Når det hele føles... ligegyldigt

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
Danseprinsesse
Kort karma: 285
Likede indlæg: 2111

Re: Når det hele føles... ligegyldigt

Indlægaf Danseprinsesse » 12. jan 2016, 08:25

Det betyder virkelig meget, at I bakker mig op i, at det er langt ude. Tak!

Min koordinator har ringet tilbage. Hun siger, det er deres faste procedure, at eleven ikke skal alene til møde i sådanne sager - og at hun ikke forstår, hvorfor min leder insisterer på det. Hun siger, jeg har ret til at have en anden med, og at jeg selvfølgelig ikke skal til det møde alene. Hun vil nu prøve, om hun kan komme med, eller i hvert fald finde ud af et eller andet.
Jeg er lige røget tilbage til starten af sidste uge både mentalt og fysisk.
2
Brugeravatar
Ballademager
Kort karma: 352
Likede indlæg: 3507

Indlægaf Ballademager » 12. jan 2016, 08:29

Danseprinsesse skrev:Det betyder virkelig meget, at I bakker mig op i, at det er langt ude. Tak!

Min koordinator har ringet tilbage. Hun siger, det er deres faste procedure, at eleven ikke skal alene til møde i sådanne sager - og at hun ikke forstår, hvorfor min leder insisterer på det. Hun siger, jeg har ret til at have en anden med, og at jeg selvfølgelig ikke skal til det møde alene. Hun vil nu prøve, om hun kan komme med, eller i hvert fald finde ud af et eller andet.

Kan uddannelseskoordinatoren ikke tage kontakt til din leder og forklare proceduren?

Bliver simpelthen så gal, når jeg hører, hvordan din leder opfører sig. Det er bare ikke i orden.

Edit: Hun = uddannelseskoordinatoren
0
Forstadskedelig :love:

I'll never know what I'm capable of, if I don't go where I'm scared to be lost...
Brugeravatar
DD_81
Kort karma: 328
Geografisk sted: Stæævns
Likede indlæg: 3254

Indlægaf DD_81 » 12. jan 2016, 08:42

Danseprinsesse skrev:
Ja, jeg ringer så snart, der er en chance for, at hun er mødt.

Det var præcis derfor, jeg ringede til hende til at starte med. Føler mig på ingen måde tryg ved at have en samtale med min leder alene. Jeg kan slet ikke overskue at være her nu.

Hold fast i det, du har naturligvis ret til at have en bisidder med.
At hun aflyser og dernæst alligevel arrangerer mødet på aftalte tidspunkt, det siger jo ALT!
0
- tid til nyt debatnavn, - tidligere Dirtydancing, voksede fra det for læææænge siden ;)
Undtagelsen
Kort karma: 26
Likede indlæg: 258

Indlægaf Undtagelsen » 12. jan 2016, 08:46

DD_81 skrev:
Danseprinsesse skrev:
Ja, jeg ringer så snart, der er en chance for, at hun er mødt.

Det var præcis derfor, jeg ringede til hende til at starte med. Føler mig på ingen måde tryg ved at have en samtale med min leder alene. Jeg kan slet ikke overskue at være her nu.

Hold fast i det, du har naturligvis ret til at have en bisidder med.
At hun aflyser og dernæst alligevel arrangerer mødet på aftalte tidspunkt, det siger jo ALT!

Hun har ihvertfald ingen undskyldning for at aflyse det igen, når uddannelseskoordinatoren melder sig klar til mødet.
Hun har vel aflyst det med begrundelsen om at være forhindret og så er det jo bare endnu mere dumt at indkalde på akkurat samme tidspunkt.

Hun virker utrolig usympatisk og du skal sørge for at hun ikke manipulerer dig til noget!
Stå fast!
4
Brugeravatar
Danseprinsesse

Indlægaf Danseprinsesse » 12. jan 2016, 09:03

Ballademager skrev:
Danseprinsesse skrev:Det betyder virkelig meget, at I bakker mig op i, at det er langt ude. Tak!

Kan uddannelseskoordinatoren ikke tage kontakt til din leder og forklare proceduren?

Bliver simpelthen så gal, når jeg hører, hvordan din leder opfører sig. Det er bare ikke i orden.

