Fortsættelse af brystkræft tråden fra jubii debatten!

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
Dikus
Moderator
Kort karma: 676
Geografisk sted: Nuuk
Likede indlæg: 5901

Re: Fortsættelse af brystkræft tråden fra jubii debatten!

Indlægaf Dikus » 4. jan 2016, 14:13

Hvor er jeg glad for, du har fundet overskud til at engagere dig i børnene :)

Og hvor er jeg glad for, du skriver her. Jeg håber, det giver dig lidt godt igen at få sat ord på. Og at du vil hjælpe os med at svare rigtigt, hvis vi (jeg) gør det forkert. Det er så forskelligt, hvad man gerne vil høre, når man er syg. Og nogle gange vil man også bare gerne høres :ae: Sådan virker du nu ikke, hvilket jeg synes er ret vildt. Jeg tror, jeg havde brug for ret meget enetale i din situation, mens jeg prøvede at håndtere min ny virkelighed.

Du er så sej! Også selvom du sikkert ikke føler dig sådan.
3
xxx---xxx
Kort karma: 52
Likede indlæg: 165

Indlægaf xxx---xxx » 4. jan 2016, 18:54

Vappe jeg har tænkt så meget på dig. Men synes det virkede så anmasende hele tiden at spørger på debatten hvordan det gik dig.

Jeg håber 2016 er året hvor det hele kommer lidt på afstand når du forhåbentlig slipper for mere kemo. Jeg synes du virker pisse stærk for hvor må det bare være skide hårdt.!

Jeg er 7-9-13 ikke ramt af noget. Men efter jeg er blevet mor ved jeg hvilke skrækkelige tanker der kan sætte sig i ens hovede efter man falder over den ene skrækkelige historie på nettet efter den anden. Jeg er seriøst bange for at jeg en dag udvikler angst eller andet pga jeg ofte bliver mindet om hvor frygtelig bange jeg er for at blive ramt af kræft og dø for min søn.
Så at få domme må være så hård. Også selvom lægerne har sagt at du nok skal blive okay.

Jeg plejer at sige til mig selv, og jeg håber at jeg har ret. At der er sikkert har været ligeså mange sørgelige historier for 10 år siden. Men dengang læste man ikke om dem fordi der ikke var facebook og IG osv.

Det jeg vil frem til er at jeg fandeme godt kan forstå dig! Den ene sørgelige historier efter den anden bliver smasket i ens hoved så det er da klart at dine tanker er mørke. Og man er jo pisse bange for at dø for ens børn.

Men ved du hvad vappe. Jeg er sikker på du kommer til at blive gammel, grå og rynket. Og jeg er sikker på af du er pisse smuk uden hår og ikke ligner ham fra Ronja røverdatter.!
4
Brugeravatar
Ballademager
Kort karma: 352
Likede indlæg: 3508

Indlægaf Ballademager » 5. jan 2016, 07:12

Vappepigen skrev:Nu tager jeg ned og løber.... Det hjælper altid på humøret!

Tak for alle jeres tanker! Ja det skal nok gå, skal bare bekæmpe den tristhed... Og angsten falder forhåblig i baggrunden når jeg kommer på job igen og ind i vante rutiner!

God løbetur. Håber, det hjælper på humøret :gogo:

Og med hensyn til humøret, så er det jo en ordentlig rutchetur, du har været på. Og det skulle da være mærkeligt, hvis det ikke satte sine spor på en eller anden måde :ae:

Håber, det vender, når du kommer på den anden side ad behandlingen og får en form for "almindelig" hverdag igen.
2
Forstadskedelig :love:

I'll never know what I'm capable of, if I don't go where I'm scared to be lost...
Vappepigen
Kort karma: 39
Likede indlæg: 350

Indlægaf Vappepigen » 5. jan 2016, 08:37

xxx---xxx skrev:Vappe jeg har tænkt så meget på dig. Men synes det virkede så anmasende hele tiden at spørger på debatten hvordan det gik dig.

Jeg håber 2016 er året hvor det hele kommer lidt på afstand når du forhåbentlig slipper for mere kemo. Jeg synes du virker pisse stærk for hvor må det bare være skide hårdt.!

Jeg er 7-9-13 ikke ramt af noget. Men efter jeg er blevet mor ved jeg hvilke skrækkelige tanker der kan sætte sig i ens hovede efter man falder over den ene skrækkelige historie på nettet efter den anden. Jeg er seriøst bange for at jeg en dag udvikler angst eller andet pga jeg ofte bliver mindet om hvor frygtelig bange jeg er for at blive ramt af kræft og dø for min søn.
Så at få domme må være så hård. Også selvom lægerne har sagt at du nok skal blive okay.

