Vi der venter på storken!

PinkPowerPrincess
Kort karma: 71
Likede indlæg: 274

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf PinkPowerPrincess » 4. apr 2016, 08:29

godtnavn skrev:
PinkPowerPrincess skrev:Er der nogle af jer der har oplevet regulære mens-smerter i over et døgn, uden at der kom noget?

Kun den måned jeg blev gravid, hvilket du vel næppe er når du har taget p-piller.

Nej præcis, øv bøv. Giver det et døgn mere, så ringer jeg til klinikken og hører om de har noget fornuftigt at sige.. Men krydser selvfølgelig for min krop har taget sig sammen inden.
0
godtnavn
Kort karma: 214
Likede indlæg: 1234

Indlægaf godtnavn » 4. apr 2016, 08:31

PinkPowerPrincess skrev:
godtnavn skrev:
PinkPowerPrincess skrev:Er der nogle af jer der har oplevet regulære mens-smerter i over et døgn, uden at der kom noget?

Kun den måned jeg blev gravid, hvilket du vel næppe er når du har taget p-piller.

Nej præcis, øv bøv. Giver det et døgn mere, så ringer jeg til klinikken og hører om de har noget fornuftigt at sige.. Men krydser selvfølgelig for min krop har taget sig sammen inden.

Det kunne ellers være en meget ninja baby hvis den lige kom den måned I brugte beskyttelse :lol:
1
PinkPowerPrincess

Indlægaf PinkPowerPrincess » 4. apr 2016, 12:15

Det hjalp åbenbart at brokke sig, for nu er den kommet på fuldt tryk, og jeg har tilmeldt mig er forsøg, og skal derop til scanning og opstart på hormoner på onsdag :gogo:
6
S_imse
Kort karma: 41
Likede indlæg: 86

Indlægaf S_imse » 4. apr 2016, 17:35

Så har jeg været hos lægen og fået taget en masse blodprøver, både hos egen læge og på hospitalet i dag - mine arme er helt blå :lol:
Derudover skal jeg ringe til en røntgen & ultralydsklinik og bestille tid til en kontrast undersøgelse (hsg) for at se, om der er fri passage gennem æggelederne. Er der nogle der har prøvet det? Det ser ud til på den klinik jeg er blevet anbefalet, at der er 6-7 ugers ventetid. Men det er jo virkelig svært at bestille tid tænker jeg, når det maks må være 10 dage efter mens og man må ikke bløde... Og jeg har jo ingen ide om hvor lang min næste mens er :stoned:

Til sidst skal min kæreste også forbi lægen og have taget blodprøve og testet i sin sæd - da de ikke vil gøre yderligere end ovenstående, før de ved om han fungerer som han skal. Han er ikke meget for det, da han hader nåle :/
Synes måske også det virker lidt fjollet, at han skal testes, når det nu er mig der har sindssygt lange og uregelmæssig cyklus.

Nå, men jeg kan jo faktisk stadig nå at være gravid, havde ÆL for 9 dage siden, så forventer mens senest fredag. Regner ikke med at være gravid, men ville ønske jeg var, så min kæreste kan slippe for blodprøve :lol:
0
Brugeravatar
alfe
Kort karma: 76
Likede indlæg: 318

Indlægaf alfe » 4. apr 2016, 18:22

S_imse – for mit vedkommende gik HSG'en temmelig smertefrit. Det er dog meget forskelligt.
___

Jeg holder testpause indtil torsdag, indtil da vil jeg trække stikke og sige mange gange tak for fine beskeder og grønne kort med tillykker, håb og gode tanker. Kram og babystøv til jer alle :kys:
0
S_imse
Kort karma: 41
Likede indlæg: 86

Indlægaf S_imse » 4. apr 2016, 18:28

alfe skrev:S_imse – for mit vedkommende gik HSG'en temmelig smertefrit. Det er dog meget forskelligt.
___

Jeg holder testpause indtil torsdag, indtil da vil jeg trække stikke og sige mange gange tak for fine beskeder og grønne kort med tillykker, håb og gode tanker. Kram og babystøv til jer alle :kys:

Jeg håber jeg klarer det lige så smertefrit som dig. Hvad hvis der ikke er hul igennem, er der noget man kan gøre for at der kommer det ?

