Vi der venter på storken!

Elfenben
Kort karma: 18
Likede indlæg: 60

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Elfenben » 17. mar 2016, 19:22

godtnavn skrev:
Elfenben skrev:
godtnavn skrev:Endnu ingen mens, er på cd28. Tilgengæld har jeg fået helt tynd gennemsigtig udflåd, det får jeg altid dagen før mens, så har ingen håb tilbage, men nu troede jeg heller ikke på det til at starte med denne cyklus.

Krydser fingre for dig alligevel..

Men ellers så bliver det da næste måned for jer :D

Næste måned vil give termin 23. december, så meget hellere måneden efter :lol:
hihi ja det kan jeg så godt forstå. Hvis jeg bliver gravid i denne cyklus, så er termin den 5. December, så der har jeg heller ikke lyst til at gå for meget over tid.
Springer I så over næste cyklus?
0
godtnavn
Kort karma: 211
Likede indlæg: 1212

Indlægaf godtnavn » 17. mar 2016, 19:23

Bøtte skrev:Så hapser jeg bare en julebaby :love:

Krydser jeg fingre for at du gør :kys: Du vil vel også ramme start december? Hvis jeg mod forventning er gravid vil jeg ramme slut november, og derfor sikkert føde december, det synes jeg er ganske fint :)

Det der taler mest mod hos mig er faktummet at jeg kun vil få 8 måneders barsel med barn, og kan slet ikke forestille mig at starte igen med en 8 måneders baby.
0
Brugeravatar
Bøtte
Kort karma: 519
Likede indlæg: 2410

Indlægaf Bøtte » 17. mar 2016, 19:30

Jeg ved det ikke. Jeg havde to chancer i år endnu. Jeg har nemlig ikke ramt en November termin endnu. Men denne lange cyklus ødelægger det nok.

Jeg har ikke regnet termin ud. Regner lidt ud fra at S er undfanget 27. April og det gav termin 19 januar. Havde æl den 9 mener jeg.
0
S :lun:
V :lun:
Brugeravatar
Bøtte

Indlægaf Bøtte » 17. mar 2016, 19:32

Men altså man kan jo godt få julebabyer selv man først har termin næsten 4 uger juleaften har jeg erfaret :-D
0
Brugeravatar
Bøtte

Indlægaf Bøtte » 17. mar 2016, 19:33

Elfenben skrev:
godtnavn skrev:
Elfenben skrev:
godtnavn skrev:Endnu ingen mens, er på cd28. Tilgengæld har jeg fået helt tynd gennemsigtig udflåd, det får jeg altid dagen før mens, så har ingen håb tilbage, men nu troede jeg heller ikke på det til at starte med denne cyklus.

hihi ja det kan jeg så godt forstå. Hvis jeg bliver gravid i denne cyklus, så er termin den 5. December, så der har jeg heller ikke lyst til at gå for meget over tid.

Hvornår forventer du ikke mens?

Når først babyen er her er det uendelig ligegyldigt hvornår den er født :lun:
0
Elfenben

Indlægaf Elfenben » 17. mar 2016, 20:15

Bøtte skrev:Men altså man kan jo godt få julebabyer selv man først har termin næsten 4 uger juleaften har jeg erfaret :-D

Haha ja selvfølgelig :lol2: livet ville da også være for kedeligt hvis det var forudsigeligt :D
0
Elfenben

Indlægaf Elfenben » 17. mar 2016, 20:20

Bøtte skrev:
Elfenben skrev:
godtnavn skrev:
Elfenben skrev:

Hvornår forventer du ikke mens?

Når først babyen er her er det uendelig ligegyldigt hvornår den er født :lun:
ja det er det helt sikkert :lun: jeg er ikke helt sikker, for kender ikke min cyklus efter spiralen blev fjernet. Har haft en cyklus siden og den var på 31 dage. Før fjernelsen var den på 28 dage.. Men det kan jo bare være en enkelt forvirret cyklus :wacko: så venter mens mellem den 27. Marts (cyklusdag 28) og den 30. Marts (cyklusdag 31).
0
Brugeravatar
Bøtte

Indlægaf Bøtte » 17. mar 2016, 20:58

Har du mærket æl?
0
godtnavn

Indlægaf godtnavn » 18. mar 2016, 03:54

Nu er mens kommet, som forventet :)

Tror I godt man kan tage en eksamen en uge før termin? Altså der er jo risiko for at have født, og så må man jo udsætte, men har lige tjekket eksamensdatoer, og kan jeg få lov at tage nedsat tid (et enkelt fag mindre) ville jeg med termin 23. december kunne tage et stort set fuldt semester i efteråret, men med eksamen en uge før termin. Det ville gøre jeg ville få over et års barsel med barn! Og dermed at vi giver næste måned en chance. Men altså, jeg har aldrig været gravid, mon det ville gå? De andre eksamner ligger alle over to uger før d. 23..

