Januar '16 - en fællestråd

Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 769
Likede indlæg: 10151

Re: Januar '16 - en fællestråd

Indlægaf DetSorteCirkus » 24. jan 2016, 20:20

Jeg var ved at få et chok, da jeg i dag tog en kjole på, som jeg sidst brugte før jul. Den sad overhovedet ikke stramt i taljen eller omkring armene, hvilken den ellers tidligere har haft en tendens til :8:
Der må være sket mere med min krop, end de to tabte kg. indikerer, men i modsætning til tidligere sundhedsprojekter har jeg også været konsekvent denne gang, og det burde vel også kunne mærkes efter en lille måned.

Min gåtur i tåge gik fint, og det var virkelig rart med højere temperaturer.
Nu skal jeg lave/revidere madplan. Jeg havde faktisk aftensmaden på plads, men bliver nødt til at ændre lidt, da jeg er kommet i besiddelse af en portion reste-roastbeef med tilbehør og åbenbart ikke skal én gang ud at spise, men to.
7
Je suis un tableau noir.
Brugeravatar
Sophaya
Kort karma: 392
Likede indlæg: 3769

Indlægaf Sophaya » 24. jan 2016, 20:45

Evaluering:
Søvn nok Tjek
Vitaminer hver dag Næsten!
Mere vand Yes!
Mindst 1 lang gåtur Jeps
Forholdsvis sund mad Jeps
Fokus på faglighed fremfor sundhed på 2-dages kursus Ja - selvom det faktisk var virkelig sund mad vi fik, så det var slet ikke et issue

Nye mål:
Søvn nok
Vitaminer hver dag
Mere vand
Gå London tynd
Forholdsvis sund mad - bortset fra på Jamie Oliver restaurant i London :love:

Status er, at jeg stadig er småsyg, kursus var fantastisk(!) og maden er ok for tiden, men kunne være bedre. Jeg lurer lidt på det der drikke boullion og om man skulle have noget småfaste. Jeg synes bare aldrig jeg har set det i nogen butikker.
Da jeg kom hjem fra kursus i fredags havde jeg bare lyst til at finde nogle traumatiserede børn jeg kunne stabilisere, jeg følte mig SÅ klar til at lave det arbejde jeg lige havde lært :lol:
I morgen tager jeg en dag i sengen med serier, så jeg forhåbentlig kan blive helt rask i stedet for det her halvsyge.
3
x
Brugeravatar
Guilded_Lily
Kort karma: 220
Likede indlæg: 1709

Indlægaf Guilded_Lily » 24. jan 2016, 21:34

Evaluering:

* faste 1 dag og 16:8 i weekenden Faste tjek, men 16:8 - narh. Jeg har spist, da jeg stod op, men så heller ikke mere før aftensmad. Men der gik ikke 16 timer imellem
* træne 2-3 gange Jeg har godt nok været af sted to gange, men den i onsdags, hvor jeg blev terroriseret af teenagedrengesved, måtte jeg opgive efter en time.
* huske væskebalancen Tjek
* skrive lister Oh yes. MANGE lister!
* sørge for at slappe max af, når jeg endelig har fri! Absolut! Jeg er så afslappet, jeg ikke orker at skulle tidligt op i morgen...

Jeg kom både i Bilka og fik trænet. To timer med max gas. Jeg lavede nye gentagelser (4x8 i stedet for 3x12-15 med 5 kg ekstra på maskinerne) og tog tungere håndvægte. Jeg var HELT færdig, da jeg sluttede af med 12 min. løb/gang og 10 min gang med 15% med 7 km/t. (Jeg varmer altid op med 30 min. på crosstraineren). Jeg er slet ikke stærk og hurtig som andre i tråden, men i dag var alligevel et fremskridt. Min drøm er bare at kunne løbe 3 km uden gang. Novella havde vist løbet 5 på en halv time? Det er den tid, jeg tager om 3 km... :genert:
I dag blev jeg så også terroriseret af klam svedlugt. Sådan rigtig sur gammelmandssved. Jeg var tæt på at gagge MANGE gange! Han blev heldigvis ikke så længe...