Jeg plejer at sige til mig selv, og jeg håber at jeg har ret. At der er sikkert har været ligeså mange sørgelige historier for 10 år siden. Men dengang læste man ikke om dem fordi der ikke var facebook og IG osv.

Det jeg vil frem til er at jeg fandeme godt kan forstå dig! Den ene sørgelige historier efter den anden bliver smasket i ens hoved så det er da klart at dine tanker er mørke. Og man er jo pisse bange for at dø for ens børn.

Men ved du hvad vappe. Jeg er sikker på du kommer til at blive gammel, grå og rynket. Og jeg er sikker på af du er pisse smuk uden hår og ikke ligner ham fra Ronja røverdatter.!

Du er overhoved ikke anmassende :kys:

Og jeg ligner altså skalde-per ;)

Har mødt en jævnaldrende til kemo,
med samme historie som mig... Hun har dog spredning til huden! Hun er igang med 4 år i behandling, og hun har hjulpet mig en del! Vi plejer at få kemo sammen, hvis sygeplejersken kan arrangere det.... Min behandling tager 3,5 time hendes 2,5 så der er tid til pjank og pjat
9
Ens prioteringer kan forandres med et trylleslag
Brugeravatar
FruKuk
Kort karma: 97
Likede indlæg: 700

Indlægaf FruKuk » 13. jan 2016, 18:59

Tak for update. Mangler ord og nøjes med at sende tanker i din retning.
0
Brugeravatar
Marioneta
Kort karma: 98
Likede indlæg: 499

Indlægaf Marioneta » 13. jan 2016, 23:57

Det er godt nok en hård omgang at være igennem. Jeg kan slet ikke sætte mig ind i hvordan det må være :kram:

Det rammer mig lidt, fordi jeg arbejder med produktion af kemo-terapi og når jeg læser om folk, der får kemo, tænker jeg altid, om jeg mon har lavet noget til dem. Jeg har checket den gamle debat for at se, hvor du bor og kan konstatere, at jeg højst sandsynligt har lavet noget til dig. Jeg synes, det er så bevægende at høre de historier, der er bag de navne, som vi har på vores skærm.
9
Vappepigen

Indlægaf Vappepigen » 14. jan 2016, 19:22

Marioneta skrev:Det er godt nok en hård omgang at være igennem. Jeg kan slet ikke sætte mig ind i hvordan det må være :kram:

Det rammer mig lidt, fordi jeg arbejder med produktion af kemo-terapi og når jeg læser om folk, der får kemo, tænker jeg altid, om jeg mon har lavet noget til dem. Jeg har checket den gamle debat for at se, hvor du bor og kan konstatere, at jeg højst sandsynligt har lavet noget til dig. Jeg synes, det er så bevægende at høre de historier, der er bag de navne, som vi har på vores skærm.

Tak for du laver medicin som.virker på mig :worship:

Der er så mange der rakker ned på kræft området og deres medicin! Jeg er dem dybt taknemmelig! Jeg reagerer godt på alt det gift jeg får i mig, og pt har jeg ikke planer om cannabis olie og alt det der, for kemoen fungerer på mig!
D 27 får vi svar på næste ct scanning, og vi er spændte på at se, hvor lille tumor nu er blevet!
Hvis den er krympet fra 8x5 cm til 22 millimeter på 6 kemoer, så må der også være sket lidt på de 4 jeg sidenhen har fået!
6
Brugeravatar
Annione
Kort karma: 239
Likede indlæg: 2515
Kontakt:

Indlægaf Annione » 15. jan 2016, 05:47

Vappe - har du set denne http://videnskab.dk/krop-sundhed/melato ... vaere-sand

Den har været bragt i Ugeskrift for læger. Du kan jo tale med din læge om det - melatonin er, så vidt jeg ved, uden bivirkninger. Så du kan sove bedre (hvis du ikke allerede gør det) og samtidig få maksimalt ud af din kemo.
3
At rejse er at leve :love2:
Vappepigen

Indlægaf Vappepigen » 15. jan 2016, 19:13

Annione skrev:Vappe - har du set denne http://videnskab.dk/krop-sundhed/melato ... vaere-sand

Den har været bragt i Ugeskrift for læger. Du kan jo tale med din læge om det - melatonin er, så vidt jeg ved, uden bivirkninger. Så du kan sove bedre (hvis du ikke allerede gør det) og samtidig få maksimalt ud af din kemo.

