Januar '16 - en fællestråd

Brugeravatar
Sophaya
Kort karma: 392
Likede indlæg: 3769

Re: Januar '16 - en fællestråd

Indlægaf Sophaya » 3. jan 2016, 14:33

Jeg har lige gået 6,2 km i den bidende kulde og blæst. Im sorry, men det kan altså ikke anbefales :lol: Jeg er dog glad, for jeg havde ikke regnet med det store motion i denne uge.
4
x
Brugeravatar
Pandesteg
Kort karma: 229
Likede indlæg: 2462

Indlægaf Pandesteg » 3. jan 2016, 14:51

Vi har været ude og bytte lidt julegaver i dag og jeg fik købt de fedeste træningsbukser fra Casall :banan: med rabat og lidt penge fra et tilgodebevis endte jeg med kun at give 350 kr (normalpris 900). Og så var det heller ikke så skidt at jeg kunne passe dem i str 36 - de må være lidt store i str for min røv er altså ikke en str 36 :lol:
Andre end mig der elsker at købe træningstøj? Jeg kan næsten bedre lide det end at købe rigtigt tøj :stoned: mangler nogle træningstoppe, så vil smække mig ind i sofaen under et tæppe og shoppe lidt på Zalando tror jeg :slem:
4
Heaven is a place on earth :jule:
Lykke
Kort karma: 45
Likede indlæg: 718

Indlægaf Lykke » 3. jan 2016, 17:37

Ballademager skrev:
Lykke skrev:
Pandesteg skrev:
Lykke skrev:Jeg vil også gerne være med! :)

Har taget en del på efter en graviditet, så nu skal jeg igang igen.

Planen er:
Meget mindre sukker
Bruge Lifesum
Få trænet et par gange om ugen. Køber en stepbænk i dag som jeg vil bruge.
Få lavet madplan.
Få gået flere ture med barnevognen.

Fedt med stepbænk - jeg elsker træning på steppen! Jeg har desværre ikke plads til en herhjemme og det er mine underboere sikkert også glade for. Har du fundet nogle stepvideo'er du skal bruge eller?

http://youtu.be/8MCSGL_3CvI

Denne her lavede jeg i går. Det var hårdt! Pulsen kom op og det var virkelig lækkert. Tror det bliver rigtig godt når baby er puttet til lur, at jeg så lige kan give den gas i 30-45 min og så have ok samvittighed, også selvom jeg ikke får gået en tur med barnevognen.

Det er fedt, at du kan putte træningen ind, når det passer :gogo: Hvis du vil have lidt andet, kan jeg tippe dig noget på Youtube.

Jeg har hjemmetrænet lidt i forbindelse med noget, jeg skulle lære, og jeg kommer til det meget mere i år. Det er faktisk rigtig fedt, og det gør det der med at få baby lidt mere overskueligt (vi starter nok inden for det næste halve år), at man ikke behøver at klemme træning ind på nogle bestemte tidspunkter.

Jamen jeg vil gerne inspireres :)

Ja, det der med et center og så med baby, det kan jeg ikke helt overskue. Går i forvejen til yoga både for baby og mig, det kræver altså lige lidt planlægning ;)
0
Lykke

Indlægaf Lykke » 3. jan 2016, 17:39

Er der nogen som kan anbefale nogle sportsbher? Altså sådan nogle til lidt store bryster og evt løb.

Har sådan nogle i hel form med bryder, og dem kan jeg ikke passe for tiden.
0
Brugeravatar
Ally
Kort karma: 119
Likede indlæg: 1051

Indlægaf Ally » 3. jan 2016, 17:55

Lykke skrev:Er der nogen som kan anbefale nogle sportsbher? Altså sådan nogle til lidt store bryster og evt løb.

Har sådan nogle i hel form med bryder, og dem kan jeg ikke passe for tiden.
Større bryster og løb? Så vil jeg helt klart anbefale Purelime Compression Bra. Den er lidt dyr, men sandelig også pengene værd. Jeg har tre - BH'er, ikke bryster :lol: - og er en F/G-skål.
1
Brugeravatar
Ally
Kort karma: 119
Likede indlæg: 1051

Indlægaf Ally » 3. jan 2016, 18:05

Guilded_Lily skrev:Jeg vil helst være i udskolingen, og så må man jo tage det ekstra arbejde med. Jeg kan slet ikke med indskolingen. Det passer ikke til mit temperament :genert:

Der vil jeg også helst være, hvis jeg skulle være i folkeskolen. Jeg er ikke indrettet til at undervise i indskolingen :blush:
1
Brugeravatar
Guilded_Lily
Kort karma: 220
Likede indlæg: 1709

Indlægaf Guilded_Lily » 3. jan 2016, 18:41

Ally skrev:
Guilded_Lily skrev:Jeg vil helst være i udskolingen, og så må man jo tage det ekstra arbejde med. Jeg kan slet ikke med indskolingen. Det passer ikke til mit temperament :genert:

Der vil jeg også helst være, hvis jeg skulle være i folkeskolen. Jeg er ikke indrettet til at undervise i indskolingen :blush:

Nej, puha. Jeg har den dybeste respekt for børnehaveklasseledere og indskolingslærere! Vi er nogle stykker på lærerværelset, der gyser lidt, hvis vi får vikartimer dernede.... (Jeg havde fire vikartimer i mit skema sidste år, i år har jeg ingen - det er skønt!)

