Vi der venter på storken!

Brugeravatar
Bøtte
Kort karma: 519
Likede indlæg: 2413

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Bøtte » 23. mar 2016, 21:37

Elfenben skrev:
Bøtte skrev:Den er for alle der prøver at blive gravid :kys:

Desværre er der bare mange i denne tråd, der har brugt længe på det og nogle har tilmed aborter i bagagen også.

Spændende med snarlig ikke-mens :-D

Ah ok, så bliver jeg her (helst kun et par dage mere :lol: :fløjt: ) med god samvittighed :D

Hvornår testede du positiv, Bøtte? Kan se du er 14 dage efter ÆL nu, men du vidste det jo inden, ik?

3+5. Jg testede kun for at få mine forventninger ned. Jeg havde en fornemmelse af at der var noget, men troede alligevel ikke helt på det.
0
S :lun:
V :lun:
Brugeravatar
alfe
Kort karma: 76
Likede indlæg: 318

Indlægaf alfe » 23. mar 2016, 21:41

Elfenben skrev:

Desværre er der bare mange i denne tråd, der har brugt længe på det og nogle har tilmed aborter i bagagen også.

Ah ok, så bliver jeg her (helst kun et par dage mere :lol: :fløjt: ) med god samvittighed :D

Hvornår testede du positiv, Bøtte? Kan se du er 14 dage efter ÆL nu, men du vidste det jo inden, ik?

Bliv her endelig, forhåbentlig er du ude om et øjeblik :kys: Herinde gider vi helst ikke folks selskab for lang tid :D
0
Brugeravatar
Marioneta
Kort karma: 98
Likede indlæg: 493

Indlægaf Marioneta » 23. mar 2016, 21:47

Fem dage senere og der er stadig alt for lang tid til fredag d. 1/4, hvor der er gået to uger siden inseminationen. Jeg testede i går morges, for at se om ægløsningssprøjten var ude af systemet og det var den. Så nu kan den positive test bare komme an. Jeg ved at jeg ikke kan holde til d. 1/4, så jeg ville sikre mig, at jeg vidste at ægløsningssprøjten var long gone, hvis jeg var så heldig at jeg testede positiv, når jeg kom tættere på d. 1/4.

Jeg har ingen symptomer. Og dog. Har fået nogle mega bumser og jeg får sjældent så kæmpe bumser, medmindre det er ændring i mine hormoner, fx ved start/slut af p-piller/minipiller. Jeg er lidt "ør" i hovedet, men det skyldes min stejle nedtrapning af noget af mit medicin lige op til inseminationen.

Og så har min mor vænnet sig til tanken om at jeg prøver at få donorbarn. Hun har stadig nogle bekymringer og det er kun naturligt. Nogle af de ting, hun bekymrer sig om, giver ikke helt mening, nogle ting gør selvfølgelig. Men jeg er jo helt bevist om hvad jeg gør og hun har endnu ikke fundet et punkt, hvor jeg ikke havde tænkt over det. Ja, det bliver hårdt, men også dét værd. Alt det praktiske bekymrer mig ikke. Det eneste, der bekymrer mig, er om barnet tilgiver mig, at det ikke får en far. Om det bliver et problem i dets liv. Det er en chance jeg tager og jeg håber at barnet kan tilgive mig, hvis det bliver et problem for det. Der var et program forleden dag om solomødre, hvor den ene sagde "det er så svært ikke at give dig en far, men jeg vil blive så ked af det, hvis jeg ikke får dig. Jeg håber du en dag forstår". Det er ret rammende omkring min bekymring. Men derudover så har min mor valgt at flytte til min by (vi bor 20 km fra hinanden) om nogle år, så hun kan hjælpe, også selv om hun en dag ikke kan køre bil mere. Det er virkeligt dejligt og nu føler jeg at hun støtter mig, selvom hun ikke er kæmpe fan af ideen.
0
Elfenben
Kort karma: 18
Likede indlæg: 60

Indlægaf Elfenben » 23. mar 2016, 22:12

Bøtte skrev:
Elfenben skrev:

3+5. Jg testede kun for at få mine forventninger ned. Jeg havde en fornemmelse af at der var noget, men troede alligevel ikke helt på det.
'amen altså.. Sikke en god fornemmelse, selvom der selvfølgelig altid er tvivl i baghovedet :/ Jeg prøver virkelig at lade være med at tolke for meget. Hellere blive glædeligt overrasket, hvis nu det er.. Men tiden går såååå langsomt. Jeg har ferie og min mand arbejder, så har også lidtmformgosmtid til tanker, overvejelser og ønsketænkning :fløjt: :kryds:
0
Elfenben
Kort karma: 18
Likede indlæg: 60