Nye mål:
* faste to gange
* træne to gange
* huske vandbalancen
* skrive lister
* slappe af, når jeg har fri (vi har projektuge hele ugen = lidt tidligere fri nogle dage :klap: )
* lade være med at stresse over irriterende fastelavnshalløj med sønnens klasse på lørdag. Han vil være Anakin SKywalker, og kostumet koster en bondegård (for mig, i hvert fald)

Sophaya skrev:Gå London tynd
Forholdsvis sund mad - bortset fra på Jamie Oliver restaurant i London :love:

Status er, at jeg stadig er småsyg, kursus var fantastisk(!) og maden er ok for tiden, men kunne være bedre. Jeg lurer lidt på det der drikke boullion og om man skulle have noget småfaste. Jeg synes bare aldrig jeg har set det i nogen butikker.
Da jeg kom hjem fra kursus i fredags havde jeg bare lyst til at finde nogle traumatiserede børn jeg kunne stabilisere, jeg følte mig SÅ klar til at lave det arbejde jeg lige havde lært :lol:
I morgen tager jeg en dag i sengen med serier, så jeg forhåbentlig kan blive helt rask i stedet for det her halvsyge.

DET dér, DET gider jeg bare ikke se på, nå! :skeptisk: (kald det en grøn-af-misundelsesmiley!) Fåt, hvor gad jeg godt en tur hjem sådan, lige NU! Tag lige en tur langs Southbank for mig, hva? Hvis du har tid og mod på det, så vil jeg gerne anbefale turen i Tower Bridge Glass Floor: http://www.towerbridge.org.uk/tower-bridge-glass-floor/

Jeg håber, det bliver en god oplevelse på den JO-restaurant, du skal på. Jeg blev noget skuffet over den i St. Albans.

Og rigtig god bedring! Håber, du når at blive rask inden London! :kram:
0
Brugeravatar
Sophaya
Kort karma: 392
Likede indlæg: 3769

Indlægaf Sophaya » 24. jan 2016, 21:59

Guilded_Lily skrev:
DET dér, DET gider jeg bare ikke se på, nå! :skeptisk: (kald det en grøn-af-misundelsesmiley!) Fåt, hvor gad jeg godt en tur hjem sådan, lige NU! Tag lige en tur langs Southbank for mig, hva? Hvis du har tid og mod på det, så vil jeg gerne anbefale turen i Tower Bridge Glass Floor: http://www.towerbridge.org.uk/tower-bridge-glass-floor/

Jeg håber, det bliver en god oplevelse på den JO-restaurant, du skal på. Jeg blev noget skuffet over den i St. Albans.

Og rigtig god bedring! Håber, du når at blive rask inden London! :kram:

Haha! Sorry :lol:
Det er bare en weekend, så vi har nærmest ingen tid. Det er bare for at komme lidt væk :D Vi skal se tower bridge, så jeg vil lige tjekke det der ud. Tak :kys:
Vi skal på Jamies ved Tower Bridge også, så jeg håber den er god - jeg er kæmpe Jamie fan :lol:
Tak, jeg tror (håber) på at den her virus er død når vi skal flyve! :tie: :pompom:
1
x
Brugeravatar
Viskelæder
Kort karma: 460
Likede indlæg: 4093

Indlægaf Viskelæder » 24. jan 2016, 22:22

Min uge har været ren røv. Det eneste gode, der skete er, at jeg har gået to ture, som jeg havde som mål. Ellers har jeg spist virkelig, virkelig usundt og meget. Jeg har været out of control! Og jeg tør da ikke veje mig :s
Jeg har været i biografen gratis med en gratis gufbillet (= mega mange gratis popcorn), på "julefrokost" med arbejdet, hvor jeg fik restaurantmad og vin, og selv de dage, hvor jeg ikke skulle noget, har jeg spist usundt.

