Daines boligtråd

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
Siamo
Kort karma: 3
Likede indlæg: 84

Re: Daines boligtråd

Indlægaf Siamo » 9. feb 2016, 19:13

Daine skrev:Ok. Jeg kan se på leverancesedlen, at der står UPS Standard, men er ikke klar over om de mener firmaet. Jeg er bare vant til (fra arbejde) at dem der leverer også er dem der kører med varen (ups, gls osv.). Men det er jo også ligemeget, varen er jo nået frem :)

DD: det vidste jeg ikke man kunne, så det vil jeg da helt sikkert gøre. Dog venter jeg indtil det er kommet op, det kan jo være det ser fint nok ud :) Medmindre det skal gøres indenfor nogle dage? :gruble:

Rødekro Kurér kører alle mine UPS-forsendelser, flere kurerfirmaer benytter ofte lokale vognmænd on/off/fast - det er dog lidt forvirrende når man forventer den brune kassevogn og den beige chauffør ;)

Glæder mig iøvrigt til billeder i tråden.
1
Brugeravatar
Daine
Kort karma: 715
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 6808

Indlægaf Daine » 9. feb 2016, 19:17

Siamo skrev:
Daine skrev:Ok. Jeg kan se på leverancesedlen, at der står UPS Standard, men er ikke klar over om de mener firmaet. Jeg er bare vant til (fra arbejde) at dem der leverer også er dem der kører med varen (ups, gls osv.). Men det er jo også ligemeget, varen er jo nået frem :)

DD: det vidste jeg ikke man kunne, så det vil jeg da helt sikkert gøre. Dog venter jeg indtil det er kommet op, det kan jo være det ser fint nok ud :) Medmindre det skal gøres indenfor nogle dage? :gruble:

Rødekro Kurér kører alle mine UPS-forsendelser, flere kurerfirmaer benytter ofte lokale vognmænd on/off/fast - det er dog lidt forvirrende når man forventer den brune kassevogn og den beige chauffør ;)

Glæder mig iøvrigt til billeder i tråden.

Der skal nok komme flere billeder i tråden, så snart jeg går i gang med at sætte i stand/flytte møbler. Kender jeg mig selv ret, så kommer der nok maaaange flere billeder end hvad der egentlig er interessant at se på :lol:
5
"It is a truth universally acknowledged, that a single man in possession of a good fortune must be in want of a wife."
"Stol aldrig på et menneske, der ingen bøger har."
Brugeravatar
Badesandalen
Kort karma: 123
Likede indlæg: 1447

Indlægaf Badesandalen » 10. feb 2016, 06:14

Daine skrev:
Siamo skrev:Glæder mig iøvrigt til billeder i tråden.

Der skal nok komme flere billeder i tråden, så snart jeg går i gang med at sætte i stand/flytte møbler. Kender jeg mig selv ret, så kommer der nok maaaange flere billeder end hvad der egentlig er interessant at se på :lol:

Det er vist ikke muligt. :D Jeg glæder mig også til billeder, ikke at jeg tror det er nødvendigt at skrive efter sådan en udtalelse. :P

Ringer de egentlig til dig, hvis du kan få nøglen inden første marts?
1
Har brugt for lang tid på' gå rundt og dukke mig
Lukket døre til de rum hvor der var spejl
Skiftet kurs, nu' jeg forenet med mine fejl
De' jo o-o-o-o-o-o-okay

Brugeravatar
Daine

Indlægaf Daine » 10. feb 2016, 06:54

Badesandalen skrev:
Daine skrev:
Siamo skrev:Glæder mig iøvrigt til billeder i tråden.

Det er vist ikke muligt. :D Jeg glæder mig også til billeder, ikke at jeg tror det er nødvendigt at skrive efter sådan en udtalelse. :P

Ringer de egentlig til dig, hvis du kan få nøglen inden første marts?

Jep, det gør de. Jeg HÅBER det bliver inden for en uges tid, de startede i weekenden med at flytte møbler.
1
"It is a truth universally acknowledged, that a single man in possession of a good fortune must be in want of a wife."
Brugeravatar
Badesandalen
Kort karma: 123
Likede indlæg: 1447

Indlægaf Badesandalen » 10. feb 2016, 07:24

Daine skrev:
Badesandalen skrev:Ringer de egentlig til dig, hvis du kan få nøglen inden første marts?

Jep, det gør de. Jeg HÅBER det bliver inden for en uges tid, de startede i weekenden med at flytte møbler.

