Min mands "videnstrang"

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Jacobsen81
Kort karma: 8
Likede indlæg: 68

Min mands "videnstrang"

Indlægaf Jacobsen81 » 1. jan 2016, 17:08

Der er en særlig ting ved min mand som irriterer mig enormt meget. Jeg bliver nødt til at finde ud af om jeg skal acceptere at det er sådan han er, eller "kæmpe imod". Det er latterligt, men det irriterer mig :cuss:

Et eksempel: torsdag fortæller jeg ham X. Dagen efter siger jeg, "forresten så.. Nå nej, det fortalte jeg dig i går".
Herefter kan han ikke bare lade det ligge- jeg skal simpelthen sige hvad det var jeg ville fortælle, på trods af at jeg har fortalt ham det dagen før, og han egentlig ikke går glip af noget nyt. Eller hvis jeg nu sidder og prøver at regne noget ud, og siger, "hvis man nu.. Nå nej, det var en tanketorsk", så kan han blive helt hidsig hvis jeg ikke fortæller hvad min tanketorsk var.

Jeg ved godt at det er en lille ting at blive irriteret over, men jeg synes simpelthen det er så irriterende at han ikke bare kan være ligeglad, når nu det ikke er vigtigt.

Hvad synes du? Lade det ligge og fortælle det samme to gange, eller lade ham brænde op af frustration?
1
Modesty Blame
Kort karma: 87
Likede indlæg: 1056

Re: Min mands "videnstrang"

Indlægaf Modesty Blame » 1. jan 2016, 17:15

Jamen, hvad sker der, hvis du bare nægter at genoplyse ham?
0
Brugeravatar
HappyPaww
Kort karma: 192
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 3456

Indlægaf HappyPaww » 1. jan 2016, 17:15

Sig det dog bare - der er da ingen grund til at optrappe en konflikt og irritationsmoment pga stædighed...

Ej, kan virkelig ikke se problemet...!
27
Brugeravatar
Tibbler
Kort karma: 86
Likede indlæg: 2072

Indlægaf Tibbler » 1. jan 2016, 17:16

Jeg er på din mands side, tænker jeg sådan lige umiddelbart :gruble:

Jeg tror slet ikke situationen ville kunne opstå hjemme hos os; for hvis han bad om at få noget fortalt, også selvom det var noget han havde hørt før, eller det var noget ligegyldigt, så ville jeg da bare gentage det. Det tænker jeg også, at min mand ville.
8
Brugeravatar
Dikus
Moderator
Kort karma: 680
Geografisk sted: Nuuk
Likede indlæg: 5925

Indlægaf Dikus » 1. jan 2016, 17:18

Jeg ER din mand. Så fortæl dog hvilken tanke manden går glip af!

Uhhhh... Jeg kan blive helt frustreret på hans vegne :genert:
17
Brugeravatar
Panton
Kort karma: 151
Likede indlæg: 855

Indlægaf Panton » 1. jan 2016, 17:19

Hvis det bare er en lille ting hvorfor fortæller du det så ikke bare? Det er da dig der opfører dig sært og fordi du glemmer du har fortalt ting, så skal du da ikke udelade info når du kommer i tanke om det. Jeg var også blevet sur ligesom din mand.

Det ligger hos dig at rette ind, eller få tændt lysene i lagkagen så du kan huske hvad du har sagt dagen før.
9
Brugeravatar
Dikus
Moderator
Kort karma: 680
Geografisk sted: Nuuk
Likede indlæg: 5925

Indlægaf Dikus » 1. jan 2016, 17:23

Panton skrev:Hvis det bare er en lille ting hvorfor fortæller du det så ikke bare? Det er da dig der opfører dig sært og fordi du glemmer du har fortalt ting, så skal du da ikke udelade info når du kommer i tanke om det. Jeg var også blevet sur ligesom din mand.

Det ligger hos dig at rette ind, eller få tændt lysene i lagkagen så du kan huske hvad du har sagt dagen før.

:lol: Fedt udtryk :D

Personligt tror jeg nogle gange, nogen burde hjælpe mig med at finde nogle lys først :cool:
3
Brugeravatar
DD_81
Kort karma: 328
Geografisk sted: Stæævns
Likede indlæg: 3265

Indlægaf DD_81 » 1. jan 2016, 17:23

Jeg ville også brænde helt af på det der, hvis en person begynder at tanke dele, så vil jeg ha en afrunding på det.
Jeg synes ikke det er at være videnstrængende.
7
- tid til nyt debatnavn, - tidligere Dirtydancing, voksede fra det for læææænge siden ;)
Brugeravatar
ShuruQ
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 7794

Indlægaf ShuruQ » 1. jan 2016, 17:43

Vend den om.

