Min mands "videnstrang"

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Jacobsen81
Kort karma: 8
Likede indlæg: 68

Re: Min mands "videnstrang"

Indlægaf Jacobsen81 » 4. jan 2016, 15:41

Skumfidusen skrev:Så lad mig være på TS' side - jeg ville blive enormt irriteret over ikke at kunne komme til at lufte en flig af en tanketorsk uden at skulle redegøre for hele min indre dialog der er gået forud. Kan vel for pokker være lige meget at skulle uddybe hvilke tanker man har gjort sig, når man allerede undervejs opdager at de er ligegyldige.

Præcis
0
Jacobsen81

Indlægaf Jacobsen81 » 4. jan 2016, 15:42

ShuruQ skrev:
Skumfidusen skrev:Så lad mig være på TS' side - jeg ville blive enormt irriteret over ikke at kunne komme til at lufte en flig af en tanketorsk uden at skulle redegøre for hele min indre dialog der er gået forud. Kan vel for pokker være lige meget at skulle uddybe hvilke tanker man har gjort sig, når man allerede undervejs opdager at de er ligegyldige.

Men den anden kender jo ikke hele tankevirksomheden der er gået forud, så det er jo blot at svare halvvejs "nåååååhr bla bla". Bare kort.

Jeg kan dog sagtens sætte mig ind irritationen hvis man nærmest kom igennem et tredjegradsforhør. Så bliver det sygeligt. Men kan de klare med en kort sætning om det, så kan jeg ikke se det er så irriterende. For mig altså.

Det kan som regel ikke klares med et par ord.
0
Jacobsen81

Indlægaf Jacobsen81 » 4. jan 2016, 15:42

Delfin skrev:I kunne jo prøve ... nå nej det dur nok ikke alligevel

Sjovt
0
Jacobsen81

Indlægaf Jacobsen81 » 4. jan 2016, 15:43

Skumfidusen skrev:
ShuruQ skrev:

Men den anden kender jo ikke hele tankevirksomheden der er gået forud, så det er jo blot at svare halvvejs "nåååååhr bla bla". Bare kort.

Jeg kan dog sagtens sætte mig ind irritationen hvis man nærmest kom igennem et tredjegradsforhør. Så bliver det sygeligt. Men kan de klare med en kort sætning om det, så kan jeg ikke se det er så irriterende. For mig altså.

Det er jo heller ikke nødvendigt at få hele den indre dialog. Hvis man kommer i tanke om at det jo for resten ER løst, så er der da ingen grund til at man skal redegøre i detaljer for den anden hvad det var for tanker man gjorde sig. Når man får sagt "nårh nej", så ved den anden part da godt at det alligevel ikke var noget der var nødvendigt at tale om.

Nu ved vi jo ikke helt hvordan det foregår hos TS og husbond og måske er jeg helt galt på den, men for mig lyder det netop som om hun skal igennem et forhør.

Det er nemlig rigtigt.
0
Jacobsen81

Indlægaf Jacobsen81 » 4. jan 2016, 15:44

Skumfidusen skrev:
Fillie skrev:Jeg kan slet ikke forstå, det er et problem. Og hvad kan du bruge det til? Måske tænke at det er så lille en ting, at den simpelthen ikke er værd at bruge krudt på, forsøge at begrænse hvor ofte du tænker højt, og giv din mand en kort forklaring, hvis du alligevel gør det, og han spørger. Sådan noget må i min optik bare ikke være en kilde til decideret frustration men blot et skuldertræk i erkendelsen af, at man er forskellige, og harmløs irritation aldrig må få lov at fylde andet end i et øjeblik.

Joooh - det har du jo sådan set ret i. Men hvis manden bliver decideret hidsig over ikke at få at vide hvad man tænker, så ville jeg også blive irriteret. Og hvis jeg selv får startet på en sætning og så pludselig selv kan høre at da for resten er komplet tumpet, så vil jeg også gerne have lov til at slippe for at skulle indvie en anden i dybden af den idioti jeg fik tænkt frem og heldigvis nåede at få stoppet mig selv i at lukke helt ud.

