Har du nogensinde tvivlet på dit forhold?

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
billiebean
Kort karma: 23
Likede indlæg: 393

Re: Har du nogensinde tvivlet på dit forhold?

Indlægaf billiebean » 3. jan 2016, 11:28

Ja, det har jeg. Jeg kan godt tvivle og have tanker om, hvorvidt vi er de rette for hinanden eller om vi ville være bedre tjent alene/med en anden.

Men jeg tror ikke på devisen om, at "er du i tvivl, så er du ikke i tvivl". Dvs. at tilstedeværelsen af tvivl er et dårligt tegn, som man skal undgå.
Jeg tror i stedet, at man (medmindre forholdet er decideret usundt) skal arbejde med at rumme, at tvivlen er et vilkår og at tvivl også kan være katalysator for udvikling i og af forholdet.

Vi kan godt tale om vores respektive tvivl, men vi kan også godt blive enige om, at vi har noget specielt sammen og er noget meget specielt for hinanden. Og det får gerne tvivlen til at aftage igen.
5
Brugeravatar
Alphilia
Kort karma: 15
Likede indlæg: 245

Indlægaf Alphilia » 3. jan 2016, 11:44

Ja, det har jeg.
Noget af det handler om, tror jeg, at jeg har været single i mange år før jeg mødte min kæreste, og jeg ved at jeg sagtens kan have et fint velfungerende liv uden en kæreste. Så har det af og til været nemt at tænke, hvad nu hvis...
De gange hvor jeg har tvivlet har været i perioder, hvor jeg mentalt har haft meget lidt overskud og måske i virkeligheden tvivlet mere på mig selv og min retning i livet - dér hvor jeg har tænkt om jeg skulle kaste alle bolde op og lade dem falde frit.
Jeg tror det er meget naturligt at tvivle (på forhold og alt muligt andet) i ny og næ og tænker det er med til at man udvikler sig.
1
Brugeravatar
Evapeva
Kort karma: 105
Likede indlæg: 953

Indlægaf Evapeva » 3. jan 2016, 15:16

Ja, hvis jeg har været rigtig vred på ham. :genert: Er det ikke meget normalt?
5
Kom lad os gå. Kom lad os se. Gennem tusind verdner venter vægtløs kærlighed.

Et fyrtårn af fornuft i et hav af vrøvl. :engel:
Brugeravatar
Luffegås
Kort karma: 43
Geografisk sted: Fyn
Likede indlæg: 503

Indlægaf Luffegås » 4. jan 2016, 10:55

Hvor er jeg glad for folks åbenhed. Overvejede at lave en tråd om mit eget personlige problem, men var bange for reaktioner såsom "så er han ikke den rette, ud med ham". Jeg har i 3 uger haft en sød fyr som er perfekt for mig på mange områder, men vi har ikke rigtig haft tid til at være kæresteagtige endnu. Han har været 1 uge hos mig nu fast, men jeg har skrevet bacheloropgave, så vi har ikke engang set en film, hygget foran tv, vi har bare holdt nytår, og så knaldet 2 gange om dagen. Derfor har jeg haft svært ved at mærke min forelskelse, og jeg er langt fra klar til at sige at jeg elsker ham. Det er som om en bid indeni mig bare venter på at han finder ud af at jeg ikke er noget for ham, at jeg er for dum til ham eller for umoden og derfor er det som om jeg ikke vil tillade mig selv at blive forelsket, fordi jeg føler det alligevel måske ender.

Jeg læste et godt råd på nettet, og jeg bliver nød til at poste det her:
Possibly you're not over your ex. Or, even more possibly, we are fed such unhealthy ideas about what love is that you equate it with pain, longing for something you can't really have, jealousy and a whole host of other uncomfortable emotions which, we're told in romantic literature/films/books/soap operas etc, is what love is about.

It isn't.

