Januar '16 - en fællestråd

Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 772
Likede indlæg: 10277

Re: Januar '16 - en fællestråd

Indlægaf DetSorteCirkus » 20. jan 2016, 22:49

Guilded_Lily skrev:
DetSorteCirkus skrev:Yogamåtten er blevet indviet her til aften, og det var rart. Og gav som en sidegevinst aktivitet i maven på den gode måde, hvilket også var tiltrængt, efter at jeg uden rigtig at tænke over, at der var mælk i, havde spist Karolines Karrysuppe til aftensmad...

Nu vil gå i seng og arbejde på at få vendt min døgnrytme...
Lur mig om jeg ikke om to timer ligger pissesur og kører rundt på lagnet.

Jeg håber, du fik sovet!

Det gjorde jeg, men ikke med det samme, og jeg vågnede meget tidligt, fordi overboens børn er oppe ved 5/6-tiden. Så jeg var træt og gnaven og faldt efter noget tid i søvn igen - og vågnede kl. 10.15 :blomst: (smiley brugt ironisk)

På positivsiden har jeg i denne uge indtil videre gået 8,5 km, altså baseret på reelle gåture.
Maden går det også fint med, omend der er begyndt at snige sig lidt snacking ind igen, og det skal der ikke.
Jeg må dog indrømme, at jeg er påpasselig med ikke at hidse mig op over seks bolcher, 10 stk. Toms Orangegrene og seks riskiks med chokolade på på tre dage.
1
Je suis un tableau noir.
Brugeravatar
Ally
Kort karma: 120
Likede indlæg: 1060

Indlægaf Ally » 21. jan 2016, 08:05

Mht. træningscentre har jeg muligheden af at træne i fitnesscentret på mandens arbejde. Det er forholdsvis nyrenoveret og med masser af plads til cardio og vægttræning - både i maskiner og med frivægte. Særlig området med frivægtene er ofte fyldt, men det er "værst" om eftermiddagen og aftenen.
0
Brugeravatar
Ally

Indlægaf Ally » 21. jan 2016, 08:22

Meget kan man sige om Lov 409, men det er bestemt en fordel, at jeg har muligheden for at arbejde hjemme, da det bl.a. betyder, at jeg kan aflevere og hente pigerne i skolen og børnehaven. Og det gør jeg i dag, arbejder hjemme - og har også haft fornøjelsen af at aflevere pigerne. Det er også til stor overraskelse for pædagogerne i børnehaven, når jeg afleverer og henter, da det ikke sker så tit :lol:

I sidste uge nævnte jeg, at jeg havde fået chancen for at undervise i engelsk på en af skolens andre afdelinger. Der er ganske enkelt tale om handelsskolen, som uden tvivl er anderledes end den tekniske afdeling, hvor jeg til daglig befinder mig blandt håndværkere - både afdelingen, men i særdeleshed også elevgruppen - men det bliver spændende.
I dag skal jeg have lavet undervisningsplan for engelsk, som er det fag, jeg skal undervise i på handelsskolen. Som udgangspunkt skal jeg bruge et online-undervisningsmateriale, der omhandler Youth Culture, England/USA/Australien/Canada og butik/kontor-relaterede emner. Derudover grammatik og diverse afleveringsopgaver.
0
Brugeravatar
Pandesteg
Kort karma: 232
Likede indlæg: 2501

Indlægaf Pandesteg » 21. jan 2016, 08:26

Føj det var koldt at cykle i morges :tie: Og jeg er stadig møg-øm i min røv og i mine lår. Håber på at kunne tage en løbetur i eftermiddag, ser ud til at vejret skulle blive fint og min mand ligger stadig syg derhjemme, så må indrømme jeg ikke har noget i mod at være lidt ekstra længe ude af huset :genert:
1
Heaven is a place on earth :jule:
Brugeravatar
Julie
Kort karma: 29
Likede indlæg: 332

Indlægaf Julie » 21. jan 2016, 18:57

Hah! Så så man lige mig, træne! 40 baner på 35minutter i svømmeren :D Meget tilfredsstillende at svømme det samme, som jeg plejer - selvom det er et par måneder siden sidst!