Han bliver nemlig hidsig.
0
Jacobsen81

Indlægaf Jacobsen81 » 4. jan 2016, 15:46

Fillie skrev:
Skumfidusen skrev:
Fillie skrev:Jeg kan slet ikke forstå, det er et problem. Og hvad kan du bruge det til? Måske tænke at det er så lille en ting, at den simpelthen ikke er værd at bruge krudt på, forsøge at begrænse hvor ofte du tænker højt, og giv din mand en kort forklaring, hvis du alligevel gør det, og han spørger. Sådan noget må i min optik bare ikke være en kilde til decideret frustration men blot et skuldertræk i erkendelsen af, at man er forskellige, og harmløs irritation aldrig må få lov at fylde andet end i et øjeblik.

Joooh - det har du jo sådan set ret i. Men hvis manden bliver decideret hidsig over ikke at få at vide hvad man tænker, så ville jeg også blive irriteret. Og hvis jeg selv får startet på en sætning og så pludselig selv kan høre at da for resten er komplet tumpet, så vil jeg også gerne have lov til at slippe for at skulle indvie en anden i dybden af den idioti jeg fik tænkt frem og heldigvis nåede at få stoppet mig selv i at lukke helt ud.

Det kan jeg godt følge, men det skyldes jo, at der allerede er opstået en konflikt, og det synes jeg ikke, der burde have været til at starte med, fordi jeg er en type, som virkelig ikke trives med spændinger over småting. Og når konflikten nu er der, foreslår jeg, at man begynder at opføre sig, som om den ikke findes; når den i mine øjne netop er så ligegyldig, tænker jeg, at den går væk af sig selv. Det er så svært at mundhugges med nogen, som ikke gider.

Men jeg ville uden tvivl have spurgt min mand, hvorfor han gerne ville vide, hvad jeg tænkte. Ved du det, TS? For hvis det var min mand, der insisterede på, at jeg gjorde en eller anden lille ting, jeg fandt ligegyldig og lidt irriterende, men den gjorde ham tilpas, ville jeg bare gøre det. Mine grænser for, hvad jeg vil gå med til, ligger slet ikke her - ikke i nærheden.

Hvis jeg spørger om hvorfor det er så vigtigt, siger han at det er det bare. Det er som om han får indre uro over sådan noget.
0
Jacobsen81

Indlægaf Jacobsen81 » 4. jan 2016, 15:47

Hunkat skrev:Jeg ville altså også blive irriteret over en adfærd hvor min mand plagede indtil jeg bøjede mig, hver gang. Så er det sådan set ligegyldigt om det handler om at morgenbollen skal være med birkes eller om jeg skal forklare ham hvor jeg pludselig blev forvirret over hvilken hånd var højre.

Det er da op ingen måde optimalt at TS føler sig presset til at fortælle det, især det med ting hun har fortalt burde informationen "jeg fortalte det igår" være slutningen på den samtale. Og det kan godt være det er en super lille ting men mange bække små gør som bekendt en røvirriterende å.

Fair nok at manden har det som mange af jer, sådan har jeg det også selv, jeg er sindsygt nysgerrig. Men jeg gider da ikke fører mine samtaler på baggrund af at jeg skal presse ordene ud af folk. Hvis det er så vigtigt for TS's mand så må han jo forklare at sådan er tingene for ham istedet for at fare frem med at blive 'hidsig' (jeg ved ikke præcis hvad der ligger i det ord men jeg ville føle det som ubehageligt).

Og mon ikke løsningen burde være et kompromis af en art, som det jo som regel er i et parforhold.

Jeg ved bare ikke hvordan sådan et kompromis ser ud?
0
Jacobsen81

Indlægaf Jacobsen81 » 4. jan 2016, 15:50

Annione skrev:Hvis det er det vildeste, der irriterer dig hos din mand - så husk på, hvor heldig du er.
Grin og fortæl ham, hvad du fortalte i går. Går der noget af dig, ved at gentage dig selv?