Og stort tillykke med den positive test til dig :klap:
0
Brugeravatar
alfe
Kort karma: 76
Likede indlæg: 318

Indlægaf alfe » 4. apr 2016, 18:34

S_imse skrev:
alfe skrev:S_imse – for mit vedkommende gik HSG'en temmelig smertefrit. Det er dog meget forskelligt.
___

Jeg håber jeg klarer det lige så smertefrit som dig. Hvad hvis der ikke er hul igennem, er der noget man kan gøre for at der kommer det ?

Og stort tillykke med den positive test til dig :klap:

Tak :kys:

Det ved jeg faktisk ikke. Det er der nok nogle klogere damer, der kan svare på. Jeg tog forøvrigt to ipren inden undersøgelsen. Da de var igang føltes det lidt som mens murren i underlivet, det fortsatte et par timer. Det var mest bare, ja, et ubehag, murren. Måske PPP, Marioneta eller andre i behandling herinde har fået den lavet også og kan komme med lidt input. Held og lykke, Simse. Jeg krydser så meget fingre for dig!
0
PinkPowerPrincess

Indlægaf PinkPowerPrincess » 5. apr 2016, 09:25

S_imse: Jeg ville helt sikkert sende din kæreste af sted hurtigst muligt. Vi var helt overbevist om at det kun var mig den var galt med, men inden jeg fik svar på at jeg havde PCO, og inden jeg nåede til HSG undersøgelse, fandt vi jo så ud af at kæresten havde stærkt nedsat sædkvalitet. Det betød jo så at mange af mine undersøgelser var ligegyldige, feks. blev HSGen aflyst.. Kan din kæreste ikke som start nøjes med en sædprøve? Blodprøve af ham var det sidste vi var igennem..
0
Brugeravatar
Lull
Kort karma: 68
Likede indlæg: 896

Indlægaf Lull » 5. apr 2016, 11:16

Hvordan har I andre (singler), der er i behandling, gjort mht arbejde?
Har I fortalt at I er i behandling, eller har I pludselig en masse special læge besøg?
Er virkelig i tvivl om jeg skal sige noget til min chef...

Og hvordan er det med tunge løft i starten af en evt. graviditet - er det no-go eller er det ok?
0
PinkPowerPrincess

Indlægaf PinkPowerPrincess » 5. apr 2016, 12:15

Lull: Du kan jo søge en paragraf 56, så din arbejdsgiver får refusion for alle dage du er væk i forbindelse med fertilitetsbehandling (Det er alle i fertilitetsbehandling berettiget til, i hvert fald kvinderne.) Men det kræver jo så at man fortæller det til chefen, da det er ham/hende der skal søge om den.

Det med tunge løft ved jeg, men jeg vil da også gerne vide det, da det alligevel er en del man får løftet som pædagog i en vuggestue :) Synes også at have hørt noget om at man efter ægoplægning skal tage den meget med ro..
0
Brugeravatar
FruDulle
Kort karma: 618
Likede indlæg: 3480

Indlægaf FruDulle » 5. apr 2016, 12:23

Vi har været inde og aflevere sædprøve i dag og også fået svar. Han er en præmietyr sagde Damen :D gennemsnit er 15 mill og han er på 25 mill og de er helt som de skal være. Så tror at vi prøver et par omgange bare med pergotime og kosttilskud inden at vi lægger en stor sum
Penge :)
6
Whatever
Brugeravatar
MyGirl
Kort karma: 244
Likede indlæg: 1113

Indlægaf MyGirl » 5. apr 2016, 18:36

Hvor dejligt at høre Dulle! Så er han sikkert ikke til at skyde igennem :D

Min kæreste har tid hos lægen næste mandag, og så starter vores udredning officielt. Egentlig rart at føle lidt fremgang af en eller anden salgs.

