Vi der venter på storken!

Brugeravatar
Howitz
Kort karma: 67
Likede indlæg: 158

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Howitz » 29. mar 2016, 18:58

MyGirl skrev:
Howitz skrev:
MyGirl skrev:
Bøtte skrev:HCG stiger som det skal. Håber det betyder 3. gang er lykkens gang!

Jeg trækker mig fra tråden, men venter lige med at flytte mig fra forsiden til vi har været til scanning.

Pøj pøj til jer alle :preggo1: :preggo2:

Så bliver jeg jo lige nødt til at melde mig under fanerne og ønske dig tillykke igen og rigtig god tur videre :kys: Går ud fra, vi stadig høres lidt ved ;)

Og håber alle har det dejligt og har mere held i sprøjten end mig generelt! Det er godt for mig med en ikke alt for aktiv tid herinde, kan jeg mærke, så tager nok en cyklus mere, men stalker jer lidt, og håber på det bedste for alle :preggo2:

Først: kære Bøtte endnu engang stort tillykke :lun:

MyGirl: var det ikke os der talte om et tilbud om fertilitetsrådgivning? Min mand og jeg har fået en tid midt april :)

Jeg fortsætter også min 'pause' lidt endnu. Ellers fokuserer jeg bare alt for meget på det :genert: Jeg følger med fra sidelinjen :)

Jo det var! Hvor spændende.. Håber, det giver skred i det hele for jer :kys: Har selv i dag lige gået og overvejet, om vi skulle igang med noget udredning faktisk. Tror snart jeg hiver fat i lægen. Har faktisk siddet på hans hjemmeside i dag for at bestille tid, men var åbenbart ikke helt klar :genert: Har vist desværre fundet ud af, at vi ikke kvalificerer os til rådgivningen i Holbæk, da min kæreste tidligere har fået konstateret problemer med fertiliteten :( meeeen, så må vi satse på vores læge i første omgang..

Øv altså :mellow: Jeg håber, at lægen kan hjælpe jer så :)
Ja, det bliver ihvertfald rart at vide, om der er noget galt med en af os.
0
PinkPowerPrincess
Kort karma: 71
Likede indlæg: 263

Indlægaf PinkPowerPrincess » 29. mar 2016, 19:47

Godtnavn: Det har jeg også gjort :lol2: :genert:
0
godtnavn
Kort karma: 211
Likede indlæg: 1212

Indlægaf godtnavn » 29. mar 2016, 19:55

PinkPowerPrincess skrev:Godtnavn: Det har jeg også gjort :lol2: :genert:

Dejligt ikke at være klam alene :lol:
1
Brugeravatar
Marioneta
Kort karma: 98
Likede indlæg: 493

Indlægaf Marioneta » 29. mar 2016, 20:35

Jeg har fået menstruation i dag og en tid til scanning på torsdag, hvor jeg jo så skal i gang med hormoner. Jeg fik menstruation 11 dage efter inseminationen og det er jo også lige hurtigt nok, så mon ikke det er noget progesteron tilskud jeg skal have næste gang for at forhindre, at lutealfasen er for kort. Det vil jeg i hvert fald snakke med dem om. Men jeg er ved godt mod og satser på nytårsbaby(er) :)
0
godtnavn

Indlægaf godtnavn » 29. mar 2016, 21:00

Håber det lykkeds med en nytårsbaby så Marioneta :) Men bliver det ikke mere en start januar baby? Bliver jeg gravid denne cyklus får jeg termin 23. december, og jeg er på cd12, så er du 12 dage efter når du lidt ind i januar, i hvert fald med termin, man ved jo aldrig hvornår barnet kommer :)
0
Brugeravatar
Marioneta

Indlægaf Marioneta » 29. mar 2016, 21:37

godtnavn skrev:Håber det lykkeds med en nytårsbaby så Marioneta :) Men bliver det ikke mere en start januar baby? Bliver jeg gravid denne cyklus får jeg termin 23. december, og jeg er på cd12, så er du 12 dage efter når du lidt ind i januar, i hvert fald med termin, man ved jo aldrig hvornår barnet kommer :)

Teoretisk termin omkring d. 3/1 vist nok. Sidst gik jeg 16 dage over tiden. Det får jeg ikke lov til igen, da han vejede 4930 gram. Det nægter jeg :lol2: men tror heller ikke, at de lader mig gøre. Man skal jo lære lidt af sine fejl ;) "hov det var en stor baby - som sad skævt og ikke kunne komme ud - det havde vi slet ikke opfattet" :/ I det mindste sagde jeg selv fra og fik akut kejsersnit og det blev aldrig en farlig situation for ham, men jordemoderen havde ingen idé om hvordan det var ved at udspille sig, så det var kun mig selv, jeg kunne takke for, at det ikke blev farligt for ham.
0
godtnavn

Indlægaf godtnavn » 29. mar 2016, 21:47

Marioneta skrev:
godtnavn skrev:Håber det lykkeds med en nytårsbaby så Marioneta :) Men bliver det ikke mere en start januar baby? Bliver jeg gravid denne cyklus får jeg termin 23. december, og jeg er på cd12, så er du 12 dage efter når du lidt ind i januar, i hvert fald med termin, man ved jo aldrig hvornår barnet kommer :)

Teoretisk termin omkring d. 3/1 vist nok. Sidst gik jeg 16 dage over tiden. Det får jeg ikke lov til igen, da han vejede 4930 gram. Det nægter jeg :lol2: men tror heller ikke, at de lader mig gøre. Man skal jo lære lidt af sine fejl ;) "hov det var en stor baby - som sad skævt og ikke kunne komme ud - det havde vi slet ikke opfattet" :/ I det mindste sagde jeg selv fra og fik akut kejsersnit og det blev aldrig en farlig situation for ham, men jordemoderen havde ingen idé om hvordan det var ved at udspille sig, så det var kun mig selv, jeg kunne takke for, at det ikke blev farligt for ham.

