Menstruationslignende smerter

Hvis din krop gør ting den ikke burde, er dette stedet du kan snakke om det.
Smiling_Goat
Kort karma: 466
Likede indlæg: 5880

Re: Menstruationslignende smerter

Indlægaf Smiling_Goat » 30. jan 2016, 10:10

Skralde skrev:
Smiling_Goat skrev:Nu er det tredje gang jeg oplever smerterne. Det gør mere ondt denne gang og der har også været en blødning (og jeg hundefryser, men det behøver jo ikke have noget med smerterne at gøre.) Jeg kan godt vente med at kontakte lægen til mandag, ikke?

Har du feber?

Jeg synes vitterligt at du skal tage en g-test.

Jeg tror ikke, jeg har feber, men jeg har ikke noget termometer, så jeg kan ikke tjekke.

Og jo, jeg er også nået frem til at jeg skal have testet for graviditet. Jeg skal bare lige tage mig sammen til at købe en test. Jeg er helt utroligt dvask.
0
Brugeravatar
Skralde
Kort karma: 291
Likede indlæg: 3377

Indlægaf Skralde » 30. jan 2016, 10:17

Hvis du får det sådan at du bliver nogenlunde sikker på at du har feber, så synes jeg bestemt at du skal kontakte lægen inden mandag.
Jeg håber at du tager dig sammen snart - og ellers må du jo sende kæresten afsted. De kan i øvrigt fås nærmest alle steder nu.
1
L, mit livs lys - 3.10.2010
Smiling_Goat

Indlægaf Smiling_Goat » 30. jan 2016, 11:01

Skralde skrev:Hvis du får det sådan at du bliver nogenlunde sikker på at du har feber, så synes jeg bestemt at du skal kontakte lægen inden mandag.
Jeg håber at du tager dig sammen snart - og ellers må du jo sende kæresten afsted. De kan i øvrigt fås nærmest alle steder nu.

Ja, jeg ved det. Jeg er nu ret sikker på, jeg ikke er gravid, det er derfor, jeg ikke tager mig sammen. Jeg har haft graviditetssymptomer siden august (jeg har taget en negativ graviditetstest i perioden) og har forsøgt at råbe min læge op uden resultat, så det her er nok bare mere hormonelt rod.

Jeg har skiftet læge, men det træder først i kraft d. 2. februar.. Så jeg må lige vente et par dage.

Og panodilerne virker ikke.. Det er da ren elendighed. Suk.
0
Brugeravatar
Bimmerdyret
Kort karma: 63
Likede indlæg: 780

Indlægaf Bimmerdyret » 30. jan 2016, 14:19

Mittelsmertz hedder det, og man kan sagtens få det selvom man tager p-piller
0
Brugeravatar
Dikus
Moderator
Kort karma: 676
Geografisk sted: Nuuk
Likede indlæg: 5875

Indlægaf Dikus » 30. jan 2016, 16:23

Når du også bløder, skal du altså til lægen og undersøges. Uanset hvad.

Det kan sagtens være p-piller uden pause, der driller. Jeg dur f.eks. ikke til det og får det som dig. MEN smerter og blødninger skal du altså forbi lægen med.
1
Smiling_Goat

Indlægaf Smiling_Goat » 30. jan 2016, 17:08

Bimmerdyret skrev:Mittelsmertz hedder det, og man kan sagtens få det selvom man tager p-piller

Også tre gange i løbet af en pakke? Altså jeg har jo kun taget en uge ekstra ift. en normal omgang på 28 dage.

Dikus skrev:Når du også bløder, skal du altså til lægen og undersøges. Uanset hvad.

Det kan sagtens være p-piller uden pause, der driller. Jeg dur f.eks. ikke til det og får det som dig. MEN smerter og blødninger skal du altså forbi lægen med.

Det var ikke så meget blod heldigvis, og det gør ikke lige så ondt nu, så jeg tror, det går :)

Ja, jeg blev også bare bekymret, fordi der var blod, og det gjorde så ekstremt ondt. Men jeg tager p-pillepausen nu, og så må jeg lige få fat i den nye læge på tirsdag. Jeg har registreret symptomerne på papir de sidste uger, så det må da være et godt udgangspunkt.

