Menstruationslignende smerter

Hvis din krop gør ting den ikke burde, er dette stedet du kan snakke om det.
Brugeravatar
Dikus
Moderator
Kort karma: 682
Geografisk sted: Nuuk
Likede indlæg: 5930

Re: Menstruationslignende smerter

Indlægaf Dikus » 31. jan 2016, 15:29

Det er altså helt, helt skævt!

Hvis det var en blærebetændelse, ville du så insistere på at få den behandlet nu eller vente? Du kan jo have underlivsbetændelse eller andet penicilinkrævende? Og hvis det bliver værre og værre, så er det da helt skævt.

På den anden side er der jo ikke lang tid til i morgen... og jeg kender ikke din smertetærskel :genert:
0
Smiling_Goat
Kort karma: 470
Likede indlæg: 5955

Indlægaf Smiling_Goat » 31. jan 2016, 15:31

Skralde skrev:
Smiling_Goat skrev:
Skralde skrev:Fik du taget en test i morges?

Jep, den var negativ.

I dag har jeg så kontaktet lægevagten, som blev ved med at at bede mig om at tage flere og flere Ipren. Da jeg var nået op på fem Ipren og 2 panodiler på 4,5 timer, opgav jeg. Nu har jeg til gengæld en hamper kvalme også..

Det er lidt vildt.

Godt at du trods alt fik afkræftet det :gogo: Jeg er ret sikker på at det er ét af de første spørgsmål lægen stiller nemlig. Og sikke en træls lægevagt - forhåbentligt er et opkald til egen læge i morgen, mere givtigt. Rigtig god bedring :kys:

Ja det skulle man tro, men det gjorde min tidligere læge ikke. Jeg tænkte nemlig det samme, da jeg gik til ham med mine hormonproblemer. Jeg var sikker på, det første spørgsmål ville være: "Kan du være gravid?" Men nej..

Men nu har jeg så gjort det igen, det kan jo være, at den nye læge tænker i de baner.

Og tak for det :)
1
Smiling_Goat

Indlægaf Smiling_Goat » 31. jan 2016, 15:33

Dikus skrev:Det er altså helt, helt skævt!

Hvis det var en blærebetændelse, ville du så insistere på at få den behandlet nu eller vente? Du kan jo have underlivsbetændelse eller andet penicilinkrævende? Og hvis det bliver værre og værre, så er det da helt skævt.

På den anden side er der jo ikke lang tid til i morgen... og jeg kender ikke din smertetærskel :genert:

Jamen jeg ved ikke, hvad jeg skal gøre. Jeg bliver jo ikke taget alvorligt.

Jeg må bare håbe på det bedste ved den nye læge.
0
Brugeravatar
icelady
Moderator
Kort karma: 556
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 10356

Indlægaf icelady » 31. jan 2016, 15:59

Jeg så dig tidligere i dag, og du så godt nok træt ud. :ae:

(Får du brug for noget i butikken og føler du ikke selv kan hente det, så skriver du bare. :) )
1
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Smiling_Goat

Indlægaf Smiling_Goat » 31. jan 2016, 16:12

icelady skrev:Jeg så dig tidligere i dag, og du så godt nok træt ud. :ae:

(Får du brug for noget i butikken og føler du ikke selv kan hente det, så skriver du bare. :) )

Jeg er også helt udkørt.

Tusind tak, det er rigtig pænt af dig :) - jeg skal nok klare mig, men jeg sætter bestemt pris på tilbuddet og i lige måde i øvrigt, skulle det ske.
1
Smiling_Goat

Indlægaf Smiling_Goat » 3. feb 2016, 11:02

Jeg ved ikke, om nogen overhovedet er interesseret, men jeg er ret begejstret, så jeg siger det alligevel.

Jeg har lige været ved den nye læge, og hun tog mig alvorligt. Hun tog virkelig meget blod til virkelig mange prøver, foretog en gynækologisk undersøgelse og testede for klamydia. Samtidig har hun tjekket for graviditet (trods at jeg lige selv har gjort det) bare for at være helt sikker OG hun vil have min hormombalance undersøgt (endelig!)

Hvis de prøver ikke viser noget, sender hun mig videre til en ultralydsscanning, så jeg har virkelig fået håb for, at det bliver opdaget, hvad end det er.
5
Brugeravatar
Marichen12
Kort karma: 289
Likede indlæg: 2038

Indlægaf Marichen12 » 3. feb 2016, 11:08

Smiling_Goat skrev:Jeg ved ikke, om nogen overhovedet er interesseret, men jeg er ret begejstret, så jeg siger det alligevel.

Jeg har lige været ved den nye læge, og hun tog mig alvorligt. Hun tog virkelig meget blod til virkelig mange prøver, foretog en gynækologisk undersøgelse og testede for klamydia. Samtidig har hun tjekket for graviditet (trods at jeg lige selv har gjort det) bare for at være helt sikker OG hun vil have min hormombalance undersøgt (endelig!)

