Vi der venter på storken!

Brugeravatar
Marioneta
Kort karma: 98
Likede indlæg: 494

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Marioneta » 30. mar 2016, 21:38

Velkommen til de nye :wave2:

Lull, når man scannes på 11. dagen er det i en naturlig cyklus. Så checker man bare at der er en ægblære på mindst 18 mm. Det lyder som om lægen allerede planlægger hormoner til dig nu, men det er jo dit eget valg. Hvis din cyklus kører fint, er der jo ikke nødvendigvis grund til det. Det øger selvfølgelig chancen, hvis der er 2 eller 3 æg, men også chancen for flerlinger. Det skal I jo tage stilling til.

Så skal jeg scannes i morgen og jeg tænker lidt på om det er vaginalt? Altså scanning på 3. dagen mht hormonbehandling. Hvad checker de så? Hvis det er vaginalt, er det altså noget af en blodbad vi skal igennem. Jeg blev dog også scannet udvendigt sidst og han kunne kun finde min venstre æggestok udefra, så måske man gør det udefra? Nogen der ved det?
0
UndercoverSinglemom
Kort karma: 11
Likede indlæg: 18

Indlægaf UndercoverSinglemom » 31. mar 2016, 04:08

:fløjt:
Marioneta skrev:Velkommen til de nye :wave2:

Lull, når man scannes på 11. dagen er det i en naturlig cyklus. Så checker man bare at der er en ægblære på mindst 18 mm. Det lyder som om lægen allerede planlægger hormoner til dig nu, men det er jo dit eget valg. Hvis din cyklus kører fint, er der jo ikke nødvendigvis grund til det. Det øger selvfølgelig chancen, hvis der er 2 eller 3 æg, men også chancen for flerlinger. Det skal I jo tage stilling til.

Så skal jeg scannes i morgen og jeg tænker lidt på om det er vaginalt? Altså scanning på 3. dagen mht hormonbehandling. Hvad checker de så? Hvis det er vaginalt, er det altså noget af en blodbad vi skal igennem. Jeg blev dog også scannet udvendigt sidst og han kunne kun finde min venstre æggestok udefra, så måske man gør det udefra? Nogen der ved det?

Jeg fik at vide at alt er vaginalt, jg skal nemlig også skannes ved næste mens.
0
Brugeravatar
Little_Woman
Kort karma: 45
Likede indlæg: 187

Indlægaf Little_Woman » 31. mar 2016, 08:30

Marioneta: jeg er aldrig blevet scannet andet end vaginalt på dag 3. De er vant til det - blod eller ej - og det giver vist de bedste billeder. Så det skal du ikke tænke på :)
0
Nu med fugl
Brugeravatar
Aksen
Kort karma: 4
Likede indlæg: 29

Indlægaf Aksen » 31. mar 2016, 08:45

Jeg har heller aldrig prøvet andet, og det er det mest naturlige i verden for klinikkerne. Det føles meget ubehageligt i tankerne, men reelt er der meget lidt blod og de er helt ligeglade..
0
Brugeravatar
MyGirl
Kort karma: 241
Likede indlæg: 1087

Indlægaf MyGirl » 31. mar 2016, 11:58

Velkommen til alle de nye mennesker :)

Håber, I får en dejlig kort tid i tråden!
0
godtnavn
Kort karma: 211
Likede indlæg: 1212

Indlægaf godtnavn » 31. mar 2016, 12:04

Jeg blev scannet vaginalt da vi mistede, selvom jeg blødte meget så var det ikke så slemt at blive scannet. (eller det var selvfølgelig slemt i og med scanningen viste at fosteret var dødt, men I ved hvad jeg mener)
0
PinkPowerPrincess
Kort karma: 71
Likede indlæg: 263

Indlægaf PinkPowerPrincess » 31. mar 2016, 13:35

Velkommen UndercoverSinglemom!

Hvor er jeg glad for jeres beroligende historier om scanning under mens. Det skal jeg også om en lille uge, og jeg bryder mig altså ikke om tanken. Ja ja sippet i know, jeg burde nok hellere bekymre mig om bivirkningerne ved hormonerne osv. Det gør jeg så også, så måske jeg bare er pylret :D
0
Brugeravatar
Lull
Kort karma: 68
Likede indlæg: 883

Indlægaf Lull » 31. mar 2016, 14:19

Marioneta skrev:Velkommen til de nye :wave2:

Han anbefalede at vi starter på hormoner og ingen af os er skræmte ved udsigten til flerlinger, men sandsynligheden for trillinger er 3% og tvillinger er 5%, så det er ikke alt for vildt :lol2:
Hvis vi ender med 3, må de bare flytte ind på skift og hjælpe! Og så er det ligesom overstået på en gang og vi skal ikke bekymre os om evt søskende...
0
Brugeravatar
Marioneta
Kort karma: 98
Likede indlæg: 494

Indlægaf Marioneta » 31. mar 2016, 19:49

Risikoen for trillinger er da egentligt lidt stor sammenlignet med tvillinger. Jeg har har læst at der er 5-10 % øget risiko for flerlinger ved hormonbehandling.