Indlægaf Elfenben » 23. mar 2016, 22:15

alfe skrev:
Elfenben skrev:

Bliv her endelig, forhåbentlig er du ude om et øjeblik :kys: Herinde gider vi helst ikke folks selskab for lang tid :D

Haha altså jeg er heller ikke det mindste rar eller sød at være i nærheden af, så I kan ligeså godt give mig en billet ud med det samme for mit ubehagelige selskab :D :D :lol: tak søde Alfe!! Håber mest af alt at vi alle kan rykke videre herfra og til en terminstråd.
0
Brugeravatar
alfe

Indlægaf alfe » 23. mar 2016, 22:21

Elfenben skrev:
alfe skrev:
Elfenben skrev:

Haha altså jeg er heller ikke det mindste rar eller sød at være i nærheden af, så I kan ligeså godt give mig en billet ud med det samme for mit ubehagelige selskab :D :D :lol: tak søde Alfe!! Håber mest af alt at vi alle kan rykke videre herfra og til en terminstråd.

Vi flytter bare kollektivt over de næste par uger :D Man bliver så meget sødere i terminstråden :D :D
1
Brugeravatar
alfe

Indlægaf alfe » 23. mar 2016, 22:24

I morgen formiddag skal jeg insemineres. Så er der også gakket ventetid til mig. Hurra, hurra. Med to store æg og et lidt mindre, så må der sgu da være held. Det er ved at være på tide.
0
Brugeravatar
Marioneta

Indlægaf Marioneta » 23. mar 2016, 22:32

alfe skrev:I morgen formiddag skal jeg insemineres. Så er der også gakket ventetid til mig. Hurra, hurra. Med to store æg og et lidt mindre, så må der sgu da være held. Det er ved at være på tide.

Spændende...og hvis der er gevinst, så skal du vente spændt på scanning for at se hvor mange der er. Min kollega fik lagt to æg op efter mange mislykkedes forsøg og endelig lykkedes det. Til opfølgningsscanningen i uge 7 viste det sig at være tvillinger, men sjovt nok enæggede, så ja, tvillinger kan altid komme.

Nu hvor min mor har bestemt sig for at flytte tættere på kan jeg overskue hormonbehandling en lille smule mere. Chancen for at få en enkelt er jo trods alt også størst.

Vi er fire herinde, som bruger donorsæd. Er jeg den eneste af os fire, som tænker, "hvilken donor mon de andre har valgt???" :lol2: Vi har jo meget sandsynligt valgt fra samme "katalog" - medmindre I har ladet klinikken vælge for jer. Det er der jo også nogen, som gør.
0
Brugeravatar
alfe

Indlægaf alfe » 23. mar 2016, 22:50

Marioneta skrev:
alfe skrev:I morgen formiddag skal jeg insemineres. Så er der også gakket ventetid til mig. Hurra, hurra. Med to store æg og et lidt mindre, så må der sgu da være held. Det er ved at være på tide.

Spændende...og hvis der er gevinst, så skal du vente spændt på scanning for at se hvor mange der er. Min kollega fik lagt to æg op efter mange mislykkedes forsøg og endelig lykkedes det. Til opfølgningsscanningen i uge 7 viste det sig at være tvillinger, men sjovt nok enæggede, så ja, tvillinger kan altid komme.

Nu hvor min mor har bestemt sig for at flytte tættere på kan jeg overskue hormonbehandling en lille smule mere. Chancen for at få en enkelt er jo trods alt også størst.

Vi er fire herinde, som bruger donorsæd. Er jeg den eneste af os fire, som tænker, "hvilken donor mon de andre har valgt???" :lol2: Vi har jo meget sandsynligt valgt fra samme "katalog" - medmindre I har ladet klinikken vælge for jer. Det er der jo også nogen, som gør.

Det er du ikke den eneste om :D Her er donor fra european spermbank.

Jeg har testdag den 8/4. Egentlig ved jeg slet ikke, om jeg gider teste denne gang (siger jeg nu.... :rulle: ), nu må vi se. Forhåbentlig sidder jeg i Dubai på testdagen og kan slet ikke teste.
0
Brugeravatar
Marioneta

Indlægaf Marioneta » 23. mar 2016, 23:21

Man kan da godt teste i Dubai :D

Jeg har også købt ved European og stresser lidt over, at jeg ikke fik checket, at det var den rigtige donor. Altså, mit CPR nr var derpå, så selvfølgelig var det det rigtige strå klinikken havde fundet frem, men jeg har ikke set, at sædbanken har sendt det rigtige fra start af. Men prøver at overbevise mig selv om, at de selvfølgelig dobbelt checker sådan noget og de selvfølgelig har sendt mig den rigtige gut.
0
Brugeravatar
alfe

Indlægaf alfe » 23. mar 2016, 23:39

Marioneta skrev:Man kan da godt teste i Dubai :D

Jeg har også købt ved European og stresser lidt over, at jeg ikke fik checket, at det var den rigtige donor. Altså, mit CPR nr var derpå, så selvfølgelig var det det rigtige strå klinikken havde fundet frem, men jeg har ikke set, at sædbanken har sendt det rigtige fra start af. Men prøver at overbevise mig selv om, at de selvfølgelig dobbelt checker sådan noget og de selvfølgelig har sendt mig den rigtige gut.