Min kæreste får ofte en god griner, over ting, som jeg kommer til at sige, sådan helt ud af det blå. Kunne din mand ikke få det samme? Og er det så ikke win/win. At le sammen med sin partner er noget af det bedste i verden.

Som jeg skriver i startindlægget, så ved jeg godt det er en lille ting. Hvis jeg har lavet en tanketorsk, kan jeg ikke genfortælle det, da det slet ikke er sammenhængende
0
Jacobsen81

Indlægaf Jacobsen81 » 4. jan 2016, 15:51

HappyPaww skrev:Sig det dog bare - der er da ingen grund til at optrappe en konflikt og irritationsmoment pga stædighed...

Ej, kan virkelig ikke se problemet...!

Men kommer konfliken ikke lige så meget Pga hans stædighed?
0
Jacobsen81

Indlægaf Jacobsen81 » 4. jan 2016, 15:54

Panton skrev:Hvis det bare er en lille ting hvorfor fortæller du det så ikke bare? Det er da dig der opfører dig sært og fordi du glemmer du har fortalt ting, så skal du da ikke udelade info når du kommer i tanke om det. Jeg var også blevet sur ligesom din mand.

Det ligger hos dig at rette ind, eller få tændt lysene i lagkagen så du kan huske hvad du har sagt dagen før.

Hvordan mener du jeg opfører mig sært?

Rette ind? For hvad dog? Og hvad mener du ned at tænde lysene!
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 772
Likede indlæg: 10282

Indlægaf DetSorteCirkus » 4. jan 2016, 15:55

Er problemet ikke primært din mands reaktion? At han hidser sig op.
Hvis hans spørgsmål serveres i en aggressiv tone, kan jeg godt forstå, hvis det kommer til at fremstå som en afhøring, og du derfor kan ende med at føle, at du skal være ekstra opmærksom på, hvordan du taler.
0
Je suis un tableau noir.
Brugeravatar
kidkomb
Kort karma: 1152
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 9728

Indlægaf kidkomb » 4. jan 2016, 16:09

Jacobsen81 skrev:
HappyPaww skrev:Sig det dog bare - der er da ingen grund til at optrappe en konflikt og irritationsmoment pga stædighed...

Ej, kan virkelig ikke se problemet...!

Men kommer konfliken ikke lige så meget Pga hans stædighed?

Det er altså rimelig svært for os herinde, at afgøre hvorvidt du eller han er mest stædig.
5
Walk tall and cry with dignity.
Jeg gider ikke engang.
Give free love.
Brugeravatar
Delfin
Kort karma: 393
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 3889

Indlægaf Delfin » 4. jan 2016, 16:25

Jacobsen81 skrev:

Sjovt

Det er ikke humor, du lider mest af?
5
14 11 14 :banan:
Brugeravatar
decibell
Moderator
Kort karma: 188
Geografisk sted: Oldtiden
Likede indlæg: 4159

Indlægaf decibell » 4. jan 2016, 17:17

Delfin skrev:
Jacobsen81 skrev:

Sjovt

Eller også bryder hun sig bare ikke om din humor lige der? Hvilket jo også er tilladt. Vi er alle forskellige her og har forskellige definitioner på, hvad der er morsomt. Skal vi ikke lade tråden handle om det emne, TS har lagt op, frem for hvem der har humor eller ej? :)
3
"Don't do what you can't undo, until you've considered
what you can't do once you've done it." King Shrewd

Intet er for evigt (en stilstand)!

"Don't cry about it, girl, learn from it."
Jacobsen81

Indlægaf Jacobsen81 » 4. jan 2016, 18:04

Delfin skrev:
Jacobsen81 skrev:

Sjovt

Ellers er din indre stemme installeret til at lyde negativt. Jeg syntes faktisk det var sjovt, men ordet sjovt kan åbenbart kun tolkes positivt hvis der er en smiley bagefter :)
1

Tilbage til "Forhold og sex"