Vi der venter på storken!

Brugeravatar
Bøtte
Kort karma: 519
Likede indlæg: 2410

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Bøtte » 9. mar 2016, 10:21

FruDulle skrev:
Bøtte skrev:
FruDulle skrev:Forstår dig godt
Bøtte
Jeg var også meget modløs efter min abort i sommer. Det går heldigvis bedre nu og har gjort det de sidste 3-4 mdr ift mod og håb om graviditet. Men man får da de dage hvor det hele bare virker umuligt og det hele kan være lige meget. Det er nogle dumme dage :(
Hvad med alm. hormonbehandling og så hjemmerul? Det koster kun medicinen og gyn kan administrere og scanne.

PinkPowerPrincess
pligtsex er bare dødens pølse.

Marioneta
det er fanme sjovt at du køber sæd online. Hvordan virker det og hvordan inseminerere man? Er det bare et rør man stikker op og så kører det?

Hver scanning koster jo 500 og en køretur på 40 min hver vej.
Men igen der er jo ingenting fysisk i vejen, kun manglende tålmodighed.

Det rammer hårdt fordi min veninde meddelte at hun er gravid. Da vi startede var hun stadig på barsel og slet ikke klar til nummer to. Men i den tid vi har prøvet, har hun altså nået at blive klar OG blive gravid. Det minder mig bare om hvor længe vi har brugt på det her ude der er sket noget dom helst.

virkelig? Hos en helt alm gynækolog? Anede ikke at man betalte for den slags.

Men ja, forstår godt det med utålmodigheden og især når andre så melder sig på banen. Der kom lige 5 andre på een gang næsten lige efter min abort i min meget søde fb fertilitetsgruppe. Det var ret hårdt.

Når det er i fertilitetsøjemed gør det. Man kan jo slet ikke få hjælp til det mere, når man har et barn i forvejen.

Jeg har slet ikke tal på hvor mange der er blevet gravide, mens vi har prøvet. Men 4 af mine nærmeste er i hvert fald. Den ene har sågar født.
0
S :lun:
V :lun:
Brugeravatar
FruDulle
Kort karma: 608
Likede indlæg: 3383

Indlægaf FruDulle » 9. mar 2016, 10:23

Bøtte skrev:
FruDulle skrev:virkelig? Hos en helt alm gynækolog? Anede ikke at man betalte for den slags.

Men ja, forstår godt det med utålmodigheden og især når andre så melder sig på banen. Der kom lige 5 andre på een gang næsten lige efter min abort i min meget søde fb fertilitetsgruppe. Det var ret hårdt.

Når det er i fertilitetsøjemed gør det. Man kan jo slet ikke få hjælp til det mere, når man har et barn i forvejen.

Jeg har slet ikke tal på hvor mange der er blevet gravide, mens vi har prøvet. Men 4 af mine nærmeste er i hvert fald. Den ene har sågar født.

Jeg anede ikke at man betalte for relativt alm undersøgelser hos gyn selv. Vi var selv i overvejelser om jeg bare skulle stimuleres og så lave hjemmerul og det ville gyn gerne være med på. Men han sgade ikk noget om at betale for scan osv.
0
Whatever
Brugeravatar
Bøtte

Indlægaf Bøtte » 9. mar 2016, 10:27

FruDulle skrev:
Bøtte skrev:
FruDulle skrev:virkelig? Hos en helt alm gynækolog? Anede ikke at man betalte for den slags.

Jeg anede ikke at man betalte for relativt alm undersøgelser hos gyn selv. Vi var selv i overvejelser om jeg bare skulle stimuleres og så lave hjemmerul og det ville gyn gerne være med på. Men han sgade ikk noget om at betale for scan osv.

Jeg kan ikke få en henvisning så derfor betaler vi alt selv.
0
Brugeravatar
FruDulle

Indlægaf FruDulle » 9. mar 2016, 10:34

Bøtte skrev:
FruDulle skrev:
Bøtte skrev:

Jeg kan ikke få en henvisning så derfor betaler vi alt selv.