(og så har jeg købt en graviditetstest, jeg tager i morgen tidlig)
1
Brugeravatar
Dikus
Moderator

Indlægaf Dikus » 30. jan 2016, 17:31

Bare, du går til lægen, så er jeg glad.

Du bør sikre dig at blive tjekket for celleforandringer. Det er fint nok, hvis lægen og dig tænker, det er P-pillerne og ændrer dem... men better safe than sorry :)
1
Smiling_Goat

Indlægaf Smiling_Goat » 30. jan 2016, 18:02

Dikus skrev:Bare, du går til lægen, så er jeg glad.

Du bør sikre dig at blive tjekket for celleforandringer. Det er fint nok, hvis lægen og dig tænker, det er P-pillerne og ændrer dem... men better safe than sorry :)

Det er ikke celleforandringer. Det er ikke engang et år siden, jeg blev tjekket, men godt tænkt.
0
Brugeravatar
Dikus
Moderator

Indlægaf Dikus » 30. jan 2016, 20:19

Smiling_Goat skrev:
Dikus skrev:Bare, du går til lægen, så er jeg glad.

Det er ikke celleforandringer. Det er ikke engang et år siden, jeg blev tjekket, men godt tænkt.

De kan jo godt komme lige pludselig. Jeg har lige fået fjernet en muskelknude i livmoderen. Den var der ikke for fire måneder siden. Over julen var den blevet så stor, så jeg så gravid ud. Det gør jeg så ikke mere :D

Det giver også den slags symptomer. Så altså... det kan jo være et hav af ting. Så til lægen med dig.
0
Smiling_Goat

Indlægaf Smiling_Goat » 30. jan 2016, 20:54

Yes, det er også planen :)
1
Brugeravatar
Skralde

Indlægaf Skralde » 31. jan 2016, 14:17

Fik du taget en test i morges?
0
Smiling_Goat

Indlægaf Smiling_Goat » 31. jan 2016, 15:23

Skralde skrev:Fik du taget en test i morges?

Jep, den var negativ.

I dag har jeg så kontaktet lægevagten, som blev ved med at at bede mig om at tage flere og flere Ipren. Da jeg var nået op på fem Ipren og 2 panodiler på 4,5 timer, opgav jeg. Nu har jeg til gengæld en hamper kvalme også..

Det er lidt vildt.
1
Brugeravatar
Dikus
Moderator

Indlægaf Dikus » 31. jan 2016, 15:25

Smiling_Goat skrev:

Jep, den var negativ.

I dag har jeg så kontaktet lægevagten, som blev ved med at at bede mig om at tage flere og flere Ipren. Da jeg var nået op på fem Ipren og 2 panodiler på 4,5 timer, opgav jeg. Nu har jeg til gengæld en hamper kvalme også..

Det er lidt vildt.

Har du så ondt nu, så du ikke kan holde det ud?

Så skal du da tilses?
1
Brugeravatar
Skralde

Indlægaf Skralde » 31. jan 2016, 15:26

Smiling_Goat skrev:

Jep, den var negativ.

Det er lidt vildt.

Godt at du trods alt fik afkræftet det :gogo: Jeg er ret sikker på at det er ét af de første spørgsmål lægen stiller nemlig. Og sikke en træls lægevagt - forhåbentligt er et opkald til egen læge i morgen, mere givtigt. Rigtig god bedring :kys:
0
Smiling_Goat

Indlægaf Smiling_Goat » 31. jan 2016, 15:27

Dikus skrev:
Smiling_Goat skrev:

Jep, den var negativ.

Det er lidt vildt.

Har du så ondt nu, så du ikke kan holde det ud?

Så skal du da tilses?

Nej, jeg kan godt hænge sammen. Jeg er bare efterhånden rigtig træt af at have ondt, og føler mig generelt udkørt, hvilket også gør mig mindre rummelig ift. smerter.
1

Tilbage til "Helbred"