Vi der venter på storken!

Brugeravatar
FruDulle
Kort karma: 612
Likede indlæg: 3411

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf FruDulle » 22. feb 2016, 17:12

Bøtte skrev:
FruDulle skrev:
Bøtte skrev:
Æble skrev:
FruDulle skrev:
Æble skrev:
Bøtte skrev:Æble, der skal være nogle fordele ved at betale selv. ;)

Troede alligevel der gik længere tid. Skal man bruge en henvisning selvom man selv betaler?

Niks. Evt til blodprøver så du trods alt sparer den udgift.

:gogo: Det er meget rart at vide. Jeg har brug for at planlægge at vi starter udredning efter sommer. Så ved jeg der er en bagkant og at det ikke bare er uendeligt det jer med at gå og vente.

Blodprøve taget i det off laver lægerne altid en henvisning uanset. Tager de dem på klinik betaler man selv.
Det er nemlig rart at have en deadline for hvornår man rykker videre. Jeg har ikke haft henvisning og har alligevel ikke selv betalt blodprøver, de gik via sygesikringen fik jeg at vide.

Det er 1,5 måned siden jeg aftalte at vi skulle have gennemskylningen, så de vidste godt jeg ville ringe omkring det her tidspunkt.

Gyn sagde at dem skulle jeg ikke betale for, da det gik via sygesikringen. Jeg betalte intet og der var ingen henvisning.

Fik du dem så ikke taget der? Man må ikke få taget BP i det off uden at der er en i hvert fald. Der skal jo også stå er sted hvad det er man skal have taget BP for. Er du gal jeg fik det påskrevet af både læge og sekretær i sidste uge. Ja ja, undskyld jeg har ikke været ved lægen i Dk i 8 år så ro på :D jeg betaler heller ikke selv, det går via sygesikring når det er i det off. Men skulle de tages på klinik er det vist 1200 kr og hele det her show koster jo al rigeligt i forvejen må man sige
0
Whatever
Brugeravatar
MyGirl
Kort karma: 242
Likede indlæg: 1092

Indlægaf MyGirl » 23. feb 2016, 08:36

Jeg tror, jeg skal i gang med at hanke lidt op i min kost og motion! Har slækket lidt for meget efter jul, og ved, at i sidste ende ikke gør noget positivt for vores chancer hver måned. Ville egentlig også gerne nå at tabe mig lidt inden en eventuel graviditet.

Så der skal skæres ned på slik og hurtige kulhydrater og op for alle de gode ting og motionen. Det bliver ikke KISS eller andre principper, men skal egentlig bare tilbage i de gode vaner.
0
Brugeravatar
Æble
Kort karma: 167
Likede indlæg: 891

Indlægaf Æble » 23. feb 2016, 09:17

Den er jeg med på Mygitl! Startede godt op efter sidste mens og tabte mig 3 kg i min sidste cyklus. Så fik jeg mens og spiste slik og glemte at stoppe efter de par dage omkring mens hvor jeg finder det rimeligt at få chokolade. Men nu skal der strammes op igen.

Jeg prøver at undlade sukker og begrænse stivelse.
1
Brugeravatar
Bøtte
Kort karma: 524
Likede indlæg: 2435

Indlægaf Bøtte » 23. feb 2016, 09:22

Jeg er med på sund kost! Jeg har ikke fundet rytmen siden vi kom hjem fra ferie og det er snart en måned siden :tie:

Dulle hvor lang tid tager sådan en gennemskylning? Og skal man tage noget smertestillende inden? Det glemte jeg at spørge om.
1
S :lun:
V :lun:
Brugeravatar
FruDulle

Indlægaf FruDulle » 23. feb 2016, 09:32

Bøtte skrev:Jeg er med på sund kost! Jeg har ikke fundet rytmen siden vi kom hjem fra ferie og det er snart en måned siden :tie:

Dulle hvor lang tid tager sådan en gennemskylning? Og skal man tage noget smertestillende inden? Det glemte jeg at spørge om.

Jeg ville tage så meget smertestillende som muligt...det ville jeg gerne selv have gjort hvis jeg vidste det. Jeg håber at jeg var uheldig, men det gjorde afsindig ondt. Som i virkelig virkelig ulideligt ondt. Men det går hurtigt, tror at det varer et minuts tid. Men altså...av.
0
Whatever
Brugeravatar
Bøtte

Indlægaf Bøtte » 23. feb 2016, 09:42

FruDulle skrev:
Bøtte skrev:Jeg er med på sund kost! Jeg har ikke fundet rytmen siden vi kom hjem fra ferie og det er snart en måned siden :tie:

Jeg ville tage så meget smertestillende som muligt...det ville jeg gerne selv have gjort hvis jeg vidste det. Jeg håber at jeg var uheldig, men det gjorde afsindig ondt. Som i virkelig virkelig ulideligt ondt. Men det går hurtigt, tror at det varer et minuts tid. Men altså...av.

