Vi der venter på storken!

Yetie
Kort karma: 58
Likede indlæg: 695

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Yetie » 7. aug 2018, 13:09

Jeg har været til scanning. Der var ikke noget at se. Så nu har jeg skrevet til min egen læge og bedt om at komme i udredning for ufrivillig barnløshed. Er på cd 81 og bløder stadig ikke. :trist:
0
Yetie

Indlægaf Yetie » 7. aug 2018, 14:18

Zinde skrev:
Yetie skrev:Jeg har været til scanning. Der var ikke noget at se. Så nu har jeg skrevet til min egen læge og bedt om at komme i udredning for ufrivillig barnløshed. Er på cd 81 og bløder stadig ikke. :trist:

Åh, det er jeg ked af at læse. Kram til dig!

Tak. Min læge er heldigvis tilbage fra ferien, og hun har allerede svaret at hun ringer på torsdag, så vi kan tage en snak om hvad der skal ske nu.

Min mand virker ret fattet og rolig, men mener at jordemoderen ikke afviste noget helt. Det er jeg uenig i. Hun sagde at hun burde kunne se noget nu, og det tolker min mand som at der stadig er en chance, mens jeg hører hende sige, at når hun ikke kan se noget nu, så er der fordi jeg helt sikkert ikke er gravid. Han synes jeg stadig skal holde mig fra alkohol for en sikkerheds skyld, fordi jeg sagde at hvis man skulle se det fra den lyse side, så kan jeg da drikke mig vissen til 90'er-festen i næste uge.
0
Brugeravatar
Marioneta
Kort karma: 413
Likede indlæg: 4236

Indlægaf Marioneta » 7. aug 2018, 14:44

Yetie skrev:
Zinde skrev:
Yetie skrev:Jeg har været til scanning. Der var ikke noget at se. Så nu har jeg skrevet til min egen læge og bedt om at komme i udredning for ufrivillig barnløshed. Er på cd 81 og bløder stadig ikke. :trist:

Tak. Min læge er heldigvis tilbage fra ferien, og hun har allerede svaret at hun ringer på torsdag, så vi kan tage en snak om hvad der skal ske nu.

Min mand virker ret fattet og rolig, men mener at jordemoderen ikke afviste noget helt. Det er jeg uenig i. Hun sagde at hun burde kunne se noget nu, og det tolker min mand som at der stadig er en chance, mens jeg hører hende sige, at når hun ikke kan se noget nu, så er der fordi jeg helt sikkert ikke er gravid. Han synes jeg stadig skal holde mig fra alkohol for en sikkerheds skyld, fordi jeg sagde at hvis man skulle se det fra den lyse side, så kan jeg da drikke mig vissen til 90'er-festen i næste uge.

Jeg er rigtig ked af at høre, at der ikke var noget på scanningen, som enten var graviditet, eller noget som viste tydeligt, hvad det ellers kan være. Jeg tror, at du er den, som har fattet det rigtigt. Der ville altså være noget at se, hvis du var gravid og du kan jo heller ikke teste positivt, så du er jo desværre ikke gravid.

Målte de din slimhinde og var den tredelt? Jeg kan huske, at du sagde, at du havde haft en positiv ægløsningstest. Kunne de se, hvor i cyklus du er på scanningen? Når jeg var været til scanning har lægen kunne se hvor jeg var i cyklus på enten follikler i æggestokke eller på slimhinden.
1
godtnavn
Kort karma: 491
Likede indlæg: 4323

Indlægaf godtnavn » 7. aug 2018, 23:42

Yetie skrev:
godtnavn skrev:Vi har valgt ikke at prøve i den her måned, altså bare som i at vi undgår sex omrking ægløsning, men vi bruger ikke beskyttelse da vi jo gerne vil have et barn, så bliver jeg gravid er vi jo også glade for det, men kan mærke at det gik mig meget på at skulle starte med så lille et barn. Så det skal lige passe at det så er den her måned jeg bliver gravid :lol:

Ja det skal sgu nok passe. :lol: Kendte én, der meget gerne ville være fri for at have et decemberbarn, så de blev enige om at passe på i den måned (som jer), men hun endte med at blive gravid alligevel og få termin 25. december. :deer:

Håber det bliver lige som du ønsker det.