Jeg blev scannet og det blødte selvfølgelig, men jeg var ikke ved at sejle væk, som jeg frygtede. Ej, jeg har bare de vildeste menstruationer nogen gange og nu hvor jeg er blevet scannet og fået "ros" flere gange for mine fine tykke slimhinder, så giver det jo også mening, at jeg bløder så meget.

Jeg er startet på Pergotime og skal til kontrolscanning på tirsdag inden jeg begynder anden halvdel af behandlingen. Og så har jeg fået en pakke fra apoteket, hvor der mangler en pille. Træls. Gider næsten ikke ind til byen for at bytte en pakke piller. Mon 9 piller er nok.
0
Brugeravatar
Lull
Kort karma: 68
Likede indlæg: 883

Indlægaf Lull » 1. apr 2016, 07:32

Er der andre der overvejer dette tilbud?

april2016.PNG

:D
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
3
Brugeravatar
alfe
Kort karma: 76
Likede indlæg: 318

Indlægaf alfe » 1. apr 2016, 08:01

Marioneta skrev:Risikoen for trillinger er da egentligt lidt stor sammenlignet med tvillinger. Jeg har har læst at der er 5-10 % øget risiko for flerlinger ved hormonbehandling.

Jeg blev scannet og det blødte selvfølgelig, men jeg var ikke ved at sejle væk, som jeg frygtede. Ej, jeg har bare de vildeste menstruationer nogen gange og nu hvor jeg er blevet scannet og fået "ros" flere gange for mine fine tykke slimhinder, så giver det jo også mening, at jeg bløder så meget.

Jeg er startet på Pergotime og skal til kontrolscanning på tirsdag inden jeg begynder anden halvdel af behandlingen. Og så har jeg fået en pakke fra apoteket, hvor der mangler en pille. Træls. Gider næsten ikke ind til byen for at bytte en pakke piller. Mon 9 piller er nok.

Det er altså virkelig mærkeligt, at der mangler en pille?!
0
Brugeravatar
alfe

Indlægaf alfe » 1. apr 2016, 08:01

Lull skrev:Er der andre der overvejer dette tilbud?

april2016.PNG

:D

:lol:
0
godtnavn
Kort karma: 211
Likede indlæg: 1212

Indlægaf godtnavn » 1. apr 2016, 20:32

Jeg vil have det tilbud med baby :lol:

Jeg hader tiden mellem ægløsning og (forhåbentlig ikke) mens. Altså alt ventetid er jo træls, men før ægløsning kan man i det mindste gøre noget der forøger chancerne, nu skal jeg bare vente, det er afgjort om der er gevinst eller ej, men får først svaret om et par uger. Suk. Har heldigvis en masse aftaler de næste uger så tiden kommer forhåbentlig til at gå hurtigt.

Om 2 uger rammer jeg ikke bare mens, men også min tidligere terminsdato, er jeg ikke gravid skal dagen bruges i sengen med kæresten og alle de lakridser, juice og popcorn netto kan leverer. Og indisk mad ikke at forglemme.

Jeg kan godt se rent praktisk at det smartest at jeg først bliver gravid senere, men fuck praktik, jeg vil bare være gravid nu.
0
UndercoverSinglemom
Kort karma: 11
Likede indlæg: 18

Indlægaf UndercoverSinglemom » 3. apr 2016, 12:17

Jeg skal stilling til hvilken type doner der skal vælges, og ja er faktisk ikke helt sikker.
Må jeg høre hvad overvejelser i andre har gjort?

Derudover erindrer jeg noget med en af jer nævnte noget med alkohol og forsøg på graviditet, vedkommende nævnte vedkommende ikke var ked af et enkelt glas vin eller 2. men var det fra ÆL til mens eller omvendt?
0
Brugeravatar
alfe

Indlægaf alfe » 3. apr 2016, 12:21

UndercoverSinglemom skrev:Jeg skal stilling til hvilken type doner der skal vælges, og ja er faktisk ikke helt sikker.
Må jeg høre hvad overvejelser i andre har gjort?

Derudover erindrer jeg noget med en af jer nævnte noget med alkohol og forsøg på graviditet, vedkommende nævnte vedkommende ikke var ked af et enkelt glas vin eller 2. men var det fra ÆL til mens eller omvendt?

For mig var det først og fremmest vigtigt, at det var en åben donor. Jeg har kigget en smule på sygdomshistorik og ellers bare gået efter en, der har lignet mig af udseende. I kriterierne valgte jeg bare blå øjne, brunt hår og åben, og gennemgik dem ellers bare.
0

Tilbage til "Graviditet"