Nå, men det eneste gode, det har gjort, er, at jeg da lige nu føler mig motiveret igen :pompom:
Jeg lavede i går kyllingefrikadeller og ægge-gratin, som jeg kan spise i den kommende uge, og jeg har lige lavet madpakke til i morgen, som består af gulerodssalat, æg, avokado og en af de der æggegratin-ting.

Mine mål for den kommende uge er:
- 3 gåture
- spise nogenlunde sundt
- ikke købe slik og andre snacks, men spise det, jeg har liggende, hvis jeg får cravings. Jeg har kun lort liggende, så måske det kan afholde mig fra at æde så meget :D
- Drikke mere vand og færre pepsi max
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 769
Likede indlæg: 10151

Indlægaf DetSorteCirkus » 24. jan 2016, 23:16

Nøj, jeg havde lyst til natmad lige før og var rigtig tæt på at give efter, da jeg hellere vil spise et måltid for meget end sætte mad op på en piedestal, men nu er lysten heldigvis futtet af igen.

Nu vil jeg lægge rent på sengen og skynde mig at falde i søvn. Forhåbentlig.
0
Je suis un tableau noir.
Brugeravatar
Aima
Kort karma: 603
Likede indlæg: 5005

Indlægaf Aima » 25. jan 2016, 01:56

Nå, men altså, jeg lavede nogle mål engang, jeg kan faktisk ikke huske, om det er en eller to uger siden, men jeg har ikke overholdt dem, alt blev simpelthen for presset. Heldigvis har jeg spist ordentligt, og jeg har også presset en træning ind hist og her, så det er ikke sådan, jeg er røget helt af sporet, det sker heldigvis ret sjældent, efterhånden.

Jeg er generelt i nogenlunde overskud, synes jeg, jeg er glad og effektiv, men jeg er fandme også bare så træt ind i mellem, at jeg knapt kan tænke en eneste tanke. Sommetider er jeg simpelthen nødt til at smide mig hen på eftermiddagen og sove en time eller to, også selvom jeg har sovet otte timer om natten. Det frustrerer mig, og jeg kan ikke helt finde ud af, om det er den der autoimmune defekt, jeg har, om det er vejret, en kombination eller hvad det er. Jeg startede på noget energi-kosttilskudshalløj i torsdags, som anbefales til folk med min sygdom (ah, jeg hader simpelthen det ord), så jeg krydser fingre for, det har lidt effekt.
Derudover overvejer jeg, om jeg skal forsøge mig med at leve antiinflammatorisk i februar, alternativt sætte et mål om at jeg skal prøve det i to uger. Jeg spiser i forvejen efter en del af principperne, så det er ikke fordi det bliver sådan helt vildt anderledes, men det er dog lidt omstændigt, synes jeg.

Jeg fravælger mål for den kommende uge, jeg får med sikkerhed både trænet og spist sundt og er slet ikke i farezonen for at baile noget dér, så jeg tænker, jeg lige sparer mig selv for et potentielt mini-nederlag og bare holder fast i at jeg gør hvad jeg kan, for det er egentligt ret meget, lige nu.

Jeg håber, alle er glade.

PS. Det her indlæg er skrevet fra min nye computer, jeg har ikke rigtigt skrevet indlæg fra computer, siden mine øjne gik i stykker for knap fire år siden, men nu har jeg fået en med masser af plads mellem tasterne og lys i tasteturet, så nu kører det fandme bare.
6
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
Ally
Kort karma: 119
Likede indlæg: 1051

Indlægaf Ally » 25. jan 2016, 07:25

Jeg var på vægten i morges. Oh. My. God. Den var helt hen i vejret og jeg lagde også mærke til nogle voldsomme tigerstriber (pænere ord for strækmærker :lol:) på lårene. Jeg forsøger at ændre adfærdsmønstre mht. vægten - not that it's easy - men oplevelsen sparker heldigvis til min stædighed og motivation.

