Daines boligtråd

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
Brugeravatar
Daine
Kort karma: 715
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 6818

Re: Daines boligtråd

Indlægaf Daine » 4. jan 2016, 13:42

DD_81 skrev:
Daine skrev:
DD_81 skrev:
Daine skrev:
DD_81 skrev:hvor stort er huset? og hvor mange værelser, og hvor meget have er der til? :)

Huset er på 91 kvm, der er soveværelse og et ekstra værelse (aka biblioteket :love: ) og tja hvad er der af have ... Der er lidt foran huset (som kan ses på billedet) og så er der vel ca. 70 kvm have bagved. Det jeg vil kalde 'nem lille have'' med en lille terrasse.

Det lyder da ret stort, særligt når der kun er 2 værelser :)
Et bibliotek, - dine prioriteringer er der ihvertfald indet i vejen med :savl:

Jeg synes, det er fint stort. Der er en dejlig stor stue, pænt stort badeværelse og bryggers ( :love: ), køkkenet er ikke så stort, men da jeg ikke er den store kok, gør det ikke noget :D Der er ingen spildplads, det er dejligt!

Jeg har ønsket mig et bibliotek siden jeg var barn og nu skal det bare være. Det er første gang jeg har en bolig, hvor der er plads til det. Nu er jeg så bare i gang med at forsøge at indrette det, det er faktisk ikke helt nemt :D

Billy-reoler fra IKEA måske? de er ret gode, og fleksible, og prisen er ganske fair.
jeg har planer om at indføre en "biblioteksvæg" i vores "pejsestue" :D Manden ved det endnu ikke, og er næppe kæmpe fan. Men altså nu har han et kontor på 20 kvm, så kan jeg vel få lov til at bruge 1½-2 kvm gulvplads og noget vægplads til bogreoler :lun:
Så skal jeg bare have min farmand til at lave nogle flotte profillister og sætt dem på, så er det HELT pefekt :love:

Jeg har også kig på Billyreolerne, det er en yderst appetitlig pris! Nu skal jeg så bare liiiige have overtalt en med stor bil (eller trailer) til at tage med mig i IKEA Århus! Normalt ville jeg vende mig mod min kære far, men han er ikke ligefrem fan af at skulle køre så langt med en tung trailer. Måske jeg kan overtale min lillebror :gruble:

Jeg synes da kun det er fair, at du får din biblioteksvæg! Det havde jeg i lejligheden før, men der var ikke plads til sidst. Men det ser røvgodt ud, så 'you go Girl!' :gogo:
0
"It is a truth universally acknowledged, that a single man in possession of a good fortune must be in want of a wife."
"Stol aldrig på et menneske, der ingen bøger har."
Brugeravatar
Vira
Kort karma: 495
Likede indlæg: 1901

Indlægaf Vira » 4. jan 2016, 13:49

Jeg har også Billy reolerne som bogreoler. De vejer faktisk ikke så meget, hvilket gør dem lidt nemmere at fragte (jeg har så den lave model, det spiller nok også ind) Men de er virkelig pæne, til at betale og de er perfekte til bøger :gogo:
1
I'm not limited edition, I'm weird.
Brugeravatar
DD_81
Kort karma: 325
Geografisk sted: Stæævns
Likede indlæg: 3232

Indlægaf DD_81 » 4. jan 2016, 13:52

tjek evt. dba for reoler, nogle gange er det jo lidt federe at kunne hente i nærområdet, fremfor at skulle afsted i butikken efter det, og så er der penge at spare :D
0
- tid til nyt debatnavn, - tidligere Dirtydancing, voksede fra det for læææænge siden ;)
Brugeravatar
Thestral
Kort karma: 249
Likede indlæg: 1268

Indlægaf Thestral » 4. jan 2016, 13:55

Fint hus Daine :kram:
1
Jeg har nået den alder,
hvor jeg ved, hvad der er værd at vide
og på en god dag kan jeg også huske noget af det..
Brugeravatar
Sophaya
Kort karma: 392
Likede indlæg: 3770

