Fortsættelse af brystkræft tråden fra jubii debatten!

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
SonataA
Kort karma: 14
Likede indlæg: 167

Re: Fortsættelse af brystkræft tråden fra jubii debatten!

Indlægaf SonataA » 28. mar 2016, 12:42

DD_81 skrev:
SonataA skrev:Hvis du har spørgsmål omkring fleksjob - særligt udredning og tilkendelsesprocessen, så er du meget velkommen til at skrive. Det er en jungle uden lige, og selvom det netop er udredningen jeg arbejder med, så er det stadig et svært område.

LIDT o.t. - men kan man tilkendes flexjob midlertidig/for en given periode, f.x. pga. alvorlig sygdom?

Det er lidt vanskeligt, for tilstanden skal være varig og ens arbejdsevne skal være væsentligt nedsat (under 18-20 timer pr. uge).

I TS' tilfælde ville det være mere relevant at søge en paragraf 56-ordning, for så vil arbejdsgiver kunne få refusion fra første sygedag.
Dog lader arbejdsmarkedet til at være lidt længere ude i fremtiden.

Og TS, jeg udtaler mig på ingen måde i din sag, men hvis du har brug for hjælp, så sig til ;)
0
Vappepigen
Kort karma: 39
Likede indlæg: 354

Indlægaf Vappepigen » 28. mar 2016, 19:45

Tak for alle jeres input! Det er jeg virkelig glad for!
Havde aldrig troet at skulle stå i denne situation.. Det værste er at man ikke kan sige hvornår jeg er tilbage på jobbet pga kemoen ikke er tidsbestemt!
Nå nu står den på scannings svar onsdag... Puha hader det, men så længe jeg er på kemo burde der ihvertfald ikke være blevet værrer, og vi har heldigvis kun haft gode scanninger!
Så håber jeg bare at jeg får en anden sygeplejerske til min behandling... Hende jeg havde sidst tog alt håb fra mig :(
1
Ens prioteringer kan forandres med et trylleslag
Brugeravatar
Thestral
Kort karma: 249
Likede indlæg: 1285

Indlægaf Thestral » 29. mar 2016, 04:48

Vappepigen skrev:Tak for alle jeres input! Det er jeg virkelig glad for!
Havde aldrig troet at skulle stå i denne situation.. Det værste er at man ikke kan sige hvornår jeg er tilbage på jobbet pga kemoen ikke er tidsbestemt!
Nå nu står den på scannings svar onsdag... Puha hader det, men så længe jeg er på kemo burde der ihvertfald ikke være blevet værrer, og vi har heldigvis kun haft gode scanninger!
Så håber jeg bare at jeg får en anden sygeplejerske til min behandling... Hende jeg havde sidst tog alt håb fra mig :(
Nogle sygeplejersker burde altså finde sig noget andet at lave. Det er heldigvis ikke alle der er dumme :kram:
0
Jeg har nået den alder,
hvor jeg ved, hvad der er værd at vide
og på en god dag kan jeg også huske noget af det..
Vappepigen

Indlægaf Vappepigen » 30. mar 2016, 08:14

Så fik jeg scanningsvar!
Det hele er status qou, og onokologen er tilfreds!
Jeg ville selvfølgelig gerne have at den var blevet mindre, men sådan er det ikke! Hvis onokologen er tilfreds så burde jeg også være det!
Der er ihvertfald styr på det lige nu
8
Brugeravatar
mulledit
Kort karma: 22
Likede indlæg: 313

Indlægaf mulledit » 30. mar 2016, 08:25

Guuuud Vappepigen, det her har jeg slet ikke set og jeg giver den dumme DD skylden.

Jeg vil bare sende dig en masse kærlighed og håb.

Det er dejligt at læse at der pt. er styr på det. Ønsker dig alt det bedste.
1
Bøllen 08.06.2010 :love:

Billen 22.07.2014 :love:
Brugeravatar
DD_81
Kort karma: 328
Geografisk sted: Stæævns
Likede indlæg: 3266

Indlægaf DD_81 » 30. mar 2016, 08:30

Vappepigen skrev:Så fik jeg scanningsvar!
Det hele er status qou, og onokologen er tilfreds!
Jeg ville selvfølgelig gerne have at den var blevet mindre, men sådan er det ikke! Hvis onokologen er tilfreds så burde jeg også være det!
Der er ihvertfald styr på det lige nu

Selvfølgelig ville du gerne det! :kys:
de varmeste tanker til dig.
0
- tid til nyt debatnavn, - tidligere Dirtydancing, voksede fra det for læææænge siden ;)
Vappepigen

Indlægaf Vappepigen » 26. apr 2016, 10:37

Nå det er vis tid til en opdatering, selvom det ikke så meget nyt at fortælle!
Jeg fik min kemokur nr 15 eller 16 (kan ikke huske det længere) i onsdags!
Jeg hat haft en del diarré sidste gang, så onokologen snakkede om, at det måske var på tide at tage kemoen væk!!! Det har jeg ventet så længe på, men blev skide utryg da han så nævnte det...
Åhh hvor er det svært... Er så træt af at være små vag og skaldet men skridet fra at smide kemoen og kun få antistoffer er også vildt angst provokerende! Men det skal jo ske før eller siden, og onokologen HAR jo sagt at de godt kan styre det uden kemo!
Åh hvor er det røv det hele!
På torsdag skal jeg op og snakke med min fagforening om mine muligheder for at arbejde! Jeg orker ikke gå hjemme længere nu, vanvittig!
Tror jeg vil slæbe mig ud i haven og save i et grimt træ nu....måske hjælper det på tankerne
3
Brugeravatar
mulledit
Kort karma: 22
Likede indlæg: 313