Jeg faster normalt ikke, men fitnessinstruktøreren nævnte på et tidspunkt 16:8-fasten. Jeg har svært ved at undvære min morgenmad, men jeg vil dog forsøge mig med fasten. Ikke nødvendigvis hver dag og ikke i længere tid, men jeg vil dog afprøve det lidt for at se, om det kan sparke vægttabet lidt i gang.
1
Brugeravatar
Pandesteg
Kort karma: 229
Likede indlæg: 2467

Indlægaf Pandesteg » 25. jan 2016, 07:33

Ally skrev:Jeg var på vægten i morges. Oh. My. God. Den var helt hen i vejret og jeg lagde også mærke til nogle voldsomme tigerstriber (pænere ord for strækmærker :lol:) på lårene. Jeg forsøger at ændre adfærdsmønstre mht. vægten - not that it's easy - men oplevelsen sparker heldigvis til min stædighed og motivation.

Jeg faster normalt ikke, men fitnessinstruktøreren nævnte på et tidspunkt 16:8-fasten. Jeg har svært ved at undvære min morgenmad, men jeg vil dog forsøge mig med fasten. Ikke nødvendigvis hver dag og ikke i længere tid, men jeg vil dog afprøve det lidt for at se, om det kan sparke vægttabet lidt i gang.

Øv hvor træls med turen på vægten. Håber faste vil give dig gode resultater! Det er forsøget værd i hvert fald :)

Jeg er sygemeldt fra arbejde i dag, har fanget mandens snot/hoste/ondt i halsen :rulle: nogle mister appetitten når de er syge, jeg får bare fråderen på, især fordi jeg ikke har mistet smagssansen (endnu). Men vil prøve at holde mig til den madpakke jeg smurte i går (hvor der både er morgenmad og frokost i). Måske bager jeg nogle kernestykker med chokolade senere.... Årh hvor jeg håber jeg er rask til i morgen! Ellers bliver det virkelig en skoduge, for på onsdag er skal jeg have trukket en visdomstand ud så der bliver også minimum en halv fraværsdag dér.
0
Heaven is a place on earth :jule:
Brugeravatar
Guilded_Lily
Kort karma: 220
Likede indlæg: 1709

Indlægaf Guilded_Lily » 25. jan 2016, 10:23

Fastedag. Jeg er næsten ovre min formiddagskrise. Men det holder hårdt, når der er projektuge og man som sådan ikke er på-på. Jeg går lidt til hånde, vejleder og kopierer. Resten af tiden....tjeh, forsøger at holde mig vågen.

Jeg forestiller mig, aftensmaden skal bestå af tun, hytteost og grønt. Mand og børn skal have stegt flæsk á la manden (dvs. paneret!)
Jeg regner med, jeg må hjem på sofaen efter arbejde, og i morges kom jeg vist til at give et hint om, jeg måske ville tage ned og dyrke lidt cardio. Jeg skal have rykket rundt på mine træningsdage pga. mandens og sønnens pludselige svømme-/snorkeldykningstid om onsdagen.

Ally - et kærligt spark i rumpetten? Prøv evt. med 16:8 i weekenden, så du får fornemmelsen af det. Jeg synes egentlig, det er underligt så svært, det er blevet at undvære morgenmaden. Indtil jeg var et stykke op i start-20'erne, spiste jeg stort set aldrig morgenmad. Nu fungerer mit hoved ikke uden - på arbejdsdage. Jeg kan sagten strække den til eftermiddag i weekenden :stoned:

Pandesteg - rigtig god bedring! Opskrift på de kerneboller? Kan man lokke den ud af dig? :genert:
0
Brugeravatar
Alphilia
Kort karma: 15
Likede indlæg: 244

Indlægaf Alphilia » 25. jan 2016, 10:55

Nå, ny uge, nye mål :)
Havde en dag i går med alt for meget brød og (biograf)slik og havde det så elendigt hele aftenen, at det motiverer til sundere mad.

