Når det hele føles... ligegyldigt

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
DD_81
Kort karma: 328
Geografisk sted: Stæævns
Likede indlæg: 3263

Re: Når det hele føles... ligegyldigt

Indlægaf DD_81 » 6. jan 2016, 19:48

Jeg håber du tager mod til endnu en lægesamtale, -evt. ved en anden læge?
Hun lyder ikke specielt empatisk og lydhør!?
Næste gang så skriv tingene ned, det er noget nemmere at trumfe igennem at man har x antal bekymringspunkter, og man bliver jo ikke hylet ud af den, og får glemt tingene man egentligt gerne ville sige.

Og så kontakt da din uddannelsesvejleder! - det er da en ærlig sag ikke at have kræfter og overskud til at deale med tingene helt på egen hånd! :)
2
- tid til nyt debatnavn, - tidligere Dirtydancing, voksede fra det for læææænge siden ;)
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 772
Likede indlæg: 10277

Indlægaf DetSorteCirkus » 7. jan 2016, 01:54

Jeg kom desværre til at tænke på din læge, da jeg læste dette debatindlæg :puke:

http://jyllands-posten.dk/debat/breve/E ... robusthed/
0
Je suis un tableau noir.
Brugeravatar
Ballademager
Kort karma: 356
Likede indlæg: 3534

Indlægaf Ballademager » 7. jan 2016, 06:28

Danseprinsesse skrev:
Ballademager skrev:
Hvis du skal sygemeldes, så skal der jo en læge til at gøre det. Det samme hvis du skal have en henvisning til en psykolog.

Synes, at du skal kontakte en anden læge. Hvis du ikke får taget det her i opløbet, så kan det få langvarige følger. Dit og babys helbred er langt vigtigere end dit arbejde.

Og så skal du lige have et par af de her :ae: :kram:

PS Jeg fik en lignende besked fra min læge, da jeg for år tilbage gik til læge med lignende symptomer ("gå til din fagforening" :rulle: ). Holdt den gående i små otte måneder efter det, så gik jeg for hårdt ned med stress.

Jeg blev også ret vred bagefter, hun talte lidt til mig, som om jeg var idiot. Jeg går jo til lægen, fordi jeg er bekymret for mit helbred, ikke fordi jeg har brug for råd om, hvem jeg skal kontakte om et problem på min arbejdsplads.

Jeg fortalte, at det bekymrer mig, at jeg ikke mærker glæde over min graviditet. Hun svarede, at "baby tager ikke skade af, at mor er lidt ked af det, så det skal du ikke være bekymret for". Jeg fik sagt, at det ikke er det, der bekymrer mig - jeg fik ikke lov til at få sagt, at det bekymrer mig, at jeg føler mig ligeglad med baby.

Om 14 dage skal jeg til 1. jordemoderbesøg, så det er min livline lige nu. Der burde komme en afklaring omkring min elevplads inden da, og så må jeg se, om det har en positiv effekt. Ellers håber jeg, at hun er mere lydhør.
Desuden insisterede jeg på en ny tid hos lægen om 3 uger.

Hvis jeg undervejs føler, at det ikke går, så må jeg prøve med en af de andre læger...

Det lyder fornuftigt :ae: Jeg håber, at det løser sig med din elevplads inden da.
0
Forstadskedelig :love:

I'll never know what I'm capable of, if I don't go where I'm scared to be lost...
Brugeravatar
Fru Sunshine
Moderator
Kort karma: 1019
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 9241

Indlægaf Fru Sunshine » 7. jan 2016, 08:11

Er det ikke stadig sådan, at når man sygemelder sig, så skal arbejdspladsen selv indhente erklæring fra lægen?
Altså så man bare sygemelder sig på sit job, og så må arbejdsgiver selv indhente sygeerklæring?
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Fru Sunshine
Moderator
Kort karma: 1019
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 9241

Indlægaf Fru Sunshine » 11. jan 2016, 11:08

Hvordan går det med dig DP?
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Juki
Kort karma: 179
Likede indlæg: 2389

Indlægaf Juki » 11. jan 2016, 11:21

Jeg får lyst til at give dig en krammer! :kram:

Det er så hårdt at blive mødt med modstand, når man åbner op og gør sig sårbar.
Som du selv siger er det jo ikke for sjov du tager til lægen.

Og så vil jeg sige at det kan godt være du har det skidt, men du virker stærk og målrettet. Hold fast i det!