Hvis man tager tests med :D Hvis det hele går op i en højere enhed, skal jeg afsted med en fandens nysgerrig veninde, som ikke skal vide det fra start af. Hun vil slet ikke kunne holde mund med det. Tre sekunder og alle ved det :D

Mon ikke de har sendt den rigtige. Har du mulighed for at kontakte klinikken og tjekke op? Det er selvfølgelig helligdage nu, så der er det nok ikke så nemt. Har du egentlig valgt anonym eller åben donor?
0
Brugeravatar
Marioneta

Indlægaf Marioneta » 24. mar 2016, 00:11

Jeg har valgt åben donor, så barnet har mulighed for at finde ud af hvem donor er, hvis det ønsker.

Stod der donors alias på dit strå? Jeg så bare, at CPR-nr stod der og det sagde hun to gange og det var rigtigt. Hun havde allerede gjort det klart i kateteret, da jeg kom. Hvis der bliver en næste gang, vil jeg i hvert fald lige kigge på stadset, men var jo lidt ved siden af mig selv, da det var første gang.

De har heller ikke trukket strået fra hans antal på siden, så det ser ikke ud som om jeg har købt det. Ændrer antallet sig, når du køber?
0
Brugeravatar
alfe

Indlægaf alfe » 24. mar 2016, 07:27

Marioneta skrev:Jeg har valgt åben donor, så barnet har mulighed for at finde ud af hvem donor er, hvis det ønsker.

Stod der donors alias på dit strå? Jeg så bare, at CPR-nr stod der og det sagde hun to gange og det var rigtigt. Hun havde allerede gjort det klart i kateteret, da jeg kom. Hvis der bliver en næste gang, vil jeg i hvert fald lige kigge på stadset, men var jo lidt ved siden af mig selv, da det var første gang.

De har heller ikke trukket strået fra hans antal på siden, så det ser ikke ud som om jeg har købt det. Ændrer antallet sig, når du køber?

Når jeg skal insemineres, plejer de at bede om mit CPR-nr og bekræfte donors navn. Nogle dage inden – efter første scanning, når jeg snakker med sygeplejerske, går de ud og tjekker, at det er kommet og rigtige donor. Jeg ved ikke, om det plejer at blive trukket fra det antal strå, der er til rådighed. Hvidovre betaler alt donorsæd fra European, så jeg gør intet andet end at aflevere en donorseddel hos dem.
0
S_imse
Kort karma: 41
Likede indlæg: 85

Indlægaf S_imse » 24. mar 2016, 11:06

Har taget en næsten positiv ÆL test i dag på CD 21, det kan lige passe at jeg har ÆL i påsken, når jeg skal besøge familien uden kæresten :cuss: måske jeg skal melde mig syg og blive hjemme....
Men hvis ÆL falder her om et par dage, betyder det da en kortere cyklus end jeg har haft de andre gange, men det er da så også det eneste positive ved det :lol:
0
Brugeravatar
Marioneta

Indlægaf Marioneta » 24. mar 2016, 11:54

alfe skrev:Når jeg skal insemineres, plejer de at bede om mit CPR-nr og bekræfte donors navn. Nogle dage inden – efter første scanning, når jeg snakker med sygeplejerske, går de ud og tjekker, at det er kommet og rigtige donor. Jeg ved ikke, om det plejer at blive trukket fra det antal strå, der er til rådighed. Hvidovre betaler alt donorsæd fra European, så jeg gør intet andet end at aflevere en donorseddel hos dem.

Nå ja, du betaler ikke for sæden, da du ikke har barn i forvejen. Hvis jeg bliver gravid i denne cyklus, så spørger jeg til modtagelsesprocessen på klinikken. De har jo sikkert checket, at jeg fik den donor, som stod på ordrebekræftelsen. Jeg har også en mail adresse til hende, som sendte det fra European, fordi det skulle sendes akut. Så kan jeg også skrive til hende, hvis jeg skal have lidt mere info om forsendelsesprocessen. Altså, jeg har jo fået den rigtige, det er jo bare fordi jeg ikke har set det :genert:

Min hud opfører sig som om der er hormonændringer i min krop, men ellers ingen symptomer, men det havde jeg heller ikke med min søn.
0

Tilbage til "Graviditet"