Ja det kunne lige passe, vi ville jo ikke være kede af det skete, så havde vi beskyttet os rigtigt, nu springer vi bare sex over omkring ægløsning, så vi er lidt sker det så sker det, men optimalt så venter det lige til vi er forbi maj. Ligeledes vil jeg helst undgå december men igen er det grundet semester og dermed lang barsel før fødsel og for kort efter.
1
godtnavn

Indlægaf godtnavn » 7. aug 2018, 23:46

Yetie skrev:
Zinde skrev:

Men 81 dage er jo langt henne, det er jo cirka det man normalt ville være til nakkefoldsskanning, og det er altså 5-6 cm baby der ligger og spræller med arme og ben, det er altså ikke noget man lige overser. Jeg synes du skal drikke alle de øl du lyster til festen i næste uge :)

Er dog ked af at der ikke var noget :( Håber lægen hurtigt finder ud af hvad der er galt så I kan komme videre. Måske har dit håb holdt din mens tilbage? Krydser for den kommer nu hvor du er helt afklaret, for om ikke andet er det bedre at kunne forsøge igen end det her limbo hvor der intet sker.
5
Kakro05
Kort karma: 52
Likede indlæg: 333

Indlægaf Kakro05 » 8. aug 2018, 10:44

Kram, æv hvor er det hårdt og træls at din krop ikke kan finde ud af det.

jeg tester i weekenden (forventet mens er torsdag/fredag, men min cyklus er ikke 100% stabil) og er den negativ der, så må jeg nok indse at det er varmen der gør jeg har det skidt (blandet med lidt ønske tænkning) og så er vi blevet enige om at vente til september med at prøve igen, for at se om jeg ikke kommer til samtale i august. Det kunne jo være skønt, hvis jeg kom i arbejde, så jeg kan nyde min barsel, men på den anden side har jeg bare slet ikke lyst til at vente.
1
Yetie

Indlægaf Yetie » 8. aug 2018, 19:01

Jeg kan ikke finde ud af at multi-quote fra mobilen, så jeg prøver at samle i et indlæg:

Jo, hun sagde noget om slimhinden og at den så ud som om menstruationen er på vej. Og så kunne hun se nogle cyster, som jeg har døjet med før.

Jeg bløder stadig ikke, og jeg forstår ikke rigtig hvorfor. Jeg er vildt bange for at have ramt overgangsalderen tidligt, men jeg håber lægen kan berolige mig i morgen.

Jeg har vist fået forklaret min mand, at det altså ikke kan tolkes anderledes end at jeg ikke er gravid. Han skal være væk i weekenden, så jeg har planlagt en gang gin & tonic og cards against humanity med en veninde og hendes kammerat.

Er spændt på hvad lægen siger når hun ringer i morgen. Forhåbentlig kan jeg begynde at se fremad efter det.
2
Kakro05

Indlægaf Kakro05 » 9. aug 2018, 07:11

Yetie skrev:Jeg kan ikke finde ud af at multi-quote fra mobilen, så jeg prøver at samle i et indlæg:

Jo, hun sagde noget om slimhinden og at den så ud som om menstruationen er på vej. Og så kunne hun se nogle cyster, som jeg har døjet med før.

Jeg bløder stadig ikke, og jeg forstår ikke rigtig hvorfor. Jeg er vildt bange for at have ramt overgangsalderen tidligt, men jeg håber lægen kan berolige mig i morgen.

Jeg har vist fået forklaret min mand, at det altså ikke kan tolkes anderledes end at jeg ikke er gravid. Han skal være væk i weekenden, så jeg har planlagt en gang gin & tonic og cards against humanity med en veninde og hendes kammerat.

Er spændt på hvad lægen siger når hun ringer i morgen. Forhåbentlig kan jeg begynde at se fremad efter det.

Jeg håber lægen får givet dig lidt svar....evt sendt dig videre.

Gin&tonic og spil lyder som en god plan :D .
0
Yetie

Indlægaf Yetie » 9. aug 2018, 13:00

Kakro05 skrev:
Yetie skrev:Jeg kan ikke finde ud af at multi-quote fra mobilen, så jeg prøver at samle i et indlæg:

Jeg håber lægen får givet dig lidt svar....evt sendt dig videre.

Gin&tonic og spil lyder som en god plan :D .