Being obsessed by someone so that you can't bear to be apart from them isn't love. It's just obsession. Wanting to move mountains for another person at the expense of your own needs, whether or not your feelings are reciprocated, isn't love. It's codependency. Needing someone desperately is not love.

Feeling so nurtured by another person that you feel confident in yourself when you're apart is love. So is knowing that you are with someone you can really depend on, who can really depend on you. So is being with someone where there is affection, respect and room for growth.

I don't think that healthy relationships are as compelling, or as addictive, as unhealthy ones that we've really been sucked into. But then healthy foods are not addictive like alcohol or chocolate - they're just much, much better for us. Love is serene and poised, not compulsive.

However, this is so much NOT what we're told by popular culture it's not that unusual for people in healthy relationships to question their feelings. My advice to you is:
RELAX AND ENJOY!!!

Jeg har altid kun oplevet den direkte kærlighed, besættelsen, og at det her må da bare være rigtigt, og vi skal blive gamle sammen yadayada... Det er også okay, men tror også det kun er sundt at være i tvivl indimellem, og arbejde på det.
1
Brugeravatar
Rosa Espinosa
Kort karma: 287
Likede indlæg: 4430

Indlægaf Rosa Espinosa » 4. jan 2016, 14:08

Mange gange og sådan har det været i alle de forhold jeg har været i. Men jeg er også en person som altid ser græsset grønnere på den anden side, så en del af mig vil altid fokuserer på og tingene kunne være bedre/anderledes hele tiden. Så det sætte jo begrænsninger i de forhold jeg er i. Kan ikke bare give mig hen og nyde det jeg har, så har mange gange været i tvivl om personen jeg var sammen med var den rette.
Regner med en dag at kunne stoppe med at være utilfreds og være glad for hvad jeg har. I alle aspekter af livet.
1
Du kan ikke klandre mig for, at der har været en polohest inde og rode i mit sølvtøj
Brugeravatar
Anne Droid
Kort karma: 39
Likede indlæg: 987

Indlægaf Anne Droid » 4. jan 2016, 16:48

Ja. Mere end en gang.Men så plejer jeg at tænke på alternativet og det vil jeg ikke. Jeg vil min kæreste og vores forhold.
0
My hovercraft is full of eels
Brugeravatar
onbird
Kort karma: 6
Likede indlæg: 58

Indlægaf onbird » 4. jan 2016, 18:26

Ja.
Vi har været sammen i vistnok 8 år i alt, afbrudt af en periode på 1½ år, hvor vi var fra hinanden.
Siden har vi fået et barn, og har et mere på vej. Og jeg tvivler stadig nogle gange. Men jeg har jo ikke lyst til at undvære ham.
0
Brugeravatar
Fillie
Kort karma: 610
Geografisk sted: Backsword
Likede indlæg: 2587

Indlægaf Fillie » 4. jan 2016, 18:30

Hånden på hjertet: Aldrig nogensinde. Og jeg er ellers en ægte bekymret tvivler af sind, men om jeg skal være sammen med min mand, til jeg dør, har jeg aldrig tvivlet på - ikke så meget som et splitsekund.
5
"All you need is love."

- The Beatles
No1
Kort karma: 55
Likede indlæg: 460

Indlægaf No1 » 4. jan 2016, 19:54

Ofte. Jeg er ikke så god til forhold, og kan ofte komme i tvivl, faktisk.
0
Brugeravatar
Lathyrus
Kort karma: 11
Likede indlæg: 123

Indlægaf Lathyrus » 4. jan 2016, 21:18

Ork ja - både kortvarigt, hvis vi er blevet meget uvenner og også i en længere periode efter fødslen af vores første barn.
Men vi har været sammen i 7,5 år nu og når alt kommer til alt så vil jeg jo ikke undvære ham :)

Tænker at det er helt normalt at ha øjeblikke og/ell perioder med tvivl. Det betyder ikk nødvendigvis at forholdet er dårligt, men blot at man reflekterer over sit liv.
1
Brugeravatar
lulu-p
Kort karma: 54
Likede indlæg: 839