Håber på det bedste for dig.
0
I like big beards and I cannot lie
Billede
Brugeravatar
Danseprinsesse
Kort karma: 285
Likede indlæg: 2113

Indlægaf Danseprinsesse » 11. jan 2016, 13:45

Fru Sunshine skrev:Hvordan går det med dig DP?

Jeg synes det er lettet en smule. Jeg havde en forholdsvis normal weekend, hvor jeg var i stand til at lave en smule uden at bryde sammen konstant.

I torsdags talte jeg med vores uddannelseskoordinator, som var rigtig behagelig og forstående at tale med - og som syntes jeg skulle forblive sygemeldt resten af ugen.
Hun foreslog, at der afholdes et møde med afdelingen, som skal arrangeres af en uddannelsesleder, som skal være der som min "bisidder". En løsning kan være, at jeg flytter til en helt anden del af afdelingen med en anden elevvejleder. Men hun lovede mig også, at hvis afdelingen ikke havde en ordentlig løsning, så ville hun flytte mig helt fra afdelingen.

Fredag modtog jeg en indkaldelse fra uddannelseslederen til et møde tirsdag formiddag, og jeg kunne godt overskue at tage på arbejde i dag.
Her i formiddags fik jeg en mail om, at min leder har bedt om, at mødet i morgen blev aflyst. Jeg har spurgt, hvad det betyder - om der bliver indkaldt til et nyt møde, men har ikke fået svar.
Så lige nu er jeg lidt... meh...
En af de andre elever var lige forbi for at spørge til mig, og hun kunne fortælle, at jeg er blevet drøftet på deres tavlemøde i fredags. Det kommer desværre ikke som nogen overraskelse for mig.

Jeg kunne sagtens forestille mig, at min leder synes mødet skal afholdes uden andre til stede end hende, min elevvejleder og så mig. Det kommer ikke til at ske.
4
Brugeravatar
Danseprinsesse

Indlægaf Danseprinsesse » 12. jan 2016, 06:43

Jeg er så vred, at jeg ryster lige nu.

Jeg har fået svar på den mail, jeg sendte til uddannelseslederen i går. Ganske rigtigt, min leder vil afholde et møde med mig alene og har dermed valgt at ignorere den aftale, som er lavet med uddannelseskoordinatoren.

Ej, men jeg er helt målløs...
0
Brugeravatar
Ballademager
Kort karma: 356
Likede indlæg: 3534

Indlægaf Ballademager » 12. jan 2016, 06:52

Danseprinsesse skrev:Jeg er så vred, at jeg ryster lige nu.

Jeg har fået svar på den mail, jeg sendte til uddannelseslederen i går. Ganske rigtigt, min leder vil afholde et møde med mig alene og har dermed valgt at ignorere den aftale, som er lavet med uddannelseskoordinatoren.

Din leder ved nok godt, at hun har en dårlig sag :ae: Kan du snakke med koordinatoren om det?
0
Forstadskedelig :love:

I'll never know what I'm capable of, if I don't go where I'm scared to be lost...
Brugeravatar
Danseprinsesse

Indlægaf Danseprinsesse » 12. jan 2016, 06:56

Ballademager skrev:
Danseprinsesse skrev:Jeg er så vred, at jeg ryster lige nu.

Din leder ved nok godt, at hun har en dårlig sag :ae: Kan du snakke med koordinatoren om det?

Ja, jeg ringer så snart, der er en chance for, at hun er mødt.

Det var præcis derfor, jeg ringede til hende til at starte med. Føler mig på ingen måde tryg ved at have en samtale med min leder alene. Jeg kan slet ikke overskue at være her nu.
0
Brugeravatar
Danseprinsesse

Indlægaf Danseprinsesse » 12. jan 2016, 07:31

Det lykkedes mig ikke at få fat i koordinatoren (lagde en besked).

Da jeg kom tilbage til kontoret stod min leder der og foreslog, at vi skal holde et møde i dag kl. 11 (samme tidspunkt som det oprindelige møde, der blev aflyst i går). Jeg sagde, at jeg ikke forstod, hvorfor det var blevet aflyst med uddannelseslederen - "fordi det er mig, der er leder her".
Jeg sagde, at jeg har det så skidt, at jeg har brug for, at der er andre der tager over, derfor har jeg en aftale med koordinatoren om, at hende den anden skulle deltage. Trods dette endte hun med at presse mig til at sige ja til lige at komme forbi hendes kontor alene.
0
Brugeravatar
Dikus
Moderator
Kort karma: 677
Geografisk sted: Nuuk
Likede indlæg: 5914

Indlægaf Dikus » 12. jan 2016, 07:47

Danseprinsesse skrev:Det lykkedes mig ikke at få fat i koordinatoren (lagde en besked).