Edit: Hun = uddannelseskoordinatoren

Jo, koordinatoren ville ringe og tage den med min leder med det samme.

Jeg sagde, at jeg ikke var i tvivl om, at min leder ville blive rigtig vred over, at jeg kontaktede koordinatoren igen - og det sagde hun, at jeg overhovedet ikke skulle spekulere over, det skulle hun nok tage sig af. Så jeg føler heldigvis, at jeg har en god opbakning der.

Det ærgerlige er, at jeg faktisk havde det ok med tanken om at blive et andet sted på afdelingen efter min snak med koordinatoren i sidste uge. Lige nu kan jeg slet ikke forestille mig at blive et sted, hvor hun er leder.
4
Brugeravatar
Danseprinsesse

Indlægaf Danseprinsesse » 12. jan 2016, 09:23

Tiger skrev:Danseprinsesse: Er du medlem af HK og har i en tr i afdelingen eller en ftr for hele arbejdspladsen? For så er det NU du skal bede om hjælp og bistand til det her. Den leder er da ikke til at stole på :tie:

Der er ikke en tr på afdelingen, men har fået navn og nummer på ftr, hvis det bliver nødvendigt.
1
Brugeravatar
Tiger
Kort karma: 18
Likede indlæg: 177

Indlægaf Tiger » 12. jan 2016, 09:31

Danseprinsesse skrev:
Tiger skrev:Danseprinsesse: Er du medlem af HK og har i en tr i afdelingen eller en ftr for hele arbejdspladsen? For så er det NU du skal bede om hjælp og bistand til det her. Den leder er da ikke til at stole på :tie:

Der er ikke en tr på afdelingen, men har fået navn og nummer på ftr, hvis det bliver nødvendigt.

Godt. Umiddelbart "mister" du ikke noget ved at kontakte ftr, hvis du har brug for hjælp. Jeg har personligt aldrig kendt en FTR, der ikke brændte for sit hverv. Og jeg ved at mange arbejdspladser med elever ofte bryder regler osv. En FTR plejer at være en "bad ass" og jeg tror faktisk at du vil kunne få råd og støtte (også i den her situation). Jo før HK er involveret, jo hurtigere kan de rådgive dig og evt. sørge for at stoppe din leder (hvis det bliver nødvendigt).

Det er bare et råd :)
1
“Den største ære i livet ligger ikke i aldrig at falde, men i at rejse os hver gang vi falder” (Nelson Mandela)
Brugeravatar
Ballademager
Kort karma: 352
Likede indlæg: 3507

Indlægaf Ballademager » 12. jan 2016, 12:02

Hvordan gik det? :ae: :kram:
0
Forstadskedelig :love:

I'll never know what I'm capable of, if I don't go where I'm scared to be lost...
Brugeravatar
Danseprinsesse

Indlægaf Danseprinsesse » 12. jan 2016, 12:39

Ballademager skrev:Hvordan gik det? :ae: :kram:

Ja, godt spørgsmål - jeg føler, jeg er blevet kørt over af en damptrommel, træt og udmattet.

Det lykkedes ikke koordinatoren at få fat i min leder inden mødet, så det endte med, at jeg gik derop, og det gik egentlig fint nok. Som jeg sagde til hende, så ville jeg gerne have haft en anden med til mødet, fordi jeg har det så dårligt, at jeg faktisk ikke kan overskue, hvad der er en god løsning på alt det her - og jeg holdt fast i, at jeg ikke selv kunne træffe den beslutning lige nu. Vi talte om forskellige muligheder, men jeg ved ikke, om jeg tror på nogen af dem. Det er ikke en mulighed at flytte til den anden del af afdelingen. Tilbage er muligheden for at skifte kontor, men det ændrer bare ikke på, at jeg stadig befinder mig i et giftigt arbejdsklima. De er rigtig søde ved mig, her hvor jeg sidder lige nu - og de vil gerne "have mig", men jeg er i tvivl, om de reelt har overskuddet til det - og det kræver fortsat samarbejde med en vejleder, jeg ingen tillid har til.

Jeg talte med koordinatoren bagefter. Hun er ved at undersøge, om de har plads til mig på en helt anden afdeling.

Jeg aner ikke, hvad jeg vil. Mit hoved er bare et stort rod og summen.