- Træne, gerne min 2 gange
- Havregryn til morgenmad
- Ingen digestive i min nattevagt (de er åndsvagt svære at holde sig fra kl 2. og kl 3. og kl 5....)
- Rigeligt med vand hver dag
- huske vitaminer mm
- gode sunde madpakker tors-søn
1
Brugeravatar
Pandesteg
Kort karma: 229
Likede indlæg: 2467

Indlægaf Pandesteg » 25. jan 2016, 11:26

Guilded_Lily skrev:
Pandesteg - rigtig god bedring! Opskrift på de kerneboller? Kan man lokke den ud af dig? :genert:

Mange tak :kys:
Opskriften er her: http://www.madbanditten.dk/2015/04/20/k ... chokolade/ Jeh bruger altid færdig kerneblanding for nemhed skyld. De er gode, men lidt porøse når man flækker dem.
1
Heaven is a place on earth :jule:
Brugeravatar
Ally
Kort karma: 119
Likede indlæg: 1051

Indlægaf Ally » 25. jan 2016, 12:07

Guilded_Lily skrev:Ally - et kærligt spark i rumpetten? Prøv evt. med 16:8 i weekenden, så du får fornemmelsen af det. Jeg synes egentlig, det er underligt så svært, det er blevet at undvære morgenmaden. Indtil jeg var et stykke op i start-20'erne, spiste jeg stort set aldrig morgenmad. Nu fungerer mit hoved ikke uden - på arbejdsdage. Jeg kan sagten strække den til eftermiddag i weekenden :stoned:

Kærlige spark i rumpetten er altid velkomne :kys:
1
Brugeravatar
MyGirl
Kort karma: 232
Likede indlæg: 1070

Indlægaf MyGirl » 25. jan 2016, 14:35

Min uge gik relativt dårligt faktisk, men primært på kosten:

Faste 2 dage
Aktivitet 1 dag
Fokus på grønt i kosten
2 L vand om dagen
Max 2 kopper kaffe om dagen

Min faste kører fint, men majn, jeg har aftensnacket i den her uge! Og ungerne havde fødselsdag i går, hvor der var venner og familie på besøg, og der præsterede jeg da lige at spise så meget, at jeg liiige måtte hilse på en tidligere dårlig vane, der hedder overspisning og opkast :rulle: Tænk, at man ikke bare kan lade være med at straffe sin krop på den måde.

Til gengæld har jeg faktisk været relativt aktiv i denne uge med gåture, snerydning, rengøring og lignende, så selvom jeg ikke har trænet, har jeg faktisk brugt mine aftener i bevægelse, og det var lidt ambitionen.

Næste uge bliver vanskeliggjort lidt at, at vi er løbet tør for penge, og dermed er sund mad bare noget, der skal tænkes lidt mere kreativt på, når nu køkkenet er fuld af lyse boller, pølser og hotdog-brød, som den økonomiske sans siger, man bør leve af de næste dage.

Målene bliver:

2 udvidede fastedage (dvs. de strækkes til kl. 12 den følgende dag) - så kan jeg lære det!
Aktivitet 1 dag (stadig babysteps)
Kun aftensnacking i weekenden.
Grønt til alle aftensmåltider
2 L vand om dagen og max 2 kopper kaffe.
0
superboa
Kort karma: 28
Likede indlæg: 243

Indlægaf superboa » 25. jan 2016, 17:00

Ja, jeg nåede så lige at skrive i fredags, at ugen bare gik som den skulle, og BUM, så måtte jeg gå syg hjem fra arbejde i lørdags, og sov stort set 1½ døgn... Men nu er jeg ved at være tilbage på banen igen :)

Ugens mål bliver:
Fortsat så mange skridt i skoene som muligt, da Tæl skridt kampagnen stadig kører.
Passe lidt på mig selv, så jeg ikke lægger mig syg igen.
0

Tilbage til "Sund og/eller slank"