Da jeg kom tilbage til kontoret stod min leder der og foreslog, at vi skal holde et møde i dag kl. 11 (samme tidspunkt som det oprindelige møde, der blev aflyst i går). Jeg sagde, at jeg ikke forstod, hvorfor det var blevet aflyst med uddannelseslederen - "fordi det er mig, der er leder her".
Jeg sagde, at jeg har det så skidt, at jeg har brug for, at der er andre der tager over, derfor har jeg en aftale med koordinatoren om, at hende den anden skulle deltage. Trods dette endte hun med at presse mig til at sige ja til lige at komme forbi hendes kontor alene.

Det gør du ikke!

Hvis du har en fysisk reaktion på det pres, så tager du hjem. Og står ved, at din leders tilgang til mødet påvirker dig så meget.

Det kan godt være, hun er leder. Men du er et menneske - og man må gerne sige tak for tilbuddet, men nej tak til sin leder.
1
Brugeravatar
Tiger
Kort karma: 18
Likede indlæg: 177

Indlægaf Tiger » 12. jan 2016, 07:50

Danseprinsesse: Er du medlem af HK og har i en tr i afdelingen eller en ftr for hele arbejdspladsen? For så er det NU du skal bede om hjælp og bistand til det her. Den leder er da ikke til at stole på :tie:
2
“Den største ære i livet ligger ikke i aldrig at falde, men i at rejse os hver gang vi falder” (Nelson Mandela)
Brugeravatar
achillaxedprune
Kort karma: 348
Likede indlæg: 2375

Indlægaf achillaxedprune » 12. jan 2016, 07:53

Danseprinsesse skrev:Det lykkedes mig ikke at få fat i koordinatoren (lagde en besked).

Nix, det skal du IKKE gøre! Din leder er da et totalt fjols. Grib eventuelt fat i din tillidsrepræsentant, hvis du ikke får fat i uddannelsesvejlederen. Selvfølgelig skal din leder ikke aflyse et møde, hvor du har nogen med "på din side" for så at gennemtvinge et alenemøde. Det er helt ude i hampen, det din leder har gang i.

Aflys det møde og kræv, at der er en sammen med dig til mødet. Også for at din leder ikke kan påstå, at mødet forløb anderledes end det gjorde.

Stakkels dig... Sikke noget at skulle arbejde for sådan en klaptorsk.
5
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
Brugeravatar
Dikus
Moderator
Kort karma: 677
Geografisk sted: Nuuk
Likede indlæg: 5914

Indlægaf Dikus » 12. jan 2016, 08:06

Jeg synes, du (af bevismæssige årsager) skal sende hende en mail, hvor du skriver noget ala:

Hej leder,

Vi aftalte, vi skulle mødes i dag klokken 11 sammen med min uddannelsesleder, så vi kunne diskutere x og y.
I går aflyste du dette møde. I dag har du så genindkaldt til det, men du har præciseret, du ikke ønsker min uddannelsesleder deltager, da det er dig, der er leder af afdelingen.

Jeg er desværre ikke i stand til at deltage i mødet under de forudsætninger, du nu har sat op. Jeg er derfor nødt til at melde afbud.

Jeg ønsker selvfølgelig at være en aktiv deltager i at løse x og y, men da jeg ikke psykisk kan holde til vores ordvekslinger, skal jeg bede dig om at holde al korrespondance herom skriftligt. Dette gælder også fastsættelse af et nyt mødetidspunkt sammen med min uddannelsesleder.

Med venlig hilsen

xx

Det er ikke super fedt at forklare et ønske om skriftlighed med, man ikke kan holde til noget psykisk. MEN det er kortet, hun ikke kan ignorere - og kortet, der stiller dig bedst. Særligt bevismæssigt... fordi det så er tydeligt, du har forsøgt at gøre noget aktivt.

Hvis hun herefter kommer til dig og diskuterer emnet, så går du ind og sender hende en mail ala:

Hej leder,

Du har netop fortalt/spurgt mig om xx, selvom jeg har bedt om, at vi diskuterede det skriftligt. Jeg svarede zz. Jeg skal endnu engang bede dig om at holde det skriftligt, da jeg nu har det rigtigt svært ved at koncentrere mig.

...

Og det gentager du i det uendelige... Og så søger du hjælp. Nu.

Det der lyder som noget, der kan ende rigtigt skidt for dig - selvom du intet gør galt. Og det sidste har du bare at læse igen og igen, hvis du bliver i tvivl undervejs.
6

Tilbage til "Livets forhold"