Hun tog mig i hvert fald alvorligt. Jeg har fået en tid på torsdag hvor hun gerne vil tage diverse blodprøver, og så skal vi have en snak om det videre forløb. Hun kunne også godt forstå at jeg havde valgt en privat scanning og var meget interesseret i at høre, hvad der var blevet sagt. Så alt i alt positivt, og jeg har tiltro til at hun hjælper mig videre på en god måde.
4
Kakro05

Indlægaf Kakro05 » 9. aug 2018, 13:09

min krop er seriøst underlig. Jeg har det mega skidt og det bliver værrer for hverdag, kvalme, svimmel, mega ømme bryster og pt en knaldende hovedpine, fordi min elskede kaffe gør mig dårlig. Men jeg er ikke gravid. Min mens burde komme i aften (den er nok forsinket). Altså jeg har normalt lidt kvalme og lidt ømme bryster op til mens, men denne her gang er det ret slemt. Nu må den egentligt godt komme, så jeg kan få det godt igen. Det er fandme røv at have det næsten lige så skidt som når man er gravid, men ikke er det :lol: . Jeg vidste godt man kunne fucke med ens krop når man tror man erg gravid, men jeg vidste ikke man kunne gøre det i sådan en ekstrem grad.

Vi havde snakket om at springe næste cyklus over (i håb om at jeg får job), men vi blev enige om at vi ikke vil vente. Så må jobbet komme eller lade være.
0
Yetie

Indlægaf Yetie » 9. aug 2018, 15:18

Kakro05 skrev:min krop er seriøst underlig. Jeg har det mega skidt og det bliver værrer for hverdag, kvalme, svimmel, mega ømme bryster og pt en knaldende hovedpine, fordi min elskede kaffe gør mig dårlig. Men jeg er ikke gravid. Min mens burde komme i aften (den er nok forsinket). Altså jeg har normalt lidt kvalme og lidt ømme bryster op til mens, men denne her gang er det ret slemt. Nu må den egentligt godt komme, så jeg kan få det godt igen. Det er fandme røv at have det næsten lige så skidt som når man er gravid, men ikke er det :lol: . Jeg vidste godt man kunne fucke med ens krop når man tror man erg gravid, men jeg vidste ikke man kunne gøre det i sådan en ekstrem grad.

Vi havde snakket om at springe næste cyklus over (i håb om at jeg får job), men vi blev enige om at vi ikke vil vente. Så må jobbet komme eller lade være.

I hear you!! :lol: Men jeg tror varmen er med til at gøre det værre. Jeg har stadig kvalme selvom jeg VED at jeg ikke er gravid.

Jeg hepper på hurtig mens til både dig og mig. :pompom:

Kan godt forstå I fokuserer på baby først og job bagefter.
1
Kakro05

Indlægaf Kakro05 » 12. aug 2018, 09:26

Endelig kom min mens. Så håber jeg på at blive indkaldt til samtale (r) inden for de næste 14 dage, ellers så fortsætter vi altså PB.
0
Yetie

Indlægaf Yetie » 12. aug 2018, 17:01

Kakro05 skrev:Endelig kom min mens. Så håber jeg på at blive indkaldt til samtale (r) inden for de næste 14 dage, ellers så fortsætter vi altså PB.

Kan jeg godt forstå. Men hepper også på en samtale. Husker tydeligt hvor frustrerende der var at gå ledig.

Jeg er på dag 86, stadig uden optræk til noget. Er godt nok spændt på hvad lægen siger på torsdag.
1
godtnavn

Indlægaf godtnavn » 12. aug 2018, 17:12

Jeg har ramt ægløsning med seriøse smerter og slim (ægløsningsslim er altså en mærkelig ting!). Jeg bliver helt i tvivl om det er en fejl ikke at prøve denne måned, så jeg overvejer lidt at trække i land og se om det sker... Må hører hvad manden mener.
Men holder vi fast i beslutningen er vi nok temmelig sikre på der ikke er gevinst, det er 8 dage siden vi sidst havde ubeskyttet sex og æl-symptomerne er først startet i dag :)
0
Kakro05

Indlægaf Kakro05 » 13. aug 2018, 09:43

Yetie skrev:
Kakro05 skrev:Endelig kom min mens. Så håber jeg på at blive indkaldt til samtale (r) inden for de næste 14 dage, ellers så fortsætter vi altså PB.

Kan jeg godt forstå. Men hepper også på en samtale. Husker tydeligt hvor frustrerende der var at gå ledig.

Jeg er på dag 86, stadig uden optræk til noget. Er godt nok spændt på hvad lægen siger på torsdag.

jeg håber på en god update torsdag.

Tak, jeg hader at gå ledig og jeg er så meget i vildrede om vi skal fortsætte pb eller vente, men jeg er også bange for at vi pludselig får svært ved at få nr 2 hvis vi venter. Så jeg tænker vi bare fortsætter (medmindre jeg kommer til samtale eller får job).
0

Tilbage til "Graviditet"