Hvad ville I gøre?
0
godtnavn

Indlægaf godtnavn » 18. mar 2016, 03:55

+ jeg jo har haft alle fagene i dette efterår (dog kun halvdelen af semesteret) men har bøgerne og kan læse op allerede nu, så semesteret som gravid ikke vil være nær så stressende.
0
godtnavn

Indlægaf godtnavn » 18. mar 2016, 03:56

Kan mærke at jeg virkelig ikke har lyst til at tage en måned uden at prøve, men omvendt har jeg heller ikke lyst til at starte med en 8 måneders baby.
0
Brugeravatar
Bøtte

Indlægaf Bøtte » 18. mar 2016, 05:52

Jeg har en veninde der tog bacheloreksamen med en helt ny baby fordi han kom 3 uger for tidligt. Det gik fint. En af dem jeg læste med fødte dagen efter eksamen.

Jeg kunne ikke selv fordi jeg var så syg under min graviditet, jeg havde ikke været i stand til at følge undervisningen, og tip sidst var jeg sygemeldt med plukveer.

Jeg ville tage chancen. Ting har det med at læse sig og tænk hvis det er lige nøjagtig denne cyklus, hvor kan lykkes. Jeg ville ikke turde springe over. :)
1
Brugeravatar
FruDulle
Kort karma: 608
Likede indlæg: 3382

Indlægaf FruDulle » 18. mar 2016, 05:55

Det er svært at spå om. Jeg havde det fremragende helt op til termin og ugen jeg gik over. Men jeg var heller ikke bevarer på nogen måde og 40+4 blev folk stadig overraskede over at jeg ikke kun halvvejs :) jeg ville tage chancen
2
Whatever
Brugeravatar
FruDulle
Kort karma: 608
Likede indlæg: 3382

Indlægaf FruDulle » 18. mar 2016, 05:59

Efter aftale starter jeg op med pergotime søndag. Måske det virker måske ikke. Men det er værd at prøve når vi alligevel ikke kan nå det i denne cyklus. Jeg har æl ons/torsdag og han lander torsdag kl 13. Så synes det er chancen værd. Især potentielt at spare 49.000 ;) så jeg er igang med mine fertilitets shakes og tilskud osv haha
2
Whatever
godtnavn

Indlægaf godtnavn » 18. mar 2016, 06:09

Jeg har siddet og undersøgt videre, jeg huskede forkert og det fag jeg ville være nødt til at fravælge (da det også er hele januar) er hele 10 ECTS point, og jeg kan ikke finde andet der på nogen måde passer ind i min uddannelse, som ikke enten ligger oveni andre fag eller kræver jeg har taget fag jeg ikek har endnu. Men tænker at jeg kunne tage det fag når barnet er 8 måneder, det er trods alt kun én dag om ugen, på den måde vil jeg i det hele ikke komme bagud på ECTS, plus jeg vil lærer den nye årgang at kende, så det er måske til at få dispensation til. Jeg må prøve hvis det bliver aktuelt.

Altså selv hvis jeg ikke er helt frisk er det jo "bare" 3 eksamner jeg skal møde op til og gerne bestå, det tænker jeg umiddelbart er til hvis jeg allerede nu sørger for at få godt styr på fagene. Har lige opdaget jeg har adgang til alle matematikforelæsningerne på video, så jeg kan faktisk få set hele 1. semester af det fag, som er det største fag. Jeg begynder at tro på jeg kan.

Skal vende det med kæresten når han kommer hjem fra arbejde, han har vidst mere mod d. 23. december af princip end jeg har, jeg havde mest mod at skulle starte når barnet var lille. Omvendt sagde han han ikke havde lyst til at holde pause hvis jeg ikke var gravid denne cyklus, så tror han er med på planen.

Er en sjov blanding af deprimeret over mens og positiv over ikke at skulle holde pause. Det er faktisk præcis et år siden i dag vi aftalte at skulle have et barn, dog stoppede jeg først med p-piller i slut april. Og så er der 4 uger til jeg burde have født, hvilket er tarveligt af min krop, hvis jeg ikek bliver gravid kommer jeg til at have mens den dag, bare sådan lige for at vade i det.
0

Tilbage til "Graviditet"