Nå, ugeplan skrevet og det meste er forberedt. Nu holder jeg fri resten af aftenen!
1
Brugeravatar
billiebean
Kort karma: 23
Likede indlæg: 392

Indlægaf billiebean » 3. jan 2016, 19:38

Ok maddag i dag. Kan mærke at fokus pt mest skal være på at fravænne min krop store mængder mad. Tror den er blevet lidt for vant til madorgier her i julen, og så tror den ikke, at den kan overleve på mindre portioner. Men det skal den! :D
Til gengæld var det alt for koldt med den her Fimbulvinter til at gå udenfor for at træne i dag.
1
Kirstenkp
Kort karma: 4
Likede indlæg: 62

Indlægaf Kirstenkp » 3. jan 2016, 19:46

Guilded_Lily skrev:
Ally skrev:

Nej, puha. Jeg har den dybeste respekt for børnehaveklasseledere og indskolingslærere! Vi er nogle stykker på lærerværelset, der gyser lidt, hvis vi får vikartimer dernede.... (Jeg havde fire vikartimer i mit skema sidste år, i år har jeg ingen - det er skønt!)

Nå, ugeplan skrevet og det meste er forberedt. Nu holder jeg fri resten af aftenen!

Jeg arbejder ikke længere i folkeskolen, så det var prisen for mit brancheskift at komme i indskolingen. Jeg håber på sigt at undervise i de ældste elever (over 14). Men indtil videre går det nu ok.....
0
superboa
Kort karma: 28
Likede indlæg: 243

Indlægaf superboa » 3. jan 2016, 20:22

Guilded_Lily skrev:
superboa skrev:Jeg har fået presset juice i dag (med rødbede, gulerod, appelsin, æble og citron), ryddet op i nogle papirbunker og da jeg var ude og handle, kom jeg lige til også at købe et balancebræt :D

Hvilken juicer har du? Jeg fik smoothiedimsen med to flasker fra OBH med en opskriftsbog til til jul, men mange af opskrifterne kræver yderligere en juicer.

Jeg har sådanne én her, som jeg er vældigt tilfreds med :) (og jeg putter altså også selve rivejernsdelen i opvaskemaskinen) :)

http://madmaskiner.dk/obh-nordica-6749- ... ftpresser/
1
Sasux
Kort karma: 0
Likede indlæg: 1

Indlægaf Sasux » 3. jan 2016, 20:27

Jeg vil også gerne være med. Sidste halvår af 2015 har været alt for hektisk. Jeg startede nyt arbejde i august og blev ramt af sygdom i oktober, hvilket har været et længere forløb med indlæggelse og hyppige besøg på hospitalet. Det går heldigvis fremad, men jeg skal stadig tage binyrebarkhormon, og jeg har taget 10 kg på (det er dog ca, det samme som jeg tabte mig imens jeg var syg), som har sat sig ret meget i hovedet og på maven. Samtidig er november og december, det travleste tidspunkt på mit arbejde, så oktober-december har jeg faktisk kun brugt på at arbejde eller være syg, bortset fra juleferien, der har stået på at lave så lidt som muligt, og spise alt for meget

Lang historie kort, så føler jeg mig ret slidt og slasket, så det satser jeg på, at denne tråd kan hjælpe mig med at gøre noget ved.

Mine målsætninger for den næste uge er:
Motion: Løb min. én gang, yoga én gang og gå min. 3 ture
Sove nok
Ikke overspise - følg min madplan
Ikke bruge nettet efter kl. 19, når min kæreste er hjemme (jeg har nærmest altid mobilen i hånden om aftenen, så jeg vil gerne være bedre til at være til stede, hvor jeg er)
Max arbejde 40 timer
1
avdotja
Kort karma: 64
Likede indlæg: 1060

Indlægaf avdotja » 3. jan 2016, 22:51

Jeg vil også gerne være med, vender tilbage i morgen med nogle mål (et af dem skal være at komme tidligere i seng :rulle:)
2
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 769
Likede indlæg: 10149

Indlægaf DetSorteCirkus » 3. jan 2016, 23:04

Jeg har ikke overholdt mine mål i dag, men det skyldes bare, at jeg, da jeg skrev dem ned, havde glemt, at dagens aftale strakte sig helt fra kl. 9 til kl. 20.
I ugemålene havde jeg derfor kun taget højde for anderledes drikkevarer her til aften :)

Jeg har ikke fået handlet i dag, da det ikke rigtig gav mening at købe fisk og andet, som først skal bruges fra i morgen aften af.

Nu vil jeg gå i seng, selvom jeg ikke er rigtig træt. Bare for at kunne få vendt døgnrytmen. Forhåbentligt.
1
Je suis un tableau noir.
Lykke

Indlægaf Lykke » 4. jan 2016, 05:18

Manden spiste Chips i går. Og jeg tog ca 5 stk! Elsker når jeg kan stoppe , for så nyder jeg det faktisk mere.

Tabte mig en masse kg forrige år, og der gjorde jeg også en del ud af at tage en portion op i en skål - og så er det det!

Mit barn er blevet forkølet så hun kan ikke komme udenfor at sove. Lidt ærgerligt i forhold til step træning, men sådan er det. Måske det kan blive til en lille gåtur hvor hun er pakket godt ind.
3
Kirstenkp
Kort karma: 4
Likede indlæg: 62

Indlægaf Kirstenkp » 4. jan 2016, 05:45

Har lige været på vægten :ad!: 2 kilo mere end før jul...
Shit....men nu er det bare i gang
0

Tilbage til "Sund og/eller slank"