Tabe 6 kilo på 5 måneder (kvinde)

Brugeravatar
Aima
Kort karma: 611
Likede indlæg: 5034

Re: Tabe 6 kilo på 5 måneder (kvinde)

Indlægaf Aima » 21. maj 2016, 00:45

Crosstraineren er jeg selv ret glad for til konditionstræning, 20 minutter 3 gange om ugen lyder umiddelbart fint, men det må ikke være nemt, hvis det skal batte. Højere intensitet så det kan mærkes i lårene og så bare fuld knald på. Den anden maskine kender jeg ikke, men jeg vil anbefale at kombinere med noget styrketræning for at øge muskelmasse, det øger også forbrændingen.

Hvis hun stadig har som mål at tabe sig, skal hun være opmærksom på, at kaloriemængden hun forbrænder ved 3 X 20 minutters crosstraining altså ikke er alverden. Det er vel cirka hvad der svarer til en hotdog og en Cocio og hun skal vel træne det der i syv uger, for at have forbrændt hvad der svarer til ét kilo fedt på den måde. Men det er en fin start, især hvis hun også er opmærksom på kosten :)
0
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
eks-Maupassant
Kort karma: 141
Likede indlæg: 2117

Indlægaf eks-Maupassant » 21. maj 2016, 00:58

Aima skrev:Crosstraineren er jeg selv ret glad for til konditionstræning, 20 minutter 3 gange om ugen lyder umiddelbart fint, men det må ikke være nemt, hvis det skal batte. Højere intensitet så det kan mærkes i lårene og så bare fuld knald på. Den anden maskine kender jeg ikke, men jeg vil anbefale at kombinere med noget styrketræning for at øge muskelmasse, det øger også forbrændingen.

Hvis hun stadig har som mål at tabe sig, skal hun være opmærksom på, at kaloriemængden hun forbrænder ved 3 X 20 minutters crosstraining altså ikke er alverden. Det er vel cirka hvad der svarer til en hotdog og en Cocio og hun skal vel træne det der i syv uger, for at have forbrændt hvad der svarer til ét kilo fedt på den måde. Men det er en fin start, især hvis hun også er opmærksom på kosten :)

Ok cool. Jeg tænkte 20 minutter var OK i starten, og så ka hun evt selv sætte det op. Det var faktisk nemt for hende så det gør hun nok af sig selv :)

Yes det er tænkt som startting, man kan vel også bare skrue sværhedsgraden op på crosstraineren efterhånden som man blir bedre til det?

Hvad er forskellen på at køre 20 minutter på tung sværhedsgrad og 30 minutter på lav?

MIn egen metode er normalt at skrue max op for sværheden, så langt jeg kan og så holde tiden konstant og skrue den mere op hver gang, men jeg ved ikke om det er godt for piger :gruble:

Den der dims med hjulene har de i fitness world og jeg er blevet stor fan af den. Der er ikke rigtigt nogen der bruger den, men den er fed til styrke i arme + overkrop.
0
Brugeravatar
Aima

Indlægaf Aima » 21. maj 2016, 02:13

Om forskellen rent kaloriemæssigt er så stor på de to eksempler, tror jeg ikke, altså hun forbrænder vel ca. samme mængde kalorier, men jo højere intensitet, des større belastning og med øget belastning følger øget effekt, sådan hvad angår alle de gode effekter. Konditionen øges hurtigere.

Jeg har selv kørt kontinuerlig træning med intervaller af 60 sekunders høj intensitet og fuld fart frem hver fjerde minut i sammenlagt 30 minutter de sidste par måneder. Det fungerer virkelig godt og jeg mærker forbedringer nærmest hver uge. Det kan klart anbefales :)
0
Brugeravatar
Aima

Indlægaf Aima » 21. maj 2016, 02:16

Og 20 minutter lyder som sagt meget fint, synes jeg, de skal bare være effektive. Hvis hun er helt opkogt i ansigtet og ikke kan tale imens, er det som det skal være :)
0
Brugeravatar
eks-Maupassant

Indlægaf eks-Maupassant » 21. maj 2016, 02:29

Aima skrev:Om forskellen rent kaloriemæssigt er så stor på de to eksempler, tror jeg ikke, altså hun forbrænder vel ca. samme mængde kalorier, men jo højere intensitet, des større belastning og med øget belastning følger øget effekt, sådan hvad angår alle de gode effekter. Konditionen øges hurtigere.

