Vi der venter på storken!

Brugeravatar
FruDulle
Kort karma: 612
Likede indlæg: 3402

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf FruDulle » 23. feb 2016, 10:48

Det er lidt ligegyldig for mig egentlig. I VN var det væsentligt billigere og lægen var super. Følte mig på intet tidspunkt utrygt eller usikker om forløbet. Det var meget bizart at komme der i 9 mdr og aldrig se en anden hvid på hele hospitalet. Og Kun lægen kunne engelsk. Jeg var lidt en monkey i Zoo. Men det gik bo jo fint.

Jeg har været til samtale på CFC og følte ikke rigtig at det var et sted jeg havde lyst til at komme igen. Det var meget upersonligt og fabriksagtigt. Men vi kommer jo igen...
0
Whatever
Brugeravatar
Bøtte
Kort karma: 522
Likede indlæg: 2433

Indlægaf Bøtte » 23. feb 2016, 11:00

Dem har jeg ellers kun hørt godt om.

Jeg føler en helt anden omsorg især fra sygeplejersken på klinikken end jeg har oplevet hos min læge. Det er en helt anden verden kan jeg godt mærke. Jeg føler mig taget seriøs på en anden måde. Jeg betragtes hvert fald ikke bare som utålmodig og pylret.
0
S :lun:
V :lun:
Brugeravatar
FruDulle

Indlægaf FruDulle » 23. feb 2016, 11:12

Jeg har også kun hørt godt om deres håndtering og resultater. Men har hørt fra flere nu at det kan virke lidt fabriksagtigt. Det sagt, så har jeg fået at vide at et par andre læger er lidt federe at have med at gøre end ham jeg så. Han var virkelig "nå, nå, ja, så gør vi det, her er en prisliste. Tak for i dag. Her er en prisliste, nå den har du fået. Hej Hej"
0
Whatever
Brugeravatar
Howitz
Kort karma: 67
Likede indlæg: 158

Indlægaf Howitz » 23. feb 2016, 12:55

Velkommen akm og ballademager :wave2:

Man kan da heller ikke være væk fra debatten en weekend uden at der er skrevet side op og side ned :D

Det lyder godt med alle de ægløsninger der har været :banan: Jeg tror også at jeg langt om længe fik min ægløsning med smerter og det hele :klap: Men den var nok næsten en uge forsinket. Jeg skal ihvertfald ikke have flere Gele Royal foreløbigt :gruble:

Jeg er jo stadig på min nul sukker og nul hurtige kulhydrat 'kur'. Det har jeg snart holdt i 2 måneder. Jeg spiste dog fire fødselsdagsboller på min mands fødselsdag i weekenden, men til gengæld lavede jeg super sund mad til alle gæsterne og rørte hverken sodavand eller slik :rock: Med mine sunde pandekager er det faktisk utroligt let at holde mig fra sukker :)

Det er sgu ikke for tøsedrenge at være kvinde, med alle de ting man kan risikere at skulle igennem i forhold til fertilitetsbehandling, for ikke at glemme graviditet og fødsel. I er godt nok seje :worship:
0
Brugeravatar
Howitz

Indlægaf Howitz » 23. feb 2016, 12:59

Hov, Alfe jeg ser desværre også kun sådan en evaporations linje. Sådan en havde jeg den første cyklus med baby making. Det er sgu forvirrende :ticks:
0
PinkPowerPrincess
Kort karma: 71
Likede indlæg: 263

Indlægaf PinkPowerPrincess » 23. feb 2016, 13:54

Hej og velkommen til alle nye! Howitz: Hvis du synes der er skrevet meget ved en uges fravær, så skulle du prøve en lille måneds fravær :lol2:

En lille update her fra.. Der var jo omkring 8 mdr. ventetid på klinikkerne i KBH, så vi blev henvist til Hillerød og fik en tid d. 19. maj. Da de kun kører med lang hormonbehandling og at de holder sommerferielukket hele juli måned, så kunne vi alligevel ikke få et forsøg før sommerferien, og jeg måtte nedslået indstille mig på at vi ikke kunne komme ordentligt i gang før til efteråret. MEN vi blev skrevet på en afbudsliste, og nu har vi fået en afbudstid til forsamtale allerede d. 11 marts! Det er jo lige om lidt. Ægudtagning/ægoplægning kommer nok til at være omkring 1. maj. Men nu føler jeg vi er i gang igen, og er bare så glad :pompom: Vi er efterhånden også mange der er i fertilitetsbehandling herinde. :)
5
Brugeravatar
MyGirl
Kort karma: 241
Likede indlæg: 1089

Indlægaf MyGirl » 23. feb 2016, 14:14

PinkPowerPrincess skrev:Hej og velkommen til alle nye! Howitz: Hvis du synes der er skrevet meget ved en uges fravær, så skulle du prøve en lille måneds fravær :lol2:

En lille update her fra.. Der var jo omkring 8 mdr. ventetid på klinikkerne i KBH, så vi blev henvist til Hillerød og fik en tid d. 19. maj. Da de kun kører med lang hormonbehandling og at de holder sommerferielukket hele juli måned, så kunne vi alligevel ikke få et forsøg før sommerferien, og jeg måtte nedslået indstille mig på at vi ikke kunne komme ordentligt i gang før til efteråret. MEN vi blev skrevet på en afbudsliste, og nu har vi fået en afbudstid til forsamtale allerede d. 11 marts! Det er jo lige om lidt. Ægudtagning/ægoplægning kommer nok til at være omkring 1. maj. Men nu føler jeg vi er i gang igen, og er bare så glad :pompom: Vi er efterhånden også mange der er i fertilitetsbehandling herinde. :)

Guuud tillykke PPP! (Eller hvad man siger..)