Samtidig så bruger jeg så meget energi på at bebrejde mig selv, at jeg er sådan til besvær - i forvejen har koordinatoren hjulpet mig, da hun ansatte mig midt i min uddannelse, fordi vi skulle flytte. Nu er der alt det her bøvl, og om kort tid kan jeg så fortælle, at jeg forresten også lige skal på barsel (og dermed skal der laves om på min uddannelsesplan igen). Jeg ved godt, at det er nytteløst at tænke sådan, men alligevel fylder det.
0
Brugeravatar
DD_81
Kort karma: 328
Geografisk sted: Stæævns
Likede indlæg: 3254

Indlægaf DD_81 » 12. jan 2016, 12:54

Danseprinsesse skrev:

Samtidig så bruger jeg så meget energi på at bebrejde mig selv, at jeg er sådan til besvær - i forvejen har koordinatoren hjulpet mig, da hun ansatte mig midt i min uddannelse, fordi vi skulle flytte. Nu er der alt det her bøvl, og om kort tid kan jeg så fortælle, at jeg forresten også lige skal på barsel (og dermed skal der laves om på min uddannelsesplan igen). Jeg ved godt, at det er nytteløst at tænke sådan, men alligevel fylder det.

Du skal ikke bebrejde dig selv. Det er i jo hverken din skyld, eller dit ansvar, at der er et dårligt arbejdsmiljø!
Og det med din vejleder er jo heller ikke dit ansvar eller din skyld! - Der ligger meget i vejlederrollen, og den skal man være villig til at tage på sig, på en ordentlig og professionel måde.

Det er en ærlig sag ikke at trives på sin arbejdsplads, havde det nu været en reel stilling du havde - så havde du vel også søgt andre græsgange fremfor at blive i det der? Jeg synes du skal tage imod din koordinators tilbud om en ny uddannelsesstilling et helt andet sted.
Måske kan der laves en aftale som skyder din uddannelse ifht. barselsorlov osv. i samme ombæring.
2
- tid til nyt debatnavn, - tidligere Dirtydancing, voksede fra det for læææænge siden ;)
Brugeravatar
Annione
Kort karma: 239
Likede indlæg: 2511
Kontakt:

Indlægaf Annione » 12. jan 2016, 13:06

Jeg synes det er rigtig fint, at I kigger på en masse andre muligheder.
Ikke desto mindre, så er det virkelig vigtigt, at du føler du er klar til det. Hvis det er stress, så hjælper det ikke at komme over i en ny afdeling - så hjælper det at blive sygemeldt og komme i behandling. Stress bliver kun værre af at ignorere det.
Så husk at mærk efter, helt ned i maven - mærk hvordan du har det!!

Tag evt. alle de stress-tests, der findes på nettet. Bliver de røde, hele vejen rundt, så er der noget galt!

Husk at din søvn, især i denne tid, baby og muligvis stress, er super vigtig.

Forøvrigt er din leder en idiot!
5
At rejse er at leve :love2:
Rakel
Kort karma: 420
Likede indlæg: 3108

Indlægaf Rakel » 12. jan 2016, 14:11

Danseprinsesse skrev:
Ballademager skrev:Hvordan gik det? :ae: :kram:

Ja, godt spørgsmål - jeg føler, jeg er blevet kørt over af en damptrommel, træt og udmattet.

Det lykkedes ikke koordinatoren at få fat i min leder inden mødet, så det endte med, at jeg gik derop, og det gik egentlig fint nok. Som jeg sagde til hende, så ville jeg gerne have haft en anden med til mødet, fordi jeg har det så dårligt, at jeg faktisk ikke kan overskue, hvad der er en god løsning på alt det her - og jeg holdt fast i, at jeg ikke selv kunne træffe den beslutning lige nu. Vi talte om forskellige muligheder, men jeg ved ikke, om jeg tror på nogen af dem. Det er ikke en mulighed at flytte til den anden del af afdelingen. Tilbage er muligheden for at skifte kontor, men det ændrer bare ikke på, at jeg stadig befinder mig i et giftigt arbejdsklima. De er rigtig søde ved mig, her hvor jeg sidder lige nu - og de vil gerne "have mig", men jeg er i tvivl, om de reelt har overskuddet til det - og det kræver fortsat samarbejde med en vejleder, jeg ingen tillid har til.