Indlægaf Sophaya » 4. jan 2016, 13:58

Så fint hus! Kan også anbefale billy :love: det har virkelig også altid været min drøm med et bibliotek, hvor er det dejligt for dig!
1
x
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 770
Likede indlæg: 10159

Indlægaf DetSorteCirkus » 4. jan 2016, 14:08

Krølle skrev:Hvis elementerne er i fin stand ville jeg blot male dem + fliserne, ofre en ny lækker bordplade og vask, nye greb samt fikse gulvet. Det kommer man rigtig langt med. Er der tale om standardmål, kan du evt. købe nye fronter, men er du bare lidt fiks på fingrene kommer du rigtig langt med en rulle sandpapir, syrebaseret grunder, en klat (god!) maling og nye greb.

Jeg skulle til at skrive det samme!
Mine forældre fik efter samme opskrift fikset deres 70er-køkken op, og det blev rigtig fint.
De havde råd til et spritnyt køkken, så det var ikke engang, fordi det var en plan b.

Da jeg flyttede ind i min lejlighed, valgte jeg at skifte alt ud, fordi elementerne også indvendigt var klamme med store ridser, pletter, der ikke kunne fjernes, osv.
1
Je suis un tableau noir.
Brugeravatar
Daine

Indlægaf Daine » 4. jan 2016, 14:09

DD_81 skrev:tjek evt. dba for reoler, nogle gange er det jo lidt federe at kunne hente i nærområdet, fremfor at skulle afsted i butikken efter det, og så er der penge at spare :D

Har faktisk være inde og kigge i dag :genert: Der er dog ikke rigtig noget jeg kan bruge (lige nu), der er masser af reoler, men ikke 'rigtige' bogreoler. Man er vel kræsen :D
1
"It is a truth universally acknowledged, that a single man in possession of a good fortune must be in want of a wife."
Brugeravatar
Juki
Kort karma: 178
Likede indlæg: 2367

Indlægaf Juki » 4. jan 2016, 14:27

Udsigten :dåne:

Har desværre ikke så meget praktisk at byde ind med, men jeg glæder mig til at følge med :-D
1
I like big beards and I cannot lie
Billede
Brugeravatar
Daine

Indlægaf Daine » 4. jan 2016, 14:30

Juki skrev:Udsigten :dåne:

Har desværre ikke så meget praktisk at byde ind med, men jeg glæder mig til at følge med :-D

Det er du også mere end velkommen til :D
0
Brugeravatar
Flora
Kort karma: 254
Likede indlæg: 4233

Indlægaf Flora » 4. jan 2016, 14:49

Hvor er det bare fint det hus :love:

Jeg ser for mig hvordan du sidder i dit nye bibliotek i en superbehagelig lænestol i hjørnet og et slumretæppe over benene, omgivet af reolvægge med alle dine elskede bøger. Ej, jeg ved slet ikke om det var sådan du havde forestillet dig det. Det var bare lige det billede jeg fik i hovedet :D Glæder mig i hvert fald til at se hvordan du får indrettet dig :).
2
Debattens sødeste :engel:
Brugeravatar
Daine

Indlægaf Daine » 4. jan 2016, 14:52

Jeg sidder og drømmer. Mit soveværelse er nord-nord/øst vendt, så der er ikke meget sollys. Jeg har overvejet hvad jeg kan gøre for at lysne op derinde og faldt over fototapet muligheden. Det er en skam, det er semidyrt, for prøv lige at se dette tapet med blomstrende kirsebærtræer :love: :love: Forestil jer min seng med hovedgærdet mellem de to træer. *forelsket suk*

image.jpeg

Jeg har naturligvis også overvejet at gå all-in .......... :D

image.jpeg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
4
Brugeravatar
Daine

Indlægaf Daine » 4. jan 2016, 14:55

Flora skrev:Hvor er det bare fint det hus :love:

Jeg ser for mig hvordan du sidder i dit nye bibliotek i en superbehagelig lænestol i hjørnet og et slumretæppe over benene, omgivet af reolvægge med alle dine elskede bøger. Ej, jeg ved slet ikke om det var sådan du havde forestillet dig det. Det var bare lige det billede jeg fik i hovedet :D Glæder mig i hvert fald til at se hvordan du får indrettet dig :).

