Fortsættelse af brystkræft tråden fra jubii debatten!

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
Lemonella
Kort karma: 251
Likede indlæg: 3565

Re: Fortsættelse af brystkræft tråden fra jubii debatten!

Indlægaf Lemonella » 7. feb 2016, 06:47

Jeg vil også være med i en cyber-gruppe-kram og lige som alle andre, sender jeg de kærligste tanker og masser af positiv energi.
Jeg har selv været der for mange år siden og husker tydeligt, hvor vigtigt det er, at vide, at nogen tænker på en. :kram:
1
I'm not supposed to be normal.
I'm supposed to be me.
Vappepigen
Kort karma: 39
Likede indlæg: 354

Indlægaf Vappepigen » 10. feb 2016, 19:31

Wolf & I skrev:Jeg har en veninde som lever med kræft på 7. år. Det går selvfølgelig op og ned med humøret men fysisk er de gode til at holde smerter osv nede.
Hun lever et godt liv taget diagnosen i betragtning.
- ved ikke hvor meget du kan bruge det til men synes lige jeg ville fortælle ganske lidt om hende.
Hvis du har nogle spørgsmål må du rigtig gerne skrive så kan jeg svare så godt jeg kan :)

Tak har sendt dig en pb.... :kys:
0
Ens prioteringer kan forandres med et trylleslag
Brugeravatar
Fru Sunshine
Moderator
Kort karma: 1019
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 9237

Indlægaf Fru Sunshine » 11. feb 2016, 05:29

:kram:
Mange tanker.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Vappepigen

Indlægaf Vappepigen » 17. feb 2016, 10:15

Skal lige ha lettet hjertet!
Sidder og ventet på min tax, og har lige snakket med onokologen!
Jeg har jo altid troet at knuden i brystet skulle væk! Men så siger han, at han ikke kunne love kemoen kunne fjerne den, så jeg skulle bare ha kemo så længe det virkede og jeg kunne tåle det! De ville ikke operere selvom den ikke kom væk!
Men han sagde så også at antistofferne godt kunne holde den i ro, men synes godt nok det er lidt uoverskueligt at rende rundt med en tumor i brystet og ikke en slutdato på taxotere!
Men stoler da selvfølgelig på dem, blev bare så overrasket, men hvem ved... Måske får de fjernet det hele...
Arrhhhh gider ikke der her lort!
0
Brugeravatar
Thestral
Kort karma: 249
Likede indlæg: 1285

Indlægaf Thestral » 17. feb 2016, 10:17

Men hvad er årsagen til at de ikke vil fjerne den knude? Gav han nogen begrundelse?
0
Jeg har nået den alder,
hvor jeg ved, hvad der er værd at vide
og på en god dag kan jeg også huske noget af det..
Vappepigen

Indlægaf Vappepigen » 17. feb 2016, 10:36

Thestral skrev:Men hvad er årsagen til at de ikke vil fjerne den knude? Gav han nogen begrundelse?

Han sagde at operation er ikke en fordel når det har spredt sig....det blev betragtet som
Eksperimentiel!
Og han sagde at antistofferne vlle holde den i ro! Men rent psykisk vil jeg så gerne ha den fjernet!
Men min kemo buddy sagde (hende på min alder jeg får kemo med, som også er kronisk) at jeg skulle tænke på, at når jeg bliver opereret, så går der et stykke tid, inden jeg må medicin igen....!
Hun er selv blevet opereret og det blev hun ikke rask af.... Hun fik tilbagefald, da hun stoppede med herseptin....
0
Brugeravatar
Thestral

Indlægaf Thestral » 17. feb 2016, 11:17

Ok. Jeg forstår godt det mentale i at man vil have "det der" ud af ens krop og det kan næsten kun gå for langsomt, men du må så bare stole på at de ved hvad der er bedst i den her situation og set ud fra et medicinsk synspunkt er det næppe nogen god ide at stoppe med noget der virker.
0
Jeg har nået den alder,
Vappepigen

Indlægaf Vappepigen » 17. feb 2016, 11:35

Thestral skrev:Ok. Jeg forstår godt det mentale i at man vil have "det der" ud af ens krop og det kan næsten kun gå for langsomt, men du må så bare stole på at de ved hvad der er bedst i den her situation og set ud fra et medicinsk synspunkt er det næppe nogen god ide at stoppe med noget der virker.

Nej det har du ret i!
Og hvis jeg fik presset en operation igennem, ville der gå 6 uger hvor jeg ikke kunne få antistoffer.... Det tør jeg sgu ikke at undvære
0
Brugeravatar
Thestral

Indlægaf Thestral » 17. feb 2016, 11:37

Vappepigen skrev:
Thestral skrev:Ok. Jeg forstår godt det mentale i at man vil have "det der" ud af ens krop og det kan næsten kun gå for langsomt, men du må så bare stole på at de ved hvad der er bedst i den her situation og set ud fra et medicinsk synspunkt er det næppe nogen god ide at stoppe med noget der virker.

