Har du nogensinde tvivlet på dit forhold?

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Patience
Kort karma: 7
Likede indlæg: 95

Re: Har du nogensinde tvivlet på dit forhold?

Indlægaf Patience » 5. jan 2016, 22:17

Jeg har aldrig tvivlet på, at jeg ønskede af hele mit hjerte at være sammen med ham. Jeg har heller aldrig rigtig tvivlet på, at han elsker mig og ønsker at være sammen med mig.
Men i starten tvivlede jeg på at vores forskellige ønsker og livsstile kunne forenes. Og mit på nogle punkter lave selvværd gjorde også at jeg i starten havde rigtig svært ved at tro på, at han virkelig ville have sådan en som mig.
Men alt det er vi heldigvis ovre nu. Vi er landet et fantastisk sted, hvor jeg aldrig tvivler og vi har fundet en måde der fungerer for os begge, selvom vores ønsker kunne synes at være svært uforenelige i starten.
Nu har vi været sammen i snart 7 år og det bliver bare hele tiden bedre og nemmere.
1
There are only four questions of value in life. What is sacred? Of what is the spirit made? What is worth living for, and what is worth dying for? The answer to each is the same: only love.
Brugeravatar
catnip
Kort karma: 17
Likede indlæg: 535

Indlægaf catnip » 6. jan 2016, 10:34

Tanten skrev:Jeg har faktisk ikke tvivlet på, om mit nuværende forhold er det rigtige for mig - men jeg har da af og til, især i starten, følt en usikkerhed, der bundede i angsten for, om vi ville det samme med relationen. Den usikkerhed opfatter jeg som ret normal i en opstartsfase, hvor man - i vores tilfælde på trods af flere års venskab - skal lære hinanden at kende som partnere.

Jeg har det fuldstændig lige som Tanten. Jeg synes der er meget stor forskel på at være usikker i starten af et nyt forhold og så at tvivle på sit forhold.

Jeg har tvivlet (meget...og med rette) i tidligere forhold, men aldrig i mit nuværende forhold...
0
LaScrooge
Kort karma: 322
Likede indlæg: 2564

Indlægaf LaScrooge » 10. jan 2016, 12:19

Jeg tvivler ikke i mit nuværende forhold. Græsset jeg står på nu, er grønnere end noget græs jeg var i stand til at forestille mig tidligere.
Det er ikke det samme som at vores forhold er gnidningsfrit og perfekt, for det er det ikke. Vi har masser af konflikter, masser af uenigheder, masser af områder hvor vi støder sammen og der er nogle ting, vi skal forvalte med ekstrem forsigtighed, så vi får lagt det fundament, der gør vores forhold så stærkt, at de ikke bliver en trussel. Vi skændes lidt for ofte og det kan være meget voldsomme sammenstød, hvor vi taler helt forbi hinanden, som om vi talte to forskellige sprog, men vi er i gang med at lære vores dynamik at kende. Jeg har aldrig været så vild med et andet menneske, som jeg er med ham. Jeg er stolt af det menneske han er. Jeg har respekt for ham og en meget fundamental tillid til ham - ikke forstået som at jeg har tillid til, at han aldrig kunne gøre noget som ville såre mig, men forstået som tillid til hans ordentlighed som menneske. Vi matcher hinanden på alle de vigtige parametre og jeg mangler ingenting.
2
Brugeravatar
kidkomb
Kort karma: 1152
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 9730

Indlægaf kidkomb » 10. jan 2016, 15:44

Jeg tror min kæreste tvivlede, da jeg hev disse leopardplettede skønheder frem. Der er bare noget ganz geil ved skiundertøj!