Jeg har selv kørt kontinuerlig træning med intervaller af 60 sekunders høj intensitet og fuld fart frem hver fjerde minut i sammenlagt 30 minutter de sidste par måneder. Det fungerer virkelig godt og jeg mærker forbedringer nærmest hver uge. Det kan klart anbefales :)

Ohkay tak. Så tror jeg bare der skal skrues på sværhedsgraden.

Jeg er slet ikke vant til at tænke i kalorier, tænker bare i at øge et parameter frr gang til gang. Om det så er vægt, distance eller hvad det er.
0
Brugeravatar
eks-Maupassant

Indlægaf eks-Maupassant » 21. maj 2016, 02:30

Aima skrev:Og 20 minutter lyder som sagt meget fint, synes jeg, de skal bare være effektive. Hvis hun er helt opkogt i ansigtet og ikke kan tale imens, er det som det skal være :)

Helt opkogt er måske lidt meget sagt, men hun var temmeligt fåmælt på sidste halvdel og det er ej tit det sker :)
0
Brugeravatar
Minionine
Kort karma: 43
Likede indlæg: 433

Indlægaf Minionine » 21. maj 2016, 05:39

Hvis hun vil tabe sig, er det kosten I skal kigge på. Kosten udgør 80 % af et vægttab.
Hvis kondien skal forbedres, prøv med intervaltræning - det tager knapt så lang tid, men er effektivt. Og så en sjat styrketræning oveni.
Crosstraineren og den der arm dims batter ikke rigtigt. Bevares det er bedre end ingenting, og al motion er sundt og alt det der, men oh de mængder af kvinder, der bruger oceaner af tid på dem uden resultater er næsten til at tude over. Tiden kan bruges SÅ meget bedre i centeret :)
1
Muspel
Kort karma: 92
Likede indlæg: 1200

Indlægaf Muspel » 21. maj 2016, 08:05

Når nu I er afsted, vil jeg foreslå lidt styrketræning i fx også 20 minutter.
Lidt bryst- lidt mave, lidt ben og lidt arme. Det hele kan klares med håndvægte.
Jeg begyndte først for alvor at se ændringer på min krop, da jeg gik fra kondition til styrke. Og man bliver altså på ingen måde buff af det. Bare stærkere :-)
Sig til, hvis du gerne vil have ideer til øvelser.
0
Brugeravatar
Ballademager
Kort karma: 357
Likede indlæg: 3544

Indlægaf Ballademager » 25. maj 2016, 15:36

Hvis hun går op i, hvad hun forbrænder, så vil jeg anbefale at træne med pulsbælte og pulsur. Det giver et meget mere præcist billede af, hvad hun forbrænder, fordi hendes puls er med i beregningerne. Mange maskiner har en funktion, der kan vise antal forbrændte kalorier, men det er min erfaring, at de er ret upræcise.
0
Forstadskedelig :love:

I'll never know what I'm capable of, if I don't go where I'm scared to be lost...
IrmaPigen
Kort karma: 76
Likede indlæg: 944

Indlægaf IrmaPigen » 25. sep 2016, 08:11

Hvis man går 5 km hver dag i 10 uger skulle man tabe ca 4-5 kilo (forudsat man ikke går og æder crossainter hver dag). Det kan hun jo prøve hvis hun ikke kan lide at mærke sin puls.

Men motion hver dag (eller som minimum hver anden) er nok rimelig nødvendigt, hvis man ønsker vægttab. Men er jo trods alt nødt til stadig at spise for at få næring, og de fornødne vitaminer og mineraler.
0
IrmaPigen
Kort karma: 76
Likede indlæg: 944

Indlægaf IrmaPigen » 25. sep 2016, 08:15

Minionine skrev:Hvis hun vil tabe sig, er det kosten I skal kigge på. Kosten udgør 80 % af et vægttab.
Hvis kondien skal forbedres, prøv med intervaltræning - det tager knapt så lang tid, men er effektivt. Og så en sjat styrketræning oveni.
Crosstraineren og den der arm dims batter ikke rigtigt. Bevares det er bedre end ingenting, og al motion er sundt og alt det der, men oh de mængder af kvinder, der bruger oceaner af tid på dem uden resultater er næsten til at tude over. Tiden kan bruges SÅ meget bedre i centeret :)

Kommer jo lidt an på om man vil have et sundt kredsløb eller bare nøjes med at se ud.

Det bedste er at gøre begge dele. Man får feks færre løbeskader hvis man også styrketræner.
0
HappyHippo
Kort karma: 48
Likede indlæg: 717

Indlægaf HappyHippo » 25. sep 2016, 22:25

Man kan sagtens gøre det på kost alene. Hvad med spinning eller andet hold? Det er kvinder ofte glade for.
0

Tilbage til "Sund og/eller slank"