Nej det har du ret i!
Og hvis jeg fik presset en operation igennem, ville der gå 6 uger hvor jeg ikke kunne få antistoffer.... Det tør jeg sgu ikke at undvære
Det tror jeg heller ikke at jeg ville, hvis jeg var dig. Det er alligevel længe, når man sådan tænker over det.
0
Jeg har nået den alder,
Vappepigen

Indlægaf Vappepigen » 17. feb 2016, 11:53

Thestral skrev:
Vappepigen skrev:

Nej det har du ret i!
Det tror jeg heller ikke at jeg ville, hvis jeg var dig. Det er alligevel længe, når man sådan tænker over det.

Ja det er meget længe!
Og når onokologen siger at antistofferne holder det i ro, så skal jeg jo tro på det! Bare lidt uoverskueligt at kemo skal vare længere... Men det KAN jo være kemoen fjerner alt... Det er ikke umuligt!
Men blev godt nok ked af det alligevel, selvom intet er forandret ift mine behandlinger
0
Brugeravatar
Thestral

Indlægaf Thestral » 17. feb 2016, 13:33

Vappepigen skrev:
Ja det er meget længe!
Og når onokologen siger at antistofferne holder det i ro, så skal jeg jo tro på det! Bare lidt uoverskueligt at kemo skal vare længere... Men det KAN jo være kemoen fjerner alt... Det er ikke umuligt!
Men blev godt nok ked af det alligevel, selvom intet er forandret ift mine behandlinger
Det er der ikke noget at sige til. Jeg tænker at man går og håber lidt alligevel selv om man får at vide at der ikke rigtig er noget at gøre og når det så bliver bekræftet at der ikke er noget at gøre, så gør det ondt. Jeg tror det er en helt naturlig reaktion at blive ked af det. :kram:
0
Jeg har nået den alder,
Vappepigen

Indlægaf Vappepigen » 17. feb 2016, 13:41

Thestral skrev:
Vappepigen skrev:
Ja det er meget længe!
Det er der ikke noget at sige til. Jeg tænker at man går og håber lidt alligevel selv om man får at vide at der ikke rigtig er noget at gøre og når det så bliver bekræftet at der ikke er noget at gøre, så gør det ondt. Jeg tror det er en helt naturlig reaktion at blive ked af det. :kram:

Ja det er godt nok træls... Men allermest utrygheden ved den er lorte sygdom! Det kan jo sagtens være at det aldrig bliver "værrer" end det er nu.... Men det kan man aldrig vide jo, men på den anden side vil jeg heller ikke bruge energi på at frygte noget der nødvendigvis ikke sker.....Men det er bare svært!
Men tror på at optisme og godt humør er en stor del af "helbredelsenn"
0
Brugeravatar
Thestral

Indlægaf Thestral » 17. feb 2016, 13:45

Det tror jeg bestemt du har ret i, men jeg mener også at der skal være plads til de der tvivlsdage og ked af det-dagene for det gør positiv-dagene meget lettere.

Os almindelige mennesker har jo også dage hvor vi ikke er på toppen og endda dage hvor vi ikke er på toppen helt uden grund. Du har da så rigeligt grund til at have en dag hvor tingene ikke lige kører på skinner og det skal du have lov til (synes jeg) :genert:
0
Jeg har nået den alder,
Vappepigen

Indlægaf Vappepigen » 17. feb 2016, 13:59

Thestral skrev:Det tror jeg bestemt du har ret i, men jeg mener også at der skal være plads til de der tvivlsdage og ked af det-dagene for det gør positiv-dagene meget lettere.

Os almindelige mennesker har jo også dage hvor vi ikke er på toppen og endda dage hvor vi ikke er på toppen helt uden grund. Du har da så rigeligt grund til at have en dag hvor tingene ikke lige kører på skinner og det skal du have lov til (synes jeg) :genert:

Tro mig, har masser af ked af det dage.... Lidt for mange synes jeg, men har jo ikke engang været syg i er år, så har ikke helt "vænnet mig til det endnu"
Vil bare så gerne på job igen, og det har så lange udsigter
0
Brugeravatar
Thestral

Indlægaf Thestral » 17. feb 2016, 14:04

Vappepigen skrev:
Thestral skrev:Det tror jeg bestemt du har ret i, men jeg mener også at der skal være plads til de der tvivlsdage og ked af det-dagene for det gør positiv-dagene meget lettere.

Tro mig, har masser af ked af det dage.... Lidt for mange synes jeg, men har jo ikke engang været syg i er år, så har ikke helt "vænnet mig til det endnu"
Vil bare så gerne på job igen, og det har så lange udsigter
Har du evt. mulighed for at tage på kaffe besøg så du ikke helt mister kontakten?

Altså jeg ville tude øjnene ud hver anden dag hvis det var mig. Med børn og sådan, har man bare så meget at leve for så jeg forstår godt hvis der er nogle dage panikken banker lidt på. Jeg tror seriøst at det tager tid at vænne sig til sådan en sygdom. Det er jo ikke en snotnæse der bare skal pudses og så kan du fortsætte det du nu havde gang i. Det lyder formentlig lidt kliche agtigt men giv det tid og lyt ikke til dem der siger at du burde være kommet videre (hvis de findes) Forskellige mennesker reagerer forskelligt og bruger den tid ting tager forskelligt.
1
Jeg har nået den alder,

Tilbage til "Livets forhold"