Vi der venter på storken!

surreyuk
Kort karma: 4
Likede indlæg: 7

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf surreyuk » 4. mar 2016, 08:25

Hej alle sammen.

Jeg er lidt langsom i optrækket, og joiner først nu over fra den gamle debat.

Jeg kan se der stadig husere nogle gamle navne, og nogen kan måske også huske mig :)

Min kæreste og jeg er efter et års forsøg blevet henvist til fertilitetsbehandling, og var i går til 1. samtale på Aagaard klinik. Det var en rigtig fin samtale, hvor jeg følte at vi er i trygge hænder. Jeg har fået taget blodprøver, som umiddelbart var fine, og blev scannet af en jordmoder som mente at alt så fint ud. Min kæreste mangler at aflevere en sædprøve, men da han tidligere har gjort en ex-kæreste gravid 6 år tilbage (endte i provokeret abort), burde der ikke være noget helt galt med den.

Vi opstarter næste cyklus med iui-h, med hormoner. Jeg er meget spændt og nervøs, men rigtig glad for at der sker lidt, selvom det er frustrerende ikke selv at kunne klare det.

God dag til jer alle.
0
Brugeravatar
achillaxedprune
Kort karma: 348
Likede indlæg: 2377

Indlægaf achillaxedprune » 4. mar 2016, 09:16

Hej alle sammen! Først og fremmest: Tillykke Æblet!! Ih, hvor er jeg glad på dine vegne! :banan:

Jeg lovede bøtte at komme med en opdatering, når vi havde været til scanning. Og det har vi været i dag. 2 små hjerteslag var der derinde, så jeg er simpelthen så frygtelig lykkelig! :love: Det er lige som det skal være.
15
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
Brugeravatar
Howitz
Kort karma: 69
Likede indlæg: 158

Indlægaf Howitz » 4. mar 2016, 09:54

Ax, hvor er det dog fantastisk dobbelt op på lykke :lun:
0
godtnavn
Kort karma: 214
Likede indlæg: 1234

Indlægaf godtnavn » 4. mar 2016, 11:26

Jeg er ret sikker på at have haft ægløsning i nat, fik meget stærkere smerter end de andre dage, og det passer også bedre med hvornår jeg forventede den ville komme. Så håber vi bare sex dagen før er perfekt, ellers tager vi et 2017 barn :)

Vi snakkede også først rigtig om navne da jeg var gravid, vi havde smånsakket før, men snakkede først meget og blev først enige da jeg var gravid, nåede jo også at være det i 11 uger.
1
S_imse
Kort karma: 41
Likede indlæg: 86

Indlægaf S_imse » 4. mar 2016, 12:03

Så fik jeg min mens efter en cyklus på 45 dage og 11 dage efter positiv ÆL test.
Tænker jeg vil ringe til min læge på mandag og bede om at blive undersøgt. Jeg har nu på et halvt år haft mens 3 gange med cyklus længde på 41, 101 og nu 45 dage.
0
Brugeravatar
FruDulle
Kort karma: 618
Likede indlæg: 3480

Indlægaf FruDulle » 4. mar 2016, 13:21

Jeg var helt sikker på navnet til vores søn og har villet det navn i mange år og sådan blev det. Nu var jeg gravid igen sidste år og der var jeg meget i tvivl med drengenavn, men manden var ret fast på enten Frederik eller Sally. Det er vist stadig ikke til diskussion haha. Jeg skrev i en dagbog da for 20 år siden at fik jeg en pige skulle hun hedde enten Maggie, Sally, Lilly eller Betty. Lilly er vist meget populært efterhånden.

Jeg håber lidt på at vi kan gå igang med næste cyklus,men det kommer an på hvornår jeg får mine sager ift at min mand lander 31/3 og han har trods alt en vigtig rolle. Så det lige på vippen. Havde/har æl i går/i dag. Så må vi se. Der kan gå alt mellem 7 og 12 dage. Man vil jo bare igang når man er inde i det
1
Whatever
Brugeravatar
FruDulle

Indlægaf FruDulle » 4. mar 2016, 13:23

S_imse skrev:Så fik jeg min mens efter en cyklus på 45 dage og 11 dage efter positiv ÆL test.
Tænker jeg vil ringe til min læge på mandag og bede om at blive undersøgt. Jeg har nu på et halvt år haft mens 3 gange med cyklus længde på 41, 101 og nu 45 dage.