IMG_20160110_161252.JPG
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
5
Walk tall and cry with dignity.
Jeg gider ikke engang.
Give free love.
Brugeravatar
achillaxedprune
Kort karma: 348
Likede indlæg: 2380

Indlægaf achillaxedprune » 11. jan 2016, 15:39

Ja, det har jeg... Mange gange. Mest i starten, men også med regelmæssige mellemrum. Livet har da også de sidste par år haft et par bump, så det er klart man tager sit liv, inkl. partner, op til revision en gang i mellem. Noget a la "Er det nu det rigtige, det liv jeg vælger og de valg jeg træffer?".

Jeg tror godt, at jeg kunne have haft et dejligt liv med en anden... Men jeg har valgt min mand, og jeg kunne slet ikke forestille mig ikke at leve sammen med ham i dette liv. Men havde jeg mødt en anden i stedet for ham, så havde jeg jo levet et andet liv... Som måske - måske ikke - ville have været nemmere på nogen områder.

...Jeg vil dog sige, at han by far er den bedste kæreste jeg nogensinde har haft. Og at jeg ikke er blevet træt af ham - til trods for have gået op og ned af ham HVER DAG i årevis. Og dét har jeg aldrig prøvet før... Normalt bliver jeg lidt (og nogle gange: meget) træt af folk efter ca. 6 måneder. Men ikke med ham. Og dét er meget særligt. :lun:
Og så synes jeg han er pivfræk og god i sengen. Det gør meget. Rigtig meget. Hæ.
2
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
Snudelpuss
Kort karma: 1
Likede indlæg: 3

Indlægaf Snudelpuss » 31. jan 2016, 21:30

Jeg tror ikke på tvivlfrie forhold. Og ja, tvivl handler om tanker, og man kan godt vælge at skrue ned for sine tanker. Men jeg tror sgu også, at tvivl er et vigtigt vink til én selv om, at noget ikke er helt, som det skal være - noget gør ondt, kradser lidt eller hvad man nu kan sige. Det skal man tage alvorligt og forholde sig til. Og de tanker skal man - i hvert fald helt generelt - dele med sin partner.

Jeg sidder midt i en skilsmisse, som jeg ikke selv er i tvivl om. Men historien kunne måske have været anderledes, hvis jeg havde reageret anderledes på min tvivl, når den var der.
0
Hester1972
Kort karma: 0
Likede indlæg: 3

Indlægaf Hester1972 » 2. feb 2016, 14:23

LadyFox skrev:Ja. Jeg har både tvivlet på mine følelser til ham og på om vi kunne få det til at fungere - begge dele flere gange, jeg har også mistet følelserne for ham og fundet dem igen. Vi har ikke altid haft det let, og ingen af os er særlig lige-til som mennesker og begge med en masse lig i lasten. Vi er rimelig forskellige, og vi har kæmpet med mangt og meget, og vi har såret hinanden dybt og bestemt ikke altid været sunde for hinanden.

Men vi kan også meget sammen, og de gode tider gør det klart værd at kæmpe selvom vi begge er lidt svære i det.

Præcis hvad jeg kunne have skrevet - med den tilføjelse, at min mand også har mistet følelserne for mig og fundet dem igen. Vi har 22 år og 2 børn i bagagen, så alt har ikke været rosenrødt. Men jeg håber og tror, at vi skal være sammen resten af livet.
3
Brugeravatar
vUlpeS
Kort karma: 143
Geografisk sted: Bagest i køen
Likede indlæg: 1467

Indlægaf vUlpeS » 2. feb 2016, 15:02

Det er en ordentlig piedestal, din veninde dér har fået konstrueret under en person, hun endnu ikke har truffet - og den kommer med nogen sandsynlighed til at gøre det hypotetiske forhold, de to turtelduer imellem, til et dysfunktionelt et af slagsen. Tror jeg.
4
Profesionales sin iguales, modestia aparte.
Brugeravatar
Newsugar
Kort karma: 4
Likede indlæg: 46

