Daines boligtråd

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
Brugeravatar
Stars
Kort karma: 32
Likede indlæg: 608

Re: Daines boligtråd

Indlægaf Stars » 8. mar 2016, 11:50

Jeg ville vente - om muligt til den sidste weekend i november eller deromkring.
2
Brugeravatar
Flora
Kort karma: 260
Likede indlæg: 4301

Indlægaf Flora » 8. mar 2016, 11:56

Jeg ville nok bare smide alle julekasserne på loftet i første omgang og så fokusere på at få resten på plads. Så kan du jo sortere i julepyntet når det engang skal hænges op. Eller når alt andet er på plads, hvis du ikke vil vente helt til jul.
1
Debattens sødeste :engel:
Brugeravatar
Maoam
Kort karma: 70
Likede indlæg: 813

Indlægaf Maoam » 8. mar 2016, 12:57

Dit nye hus er så fint. Jeg ville også vente med julepyntet.
0
Love, love, peace, peace :pompom:
Brugeravatar
Thestral
Kort karma: 249
Likede indlæg: 1285

Indlægaf Thestral » 8. mar 2016, 14:26

Lad det vente lidt. Du har så meget andet at se til :kram:
0
Jeg har nået den alder,
hvor jeg ved, hvad der er værd at vide
og på en god dag kan jeg også huske noget af det..
Brugeravatar
Daine
Kort karma: 724
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 6889

Indlægaf Daine » 8. mar 2016, 14:36

Problemet er, at det ikke er alt der kan tåle at komme på loftet (det er jo ikke isoleret, så der bliver temmelig koldt/varmt alt efter årstiden).

Men kunne jo stakke kasserne og så kigge på dem i påsken :gruble: Så er jeg færdig med alt andet og der er jo et par fridage. Ikke at det kommer til at tage mere end et par timer, men så bruger jeg ikke en aften på det.
3
"It is a truth universally acknowledged, that a single man in possession of a good fortune must be in want of a wife."
"Stol aldrig på et menneske, der ingen bøger har."
Brugeravatar
Daine

Indlægaf Daine » 9. mar 2016, 20:46

Nu begynder det at tage form. Min far fik det sidste gulvtæppe lagt i dag, vaskemaskine og tørretumbler er koblet på og jeg har fået alle møbler og flyttekasser hjem, med undtagelse af bogkasserne. Jeg har fået pakket det meste ud og vasket alle nipstingene af. Det står lige nu i et hjørneskab arvet fra min farmor - det er proppet! Jeg har virkelig meget nips :lol:

Mit bibliotek er næsten færdigt. Altså når man ser bort fra de manglende bøger :lol: Jeg skal have købt en reol mere og så er der helt fyldt - jeg glæder mig til at få alle bøgerne op :lun:

image.jpeg
image.jpeg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
11
"It is a truth universally acknowledged, that a single man in possession of a good fortune must be in want of a wife."
Brugeravatar
Flora
Kort karma: 260
Likede indlæg: 4301

Indlægaf Flora » 9. mar 2016, 22:58

Det ser rigtig hyggeligt ud :)
1
Debattens sødeste :engel:
Brugeravatar
Thestral

Indlægaf Thestral » 10. mar 2016, 06:07

Ej hvor er det godt. Glæder mig til at se det når bøgerne er kommet i reolerne :love:
1
Jeg har nået den alder,
Brugeravatar
Daine

Indlægaf Daine » 10. mar 2016, 10:21

Lidt flere billeder fra stuen. Jeg har absolut ingen god stil hvad angår boligindretning (og tøj...og ... men lad nu det ligge :lol: ), men jeg har det godt med møblerne omkring mig, selvom de absolut hverken passer sammen i farve, træsort eller stil. Og så har jeg som tidligere nævnt virkelig meget nips, som jeg dog har forsøgt at samle nogle få steder, i stedet for spredt ud over det hele som jeg tidligere har praktiseret.

Jeg mangler stadig at få billeder op. Det kommer til at tage lidt tid, jeg skal lige have en fornemmelse af, hvor de passer bedst ind. Jeg har en forvirret blanding af fotografier, malerier og indrammede broderier (jeg selv har broderet) og det er bestemt ikke alt der skal op i stuen. Derudover mangler der en bogreol i biblioteket og to bogreoler (med glaslåger) i stuen, der hvor billederne pt står op af væggen. Det skal jeg have bestilt fra IKEA når jeg kan få det til at passe med jeg er hjemme på leverancedagen.

image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
4
Brugeravatar
Daine

Indlægaf Daine » 10. mar 2016, 10:29

Flere billeder. Jeg har faktisk et glasskab mere med nips, men der hænger mellem to vinduer og bliver bare helt mørkt når jeg forsøger at tage billede af det :D Jeg er heller ikke helt færdig med at flytte rundt på møbler mv. Men det må komme lidt når inspirationen er der. Lige nu overvejer jeg, hvordan jeg kan udnytte gulvet bedre.

image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
5
Brugeravatar
Badesandalen
Kort karma: 124
Likede indlæg: 1450

Indlægaf Badesandalen » 10. mar 2016, 12:55

Hvor ser det godt ud! Det er jo et helt andet hus efter I har malet det og fået nye gulvtæpper på. Jeg kan godt lide at du har lyskæder oppe, hvor må det være hyggeligt om aftenen. :lun:
3
Har brugt for lang tid på' gå rundt og dukke mig
Lukket døre til de rum hvor der var spejl
Skiftet kurs, nu' jeg forenet med mine fejl
De' jo o-o-o-o-o-o-okay

Brugeravatar
Daine

Indlægaf Daine » 10. mar 2016, 15:44

Badesandalen skrev:Hvor ser det godt ud! Det er jo et helt andet hus efter I har malet det og fået nye gulvtæpper på. Jeg kan godt lide at du har lyskæder oppe, hvor må det være hyggeligt om aftenen. :lun:

Tak :lun:

Jeg har lyskæder oppe hele året rundt, det er nemlig så hyggeligt om aftenen. Det giver et fint blødt skær og binder stuen fint sammes, så der ikke kun er lys hvor jeg sidder i sofaen.
1
Brugeravatar
Daine

Indlægaf Daine » 10. mar 2016, 15:48

Thestral skrev:Ej hvor er det godt. Glæder mig til at se det når bøgerne er kommet i reolerne :love:

Jeg har fået de første 35 kasser hjem i dag :love: Jeg kan begynde at sætte i reolerne, men mangler en del af de første kasser endnu (de er nummererede efter den rækkefølge de blev pakket i, så kasse 1 starter med A), så jeg må vente med den store isætning til i morgen eftermiddag.
4
Brugeravatar
Thestral

Indlægaf Thestral » 10. mar 2016, 16:10

35 flyttekasser? med bøger? :ivrig:

Jeg har lige selv hentet en ny bog idag jeg havde bestilt hjem. Jeg har bare ikke tid til at læse den før engang i løbet af foråret :lol:
0
Jeg har nået den alder,
Brugeravatar
Daine

Indlægaf Daine » 10. mar 2016, 16:59

Thestral skrev:35 flyttekasser? med bøger? :ivrig:

Jeg har lige selv hentet en ny bog idag jeg havde bestilt hjem. Jeg har bare ikke tid til at læse den før engang i løbet af foråret :lol:

Ikke flyttekasser, så kunne vi ikke løfte dem. Jeg har brugt bogkasser fra arbejdet, der er vist ca 50 stk i alt :)
0

Tilbage til "Bolig"