+ jeg har klippet mit hår i dag, og det er blevet pææænt! God dag i dag!
2
HappyHippo
Kort karma: 48
Likede indlæg: 717

Indlægaf HappyHippo » 21. jan 2016, 19:22

Jeg havde lovet min kæreste lasagne og gad ikke lave en sundere version til mig selv, så har både fået pasta og mornaysauce til aften. Og faldt i søvn lige efter :lol:

Jeg kom også lige til at købe en ramme cola i dag og nu står der en dåse og kalder på mig i køleskabet :fløjt: must resist...
0
Brugeravatar
Ally

Indlægaf Ally » 21. jan 2016, 20:00

Jeg er netop kommet hjem fra fitnesscentret. Jeg burde nok have kørt programmet igennem, men jeg havde lyst til cardio - og sådan blev det til, at jeg cardio-trænede en times tid inkl. mave/ryg/balde-øvelserne, som fysioterapeuten anbefalede mig.

Jeg er en smule nervøs over at skulle møde en ny klasse i morgen. Den klasse på handelsskolen, som jeg skal undervise i engelsk. Det burde jeg ikke være, for jeg møder tit nye klasser, men det er nok fordi det er på en anden afdeling end min egen. Krydser fingre for, at det kommer til at gå godt :blush:
1
Brugeravatar
Pandesteg

Indlægaf Pandesteg » 21. jan 2016, 20:06

Log_Lady skrev:I går aftes faldt jeg i gryden med varm kakao. Det var ikke så godt. Til gengæld har jeg ikke spist hverken slik eller kage endnu, til trods for, at jeg var i mødregruppe, hvor der var scones og chokoladecroissanter. I morgen er det min ugentlige slikdag, og jeg har lidt lyst til at købe en stor pose blandet slik. Nu må vi se, hvad det bliver til ... :p

Jeg har løbet en tur på 10 km i forgårs, og i morgen skal jeg ud at løbe igen. Jeg har lyst til at se, om jeg kan presse tallet op på 13 km, men hvis det fryser lige så meget, som det gjorde i tirsdags, bliver 10 km nok maksimum igen. Trods tre lag træningstøj på overkroppen og 2 lag på benene, hue og handsker, blev det alligevel lige køligt nok. :s

Sejt gået med både kage og motion!!

Mht løbeturene så bare til inspiration så har jeg har 3 lag på benene (det midterste er rigtige vinterløbetights), på overkroppen (alt er langærmet selvfølgelig) en mellemlagstrøje, en merinould-undertrøje, en tyk løbetrøje, en fleecetrøje og min løbejakke og det er ret passede. Fryser ikke i det outfit medmindre det blæser helt vildt. Og så kan det godt betale sig at købe vinterløbesokker - jeg har nogle der er sygt gode og virkelig varme men som samtidig lader fødderne ånde. Eneste minus er at de er møgdyre :tie:

Men jeg håber godt nok ikke det bliver koldere, for har ikke flere stykker tøj jeg kan tilføje :-D
Senest rettet af Pandesteg 21. jan 2016, 20:08, rettet i alt 2 gange.
0
HappyHippo

Indlægaf HappyHippo » 21. jan 2016, 20:07

Jeg var faktisk lidt aktiv i går. Vi stod sent op, så min datter kunne ikke komme i børnehave, da de skulle på tur kl 9. Så måtte jeg jo lave noget med hende, og vi cyklede ind på zoologisk museum og kiggede på dyr og skeletter :D

Jeg følte mig i hvert fald ret aktiv lige der. Jeg er vandt til at sove i løbet af dagen :genert:
1
Brugeravatar
FruKuk
Kort karma: 97
Likede indlæg: 700

Indlægaf FruKuk » 21. jan 2016, 20:45

Arg min mand sidder og guffer salte fisk og matadormix. Virkeligt ikke nemt at holde stand.

Udholder det ved at drømme om den fastelavnsbolle, jeg skal have i morgen.
3
Brugeravatar
FruKuk
Kort karma: 97
Likede indlæg: 700

Indlægaf FruKuk » 21. jan 2016, 20:59

Log_Lady skrev:
FruKuk skrev:Arg min mand sidder og guffer salte fisk og matadormix. Virkeligt ikke nemt at holde stand.

