Kan man blive mor og stadig arbejde?

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 772
Likede indlæg: 10269

Re: Kan man blive mor og stadig arbejde?

Indlægaf DetSorteCirkus » 2. jan 2016, 22:06

Wizzze skrev:
DetSorteCirkus skrev:Jeg blev ikke en dyt klogere.
Han nævnte på et tidspunkt noget, der kunne tyde på, at det drejer sig om, at hun ikke skal på barsel, men det var bare i en indskudt sætning, så jeg går ikke ud fra, at dét er kernen, for så ville han vel have sagt det lige ud.
Bortset fra det aner jeg heller ikke, om borgmesteren skal på barsel eller ej.

Til gengæld sagde manden "dikke-dikke" et utal af gange, og lige netop det gav mig et indtryk af, at han ikke selv har haft særlig meget med plejen af sine egne babyer at gøre, for så ved man vel, at tiden ikke primært går med at dikke-dikke?

Manden virker som et kvaj, både i lederen og i interviewet på News.

Jeg synes det virker som om han har skrevet noget, der ikke er gennemtænkt, og er overrasket over reaktionen, og nu prøver han at dække sig ind under noget generelt, med at forældre ikke skal arbejde for meget og bruge mere tid med børnene, noget han ikke har skrevet et kvæk om i lederen.

Lige præcis!
Men hvad det så var, han mente, gennemtænkt eller ej, står stadig hen i det uvisse.
Jeg kan ikke komme det nærmere end, at han må have følt et instinktiv ubehag ved tanken om en kvindelig borgmester med en baby og har troet, at det ubehag var delt af flertallet.

At han så midt i det hele får sagt til BT, at det er noget, "byen" taler om, gør det ikke bedre.
Hvis det endelig er sådan fat, at sladderen går, så burde det efter min mening være en avis' fineste opgave at fokusere på fakta og fx. minde om, at borgmesteren faktisk skal på barsel. Men nej, i stedet digter redaktøren, at Benedikte Kjær skal arbejde som borgmester og være mor til en nyfødt samtidig, hvilket jo er en lodret løgn:

Og så bliver det spændende at se, hvordan Benedikte Kiær efterfølgende vil klare borgmester-tjansen med en nyfødt i privaten.
2
Je suis un tableau noir.
Brugeravatar
Torn
Kort karma: 64
Likede indlæg: 1126

Indlægaf Torn » 2. jan 2016, 22:12

Jeg har ikke set indslaget. Godt det samme; jeg bliver harm alene ved jeres kommentarer. :D
1
Brugeravatar
Wizzze
Kort karma: 1156
Likede indlæg: 6800

Indlægaf Wizzze » 2. jan 2016, 22:23

DetSorteCirkus skrev:
Wizzze skrev:
DetSorteCirkus skrev:Jeg blev ikke en dyt klogere.
Han nævnte på et tidspunkt noget, der kunne tyde på, at det drejer sig om, at hun ikke skal på barsel, men det var bare i en indskudt sætning, så jeg går ikke ud fra, at dét er kernen, for så ville han vel have sagt det lige ud.
Bortset fra det aner jeg heller ikke, om borgmesteren skal på barsel eller ej.

Til gengæld sagde manden "dikke-dikke" et utal af gange, og lige netop det gav mig et indtryk af, at han ikke selv har haft særlig meget med plejen af sine egne babyer at gøre, for så ved man vel, at tiden ikke primært går med at dikke-dikke?

Manden virker som et kvaj, både i lederen og i interviewet på News.

Jeg synes det virker som om han har skrevet noget, der ikke er gennemtænkt, og er overrasket over reaktionen, og nu prøver han at dække sig ind under noget generelt, med at forældre ikke skal arbejde for meget og bruge mere tid med børnene, noget han ikke har skrevet et kvæk om i lederen.

Lige præcis!
Men hvad det så var, han mente, gennemtænkt eller ej, står stadig hen i det uvisse.
Jeg kan ikke komme det nærmere end, at han må have følt et instinktiv ubehag ved tanken om en kvindelig borgmester med en baby og har troet, at det ubehag var delt af flertallet.

At han så midt i det hele får sagt til BT, at det er noget, "byen" taler om, gør det ikke bedre.
Hvis det endelig er sådan fat, at sladderen går, så burde det efter min mening være en avis' fineste opgave at fokusere på fakta og fx. minde om, at borgmesteren faktisk skal på barsel. Men nej, i stedet digter redaktøren, at Benedikte Kjær skal arbejde som borgmester og være mor til en nyfødt samtidig, hvilket jo er en lodret løgn:

Og så bliver det spændende at se, hvordan Benedikte Kiær efterfølgende vil klare borgmester-tjansen med en nyfødt i privaten.

Jeg får en grim mistanke om, at "byen taler om" dækker over, at chefredaktøren har været til et vådt nytårsarrangement, hvor et par andre mænd i 50'erne har deltaget, og så har de siddet og talt om borgmesterens mave over et par genstande, og så er der blevet udvekslet dumheder :rulle:
Og de 3-4 "spidsborgeres" samtale er så blevet til "byen snakker om..." :tie:
4
Do as I say! :whip:
avdotja
Kort karma: 64
Likede indlæg: 1060

Indlægaf avdotja » 3. jan 2016, 00:11

»Ja, og jeg ville skrive det, hvis det var en mandlig borgmester. Der er ikke noget kønspolitisk i det. Intet som helst. Det var en venlig hilsen til Benedikte Kiær,« siger Klaus Dalgas.

Ja da, selvfølgelig ville han det. Men nu sker det jo heldigvis sjældent at mænd i "børnealderen" besidder krævende stillinger og derfor har det simpelthen ikke været aktuelt endnu :sarkasme:
1
Rakel
Kort karma: 420
Likede indlæg: 3108

Indlægaf Rakel » 3. jan 2016, 04:53

Storm i et glas vand.

Masser af os lidt host ældre generationer var 2-3 måneder, da vi kom ud i pasning og host en del af os har fået børn i årene før 12 måneders barsel blev en mulighed for de fleste mødre.

Har gun opbakning fra manden og råd til en god barnepige, så er hun, hvor masser kvinder befinder sig i arbejdslivet.
1
Brugeravatar
Dikus
Moderator
Kort karma: 676
Geografisk sted: Nuuk
Likede indlæg: 5901

Indlægaf Dikus » 3. jan 2016, 10:07

Nåh. Men det er altså fjollet. Og gør mig trist over, at den slags mænd sidder og ansætter mennesker - og forfremmer dem... Mon dog sådan en chefredaktør reelt forfremmer den bedst egnede... eller blot den, han anser for den bedst egnede, når han liiiige korrigerer for, at kvinden jo har børn :badr:

Der er ved gud mange borgmestre med små børn. Og jeg har aldrig set dem få spørgsmålet omkring, hvordan de dog kan balancere det. Jeg kaster faktisk lidt op i min mund over den slags.
0
Brugeravatar
HappyQ
Kort karma: 112
Geografisk sted: Helsingør
Likede indlæg: 762

Indlægaf HappyQ » 3. jan 2016, 10:17

Jeg er fra Helsingør, jeg omgås ret mange mennesker, jeg har aldrig hørt nogen anfægte, at Benedikte Kjær kan bestride sit embede efter barsel. Det foregår vist i redaktørens eget hoved, han er også kommet med en masse sludder om mit boligområde. :rulle:
1
23-06-16 :love2:

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"