Hvis de prøver ikke viser noget, sender hun mig videre til en ultralydsscanning, så jeg har virkelig fået håb for, at det bliver opdaget, hvad end det er.

Det lyder godt!
1
Mor til 4... :pompom: :preggo1:
Brugeravatar
Annione
Kort karma: 240
Likede indlæg: 2523
Kontakt:

Indlægaf Annione » 3. feb 2016, 12:08

Jeg fik menssmerter som bivirkning, da jeg tog... Var det Novynette. Det stoppede, da jeg begyndte på et andet mærke.

Det forhøjer forøvrigt din risiko for blodpropper, når du springer ppille pauserne over. Jeg havde før mens hver 3. måned, men det må jeg ikke længere for min kæreste. Det er faktisk ganske nye undersøgelser, der påpeger det, så det er muligt at din læge ikke er oplyst om det endnu.
0
At rejse er at leve :love2:
Smiling_Goat

Indlægaf Smiling_Goat » 3. feb 2016, 12:42

Annione skrev:Jeg fik menssmerter som bivirkning, da jeg tog... Var det Novynette. Det stoppede, da jeg begyndte på et andet mærke.

Det forhøjer forøvrigt din risiko for blodpropper, når du springer ppille pauserne over. Jeg havde før mens hver 3. måned, men det må jeg ikke længere for min kæreste. Det er faktisk ganske nye undersøgelser, der påpeger det, så det er muligt at din læge ikke er oplyst om det endnu.

Ja, jeg har hørt om det, men jeg er bare villig til at løbe risikoen for blodpropper, hvis det betyder, at jeg ikke er et PMS-vrag nær så tit. Jeg kan slet ikke kende mig selv, når det sker. Jeg tuder over alt, og skælder ud konstant. I dag kæmpede jeg konstant mod gråden på vej hjem fra lægen, fordi jeg var så glad for at blive hørt. Jeg har aldrig været den synderligt rørstrømske type, og nu tuder jeg jævnligt over at en hvalp er nuttet. Jeg kan simpelthen ikke holde det ud. Jeg har nærmest tudet konstant siden pletblødningen begyndte i lørdags - og jeg har virkelig intet at tude over. Mit liv har aldrig været bedre.

Det påvirker også mine relationer til andre, for min lunte er så kort i de perioder. Der skal intet til at gøre mig sur, og det føles på pågældende tidspunkt helt rimeligt, at jeg er sur. Det er først, når hormontågen er lettet lidt senere, at det går op for mig, at det da vist egentligt ikke var helt fair.

Så hvis færre p-pillepauser mindsker perioder med dét, tager jeg gerne den forhøjede risiko for blodpropper.

Men nu kan det jo være, man finder ud af, hvad det er. Det håber jeg godt nok.
1
Smiling_Goat

Indlægaf Smiling_Goat » 12. feb 2016, 20:39

Smiling_Goat skrev:Jeg ved ikke, om nogen overhovedet er interesseret, men jeg er ret begejstret, så jeg siger det alligevel.

Nå, det var en kort glæde.

Mine hormoner er faktisk fucked, men det at hun ikke ved hvorfor, får hende til at afslutte mig. Jeg har et globulin-niveau på 269 (det skal max være på 150) så.. Hvad pokker gør jeg så?!

Jeg forstår ikke, hvad der skete. Hun var så fit for fight, sidst jeg så hende. Vi skulle nok finde ud af, hvad det var. Der skulle tages prøver. Der skulle ultralydsscannes.

Så viser prøverne at noget faktisk ikke hænger sammen, og hun afslutter mig, fordi hun ikke ved hvorfor. Jamen.. Hva?!

Det var hendes præcise ord: "Jeg kan se, du har et forhøjet transporthormon, men jeg ved ikke hvorfor" og så snakkede hun videre om noget andet. Jeg kan så se at fire andre hormoner ikke kan afgøres om de ligger inden for normalen. Det ene ligger vist i hvert fald under normalen (den skal være på minimum 3,3 og min er på 1,5.)
0
Karkluden
Kort karma: 247
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2394

Indlægaf Karkluden » 12. feb 2016, 20:45

Annione skrev:Jeg fik menssmerter som bivirkning, da jeg tog... Var det Novynette. Det stoppede, da jeg begyndte på et andet mærke.

Der er vist temmelig stor uenighed om, hvordan de nye undersøgelser skal tolkes. Jeg kender en del lægerne i gyn-obs-verdenen, da jeg har været i klinik der, og i øvrigt selv er behandlet der, og der er der enighed om, at undersøgelsen tolkes til, at risikoen ikke er øget.
Man skal selvfølgelig gøre, hvad man finder bedst, men ja..
0
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.

Tilbage til "Helbred"