Generelt er jeg sur på min krop for tiden.. Jeg er lige ved at slutte mens efter 9-10! dages pletblødning og hvoraf små 24 timer har været egentlig mens.. Plejer at bløde max 5-6 dage hvoraf 3 som regel er rigtig mens. Virkelig træls, når man ellers var relativt regelmæssig! Testede i søndags -bragende negativ, men har stadig kæmpe bryster, der til tider er ømme, selvom det plejer at forsvinde før mens.. Meget mærkeligt firma!! :nej: men så nok meget godt, at vi er startet lægeforløb.. For første gang er jeg begyndt at frygte, at aben kan ligge hos mig, hvis der er noget galt hos os :shock:
0
Brugeravatar
Marioneta
Kort karma: 98
Likede indlæg: 500

Indlægaf Marioneta » 5. apr 2016, 18:40

Jeg har ikke fået checket mine æggeledere, da jeg har været gravid før og blev gravid ved første reelle mulighed. Så det har slet ikke været på tale, at jeg skulle checkes for det.

Jeg har fortalt det på mit arbejde, at jeg er i fertilitetsbehandling (som enlig). Jeg arbejder med kemo-terapi, så lige så snart, at jeg er gravid, skal de have det at vide alligevel, for så må jeg ikke arbejde med det. Jeg prøver dog at lægge tiderne udenfor arbejdstiden.

Jeg har hørt at ikke alle kommuner vil give §56 til kvinder i fertilitetsbehandling, når de er enlige og det derfor ikke skyldes en sygdom. Jeg har ikke søgt en, da jeg ikke synes, at det er noget kommunen skal betale, da det ikke skyldes en sygdom. Men muligheden er der jo altid at forsøge, om det kan lade sig gøre, hvis man ønsker det.

Jeg var til scanning i dag på 8. dag og egentligt bare en kontrolscanning, fordi det er første gang jeg får hormoner. Igen kunne han ikke finde min venstre æggestok, men han kunne se to ægblærer på den højre, som var 12 mm, hvilket passede fint med cyklus. Så jeg skal scannes igen på fredag, hvor de forhåbentligt er ved at være klar til ægløsningssprøjte og så evt. insemination halvanden dag bagefter, dvs. tidligst søndag. Jeg har fået en gonal-f sprøjte, som jeg skal tage 75 IE af i aften og de næste to aftener, for lige at give æggene det sidste skub.
1
Brugeravatar
FruDulle
Kort karma: 618
Likede indlæg: 3480

Indlægaf FruDulle » 5. apr 2016, 19:59

Ja det er rigtig fint med det tal. I Vietnam var tallet også højt, men dårlig morfologi og bevægelighed. Dengang tilskrev lægen det varmen. Så det har hjulpet med de lavere temperaturer henover vinteren åbenbart.

MyGirl
lyder da også helt vildt træls med aå lang periode. Øv. Hvad er planen udover sædprøve?

Marioneta
fint at der er et par æg der bliver klar til inseminering. Spændende. Krydser fingre.
0
Whatever
Brugeravatar
MyGirl
Kort karma: 244
Likede indlæg: 1113

Indlægaf MyGirl » 5. apr 2016, 20:14

[quote="FruDulle"] - mit quote fuckede up..

Dejligt at det kolde klima gør ham godt :) håber, det lille skub er nok for jer!

Planen er indtil videre sædprøver, fordi min kæreste tidligere har fået konstateret dårlig sædkvalitet. Når prøvesvaret foreligger, skal vi så have en fælles tid hos lægen for at drøfte, hvad der ellers skal ske om noget. Tænker jeg til den tid tager en snak med lægen om, hvad der sker i min cyklus, og så kan han hjælpe med at vurdere, hvad han mener, der er behov for. Vi er indtil videre "kun" gået ntil lægen i håbet om at få at vide, at alt er ok, og at vi bare skal væbne os med tålmodighed. Men da vi ikke er 25 mere, vil vi gerne vide det nu, hvis der er noget i biologien, der bremser projektet :) lægen mente at kæresten var et godt sted at starte pga historikken.
0

Tilbage til "Graviditet"