Tak! Har læst artiklen tidligere og har et glas stående herhjemmefra, fra en sød debattør!
Ja det er recept pligtig, men kan hvis købes online i udlandet!
Så vidt jeg har undersøgt, er det ret store doser man skal tage, for at få effekt (20mg)
Det tør jeg ikke helt tage, så jeg tager 6 mg.... Lidt må vel også have ret!
2
Brugeravatar
Lemonella
Kort karma: 251
Likede indlæg: 3563

Indlægaf Lemonella » 15. jan 2016, 20:21

Dejligt du er her og har givet os en opdatering. Jeg har også tænkt meget på, hvordan det gik med dig, men efter jeg ikke er på den anden debat mere, ville jeg ikke bare gå ind og spørge, hvordan det gik med dig.

Sender dig en masse positive tanker og håber virkelig det bedste for dig. Selvom du kæmper, lyder du som en sej kvinde og jeg er sikker på der er rigtig mange gode og dejlige år til dig og din famile. :kram:
1
I'm not supposed to be normal.
I'm supposed to be me.
Brugeravatar
Ado
Kort karma: 815
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 8414
Kontakt:

Indlægaf Ado » 15. jan 2016, 20:24

Jeg har så tit tænkt på dig. Hvor er det dog dejligt at høre, at kemoen virker så godt. :kys: Dejligt du er herinde.
1
That awkward moment when you leave a store without buying anything and all you can think is "act natural, you're innocent".
Brugeravatar
Frandsen
Kort karma: 68
Likede indlæg: 460

Indlægaf Frandsen » 22. jan 2016, 09:54

Åh, dejligt at finde denne tråd og kunne læse, at medicinen virker godt på dig.

Har tit tænkt på, hvordan det mon går. Især fordi jeg for nyligt opdagede en kæmpe knude i mit bryst. Jeg har netop født mit tredje barn, så jeg kunne ikke lade være med at sammenligne vores situationer.

Dog mener lægerne, det bare er mælk eller noget helt tredje. Men ... det mente de da også med dig, gjorde de ikke? Altså var det efter en scanning, de mente, det bare var mælk? Jeg er nemlig blevet scannet forleden, og det var her, lægen sagde: "Bare rolig, det ligner slet ikke noget farligt".
0
Vappepigen

Indlægaf Vappepigen » 22. jan 2016, 11:28

Frandsen skrev:Åh, dejligt at finde denne tråd og kunne læse, at medicinen virker godt på dig.

Har tit tænkt på, hvordan det mon går. Især fordi jeg for nyligt opdagede en kæmpe knude i mit bryst. Jeg har netop født mit tredje barn, så jeg kunne ikke lade være med at sammenligne vores situationer.

Dog mener lægerne, det bare er mælk eller noget helt tredje. Men ... det mente de da også med dig, gjorde de ikke? Altså var det efter en scanning, de mente, det bare var mælk? Jeg er nemlig blevet scannet forleden, og det var her, lægen sagde: "Bare rolig, det ligner slet ikke noget farligt".

Kan godt forstå at du sammenligner! Jeg startede med en alm ultralyd scanning, og der sagde de at det var mælk! Det var en ct scanning der viste det!
Hvis du kun har fået ultra lyd, så synes jeg du skal forlange at blive henvist til mamma kirurgerne! DE ved hvad de snakker om!
0
fisken80
Kort karma: 77
Likede indlæg: 1530

Indlægaf fisken80 » 25. jan 2016, 14:08

Nogen gange SKAL man altså insistere overfor lægerne: http://brystkraeft.dk/2016/01/insister- ... tilfaelde/
0
Brugeravatar
Frandsen
Kort karma: 68
Likede indlæg: 460

Indlægaf Frandsen » 25. jan 2016, 14:52

Vappepigen skrev:
Frandsen skrev:Åh, dejligt at finde denne tråd og kunne læse, at medicinen virker godt på dig.

Kan godt forstå at du sammenligner! Jeg startede med en alm ultralyd scanning, og der sagde de at det var mælk! Det var en ct scanning der viste det!
Hvis du kun har fået ultra lyd, så synes jeg du skal forlange at blive henvist til mamma kirurgerne! DE ved hvad de snakker om!

Tak for dit svar, Vappepigen :kys:

Det er netop kun ultralyd, jeg har fået. Har dog været der igen i dag, og her ville lægen tømme brystet for mælk ... Der dog overhovedet ikke var mælk, men en klam gullig væske. Det er så åbenbart en cyste, jeg har rendt rundt med. Nu er der oven i hatten taget en biopsi også. Just in case.

Ej, beklager, at jeg har brugt din tråd til at stille spørgsmål om mig selv :blush:
0

Tilbage til "Livets forhold"