Jeg talte med koordinatoren bagefter. Hun er ved at undersøge, om de har plads til mig på en helt anden afdeling.

Gå med din vejleder her - lad hende finde dig et andet sted og kom ud af det møg, du står i.
Vær ærlig overfor din vejleder - så kan hun bedst hjælpe dig. Altså informer om din graviditet nu.

Det vil give dig mest ro - tror jeg.
4
Brugeravatar
Danseprinsesse

Indlægaf Danseprinsesse » 15. jan 2016, 16:33

Annione skrev:Jeg synes det er rigtig fint, at I kigger på en masse andre muligheder.
Ikke desto mindre, så er det virkelig vigtigt, at du føler du er klar til det. Hvis det er stress, så hjælper det ikke at komme over i en ny afdeling - så hjælper det at blive sygemeldt og komme i behandling. Stress bliver kun værre af at ignorere det.

Tag evt. alle de stress-tests, der findes på nettet. Bliver de røde, hele vejen rundt, så er der noget galt!

Jeg er nok også der lige nu, hvor jeg ikke tror på, at det hele løser sig ved at skifte afdeling.

Jeg følte mig kørt helt over efter i tirsdags, hvor både jeg selv og andre overskred mine grænser, og jeg røg bare endnu længere ned. Har været sygemeldt igen siden.
I nat har været helt forfærdelig.

Koordinatoren er ikke vendt tilbage, så jeg ved stadig ikke, om jeg kan blive flyttet til en anden afdeling. Jeg er efterhånden også ligeglad...

Vi var til skanning i går. Og det var endnu et slag. Jeg kan ikke mærke nogen interesse for eller tilknytning til det vi så, har ikke rigtig magtet at kigge på billederne, vi fik med.

Jeg skal nok prøve at bestille en tid hos en anden læge på mandag og håbe på vedkommende gider tage mig seriøst.
0
Rakel
Kort karma: 420
Likede indlæg: 3108

Indlægaf Rakel » 15. jan 2016, 17:06

Danseprinsesse skrev:
Annione skrev:Jeg synes det er rigtig fint, at I kigger på en masse andre muligheder.

Jeg er nok også der lige nu, hvor jeg ikke tror på, at det hele løser sig ved at skifte afdeling.

Jeg følte mig kørt helt over efter i tirsdags, hvor både jeg selv og andre overskred mine grænser, og jeg røg bare endnu længere ned. Har været sygemeldt igen siden.

Koordinatoren er ikke vendt tilbage, så jeg ved stadig ikke, om jeg kan blive flyttet til en anden afdeling. Jeg er efterhånden også ligeglad...

Vi var til skanning i går. Og det var endnu et slag. Jeg kan ikke mærke nogen interesse for eller tilknytning til det vi så, har ikke rigtig magtet at kigge på billederne, vi fik med.

Jeg skal nok prøve at bestille en tid hos en anden læge på mandag og håbe på vedkommende gider tage mig seriøst.

Er du tilknyttet en JM? Eller fået en tildelt? Ring til hende og få en tid så hurtigt du kan. De er ofte bedre end lægerne til at kommunikere med sårbare gravide - og dét er det ok at være! JM ved, om der er tilbud, som du kan have nytte sf.

Du skal fuldtidssygemeldes og have 100% ro - hvis du vil høre min mening. Kan de kæreste gå med til lægen?
5
Brugeravatar
Danseprinsesse

Indlægaf Danseprinsesse » 15. jan 2016, 17:13

Rakel skrev:
Danseprinsesse skrev:

Er du tilknyttet en JM? Eller fået en tildelt? Ring til hende og få en tid så hurtigt du kan. De er ofte bedre end lægerne til at kommunikere med sårbare gravide - og dét er det ok at være! JM ved, om der er tilbud, som du kan have nytte sf.

Du skal fuldtidssygemeldes og have 100% ro - hvis du vil høre min mening. Kan de kæreste gå med til lægen?

Jeg troede jeg skulle til jordemoder i næste uge, men jeg havde taget fejl af datoen. Der er lidt over en måned til min første tid, de er åbenbart meget pressede, så jeg ved ikke, hvem "min" jordemoder bliver.

Ja, han kan godt tage med mig.
0

Tilbage til "Livets forhold"