Køb af nyt TV - hvad skal man kigge efter?

Brugeravatar
sigge
Kort karma: 117
Likede indlæg: 2146

Køb af nyt TV - hvad skal man kigge efter?

Indlægaf sigge » 3. jan 2016, 15:06

Jeg skal ud og have mig et nyt lille TV, fordi det, jeg har i mit køkken/spisestue, ikke har digital tuner. Det er altså mit sekundære TV, og derfor behøver det heller ikke at være "smart" eller andet fancy, og det skal heller ikke været specielt stort, 24" er faktisk nok, men altså jeg kan nok få plads til et 32" også, hvis det bedre kan betale sig.

Men altså jeg er over-ho-ve-det ikke teknisk anlagt, og jeg går nok mere op i, at det ser pænt ud end de tekniske specifikationer. Alligevel vil jeg jo helst ikke købe noget skrammel, så jeg kunne godt bruge nogle råd til, hvad jeg skal holde øje med. Det skal selvfølgelig have en DVB-C tuner (jeg har kabel TV), men derudover er jeg blank. Har skærmfrekvensen f.eks. nogen betydning og hvad med pixels osv.? Oplys mig gerne om relevante opmærksomhedspunkter.

Mit budget er ca. 2000 kr. +/-, og jeg modtager også gerne konkrete anbefalinger, hvis det skal være.

På forhånd tak til den tilsammen alvidende debat.
0
Brugeravatar
Elvispop
Kort karma: 182
Geografisk sted: 4681
Likede indlæg: 2137

Re: Køb af nyt TV - hvad skal man kigge efter?

Indlægaf Elvispop » 3. jan 2016, 15:25

Som sekundært tv, som jo formentlig ikke skal bruges til store filmaftner o.s.v. kan det egentlig være ligegyldigt om det hedder sony, samsung, lg eller plingeling.
Prøv elgigantens hjemmeside. Deres søgefiltre er ret gode, til at indsnævre feltet.
1
Når du er ung kan du vælge og vrage.
Når du blive ældre, kan vælge mellem vragene.
Brugeravatar
Elvispop
Kort karma: 182
Geografisk sted: 4681
Likede indlæg: 2137

Re: Køb af nyt TV - hvad skal man kigge efter?

Indlægaf Elvispop » 3. jan 2016, 15:28

http://www.elgiganten.dk/product/tv-rad ... #tab-specs
Ganske udmærket tv, til dit nævnte forbrug.
1
Når du er ung kan du vælge og vrage.
Når du blive ældre, kan vælge mellem vragene.

Tilbage til "Film og TV"