Hvis han hele tiden begyndte på en sætning, fangede din opmærksomhed og så "nej, ikke". 9/10 gange ville du også spørge "nej, hvad"?

Prøv i stedet og øve dig i ikke at tænke højt. Jeg kan dog heller ikke se problemet. Bare svar uden kæmpe lange forklaringer.
7
I have a dream called Palestine, Israel called a nightmare. Alas, the reality is a nightmare for those who dream.
Brugeravatar
Kommodedyret
Kort karma: 447
Likede indlæg: 3309

Indlægaf Kommodedyret » 1. jan 2016, 17:50

Mon ikke løsningen er at I begge forsøger at moderere jeres adfærd en smule, for at imødekomme den anden parts behov?

Du kan jo eventuelt blive lidt bedre til at tænke før du taler, og han kan arbejde lidt med sin nysgerrighed. :)
4
Stop hoarding nuts, budgies! You don't even like them!
Brugeravatar
Flora
Kort karma: 259
Likede indlæg: 4286

Indlægaf Flora » 1. jan 2016, 17:55

Jeg synes du skal acceptere at det er sådan han er. Jeg ville også selv blive irriteret over halve sætninger man ikke kan få afslutningen på og jeg kan ikke se problemet i lige at fortælle hvad det var man var ved at sige.
2
Debattens sødeste :engel:
JoyNips
Kort karma: 223
Likede indlæg: 2964

Indlægaf JoyNips » 1. jan 2016, 17:58

Jeg synes egentlig, din opførsel er mere irriterende end hans.
7
Brugeravatar
ShuruQ

Indlægaf ShuruQ » 1. jan 2016, 17:59

adagio skrev:
ShuruQ skrev:Vend den om.

Hvis han hele tiden begyndte på en sætning, fangede din opmærksomhed og så "nej, ikke". 9/10 gange ville du også spørge "nej, hvad"?

Hvorfor det? Når nogen gør det ved mig, siger jeg bare ok, og lader det ligge. Jeg stoler på at hvis personen mener det ikke var noget der var værd at sige alligevel, er det nok sådan, det er der da ingen grund til at tærske langhalm på.

Nej, der er aldrig grund til at tærske labghalm. Jeg synes bare at hvis det er små ting, der ikke kræver lange forklaringer, er det ikke så problematisk at svare. I virkeligheden som Kommodedyret er inde på, bør begge måske moderere sig lidt.

Jeg synes dog ikke det er noget at gøre et kæmpe problem ud af.
2
I have a dream called Palestine, Israel called a nightmare. Alas, the reality is a nightmare for those who dream.
Brugeravatar
Fuck.exe
Kort karma: 120
Likede indlæg: 1499

Indlægaf Fuck.exe » 1. jan 2016, 18:06

Jeg har en veninde der er slem til at gøre det samme, altså, starte på et sætning og så pludselig stoppe med et "nå nej...", og så sidder jeg dér og aner ikke hvad der lige fløj gennem hovedet på hende, men nu er jeg forstyrret i det jeg selv tænkte, så jeg vil egentligt gerne vide hvad det lige drejede sig om.
Jeg synes det er skide hamrende irriterende når folk ikke bare med en enkelt sætning kan sige "det var bare det om xxx vi snakkede om i går" eller "jeg troede bare at man kunne xxx, men det er da noget fjol". Det tager ingen tid og så er begge videre.

Jeg kan ikke se hvorfor der skal gøres et problem ud af det :gruble:
16
Gulvaber er også mennesker.
Brugeravatar
ShuruQ

Indlægaf ShuruQ » 1. jan 2016, 18:06

Skumfidusen skrev:Så lad mig være på TS' side - jeg ville blive enormt irriteret over ikke at kunne komme til at lufte en flig af en tanketorsk uden at skulle redegøre for hele min indre dialog der er gået forud. Kan vel for pokker være lige meget at skulle uddybe hvilke tanker man har gjort sig, når man allerede undervejs opdager at de er ligegyldige.

Men den anden kender jo ikke hele tankevirksomheden der er gået forud, så det er jo blot at svare halvvejs "nåååååhr bla bla". Bare kort.

Jeg kan dog sagtens sætte mig ind irritationen hvis man nærmest kom igennem et tredjegradsforhør. Så bliver det sygeligt. Men kan de klare med en kort sætning om det, så kan jeg ikke se det er så irriterende. For mig altså.
1

Tilbage til "Forhold og sex"