Årh okay jeg troede det tog flere timer :genert:
Tænker at ibumetin ikke er en god idé da det jo øger ens blødningsrisiko. Men pamol kan jeg da tage.

Håber lidt jeg kan overtale min mand til at tage med :genert:
0
Brugeravatar
FruDulle

Indlægaf FruDulle » 23. feb 2016, 09:46

Bøtte skrev:
FruDulle skrev:

Årh okay jeg troede det tog flere timer :genert:
Tænker at ibumetin ikke er en god idé da det jo øger ens blødningsrisiko. Men pamol kan jeg da tage.

Håber lidt jeg kan overtale min mand til at tage med :genert:

Så tror jeg man ville besvime i smerte hvis det car timer :D

Fandt det her og der står 5-10 min http://www.gynviborg.dk/image/HSU(2).doc. Jeg husker det ikke som så længe, måske der er forskel hvis der er fin passage eller ej. Og der står også let ubehag. Det var jo så ikke min oplevelse. Håber at din er bedre ;) det var i dag?

Jeg fik taget blodprøve i dag, så langt så godt. Så må vi bare vente på at det bliver april :)
0
Whatever
Brugeravatar
MyGirl

Indlægaf MyGirl » 23. feb 2016, 10:09

Hvor dejligt, det er nogen, der er med på en opstrammer Bøtte og Æble :banan:

Jeg skal til træning i aften, og glæder mig faktisk rigtig meget!
0
Brugeravatar
FruDulle

Indlægaf FruDulle » 23. feb 2016, 10:13

Altså jeg er også for tyk :genert: har taget 10 kg på de sidste 3 år...flot. Så jeg er også igang. Starter træning igen i morgen. Skulle lige have to slappe af dage efter ferien.

I går fik Christogfer rugbrød og jeg salat til aften. Han skulle ellers have tarteletter, men hans verden brød sammen da han så dem. Så deeet...
0
Whatever
Brugeravatar
Bøtte

Indlægaf Bøtte » 23. feb 2016, 10:22

Det er først næste tirsdag, Dulle :)
1
Brugeravatar
FruDulle

Indlægaf FruDulle » 23. feb 2016, 10:27

Bøtte skrev:Det er først næste tirsdag, Dulle :)

Okay :) husk at du får dit underliv smurt ind i noget decinficerende. Det var rimelig grænseoverskridende for mig kan jeg huske. Især fordi jeg fik det gjort i udlandet og der var en mand der gjorde det og jeg i forvejen var hvid og eksotisk på hospitalet
0
Whatever
Brugeravatar
MyGirl

Indlægaf MyGirl » 23. feb 2016, 10:31

Jeg ville gerne lige tabe en 8-10 kg. de næste 3 måneder, men det vigtigste for mig er faktisk, at jeg får givet min krop nogle sunde betingelser for at gro småfolk.... Bortset lige fra at jeg faster, men det tror jeg nok baby skal overleve, hvis den kommer - stopper naturligvis, hvis det skulle ske..

(Vægttabsønkset er også delvis fordi, jeg skal til stort fancy Nordsjællandsbryllup om 3 måneder. )
1
Brugeravatar
Bøtte

Indlægaf Bøtte » 23. feb 2016, 10:38

FruDulle skrev:
Bøtte skrev:Det er først næste tirsdag, Dulle :)

Okay :) husk at du får dit underliv smurt ind i noget decinficerende. Det var rimelig grænseoverskridende for mig kan jeg huske. Især fordi jeg fik det gjort i udlandet og der var en mand der gjorde det og jeg i forvejen var hvid og eksotisk på hospitalet

Mon ikke de gør det af sig selv? Det håber jeg.
Altså min blufærdighed ændrede sig drastisk efter S' fødsel hvor jeg havde ualmindelig mange sæt hænder oppe i mig. Og jeg har også lagt underliv til test at nyt udstyr på klinikken, hvor der så også var en tekniker med (han kiggede dog kun på skærmen).
Så lige på der punkt har jeg ikke de store kvaler, så længe det er fagpersonale, det er dog heller ikke noget jeg ligefrem nyder.
0
Brugeravatar
FruDulle

Indlægaf FruDulle » 23. feb 2016, 10:43

Jo jo det gør de nok. Jeg synes bare at det var vildt grænseoverskridende at ligge der og i hvad der føltes som lang tid at blive smurt meget grundigt ind. På hospitalet i Vietnam hvor jeg var i behandling lå jeg side om side med en andre kvinde og fik taget æg ud. Det var sgu også lidt specielt :8:
0
Whatever
Brugeravatar
Bøtte

Indlægaf Bøtte » 23. feb 2016, 10:44

Okay dy havde nok også gået langt over min grænse :8:

Det er vildt sådan en forskel der er. Er du ikke glad nok for at I kan klare det i Danmark denne gang?
0

Tilbage til "Graviditet"