Hvor er det fantastisk, I kan komme i gang allerede :preggo1: :pompom:
1
Brugeravatar
FruDulle

Indlægaf FruDulle » 23. feb 2016, 14:15

PinkPowerPrincess skrev:Hej og velkommen til alle nye! Howitz: Hvis du synes der er skrevet meget ved en uges fravær, så skulle du prøve en lille måneds fravær :lol2:

8 mdr :8: :8: er det fordi at det er på off hospitaler? Det er godt nok længe. Man har jo ofte været igang et stykke tid inden også.

Men dejligt med afbud og at i snart kan komme igang med det. Krydser fingre
0
Whatever
PinkPowerPrincess
Kort karma: 71
Likede indlæg: 263

Indlægaf PinkPowerPrincess » 23. feb 2016, 14:28

MyGirl: Tak, du er sød. Ja jeg har det nærmest som om jeg er gravid allerede :D

FruDulle: Ja, det er uudholdeligt. Ja det er fordi det er offentlige hospitaler og der ikke er behandlingsgaranti på fertilitetsbehandling. De fleste tager jo nogle IUI forsøg i det private (det er jo også gratis der) i mens, men vi skal direkte i ICSI, så der er lang ventetid. Men jeg kan forstå at det også er helt vildt lige for tiden, i sommers var ventetiden 5-6 måneder i KBH.
0
Brugeravatar
FruDulle

Indlægaf FruDulle » 23. feb 2016, 14:46

Hvor tåbeligt. Der er jo meget der er væsentligt dyrere end det. Øv.

Vi skal også icsi, men går igang i april
0
Whatever
Brugeravatar
Æble
Kort karma: 167
Likede indlæg: 891

Indlægaf Æble » 23. feb 2016, 14:50

Årh PPP hvor fedt :banan: Kan godt forstå du er glad. Det er da også mega nederen at skulle vente på at komme til :skeptisk:
1
Brugeravatar
Howitz

Indlægaf Howitz » 23. feb 2016, 14:53

Jaaaa PPP :pompom: Hvor er det godt I snart kan komme igang :lun:

Jeg glemte lige at nævne, at jeg efter mit indtag af de fire fødselsdagsboller havde en drøm om natten, hvor jeg gik amok i sukker og hvidt brød :lol: :lol: :lol: Jeg smed de sidste boller i skraldespanden, da jeg vågnede næste morgen :lol: Sukkerafhængig :fløjt:
1
Brugeravatar
Æble
Kort karma: 167
Likede indlæg: 891

Indlægaf Æble » 23. feb 2016, 14:59

Jeg er startet lidt tidligt på at obsesse. Plejer at kunne holde den til en uge efter æl, men synes allerede jeg kommer til at Google eller kigge på mit chart uden at tænke over det (velvidende at jeg ikke kan slå op nogle steder om jeg er gravid :lol2: :gisp: )

Jeg har ømme bryster (men det har jeg tit efter æl)
Jeg har murren (betyder intet)
God knaldetiming :slem: (men det har jeg næsten hver måned så det er bare en forudsætning, men ikke noget der fortæller mig noget)
"Kort" cyklus (aner ikke om det betyder noget)
Er træt (er jeg tit alligevel og er demotiveret på arbejdet for tiden, så deeet)
Min fornemmelse siger mig at jeg ikke er gravid (mine fornemmelser holder stik ca 50% af gangene :lol2: )

Please kan nogen ikke få mig til at forstå at jeg ikke får afklaring af at gå og spekulere ? Og at den afklaring først kommer om 11 dage med mens/ikke mens? :stoned:
0
Brugeravatar
MyGirl
Kort karma: 241
Likede indlæg: 1089

Indlægaf MyGirl » 23. feb 2016, 15:15

Howitz skrev:Jaaaa PPP :pompom: Hvor er det godt I snart kan komme igang :lun:

Jeg glemte lige at nævne, at jeg efter mit indtag af de fire fødselsdagsboller havde en drøm om natten, hvor jeg gik amok i sukker og hvidt brød :lol: :lol: :lol: Jeg smed de sidste boller i skraldespanden, da jeg vågnede næste morgen :lol: Sukkerafhængig :fløjt:

Du er da også skidegod med kosten - selvom det giver mareridt :D

Jeg føler mit rygestop alene burde gøre, at jeg har fortjent en baby :genert:
2
Brugeravatar
Howitz

Indlægaf Howitz » 23. feb 2016, 15:18

Et rigtig ondt mareridt :lol:

MyGirl, det synes jeg godt nok også :D Det må da også kræve lidt mere rygrad end at kvitte sukker :genert:
0

Tilbage til "Graviditet"