Indlægaf Newsugar » 2. feb 2016, 22:38

Måske en lille smule i starten, men ikke sådan seriøst tvivlet. Uanset hvor meget vi skændes/er uenige så ved jeg vi kommer videre og bliver sammen.
0
Brugeravatar
Lemonella
Kort karma: 251
Likede indlæg: 3574

Indlægaf Lemonella » 3. feb 2016, 06:32

Jeg har aldrig tvivlet på vores forhold. I hvert fald ikke fra det øjeblik vi blev enige om, at nu var vi kærester. :lun:

Jeg tror, at vi begge har tænkt tanken om, hvorvidt et forhold som vores, hvor aldersforskellen er så stor, overhovedet ville kunne holde.
Kærligheden var der jo, men ville den være stærk nok til, at bære, at vi måske ikke var samme sted i livet.
Tanken om, hvad andre mennesker ville sige, har da også strejfet os begge, men igen, det var inden vi blev kærester.

I dag, 13½ år efter vi blev kærester, er der ingen af os der tænker de tanker mere og vi er begge enige om, at vores kærlighed er stærk nok til, at bære det hele.
Vi har aldrig de store skænderier. Vi kan sagtens grine af de samme ting og interesserer os ofte for de samme ting, samtidig med, at der er plads til alle de forskelligheder, vi indeholder. De samme forskelligheder, som sikkert mange andre også har, hvor aldersforskellen ikke er så markant.

Vi gjorde det rigtige og det er vi begge ret glade for. :lun:
2
I'm not supposed to be normal.
I'm supposed to be me.
OberstNasig
Kort karma: 43
Likede indlæg: 398

Indlægaf OberstNasig » 19. feb 2016, 22:12

Ja for fanden! Jeg kan blive sindssyg af at spekulere. Jeg har erkendt at det er min personlige forbandelse, at jeg ofte rammes af en nagende tvivl. Godt min kæreste ikke ved, hvor ofte jeg har været plaget af disse tanker. I starten af vores forhold indviede jeg ham i, hvordan jeg kunne have det, men jeg har aldrig givet ham den fulde indsigt, for det ville ikke gøre andet end at gøre ham ulykkelig på baggrund af noget, som dybest set er mit personlige issue, som ville forfølge mig i et hvilket som helst forhold.

For at undgå at ryge i spændetrøjen plejer jeg at afgøre spekulationer ved at spørge mig selv, om jeg ville være lykkeligere alene. Og så længe at jeg kan sige, at vores forhold på bundlinjen gør mig glad og tilpas, er det nok.
0
Brugeravatar
PinkLady
Kort karma: 3
Geografisk sted: Skanderborg
Likede indlæg: 10

Indlægaf PinkLady » 25. feb 2016, 14:04

Jeg tvivler altid på alt hvad jeg foretaget mig, dog nogle gange mere end andre. Men jeg er også typen der over tænker ALT, så tit er jeg bare nødt til at lytte til mine mavefornemmelse, den har som regel ret.
Når tvivlen bliver for stor, tror jeg det er vigtigt at de rigtige følelser er der og at tvivlen ikke bliver ved med at dukke op igen og igen.
0
I'd rather be a freak than a fake...
*smb*
Kort karma: 1
Likede indlæg: 16

Indlægaf *smb* » 26. feb 2016, 09:30

Ja mig og min kæreste har været igennem en rigtig hård periode og må indrømme jeg var der hvor jeg ville gå, pga jeg lige var blevet opereret gjorde jeg ikke og så begyndte det at gå godt, men vi har fx lige haft en stor diskussion som har gjort min tvivl er kommet igen, fordi det er "for tæt på" vores rigtig dårlige periode... men jeg tror pt er jeg nok der hvor jeg ikke ved om det er rigtigt at blive eller gå og nok håber lidt på jeg bliver lidt afklaret.. jeg elsker jo manden inderst inde..
Plejer også det med at lytte til min mavefornemmelse, men pt er den bare ikke helt til nogle af siderne :(
0

Tilbage til "Forhold og sex"