Ej det lyder godt nok ikke rart, 16 dage er også meget at gå over tid. Bliver jeg gravid denne cyklus vil jeg dog ikke have noget i mod at gå så meget over, hvis altså babyen ikke blvier for stor, men start januar er en bedre fødselsdagsdato end juleaften.
0
Brugeravatar
Marioneta

Indlægaf Marioneta » 29. mar 2016, 21:52

godtnavn skrev:
Marioneta skrev:

Ej det lyder godt nok ikke rart, 16 dage er også meget at gå over tid. Bliver jeg gravid denne cyklus vil jeg dog ikke have noget i mod at gå så meget over, hvis altså babyen ikke blvier for stor, men start januar er en bedre fødselsdagsdato end juleaften.

Sådan noget ala d. 7. januar ville være fint. Så kan man holde fødselsdag weekenden efter uden at ramme noget specielt.

Jeg har lige købt mig en portion sæd :stoned:
0
godtnavn

Indlægaf godtnavn » 29. mar 2016, 21:56

Marioneta skrev:Jeg har lige købt mig en portion sæd :stoned:

:lol: Det er dagens bedste sætning :lol:
0
Brugeravatar
Wizzze
Kort karma: 1144
Likede indlæg: 6733

Indlægaf Wizzze » 29. mar 2016, 22:04

Der er tusindvis af storke på vej, jeg håber nogle af dem finder frem til jer :D
Det skulle blive et specielt godt år for storke, lad os håbe det passer :klap:

http://www.tvsyd.dk/artikel/storke-paa- ... storke-aar
5
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
MyGirl
Kort karma: 233
Likede indlæg: 1072

Indlægaf MyGirl » 30. mar 2016, 08:39

Howitz skrev:
Øv altså :mellow: Jeg håber, at lægen kan hjælpe jer så :)
Ja, det bliver ihvertfald rart at vide, om der er noget galt med en af os.

Håber i hvert fald, du opdaterer, selvom du også holder dig lidt på afstand herinde :)

Jeg har i dag sendt min læge en mail, så nu har vi også officielt taget et lille skridt mod en udredning :shock: ( :panik: )
0
Brugeravatar
Lull
Kort karma: 68
Likede indlæg: 881

Indlægaf Lull » 30. mar 2016, 09:09

Jeg melder mig også under fanerne.
Jeg har sammen med et vennepar (m/m) forsøgt at blive gravid siden september 2015.
I dag skal vi på fertilitetsklinik til første samtale og jeg er vildt nervøs for hvad de vil sige, da jeg er født med en hjertefejl og er overvægtig.

Brugernavn: Lull
Alder: 36
Beskæftigelse: Produktionskoordinator
Fars/farmands alder: 41 / 41
Fars/farmands beskæftigelse: Psykolog / Selvstændig
Børn: 0
Bor: Sjælland
Prøvet siden: September 2015
Evt. Andet: Jeg er single, men far og far har været sammen i ca 15 år
3
primle
Kort karma: 74
Likede indlæg: 380

Indlægaf primle » 30. mar 2016, 09:33

Man ved nemlig ikke, hvornår baby vil ud. Man kan jo 'risikere' en julebaby med termin i jan-feb også. Der er i hvert fald mange måneder man skal springe over, hvis det betyder meget at være helt sikker på at undgå at baby får fødselsdag juleaften :)
0
godtnavn

Indlægaf godtnavn » 30. mar 2016, 10:19

primle skrev:

Man ved nemlig ikke, hvornår baby vil ud. Man kan jo 'risikere' en julebaby med termin i jan-feb også. Der er i hvert fald mange måneder man skal springe over, hvis det betyder meget at være helt sikker på at undgå at baby får fødselsdag juleaften :)

For mig handler det som jeg også har nævnt primært om at barslen bliver med barn. Og dernæst at jeg synes det er synd at ramme d. 24. men det er en mindre ting, så vil helst ramme uden om den dag, men det vigtigste er, at bliver jeg gravid denne måned, at jeg så når mine eksamner før baby så barslen bliver med barn og ikke med bøger :)
0
primle
Kort karma: 74
Likede indlæg: 380

Indlægaf primle » 30. mar 2016, 10:55

godtnavn skrev:
primle skrev:

For mig handler det som jeg også har nævnt primært om at barslen bliver med barn. Og dernæst at jeg synes det er synd at ramme d. 24. men det er en mindre ting, så vil helst ramme uden om den dag, men det vigtigste er, at bliver jeg gravid denne måned, at jeg så når mine eksamner før baby så barslen bliver med barn og ikke med bøger :)

Vil det betyde noget for barsel uden bøger om du føder d. 22/12 eller f.eks. d 2/1? :)

Jeg håber du bliver gravid, så det passer jer bedst :)
0

Tilbage til "Graviditet"