Januar '16 - en fællestråd

Brugeravatar
Viskelæder
Kort karma: 460
Likede indlæg: 4100

Re: Januar '16 - en fællestråd

Indlægaf Viskelæder » 25. jan 2016, 17:06

Omg. Jeg føler, jeg dør af sult. GIV MIG SUKKER NU!

(Nej! I må ikke!)
1
Brugeravatar
Pandesteg
Kort karma: 231
Likede indlæg: 2474

Indlægaf Pandesteg » 25. jan 2016, 18:15

Jeg er hoppet med på en core-Challenge som manden har gang i, trods snotnæse startede jeg i dag. Skulle lave 3 øvelser så længe jeg kunne: almindelig planke klarede jeg 2 minutter, sideplanke 1 minut og 90 graders maveøvelse 4 minutter. Spændende at se om der sker udvikling over de næste uger.
0
Heaven is a place on earth :jule:
Brugeravatar
Aima
Kort karma: 611
Likede indlæg: 5029

Indlægaf Aima » 25. jan 2016, 18:19

Jeg sidder lige her på en iskold arbejdsplads, på min iskolde røv og overspringshandler, for det giver åbenbart bedre mening, end at jeg slæber mig til træning og får det overstået så jeg kan komme hjem og holde fri og spise dejlig aftensmad. Indtil videre er jeg på 45 minutters fuldstændig pointless tidspilde.
0
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
Joe
Kort karma: 170
Likede indlæg: 2408

Indlægaf Joe » 25. jan 2016, 18:37

Jeg føler mig simpelthen så sej.
Jeg har trænet i dag, og det er helt vildt så meget velvære og lykkefølelse det giver mig, når sådan et træningspas er overstået, og jeg kan mærke at jeg kommer i bedre og bedre form.

Det åndssvage er så, at jeg ved jo godt, træning har den positive effekt på mit liv, men i lange perioder har jeg alligevel ikke kunnet kæmpe mig selv ned i fitnesscentret. Går vi 10 år tilbage i tiden, var sport sådan cirka det allervigtigste i mit liv (pånær min familie), men i lange perioder siden jeg var 18 år og stoppede at dyrke sport på højt niveau, har mit liv alligevel været totalt stillesiddende. Og så hjalp det ikke, at jeg udskiftede elitesport med cigaretter dengang.

Så altså, jeg ved at jeg elsker træning, men når jeg først kommer ud af en rutine med faste træninger, så glemmer jeg, hvor højt jeg elsker det. For træning er ikke ligefrem specielt sjovt, hvis man er i megadårlig form.

Men lige nu bliver formen bedre og bedre. Og så er det trods alt rart at vide, at jeg selv når jeg ikke træner, stadig er ok stærk af en kvinde at være. Så denne gang vil jeg bare så gerne se, præcis hvor stærk jeg kan blive, når jeg giver den en indsats, her otte år siden at jeg fik den sidste medalje om halsen.

Kender I de der irriterende folk, der har set lyset med et eller andet, og så går I selvsving over, hvor fantastisk det er at se lyset? Det kræver åbenbart ikke mere end træning to dage i træk, før det er mig, der er sådan.
7
I'm Audrey Horne, and I get what I want
Brugeravatar
Pandesteg

Indlægaf Pandesteg » 25. jan 2016, 18:41

Joe skrev:Jeg føler mig simpelthen så sej.
Jeg har trænet i dag, og det er helt vildt så meget velvære og lykkefølelse det giver mig, når sådan et træningspas er overstået, og jeg kan mærke at jeg kommer i bedre og bedre form.

Det åndssvage er så, at jeg ved jo godt, træning har den positive effekt på mit liv, men i lange perioder har jeg alligevel ikke kunnet kæmpe mig selv ned i fitnesscentret. Går vi 10 år tilbage i tiden, var sport sådan cirka det allervigtigste i mit liv (pånær min familie), men i lange perioder siden jeg var 18 år og stoppede at dyrke sport på højt niveau, har mit liv alligevel været totalt stillesiddende. Og så hjalp det ikke, at jeg udskiftede elitesport med cigaretter dengang.

Så altså, jeg ved at jeg elsker træning, men når jeg først kommer ud af en rutine med faste træninger, så glemmer jeg, hvor højt jeg elsker det. For træning er ikke ligefrem specielt sjovt, hvis man er i megadårlig form.