Hold da op. Jeg ville helt sikkert se en læge, evt bare skrive til lægen og have en henvisning direkte til en gyn?
0
Whatever
godtnavn
Kort karma: 214
Likede indlæg: 1234

Indlægaf godtnavn » 4. mar 2016, 13:25

Jeg har altid, helt siden jeg var barn, ville have en datter der hed Alma, det navn hadede min kæreste :whine: Så det tog ret lang tid at finde et navn vi begge kunne lide. Nu har vi et helt klar favorit, men en del vi begge også synes fine. Drengenavne har jeg altid ville hav en Noah, det kan kæresten heller ikke lide, (og så skifter hans niece måske navn til det) omvendt synes jeg også der er mange børn der hedder det nu, så det gør ikke helt nær så meget.
0
Brugeravatar
MyGirl
Kort karma: 244
Likede indlæg: 1113

Indlægaf MyGirl » 4. mar 2016, 14:15

Tak for alle de søde kommentarer og kort tøser :kys:

Kan garanteret ikke holde mig helt væk, og jeg kommer stensikkert stærkt tilbage om en cyklus eller to, men total held og lykke til jer alle, og må I alle være rykket videre, inden jeg er "klar" igen :kys: :preggo1: :preggo2:

Jeg har romkugler fra Bodenhoff (for dem, der kender dem) og champagne (gave fra jobbet) med under armen, når jeg tager hjem fra job, så helt skidt er livet sgu ikke :D
1
S_imse
Kort karma: 41
Likede indlæg: 86

Indlægaf S_imse » 4. mar 2016, 15:49

FruDulle skrev:
S_imse skrev:Så fik jeg min mens efter en cyklus på 45 dage og 11 dage efter positiv ÆL test.

Hold da op. Jeg ville helt sikkert se en læge, evt bare skrive til lægen og have en henvisning direkte til en gyn?

Tak for at give heads up for at kontakte lægen, nogle af mine veninder siger jeg er fjollet og bare skal være tålmodig. Men det er jo også nemt nok at sige, når de blev gravide efter 3 mdr.
Jeg er jo også blevet anbefalet af en gynækolog at blive undersøgt, da han ikke synes man skal gå så længe, når det kunne tyde på at noget er galt.

Og efter din kommentar skrev jeg selvfølgelig til lægen med det samme :-D
1
PinkPowerPrincess
Kort karma: 71
Likede indlæg: 274

Indlægaf PinkPowerPrincess » 4. mar 2016, 16:08

Surreyuk: Jeg kan i hvert fald godt huske dig, velkommen tilbage :) Krydser fingre for der ikke er noget galt med manden.

Ax: Juhuu, og så to!

Simse: Lyder fornuftigt med et tjek hos lægen/gyn.
0
Brugeravatar
Howitz
Kort karma: 69
Likede indlæg: 158

Indlægaf Howitz » 5. mar 2016, 00:27

Velkommen tilbage Surreyuk :wave2:

S_imse: jeg synes slet ikke, at det er fjollet, at du vil til lægen. Det ville jeg klart gøre :gogo:

Sikke en masse fine navne, der er i spil :lun: Nu må vi altså snart tage os sammen og få produceret nogle unger, der kan bære navnene :)

Jeg bliver nok heller ikke alt for aktiv herinde denne måned pga. min rejse og at chancen for gevinst er så lille, at jeg simpelthen bliver nød til at fokusere på noget andet :) Men jeg kan ikke lade være med at følge lidt med på sidelinjen.
0
Brugeravatar
Bøtte
Kort karma: 528
Likede indlæg: 2495

Indlægaf Bøtte » 5. mar 2016, 06:39

Jeg er på dag 13 uden æl. Det plejer at komme nu her. Men der ingen tegn. I følge scanningen i tirsdags kunne der gå op til 9 dage inden æl. I så fald er det først på dag 18. Så sent har jeg aldrig haft æl før. Og med en cyklus på 26-28 dage givet det jo en alt for kort luthealfase.
Jeg skal heldigvis scannes igen mandag, så må jeg jo snakke med gynækologen om det.
0
S :lun:
V :lun:
Brugeravatar
FruDulle

Indlægaf FruDulle » 5. mar 2016, 07:11

Jeg tænker at du bruger æltest Æble for at tjekke? Der er vist mange der har gavn af den der elektroniske æltest dims. Har ikke lige styr på det, men kun læst om den. Men det er jo ligeså fint hvis du kan blive scannet. Men det er enormt frustrerende når kroppen ikke vil som vi mener at den skal.
0
Whatever
Brugeravatar
FruDulle

Indlægaf FruDulle » 5. mar 2016, 07:12

Her kunne det se ud som om at vi måske allerede kan gå igang næste cyklus. Jeg ved det ikke, men tror æl først var i går...men det er umuligt at forudsige mens dag. Nogle gange går der 6 dage efter, andre gange 12 :rulle:
0
Whatever

Tilbage til "Graviditet"