Tror ikke jeg forstår systemet :stoned:

Jeg håber sådan at i, eller vi jo sådanset, har held med det lige om lidt. Jeg er spændt på hvornår jeg får mens næste gang og om vi kan nå det i den omgang eller skal vente
0
Whatever
Brugeravatar
Bøtte

Indlægaf Bøtte » 9. mar 2016, 10:37

Det kan jeg godt forstå. Det kunne være rart at komme i gang.

Laver din mand så en 'lagerbeholdning' så du kan klare sagerne mens han er ud rejst fremover?

Jeg får en cyklus på min. 33 dage denne måned. Det har jeg aldrig prøvet før. 28 dage er det højeste. Og som regel 25 dage. Det føles som en evighed denne gang :genert:
0
Brugeravatar
FruDulle

Indlægaf FruDulle » 9. mar 2016, 10:40

Bøtte skrev:Det kan jeg godt forstå. Det kunne være rart at komme i gang.

Laver din mand så en 'lagerbeholdning' så du kan klare sagerne mens han er ud rejst fremover?

Jeg får en cyklus på min. 33 dage denne måned. Det har jeg aldrig prøvet før. 28 dage er det højeste. Og som regel 25 dage. Det føles som en evighed denne gang :genert:

Umiddelbart ser det ud til at han ikke skal ud lige foreløbigt. Han har lige sendt en mail til sin chef i dag om en afklaring så må vi se. Bliver det som forventet, så er næste projekt først ultimo 2017.

Vildt at du kan regne det ud sådan? Det kan jeg ikke. Jeg har alt mellem 6 og 14 dage efter æl.
0
Whatever
Brugeravatar
Bøtte

Indlægaf Bøtte » 9. mar 2016, 10:47

FruDulle skrev:
Bøtte skrev:Det kan jeg godt forstå. Det kunne være rart at komme i gang.

Umiddelbart ser det ud til at han ikke skal ud lige foreløbigt. Han har lige sendt en mail til sin chef i dag om en afklaring så må vi se. Bliver det som forventet, så er næste projekt først ultimo 2017.

Vildt at du kan regne det ud sådan? Det kan jeg ikke. Jeg har alt mellem 6 og 14 dage efter æl.

Før var min cyklus snorlige. ÆL på dag 12 mens på dag 26. Altid. Fra jeg var 14 til jeg kom på ppiller. Og igen efter 9 år på ppiller. Og igen efter graviditet og fødsel.
Da jgg stoppede på ppiller denne gang var den på 27 dage. Men så blev jeg gravid og set lavede rod. Efter 4 ånder var jeg tilbage på 27 dage. Blev gravid igen et par måneder senere. Første cyklus efter aborten var 28 dage. Næste 25 og næste igen 24 dage.

Jeg ved jo fra scanning at æl formentlig bliver i morgen. Og så skulle jeg jo tage progesteron frem til 14 dage efter æl denne gang. Så derfor ved jeg det præcist.
0
Brugeravatar
FruDulle

Indlægaf FruDulle » 9. mar 2016, 10:51

Nårh ja du er på progesteron nu. SÅ spændende.

Jeg har aldrig rigtig haft styr på det. Ppiller virker ikke til mig og minipiller er jo ikke noget der gør at det kører snorlige. Så jeg har været minipiller og pstav.
0
Whatever
Brugeravatar
Bøtte

Indlægaf Bøtte » 9. mar 2016, 10:55

Meget spændende. Jeg er bare ikke så positiv efter mandens influenza-tur.
0
Brugeravatar
FruDulle

Indlægaf FruDulle » 9. mar 2016, 10:56

kryds kryds kryds
1
Whatever
godtnavn
Kort karma: 211
Likede indlæg: 1212

Indlægaf godtnavn » 9. mar 2016, 12:10

FruDulle skrev:Jeg spekulerer over hvad jeg skal stille op ift økonomi og en forhåbentlig barsel. Det er lidt rodet lige nu herhjemme. Vi skal til udlandet igen, men ved ikke hvornår. Nu, til sommer, til næste sommer, slutningen af næste år. Alt er åbent. Og det er rimelig svært at finde noget arbejde på deltid og så forvente en god barselsøkonomi også. Så jeg overvejer faktisk om jeg skal starte på en uddannelse som varer et par år, den kan jeg nå at færdiggøre og så er der SU hele perioden også nemlig. Og uddannelse kan man altid bruge noget mere af.