Men lige nu bliver formen bedre og bedre. Og så er det trods alt rart at vide, at jeg selv når jeg ikke træner, stadig er ok stærk af en kvinde at være. Så denne gang vil jeg bare så gerne se, præcis hvor stærk jeg kan blive, når jeg giver den en indsats, her otte år siden at jeg fik den sidste medalje om halsen.

Kender I de der irriterende folk, der har set lyset med et eller andet, og så går I selvsving over, hvor fantastisk det er at se lyset? Det kræver åbenbart ikke mere end træning to dage i træk, før det er mig, der er sådan.

Ja det kender jeg i hvert fald godt, for mig er det første gang i mit liv at træning ikke er en sur pligt men noget jeg gør fordi jeg ikke kan lade være og nyder det så meget, når jeg er afsted. Troede virkelig det var løgn og latin når jeg før i tiden hørte folk der talte om at have det sådan :genert:
1
Brugeravatar
FruKuk
Kort karma: 97
Likede indlæg: 699

Indlægaf FruKuk » 25. jan 2016, 18:50

Jeg træner kun af nød :genert:. Altså jeg hader det ikke, men jeg nyder det heller ikke.

Her synes jeg, at det går lidt trægt med at holde motivationen oppe og sukkermonsteret nede. Har været lidt vel god til at sige "arg, det går da lige med et stykke rugbrød i stedet for en salat" eller "det ene glas rødvin vælter da ikke noget", men det går jo ikke i længden altså. Så NU strammes der op igen. Det er ok med en smule slinger, men ikke 3-4 dage om ugen. Basta!

Aima: Fedt med computeret:)
2
Brugeravatar
Sophaya
Kort karma: 394
Likede indlæg: 3774

Indlægaf Sophaya » 25. jan 2016, 19:35

Årh, hele min dag i morgen går mig imod. Først skal jeg arbejde, og jeg er stadig småsyg så jeg har bare ikke overskuddet. Så skal jeg til lægen for at få målt blodtryk ifbm p-piller, fordi det er flere år siden de har haft styr på at checke det. Jeg hader at være til læge. Til sidst har jeg en samtale med en af mine unge på mit frivillige arbejde, så jeg skal også være nogens "psykolog". Normalt elsker jeg det, men jeg er bare så træt.
0
x
Brugeravatar
Sophaya

Indlægaf Sophaya » 25. jan 2016, 19:36

Og for at det ikke skal være løgn, så er der lige smuttet en virkelig fed 2 værelses lejlighed midt i Odense foran næsen på mig, som jeg faktisk var lovet førsteret på. Øv.

Jeg har virkelig lyst til slik og chokolade.
0
x
Brugeravatar
Aima
Kort karma: 611
Likede indlæg: 5029

Indlægaf Aima » 25. jan 2016, 20:13

Oh yes, jeg er også den type. Jeg kan også have perioder, hvor jeg bare er så slacky og tung i røven og ikke giiiider, og når jeg så får mig sparket igang igen, fordi bukserne måske er begyndt at stramme efter 2-3 ugers dovenskab, er jeg sådan helt loco af begejstring og forundring over, HVOR fedt, jeg har det, når jeg træner (eller mest bagefter), og hvordan jeg dog overhovedet kunne undvære det(?!?). Det påvirker mit mentale overskud og energiniveau latterligt meget, altså.

Fedt, du er on it, Joe! Jeg hepper! Tænk frem på en sommer i kampform!

Og tak for opmuntring i kort, jeg kom afsted og det var nice. Ah!
0
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
Pandesteg

Indlægaf Pandesteg » 25. jan 2016, 20:32

Sophaya skrev:Og for at det ikke skal være løgn, så er der lige smuttet en virkelig fed 2 værelses lejlighed midt i Odense foran næsen på mig, som jeg faktisk var lovet førsteret på. Øv.

Ej hvor røv! Hvad gik galt?
0
Brugeravatar
Joe
Kort karma: 170
Likede indlæg: 2408

Indlægaf Joe » 25. jan 2016, 20:36

Aima skrev:

Oh yes, jeg er også den type. Jeg kan også have perioder, hvor jeg bare er så slacky og tung i røven og ikke giiiider, og når jeg så får mig sparket igang igen, fordi bukserne måske er begyndt at stramme efter 2-3 ugers dovenskab, er jeg sådan helt loco af begejstring og forundring over, HVOR fedt, jeg har det, når jeg træner (eller mest bagefter), og hvordan jeg dog overhovedet kunne undvære det(?!?). Det påvirker mit mentale overskud og energiniveau latterligt meget, altså.

