en sidegevinst aktivitet i maven på den gode måde, hvilket også var tiltrængt, efter at jeg uden rigtig at tænke over, at der var mælk i, havde spist Karolines Karrysuppe til aftensmad...

Nu vil gå i seng og arbejde på at få vendt min døgnrytme...
Lur mig om jeg ikke om to timer ligger pissesur og kører rundt på lagnet.

Jeg håber, du fik sovet!
0
Brugeravatar
Guilded_Lily

Indlægaf Guilded_Lily » 20. jan 2016, 08:39

Ballademager skrev:Tager en pause fra tråden resten af den her uge. Er lidt medtaget pga for meget arbejde, og jeg går og overvejer, hvad jeg skal stille op :genert: Læser med, men får nok ikke kommenteret så meget.

I er seje! Fortsæt det gode arbejde :gogo: :rock:

Det lyder ikke godt! Pas nu godt på selv - jeg håber, du er hurtigt tilbage igen! :kys:
0
Brugeravatar
MyGirl
Kort karma: 232
Likede indlæg: 1072

Indlægaf MyGirl » 20. jan 2016, 08:39

Hold nu fest, hvor er folk generelt aktive! Skal love for, der bliver motioneret.

Lige en kollektiv :worship: til alle jer, der kører på.

I giver mig mega dårlig samvittighed. Men det er jo også en god ting, for kan mærke, at motivationen til at gøre noget ved det er lige rundt om hjørnet :D

Efter et par uger med faste og relativt ordentlig mad, føler jeg mig endelig snart "tilbage" til der, hvor jeg var, før jul. (Nogen kan måske huske det, men smed en 10-15 kg. i efteråret sidste år.) NU vil jeg så gerne i gang med at få smidt de næste kg., så der skal strammes en aaanelse op igen. Fasten gør det desværre ikke helt alene - i hvert fald ikke i det tempo, jeg gerne vil have. Så der skal lidt motion ind, og jeg skal være en anelse bedre på mine spisedage. Men det er faktisk kun småting, der skal justeres.
3
Brugeravatar
Guilded_Lily

Indlægaf Guilded_Lily » 20. jan 2016, 09:04

Lykke skrev:I mandags havde jeg en dum dag. Manden kom mega sent hjem, jeg føler mig presset fordi jeg skal starte på skole 1/2 efter meget kort barsel. Og det er som om min hjerne har glemt alt. Kunne ikke finde et skema, ingen har lagt studieaktivitetsplaner op. Arg!
Trækker vejret dybt og ved at det hele nok skal gå. Har en skøn baby som sover godt, men det er jo ikke sikkert hun lige vil sove når jeg skal have undervisning.

Skal din mand overtage barslen?
0
Brugeravatar
Guilded_Lily

Indlægaf Guilded_Lily » 20. jan 2016, 09:06

MyGirl skrev:
Sophaya skrev:

Enig :worship: Er sikker på Guilded er en helt fantastisk lærerinde.

Tak :blush: Hvor er I søde :lun:

Men altså...der er intet fantastisk over det, synes jeg - det er bare en del af mit job...
1
Brugeravatar
Guilded_Lily

Indlægaf Guilded_Lily » 20. jan 2016, 09:16

Her er ugens første fd i gang, og det hiver i mig at kværne et eller andet grisset. Jeg har en masse udfordringer på jobbet pt (pigen er ikke den eneste sag, og sagerne differerer heldigvis i sværhedsgrad/alvor, men de fylder!), derudover skal jeg lige have styr på hverdagen igen hjemme. Uge 1 og uge 2 kørte bare på skinner; vi havde styr på, hvem gjorde hvad, vi havde en madplan for 14 dage, som der var handlet ind til på én gang, så det kun var dagligvarer, der skulle med på hjemvejen et par gange om ugen, der var styr på mine træningstider og mandens aftaler og hurra.

Nu har vi ingen madplan, vi har intet overblik over fryser og køleskab, og i dag skal søn og mand pludselig til svømning kl. 17. Det har hele tiden været planen, at sønnen skulle lære at svømme, da han gerne vil dykke som sin far. I går ringede manden så fra klubben og sagde, at det snorkeldykkerbørnehold, han selv var med til at starte op for mange år siden, bliver nedlagt, hvis ikke de finder en ekstra mand - og så er han selvfølgelig sprunget til - og sønnen kan komme gratis med. Klart skal de det! Men det karambolerer med min træning. Det må vi planlægge os ud af, værre er det ikke, men mit hoved kokser pt.

Vi skal nok finde ud af det. Jeg har klaret dagens undervisning, har lige tid til at lave oplæg om Jack the Ripper nu, inden jeg hiver min klasse med på skøjtebanen. Jeg kan køre direkte derfra kl. 14.15, nå ned og træne en times tid, så kan de sagtens nå i svømmehallen, drengene.

Der er bare ikke lige styr på aftensmaden...
0
Brugeravatar
Ally
Kort karma: 119
Likede indlæg: 1052

Indlægaf Ally » 20. jan 2016, 09:47

Guilded_Lily skrev:Men altså...der er intet fantastisk over det, synes jeg - det er bare en del af mit job...

What she said :D
1
Brugeravatar
Guilded_Lily

Indlægaf Guilded_Lily » 20. jan 2016, 16:04

Møgtræning! Vi havde en superhyggelig tur på skøjtebanen, men hold nu kaje, hvor mine tæer var STIVfrosne efter en time dernede! Jeg kunne næsten ikke træde pedalerne i bilen, fordi benene rystede.

Da jeg så kom ned og fik klædt om til mit iskolde tøj, gik jeg op og fandt to andre godt igang. Fint nok. Jeg hoppede på crosstraineren og satte dobbelt belastning på i forhold til sædvanligt og kørte derudaf. Pludselig væltede det bare ind i en lind strøm, så på en halv time gik vi fra at være tre til at være 11 - det er der nærmest ikke plads til. Samtlige cardiomaskiner blev kapret og vægtrummet blev okkuperet af et nogle unge fyre, der stank frygteligt af sved i løbet af no time. Maskinerne står så tæt, at uanset hvor de befandt sig, rev svedlugten i næsen. Så 40 minutter efter jeg kom, gik jeg ud ad døren igen. Jeg nåede ikke engang at blive sådan ret varm.

Nu er drengene sendt af sted og datteren og jeg skal have suppe. Det kan vores hoste og snotnæser nok trænge til...
0

Tilbage til "Sund og/eller slank"