Januar '16 - en fællestråd

Brugeravatar
Pandesteg
Kort karma: 232
Likede indlæg: 2506

Re: Januar '16 - en fællestråd

Indlægaf Pandesteg » 25. jan 2016, 20:48

Guilded_Lily skrev:
Pandesteg skrev:Jeg er hoppet med på en core-Challenge som manden har gang i, trods snotnæse startede jeg i dag. Skulle lave 3 øvelser så længe jeg kunne: almindelig planke klarede jeg 2 minutter, sideplanke 1 minut og 90 graders maveøvelse 4 minutter. Spændende at se om der sker udvikling over de næste uger.

Do tell?

Man sidder med bøjede knæ med tæerne ind under et skab eller lign. så man lige har lidt at støtte fødderne op mod og bøjer så kroppen op så vinklen mellem krop og ben er 90 grader og så sidder man ellers bare stille dér så længe man kan. De næste dage skal jeg vist gøre det i intervaller.
0
Heaven is a place on earth :jule:
Brugeravatar
Guilded_Lily
Kort karma: 222
Likede indlæg: 1727

Indlægaf Guilded_Lily » 25. jan 2016, 20:53

Hm. Jeg skulle baaare lige ligge en time, da jeg kom hjem. Det blev til 2½. Ikke i orden!

Men jeg nåede da at bygge lidt videre på datterens Lego Friends, som jeg havde lovet (forbandede småtterier og tingeltangel) og selvom jeg ikke orkede at rode med tun og hytteost, blev det til halvandet stykke af de mindste stykker flæsk og en revet gulerod, så jeg har stadig holdt mig under fastegrænsen. Pyha.

Jeg burde gå i seng lige NU, men der er lige en kurvfuld vasketøj, der skal lægges sammen og en maskinfuld, der skal hænges op :rulle:
0
Brugeravatar
Guilded_Lily

Indlægaf Guilded_Lily » 25. jan 2016, 20:55

Sophaya skrev:
Det er noget familie der ejer den, og jeg har sagt længe at jeg var interesseret, fordi de snakkede om at flytte, og de skulle nok huske mig. Jeg nævnte det igen da de flyttede for nylig, men da mente de at de ville sælge lejligheden. Nu har de lejet den ud til et andet familiemedlem de næste 3 år. Det synes jeg sgu er lidt strengt.

Hvor er det tarveligt! :kram:
0
Brugeravatar
Guilded_Lily

Indlægaf Guilded_Lily » 25. jan 2016, 20:55

Pandesteg skrev:
Man sidder med bøjede knæ med tæerne ind under et skab eller lign. så man lige har lidt at støtte fødderne op mod og bøjer så kroppen op så vinklen mellem krop og ben er 90 grader og så sidder man ellers bare stille dér så længe man kan. De næste dage skal jeg vist gøre det i intervaller.

Wååååw! :nerve:

Det lyder som noget, der må prøves...
0
Brugeravatar
Pandesteg
Kort karma: 232
Likede indlæg: 2506

Indlægaf Pandesteg » 25. jan 2016, 20:59

Guilded_Lily skrev:
Pandesteg skrev:

Wååååw! :nerve:

Det lyder som noget, der må prøves...

Ja det var virkelig noget der bed! Er lidt spændt på om det kan mærkes i morgen.
1
Heaven is a place on earth :jule:
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 772
Likede indlæg: 10294

Indlægaf DetSorteCirkus » 25. jan 2016, 21:11

Jeg kom af en eller anden grund kun til at spise to måltider i dag, og det er nok derfor, jeg er småsulten nu.
Jeg har en teori om, at hvis jeg er alt for sulten til aftensmad, holder mæthedsfølelsen kortere tid. For lidt siden var jeg igen ved at blive godt sur over ikke at måtte snacke, så jeg tog tre kaffebolcher, og det gjorde underværker.