Jeg skal også på su "barsel", det er jo ikke vildt mange penge, især når kæresten tager 34 uger barsel på barselsdagpenge, vi bliver fattige men lykkelige :lun: Ej, vi er afklaret med at vores opsparing kan falde lidt hver måned under barsel, dog går det nogenlunde i 0 med børnepenge. Det synes vi klart er det værd :)

Men jeg tænker umiddelbart at deltid vil give dig flere penge under barsel, altså vil du ikke stadig få mere end 5000 i barselsdagpenge? Når det er sagt ville jeg nok alligevel vælge uddannelse, men jeg elsker også at lærer nye ting :genert:
0
godtnavn

Indlægaf godtnavn » 9. mar 2016, 12:12

Bøtte: Krydser fingre for at ægløsning lige når at komme i aften når nu manden har fri :)
1
surreyuk
Kort karma: 4
Likede indlæg: 7

Indlægaf surreyuk » 9. mar 2016, 12:23

Bøtte skrev:Meget spændende. Jeg er bare ikke så positiv efter mandens influenza-tur.

Min kæreste har næsten lige haft influenza, en månedstid siden. Han har lige fået undersøgt sin sæd i forbindelse med opstart af behandling, og den var helt normal :) Så tror at det er okay :kys:
1
Brugeravatar
FruDulle

Indlægaf FruDulle » 9. mar 2016, 12:28

godtnavn skrev:
FruDulle skrev:Jeg spekulerer over hvad jeg skal stille op ift økonomi og en forhåbentlig barsel. Det er lidt rodet lige nu herhjemme. Vi skal til udlandet igen, men ved ikke hvornår. Nu, til sommer, til næste sommer, slutningen af næste år. Alt er åbent. Og det er rimelig svært at finde noget arbejde på deltid og så forvente en god barselsøkonomi også. Så jeg overvejer faktisk om jeg skal starte på en uddannelse som varer et par år, den kan jeg nå at færdiggøre og så er der SU hele perioden også nemlig. Og uddannelse kan man altid bruge noget mere af.

Jeg skal også på su "barsel", det er jo ikke vildt mange penge, især når kæresten tager 34 uger barsel på barselsdagpenge, vi bliver fattige men lykkelige :lun: Ej, vi er afklaret med at vores opsparing kan falde lidt hver måned under barsel, dog går det nogenlunde i 0 med børnepenge. Det synes vi klart er det værd :)

Men jeg tænker umiddelbart at deltid vil give dig flere penge under barsel, altså vil du ikke stadig få mere end 5000 i barselsdagpenge? Når det er sagt ville jeg nok alligevel vælge uddannelse, men jeg elsker også at lærer nye ting :genert:

Jeg har det ikke top godt med tanken om måske st være gravid om 1-3 måneder og starte i nyt job og så forvente barsel...og iøvrigt flytte til udlandet igen ultimo 2017. Det vil betyde ved en graviditet nu- et ny job nu, barsel til november og opsigelse inden barslen er overstået.

Men jeg er heller ikke medlem nogle steder, og har ikke boet i Dk i 8 år og hr ikke ret eller mulighed for noget. Så jeg ser det lidt som den eneste løsning. Der er hvad, 4500 udbetalt, men det er jo bedre en 0kr. Og ja, udannelse er jo aldrig dumt . Fattig men lykkelig :lun:
0
Whatever
godtnavn

Indlægaf godtnavn » 9. mar 2016, 12:35

Jeg får 5000 udbetalt i su :) Og har du ikke haft job i år vil du jo nærmest få alt udbetalt, i og med fradraget bliver fordelt på færre måneder :) Det gælder selvfølgelig ikke den del af barslen der er næste år.

Men forstår dig godt med deltid, det skulle ldit være et lorte arbejde før man kunne gøre det uden dårlig samvittighed, og så er ½-1 år lang tid at arbejde hvis jobbet er lort.
0

Tilbage til "Graviditet"