Haha, det er faktisk noget af det jeg gerne vil! Der er et par indbyggede skabe i rummet, så jeg har ikke mulighed for at få reoler hele vejen rundt, men jeg forsøger at få flest muligt mast ind. Det er faktisk lidt tricky :)

Men slumretæppet skal jeg ha' :lun:
1
Brugeravatar
didas
Kort karma: 223
Geografisk sted: Amager
Likede indlæg: 2268

Indlægaf didas » 4. jan 2016, 14:55

Daine skrev:Jeg sidder og drømmer. Mit soveværelse er nord-nord/øst vendt, så der er ikke meget sollys. Jeg har overvejet hvad jeg kan gøre for at lysne op derinde og faldt over fototapet muligheden. Det er en skam, det er semidyrt, for prøv lige at se dette tapet med blomstrende kirsebærtræer :love: :love: Forestil jer min seng med hovedgærdet mellem de to træer. *forelsket suk*

image.jpeg

image.jpeg

Du kan også prøve at søge lidt rundt på ebay. Selv med fragt er det noget billigere. Jeg lavede lige en søgning på kirsebærtræer :)

http://www.ebay.co.uk/sch/i.html?_odkw=cherry+trees+wallpaper&_osacat=0&_from=R40&_trksid=p2045573.m570.l1313.TR0.TRC0.H0.Xcherry+trees+photo+wallpaper.TRS0&_nkw=cherry+trees+photo+wallpaper&_sacat=0
2
I was dropped as a baby into a pool of awesomeness and glitter :dance:
Brugeravatar
Daine

Indlægaf Daine » 4. jan 2016, 15:01

didas skrev:
Daine skrev:Jeg sidder og drømmer. Mit soveværelse er nord-nord/øst vendt, så der er ikke meget sollys. Jeg har overvejet hvad jeg kan gøre for at lysne op derinde og faldt over fototapet muligheden. Det er en skam, det er semidyrt, for prøv lige at se dette tapet med blomstrende kirsebærtræer :love: :love: Forestil jer min seng med hovedgærdet mellem de to træer. *forelsket suk*

image.jpeg

image.jpeg

Du kan også prøve at søge lidt rundt på ebay. Selv med fragt er det noget billigere. Jeg lavede lige en søgning på kirsebærtræer :)

http://www.ebay.co.uk/sch/i.html?_odkw=cherry+trees+wallpaper&_osacat=0&_from=R40&_trksid=p2045573.m570.l1313.TR0.TRC0.H0.Xcherry+trees+photo+wallpaper.TRS0&_nkw=cherry+trees+photo+wallpaper&_sacat=0

Det har du da ret i. Ret meget billigere faktisk :gruble:

Er det nu jeg er nødt til at indrømme, jeg aldrig har købt fra en engelsk hjemmeside før? :genert:
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 770
Likede indlæg: 10159

Indlægaf DetSorteCirkus » 4. jan 2016, 15:02

didas skrev:Du kan også prøve at søge lidt rundt på ebay. Selv med fragt er det noget billigere. Jeg lavede lige en søgning på kirsebærtræer :)

Her en en løsning til 300 kr. inkl. fragt.
Jeg har dog ikke lige regnet på, om det er samme størrelse.

http://www.ebay.co.uk/itm/Cherry-tree-p ... SwhcJWQhry
0
Je suis un tableau noir.

Tilbage til "Bolig"