Et lillebitte indtag af usunde snacks er ellers ikke noget, jeg tidligere har vovet at eksperimentere med, da jeg ikke plejer at kunne nippe til slik (eller chips for den sags skyld). Nu overvejer jeg at købe nogle sukkerfri bolcher, som jeg kan spise et par stykker af midt på aftenen, hvis jeg virkelig får lyst til noget sødt. Det er nemlig ikke sukkeret, jeg har behov for, men kun den søde smag. Min mave er ikke glad for sødestoffer, så det vil give sig selv, at jeg kun spiser et par stykker ad gangen. Som sagt er jeg blevet mere kritisk med, hvordan jeg gider have det i kroppen til gengæld for at kunne snacke. Det er stærkt vanedannende i en længere periode ikke at have været oppustet.

Dagens hjemmebevægelse/motion blev klaret i eftermiddags, og det gik fint.
I morgen er det gåtursdag, og det glæder jeg mig til.
0
Je suis un tableau noir.
Brugeravatar
Guilded_Lily

Indlægaf Guilded_Lily » 25. jan 2016, 21:22

DetSorteCirkus skrev:Jeg kom af en eller anden grund kun til at spise to måltider i dag, og det er nok derfor, jeg er småsulten nu.
Jeg har en teori om, at hvis jeg er alt for sulten til aftensmad, holder mæthedsfølelsen kortere tid. For lidt siden var jeg igen ved at blive godt sur over ikke at måtte snacke, så jeg tog tre kaffebolcher, og det gjorde underværker.

Et lillebitte indtag af usunde snacks er ellers ikke noget, jeg tidligere har vovet at eksperimentere med, da jeg ikke plejer at kunne nippe til slik (eller chips for den sags skyld). Nu overvejer jeg at købe nogle sukkerfri bolcher, som jeg kan spise et par stykker af midt på aftenen, hvis jeg virkelig får lyst til noget sødt. Det er nemlig ikke sukkeret, jeg har behov for, men kun den søde smag. Min mave er ikke glad for sødestoffer, så det vil give sig selv, at jeg kun spiser et par stykker ad gangen. Som sagt er jeg blevet mere kritisk med, hvordan jeg gider have det i kroppen til gengæld for at kunne snacke. Det er stærkt vanedannende i en længere periode ikke at have været oppustet.

Dagens hjemmebevægelse/motion blev klaret i eftermiddags, og det gik fint.
I morgen er det gåtursdag, og det glæder jeg mig til.

Hvordan har du det med stevia? Nelli Dellies er jeg ret glad for. 1-2 søde lakridser (den lilla pose) er nok til at stille min trang - også til chokolade...
0
Lykke
Kort karma: 45
Likede indlæg: 721

Indlægaf Lykke » 26. jan 2016, 06:32

Jeg har spist og spist her i weekenden. Og fortsatte i går.
Nå. I dag bliver bedre :)

Var ude at gå en lang tur i går, og det var lækkert. Vil jeg gøre en hel del oftere!

Mens baby sover nu her vil jeg trække stepbænken frem, det er lidt længe siden den er blevet brugt.
2
Brugeravatar
Ally
Kort karma: 120
Likede indlæg: 1060

Indlægaf Ally » 26. jan 2016, 07:13

Guilded_Lily skrev:Hvordan har du det med stevia? Nelli Dellies er jeg ret glad for. 1-2 søde lakridser (den lilla pose) er nok til at stille min trang - også til chokolade...

Jeg kan også rigtig godt li' Nellie Dellies - særligt deres saltlakridser, men man skal ikke kværne en hel pose i løbet af en dag, for man kan komme til at sidde meget på toilettet :fløjt:
1
Brugeravatar
Ballademager
Kort karma: 357
Likede indlæg: 3567

Indlægaf Ballademager » 26. jan 2016, 09:03

Nåmenøøøøh, tid til at melde sig ind i kampen igen. Tak for alle jeres grønne, det betød virkelig meget :lun:

Sidste uge var fin motionsmæssigt (trænede tre gange), men fik ikke fastet som planlagt. Maden var heller ikke super, men vægten er alligevel stabil :D