Fedt, du er on it, Joe! Jeg hepper! Tænk frem på en sommer i kampform!

Og tak for opmuntring i kort, jeg kom afsted og det var nice. Ah!

Præcis. Jeg ville så gerne at jeg kunne huske det der rush jeg får efter en god træning, og så ligesom kunne trække det frem, når jeg egentlig bare hellere vil jeg hjem og have en lur. Desværre fungerer min hukommelse ikke så godt på den front, så når jeg er kommet ud af rutinen, husker jeg bare, hvor hårdt det er. Ikke hvor meget ekstra energi jeg får.

Tak for hep, jeg tænker at jeg skal bruge jer til at bevare rutinen, også når det ikke føles så sjovt at komme afsted. Lige nu har jeg så også et opfølgningssundhedstjek om fem måneders tid at se frem imod - hverken min konditest eller fedtprocent var specielt nice i december, og jeg har som målsætning at sparke totalt røv på de resultater, når opfølgningstjekket kommer.
2
I'm Audrey Horne, and I get what I want
Brugeravatar
Guilded_Lily
Kort karma: 220
Likede indlæg: 1709

Indlægaf Guilded_Lily » 25. jan 2016, 20:42

superboa skrev:Ja, jeg nåede så lige at skrive i fredags, at ugen bare gik som den skulle, og BUM, så måtte jeg gå syg hjem fra arbejde i lørdags, og sov stort set 1½ døgn... Men nu er jeg ved at være tilbage på banen igen :)

Ugens mål bliver:
Fortsat så mange skridt i skoene som muligt, da Tæl skridt kampagnen stadig kører.
Passe lidt på mig selv, så jeg ikke lægger mig syg igen.

Rigtig god bedring!

Ja, Tæl Skridt er en god ting. Især, når man har projektuge.
1
Brugeravatar
Guilded_Lily

Indlægaf Guilded_Lily » 25. jan 2016, 20:43

Pandesteg skrev:Jeg er hoppet med på en core-Challenge som manden har gang i, trods snotnæse startede jeg i dag. Skulle lave 3 øvelser så længe jeg kunne: almindelig planke klarede jeg 2 minutter, sideplanke 1 minut og 90 graders maveøvelse 4 minutter. Spændende at se om der sker udvikling over de næste uger.

Do tell?
0
Brugeravatar
Guilded_Lily

Indlægaf Guilded_Lily » 25. jan 2016, 20:46

Joe skrev:
Kender I de der irriterende folk, der har set lyset med et eller andet, og så går I selvsving over, hvor fantastisk det er at se lyset?
Det kræver åbenbart ikke mere end træning to dage i træk, før det er mig, der er sådan.

:fløjt:

Ej, jeg forsøger virkelig at holde det på et minimum. Efter jeg er lykkedes så godt med 5:2, er folk begyndt at spørge, og så kan jeg godt gå lidt i selvsving. Men jeg er opmærksom på, at de skal spørge først.
Det var værre, da jeg havde den åbenbaring med træningen i efteråret. Der måtte jeg bremse mig selv ind imellem. Desværre er den følelse gået fløjten lidt - jeg tager af sted, men jeg har ikke længere den der følelse af rastløshed efter at komme af sted igen. Og det irriterer mig. Jeg håber, den kommer igen!
0
Brugeravatar
Sophaya

Indlægaf Sophaya » 25. jan 2016, 20:47

Pandesteg skrev:
Sophaya skrev:Og for at det ikke skal være løgn, så er der lige smuttet en virkelig fed 2 værelses lejlighed midt i Odense foran næsen på mig, som jeg faktisk var lovet førsteret på. Øv.

Ej hvor røv! Hvad gik galt?

Det er noget familie der ejer den, og jeg har sagt længe at jeg var interesseret, fordi de snakkede om at flytte, og de skulle nok huske mig. Jeg nævnte det igen da de flyttede for nylig, men da mente de at de ville sælge lejligheden. Nu har de lejet den ud til et andet familiemedlem de næste 3 år. Det synes jeg sgu er lidt strengt.
0
x

Tilbage til "Sund og/eller slank"