Jeg krydser i hvert fald fingre for at de er hurtige. :kryds:
1
Har brugt for lang tid på' gå rundt og dukke mig
Lukket døre til de rum hvor der var spejl
Skiftet kurs, nu' jeg forenet med mine fejl
De' jo o-o-o-o-o-o-okay

Brugeravatar
Daine

Indlægaf Daine » 10. feb 2016, 20:11

Hmm, jeg har siddet og bandet over, at IKEAs fragt var så dyr. Men nu har jeg lige opdaget, at man kan bestille okay meget, uden at det bliver dyrere af den grund. Det kunne godt få mig til at overveje at bestille møbler i stedet for at hente dem i IKEA.
Har indtil videre et sengestel (med skuffer), 3 reoler (hvoraf 2 er med glaslåger), 2 kommoder + det løse på listen.
Ialt er der for 5600,- og alligevel er fragten kun på 799,- Det er ikke helt galt, det bliver også båret ind. Dog ikke også samlet :D
2
Brugeravatar
Daine

Indlægaf Daine » 25. feb 2016, 20:38

Så har jeg været omme og tage lidt billeder ... Nøj, hvor jeg glæder mig til at komme i gang og gøre det til mit :D
Det ER noget gammelt skidt, og her til start er det gulve, loftet og vægge der skal gøres noget ved. På (kortere!) sigt skal der også nyt køkken, bad og bryggers ind ;)

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Senest rettet af Daine 25. feb 2016, 20:49, rettet i alt 1 gang.
5
Brugeravatar
Daflo
Kort karma: 31
Likede indlæg: 342

Indlægaf Daflo » 25. feb 2016, 20:41

Det ser godt ud, det skal nok blive hyggeligt :)
Jeg tror det giver en stor forskel bare at få fjernet gardiner og gulvtæpper.
1
Brugeravatar
Daine

Indlægaf Daine » 25. feb 2016, 20:44

Nå, den bytter lidt om på billederne. Men mon ikke godt I kan se hvad der er hvad :D

Badeværelse
image.jpeg

Bryggers
image.jpeg

Badeværelse
image.jpeg

2x udsigt fra min fordør :lun:
image.jpeg

image.jpeg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Senest rettet af Daine 25. feb 2016, 20:47, rettet i alt 1 gang.
4
Brugeravatar
Daine

Indlægaf Daine » 25. feb 2016, 20:46

Daflo skrev:Det ser godt ud, det skal nok blive hyggeligt :)
Jeg tror det giver en stor forskel bare at få fjernet gardiner og gulvtæpper.

Gardiner? Kan du ikke lide mine gardiner???

Bare for sjov ;) Du har helt ret, det kommer til at gøre en gigant forskel! Forhåbentlig kommer jeg væk fra mormor-stilen :)
4
Brugeravatar
Thestral
Kort karma: 249
Likede indlæg: 1268

Indlægaf Thestral » 26. feb 2016, 05:35

Det er vildt hvad lidt maling kan gøre og lægger du nye gulve hen ad vejen får det jo et enormt løft
0
Jeg har nået den alder,
hvor jeg ved, hvad der er værd at vide
og på en god dag kan jeg også huske noget af det..
Brugeravatar
Daine

Indlægaf Daine » 26. feb 2016, 05:42

Thestral skrev:Det er vildt hvad lidt maling kan gøre og lægger du nye gulve hen ad vejen får det jo et enormt løft

Nemlig. Jeg håber også lidt, at den hengemte lugt der er i rummene forsvinder, når vi begynder at fjerne gulvtæpperne (der skal nye på om en uges tid, når vi har fået malet) og får malet vægge og lofter. Der har ikke boet noget i huset siden sidste forår.
0
Brugeravatar
Thestral
Kort karma: 249
Likede indlæg: 1268

Indlægaf Thestral » 26. feb 2016, 07:24

Det skal nok forsvinde, og så med god udluftning oven i hatten skal det nok gå
1
Jeg har nået den alder,
hvor jeg ved, hvad der er værd at vide
og på en god dag kan jeg også huske noget af det..
Brugeravatar
Daflo
Kort karma: 31
Likede indlæg: 342

Indlægaf Daflo » 26. feb 2016, 09:02

Udsigten er fantastisk :)
1
Brugeravatar
Flora
Kort karma: 254
Likede indlæg: 4232

Indlægaf Flora » 26. feb 2016, 09:13

Det ser vildt lækkert ud. Både selve huset og udsigten :).

Mormorstemningen skal du nok få bugt med. Glæder mig til at se forvandlingen :).
1
Debattens sødeste :engel:

Tilbage til "Bolig"