Mål for denne uge:
- Træne tre gange (første gang i dag, løb en tur i morges)
- Faste tirsdag (er i gang)
- Øve mig til instruktøruddannelse derhjemme (ved hjælp af video). Har fundet en video af det program, jeg skal uddannes i, så det er bare med at få øvet. At videoen er med to veltrænede latinos, der har fuldstændig styr på træningen, gør SLET ikke noget :slem:
- Ingen sukker mandag til torsdag og måske søndag
3
Forstadskedelig :love:

I'll never know what I'm capable of, if I don't go where I'm scared to be lost...
Brugeravatar
Ballademager
Kort karma: 357
Likede indlæg: 3567

Indlægaf Ballademager » 26. jan 2016, 14:23

Oh, dear, det her faste holder hårdt :nerve: Er så sulten, at jeg næsten ikke kan være i mig selv...
0
Forstadskedelig :love:

I'll never know what I'm capable of, if I don't go where I'm scared to be lost...
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 772
Likede indlæg: 10294

Indlægaf DetSorteCirkus » 26. jan 2016, 14:28

Guilded_Lily skrev:
Hvordan har du det med stevia? Nelli Dellies er jeg ret glad for. 1-2 søde lakridser (den lilla pose) er nok til at stille min trang - også til chokolade...

Jeg ved det faktisk ikke. Sidst jeg spiste ND, fik jeg virkelig dårlig mave, men der tømte jeg også hele posen på en gang, og det var vist dengang, der ikke var stevia i. Har de ikke engang været sødet med noget andet?

Jeg havde tænkt mig at prøve ISIS' bolcher (ih, hvor er det produktnavn dog blevet kikset), men da jeg alligevel ofte knaser mine bolcher i stedet for at sutte dem, kunne jeg lige så vel købe ND.
0
Je suis un tableau noir.
Brugeravatar
Ally

Indlægaf Ally » 26. jan 2016, 16:12

DetSorteCirkus skrev:Jeg havde tænkt mig at prøve ISIS' bolcher (ih, hvor er det produktnavn dog blevet kikset), men da jeg alligevel ofte knaser mine bolcher i stedet for at sutte dem, kunne jeg lige så vel købe ND.

ISIS' produkter er også rigtig gode. Særligt deres bolcher, men også deres Free Soft-barer :klap:
0
Brugeravatar
Ally

Indlægaf Ally » 26. jan 2016, 16:20

Jeg har lige taget en tudetur :whine: Jeg blev lidt tøsesur på manden over en bagatel, men jeg tror faktisk, at det mest af alt bundede i, at jeg i eftermiddags så mit skema indtil sommerferien :lol: Ikke, at det er slemt-slemt, for jeg ved, at der er perioder, hvor jeg har mange timer og perioder, hvor jeg ikke har så mange timer - men lad mig bare sige, at der bliver nok at se til for mig. Ifølge min nærmeste leder skulle jeg ikke lade mig stresse, men huske, at det var OK, hvis jeg fik en masse overtimer.

Godt så...

Dagens optur var, at jeg fastede i 16 timer! :banan: En anden optur var, at Ældstebarnet havde 13 ud af 13 rigtige staveord i dag! stoltmor.dk :D
2
Brugeravatar
Sophaya
Kort karma: 396
Likede indlæg: 3777

Indlægaf Sophaya » 26. jan 2016, 16:56

Jeg har fået 10 i min 48 timers eksamen, hvilket jo er rigtig fint, men jeg skal godt nok arbejde med ".. Men det er jo ikke 12"-følelsen. Jeg synes ellers virkelig jeg havde ramt plet med den opgave.
I dag har jeg arbejdet, været til læge og så skulle jeg have haft en samtale med en ung, men hun havde misforstået, så jeg gik en lang tur i stedet og tog så hjem. Så har jeg fået rørt mig lidt. Nu skal jeg spise fiskefilet og drikke et glas rødvin. Ikke samtidig :lol:
5
x

Tilbage til "Sund og/eller slank"