Hvor tarveligt. Som trøst får du en blomst af mig: :blomst:

Ret skal være ret - han spurgte faktisk, om det var ok. Og det er det. I teorien :genert:

Tak for blomsten :kys:
0
HappyHippo

Indlægaf HappyHippo » 21. jan 2016, 21:01

FruKuk skrev:Arg min mand sidder og guffer salte fisk og matadormix. Virkeligt ikke nemt at holde stand.

Forleden spiste min dumme kæreste et rør pringles, mens vi så film.

Årh, fastelavnsboller. Jeg kan kun lide dem af vandbakkelsesdej med flødeskumsfyld, men de er også vildt lækre :savl:
0
Brugeravatar
Pandesteg

Indlægaf Pandesteg » 21. jan 2016, 21:08

Log_Lady skrev:
Pandesteg skrev:Sejt gået med både kage og motion!!

Mht løbeturene så bare til inspiration så har jeg har 3 lag på benene (det midterste er rigtige vinterløbetights), på overkroppen (alt er langærmet selvfølgelig) en mellemlagstrøje, en merinould-undertrøje, en tyk løbetrøje, en fleecetrøje og min løbejakke og det er ret passede. Fryser ikke i det outfit medmindre det blæser helt vildt. Og så kan det godt betale sig at købe vinterløbesokker - jeg har nogle der er sygt gode og virkelig varme men som samtidig lader fødderne ånde. Eneste minus er at de er møgdyre :tie:

Men jeg håber godt nok ikke det bliver koldere, for har ikke flere stykker tøj jeg kan tilføje :-D

Øj, det er godt nok også meget tøj, du har på overkroppen! :D Jeg bliver hurtigt meget varm, så for mig vil det nok være for meget - men et enkelt lag til ville ikke skade. Jeg har desværre (!) endnu ikke fået købt uldundertøj, men det råder jeg bod på inden næste uge. Jeg havde slet ikke overvejet, at man kan få vinterløbesokker, men sådan nogle skal jeg da ha'. :ivrig:

Ja det er ret meget - men det er også blevet tilføjet lidt efter lidt fordi jeg frøs så pissemeget :-D

Mine strømper er dem her http://www.loebeshop.dk/plussock-winter ... ssion.html, de er vildt gode, købte dem på tilbud til 99 kr. Er efterhånden blevet fan af kompressionsstrømper, det gør bare et eller andet godt synes jeg.

Kan forresten anbefale Helly Hansens Ice Crew uldundertrøjer, de er mega gode! Jeg har sådan en her: http://www.loebeshop.dk/helly-hansen-da ... 14372.html Men desværre også ret pricey. Dog hver en krone værd. (Og nu kom jeg lige til at tænke på hvor mange penge jeg mon har købt udstyr for det seneste år :tie:)
0
Brugeravatar
Guilded_Lily
Kort karma: 220
Likede indlæg: 1716

Indlægaf Guilded_Lily » 22. jan 2016, 07:57

Wush, jeg er træt! Det er dælme godt, det er fredag!

Det var en lang dag i går, men forældrearrangementet endte med at blive rigtig hyggeligt på trods af, at vi ikke var mere end halvdelen af klassen repræsenteret.
Men man ved, man trænger til weekend og mulighed for at sove igennem, når alarmen ringer, man registrerer det en enkelt gang og kigger på uret og ser, man er 40 minutter for sent i morgenrutinen. Shiart!

Men nu er jeg klar til at holde oplæg om Jack the Ripper, og resten af dagen går med projekt. Vi har projektuge i næste uge, så jeg skal ikke forberede en masse i dag - dobbelt- :banan:

Jeg gruer allerede lidt for omklædningen til fitness i eftermiddag - tasken ligger i bilen i -7 grader de næste fem timer. (Det hjælper ikke at tage den med ind på kontoret, den bliver alligevel kold igen, når jeg kører...)

Well, here we go... God dag derude :dance:
3
HappyHippo

Indlægaf HappyHippo » 22. jan 2016, 11:40

Jeg har pms = craver alt med sukker og kan ikke passe min bukser.

Og oven i det er min datter syg og ville have chokoladeboller, så jeg bagte scones. Og kom til at spise en. Eller to. Men de smagte godt :D
0

Tilbage til "Sund og/eller slank"