Indlægaf mulledit » 26. apr 2016, 11:19

Vappepigen skrev:Nå det er vis tid til en opdatering, selvom det ikke så meget nyt at fortælle!
Jeg hat haft en del diarré sidste gang, så onokologen snakkede om, at det måske var på tide at tage kemoen væk!!! Det har jeg ventet så længe på, men blev skide utryg da han så nævnte det...
Åhh hvor er det svært... Er så træt af at være små vag og skaldet men skridet fra at smide kemoen og kun få antistoffer er også vildt angst provokerende! Men det skal jo ske før eller siden, og onokologen HAR jo sagt at de godt kan styre det uden kemo!
På torsdag skal jeg op og snakke med min fagforening om mine muligheder for at arbejde! Jeg orker ikke gå hjemme længere nu, vanvittig!
Tror jeg vil slæbe mig ud i haven og save i et grimt træ nu....måske hjælper det på tankerne

Mange tanker og kærlighed til dig :blomst:

Kan dælme godt forstå at tankerne er svære.
0
Bøllen 08.06.2010 :love:

Billen 22.07.2014 :love:
Brugeravatar
Skralde
Kort karma: 291
Likede indlæg: 3377

Indlægaf Skralde » 26. apr 2016, 11:41

Kram og tanker til dig :kys:
0
L, mit livs lys - 3.10.2010
Brugeravatar
Frandsen
Kort karma: 68
Likede indlæg: 460

Indlægaf Frandsen » 27. apr 2016, 08:14

Vappepigen skrev:Nå det er vis tid til en opdatering, selvom det ikke så meget nyt at fortælle!

Vappe, du er så skide sej, altså! Jeg tænker på dig, hver gang jeg synes, der er lang vej endnu med mine fire resterende kemobehandlinger. Du har fandme fået dobbelt så mange, som jeg skal have!

Hvilken type kemo har du egentlig fået? EC og Taxotere? Og hvor mange af hver?

Håber, du kan få en rigtig god aftale i stand, så du kan komme ud og lave noget. Eller også må du plante nogle flere træer, du kan save i :)
2
Vappepigen

Indlægaf Vappepigen » 27. apr 2016, 08:24

Frandsen skrev:

Vappe, du er så skide sej, altså! Jeg tænker på dig, hver gang jeg synes, der er lang vej endnu med mine fire resterende kemobehandlinger. Du har fandme fået dobbelt så mange, som jeg skal have!

Hvilken type kemo har du egentlig fået? EC og Taxotere? Og hvor mange af hver?

Håber, du kan få en rigtig god aftale i stand, så du kan komme ud og lave noget. Eller også må du plante nogle flere træer, du kan save i :)

Tak :kys: tænker også ofte på dig, og på at vi har haft fuldstændig samme forløb, bortset fra dit blev opdaget i tide inden spredning! Det er du simpelhen så "heldig" med!
Jeg har fået en EC! Resten er taxotere!
Håber du klarer dine kure rimeligt! må være skønt at du snart kan se en ende på det! Små børn og kemo hænger bare ikke sammen, og jeg er træt af, at jeg ikke kan være der for børnene på samme måde, og dårlig samvittighed over at mine forældre og svigermor skal hjælpe så meget til! Øv altså
0
Jammerdalen
Kort karma: 5
Likede indlæg: 34

Indlægaf Jammerdalen » 27. apr 2016, 08:43

Jeg sender dig rigtig mange tanker og håber alt det bedste for dig! <3 Jeg synes, du takler det hele så flot! Måske kan tråden her også fungere som en form for terapi for dig.
0
xxx---xxx
Kort karma: 52
Likede indlæg: 167

Indlægaf xxx---xxx » 31. maj 2016, 13:26

Vappe hvordan går det hos dig?
1
Vappepigen

Indlægaf Vappepigen » 22. jul 2016, 08:21

Lang tid siden jeg har skrevet
..
Sorry
Det har været lidt af en bumby ride! Maj fik jeg lov til at få kemo pause, og nøj det var fedt! Men 14 dage efter fik jeg er udslæt på brystet! Det skulle selvfølgelig undersøges, men alle mente at det så fredeligt ud!
Det viste sig at desværre var kræft celler og jeg havde en hudmetestase! Vi ved ikke om den hele tiden har været der, en for en sikkerheds skyld, kom jeg på en ny kemo! Den går direkte efter de onde celler, og udover træthed har jeg ingen bivirkninger!
Idag har vi fået svar på scanningern...og alt er stadig status qou!! Puha det var godt nok en lettelse
10
Brugeravatar
Anlewi
Kort karma: 28
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Likede indlæg: 391

Indlægaf Anlewi » 22. jul 2016, 08:40

Vappepigen skrev:Lang tid siden jeg har skrevet
..
Sorry
Det har været lidt af en bumby ride! Maj fik jeg lov til at få kemo pause, og nøj det var fedt! Men 14 dage efter fik jeg er udslæt på brystet! Det skulle selvfølgelig undersøges, men alle mente at det så fredeligt ud!
Det viste sig at desværre var kræft celler og jeg havde en hudmetestase! Vi ved ikke om den hele tiden har været der, en for en sikkerheds skyld, kom jeg på en ny kemo! Den går direkte efter de onde celler, og udover træthed har jeg ingen bivirkninger!
Idag har vi fået svar på scanningern...og alt er stadig status qou!! Puha det var godt nok en lettelse

Dejligt at det er status quo :lun:
0
:love: lige børn leger godt - skæve børn har det sjovere :love:

Tilbage til "Livets forhold"