Indlægaf lulu-p » 4. jan 2016, 21:32

Jeg er en tvivler. Jeg tænker, analyserer, overanalyserer og tvivler om alt. Men han er formodentlig den bedste mand til mig...tror jeg ;-)
2
... Look to the light, Leland, find the light. Into the light, Leland, into the
light. Into the light, Leland... into the light... Don't be afraid. ...
Brugeravatar
Moxy-lady
Kort karma: 183
Likede indlæg: 2232

Indlægaf Moxy-lady » 5. jan 2016, 16:35

Jeg har aldrig nogensinde været i tvivl om mine egne følelser, aldrig. Jeg har været i tvivl om om vi var for forskellige til at få det til at fungere, og om jeg skulle gå fordi jeg ønskede et barn og han ikke gjorde. Og så har jeg været i tvivl om om han elsker mig som jeg elsker ham.
Men igennem det hele har der været en rigtighed, og jeg har vidst at vores kampe og vores sliben kanter af var det værd.
Har aldrig været i tvivl om at han er mit livs kærlighed.
0
Brugeravatar
Joe
Kort karma: 170
Likede indlæg: 2409

Indlægaf Joe » 5. jan 2016, 17:59

Småtvivl har jeg da haft. Jeg forestiller mig også nogle gange at vi er gået fra hinanden, og at jeg finder sammen med random mennesker i min omgangskreds - men i de tanker er det altid ham, der er gået fra mig, for selv i min fantasi kan jeg ikke lide tanken om at gå fra ham.

Jeg havde det ganske glimrende som single, jeg ville sikkert også få det ganske glimrende sammen med en anden mand. Jeg tror ikke på den eneste ene, og jeg er fint i stand til at klare mig selv. At jeg alligevel ikke er gået, eller nogensinde har overvejet seriøst at gå, er at jeg elsker den mand helt vildt højt.

Men derfor kan jeg da godt overveje hvordan livet uden ham ville være.

Jeg er sikker på, at når folk siger de aldrig tvivler, så taler de sandt. Men jeg kan ikke forestille mig at jeg nogensinde ville komme til at have det sådan, lige gyldigt hvem jeg var sammen med. Jeg vender og drejer virkelig bare ting meget i mit hoved. Men derfor kan jeg jo godt være et ganske lykkeligt menneske alligevel.
3
I'm Audrey Horne, and I get what I want
Brugeravatar
BlindfullyCool
Kort karma: 41
Likede indlæg: 254

Indlægaf BlindfullyCool » 5. jan 2016, 21:47

Ja det har jeg. At påstå andet ville simpelthen være en løgn og ville desuden være en total forsimpling af dybden af min kærlighed til min mand gennem seks år og partner på 10. år. Jeg er ikke et øjeblik i tvivl om, at de tvivlsperioder har været med til at styrke vores fællesskab (for vi har begge haft dem og været i stand til at tale om dem) og bidraget til, at vi begge har en forståelse af, hvor dybt, vores partnerskab stikker - på godt og ondt.
4
Brugeravatar
LadyFox
Kort karma: 422
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 5999

Indlægaf LadyFox » 5. jan 2016, 21:58

Ja. Jeg har både tvivlet på mine følelser til ham og på om vi kunne få det til at fungere - begge dele flere gange, jeg har også mistet følelserne for ham og fundet dem igen. Vi har ikke altid haft det let, og ingen af os er særlig lige-til som mennesker og begge med en masse lig i lasten. Vi er rimelig forskellige, og vi har kæmpet med mangt og meget, og vi har såret hinanden dybt og bestemt ikke altid været sunde for hinanden.

Men vi kan også meget sammen, og de gode tider gør det klart værd at kæmpe selvom vi begge er lidt svære i det.
0
I don't mean to be a diva, but some days you wake up and you're Barbara Streisand.

Tilbage til "Forhold og sex"