Vi der venter på storken!

Brugeravatar
Nutellaen
Kort karma: 0
Likede indlæg: 15

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Nutellaen » 8. apr 2016, 08:07

xxx---xxx skrev:Velkommen til nutellaen.
Håber dit ophold bliver kort. :D

Tak skal du ha'.. :D
0
godtnavn
Kort karma: 214
Likede indlæg: 1235

Indlægaf godtnavn » 8. apr 2016, 10:01

Jeg har de sidste dage haft virkelig mange niv-agtige smerter, sådan lige til venstre for midt for. Det er godt nok irriterende at mit underliv skal lave så meget ballade. Og endnu en hel uge før afklaring...
0
godtnavn

Indlægaf godtnavn » 8. apr 2016, 10:04

Velkommen Nutella :D Synes det lyder hårdt med kun at kunne prøve så sjældent, men måske hjælper det I allerede har et barn, så bliver man måske ikke bange på samme måde for om man overhovedet kan blive gravid. Håber det lykkeds i første forsøg!
0
Brugeravatar
Nutellaen
Kort karma: 0
Likede indlæg: 15

Indlægaf Nutellaen » 8. apr 2016, 10:25

godtnavn skrev:Velkommen Nutella :D Synes det lyder hårdt med kun at kunne prøve så sjældent, men måske hjælper det I allerede har et barn, så bliver man måske ikke bange på samme måde for om man overhovedet kan blive gravid. Håber det lykkeds i første forsøg!

Ja man kan nok aldrig helt forberede sig, men nu må vi se hvordan det går og hvor desperate jeg ender med at blive. Tør ikke engang tænke tanken, at det skal ske i første forsøg. Sidste gang var det en "smutter", så det er første gang, at vi rent faktisk skal prøve på at lave baby.

Krydser fingre for, at de små niv du har, betyder 2 streger om en uge.. :)
0
godtnavn

Indlægaf godtnavn » 8. apr 2016, 12:11

Nutellaen skrev:Ja man kan nok aldrig helt forberede sig, men nu må vi se hvordan det går og hvor desperate jeg ender med at blive. Tør ikke engang tænke tanken, at det skal ske i første forsøg. Sidste gang var det en "smutter", så det er første gang, at vi rent faktisk skal prøve på at lave baby.

Krydser fingre for, at de små niv du har, betyder 2 streger om en uge.. :)

Jeg har haft smerter og niv on and off det sidste halve år siden vi mistede, så lægger ikke så meget i det udover det irriterer mig. Men håber da jeg er gravid, det kunne være fint ikke at skulle have mens på "min terminsdag".
0
Brugeravatar
Marioneta
Kort karma: 98
Likede indlæg: 500

Indlægaf Marioneta » 8. apr 2016, 18:08

Jeg er ikke så imponeret over de her hormoner, de jo syntes jeg sådan skulle have. Sammenlignet med sidste cyklus, som var uden hormoner, så er min slimhinde tyndere og ægblæren mindre. Man skal bare ikke pille ved noget, som virker. Jeg tror også, at jeg blev insemineret for sent sidste gang og det bliver senere i denne omgang. Men jeg skal scannes igen søndag og tage resten af hormonerne inden da. Så kan jeg tidligst blive insemineret på tirsdag, som er dag 15 og det duer ikke med min korte cyklus. Den her cyklus kan jeg vist godt droppe medmindre der sker noget vildt på søndag til scanning.
0
godtnavn

Indlægaf godtnavn » 8. apr 2016, 18:49

Marioneta skrev:Jeg er ikke så imponeret over de her hormoner, de jo syntes jeg sådan skulle have. Sammenlignet med sidste cyklus, som var uden hormoner, så er min slimhinde tyndere og ægblæren mindre. Man skal bare ikke pille ved noget, som virker. Jeg tror også, at jeg blev insemineret for sent sidste gang og det bliver senere i denne omgang. Men jeg skal scannes igen søndag og tage resten af hormonerne inden da. Så kan jeg tidligst blive insemineret på tirsdag, som er dag 15 og det duer ikke med min korte cyklus. Den her cyklus kan jeg vist godt droppe medmindre der sker noget vildt på søndag til scanning.

Hvad skulle hormonerne gøre? Hvis de nu påvirker at din cyklus bliver længere så er det vel fint tirsdag :) Jeg krydser i hvert fald fingre uanset!
0
Brugeravatar
Marioneta

Indlægaf Marioneta » 8. apr 2016, 18:55

godtnavn skrev:Hvad skulle hormonerne gøre? Hvis de nu påvirker at din cyklus bliver længere så er det vel fint tirsdag :) Jeg krydser i hvert fald fingre uanset!

Ja, hvis det hele bare bliver forsinket så. Tror også det er fordi han skyndte sig sådan i dag. Han scannede, fandt noget, målte, kiggede ikke efter nr. 2, som han sagde var der sidste gang, sagde jeg skulle komme igen om to dage og så var jeg ude af døren. Ej, jeg fik lov til at tage bukser på, men hurtig gik det og han virkede ikke grundig.

Jeg vil bare ikke smide endnu 5300 kr ud af vinduet, som i sidste forsøg, hvor jeg blev insemineret for sent, tror jeg.
0
godtnavn

Indlægaf godtnavn » 8. apr 2016, 19:00

Marioneta skrev:
godtnavn skrev:Hvad skulle hormonerne gøre? Hvis de nu påvirker at din cyklus bliver længere så er det vel fint tirsdag :) Jeg krydser i hvert fald fingre uanset!

Ja, hvis det hele bare bliver forsinket så. Tror også det er fordi han skyndte sig sådan i dag. Han scannede, fandt noget, målte, kiggede ikke efter nr. 2, som han sagde var der sidste gang, sagde jeg skulle komme igen om to dage og så var jeg ude af døren. Ej, jeg fik lov til at tage bukser på, men hurtig gik det og han virkede ikke grundig.

Jeg vil bare ikke smide endnu 5300 kr ud af vinduet, som i sidste forsøg, hvor jeg blev insemineret for sent, tror jeg.

Det lyder da også som en mindre rar undersøgelse. Da jeg blev scannet (grundet smerter og problemer efter vi msitede, ikke fordi vi skulle insemineres) så han en der var lidt for lille i den ene æggestok, men dog godt på vej, han kiggede så på den anden og der var en der var helt stor. Synes det lyder mærkelgit at begge ikke blev tjekket, det er jo ikke helt fast det der med at skifte side. Håber det hele ser helt godt ud til næste scanning og at det er hele din cyklus der har rykket sig :)
0
Brugeravatar
Marioneta

Indlægaf Marioneta » 8. apr 2016, 19:08

Han kan ikke finde min venstre æggestok. I sidste cyklus måtte han scanne udenpå og han fandt den endelig og der var ægblæren på 19,8 mm. Denne gang for tre dage siden kunne han ikke finde den igen og sagde så bagefter, at han mente der var to ægblærer i den højre. I dag fandt han heller ikke helt den venstre sådan ordentligt, men fandt så den ene ægblære på højre og stoppede så snart han så den, så om nr. 2 ægblære er væk eller ej, ved jeg ikke. Jeg skal lære at spørge ind til sådan noget, men det gik så hurtigt og det er først bagefter jeg sådan tænkte...øh hvad skete der lige? Han har jo nok styr på det, men fordi det virkede som om han ikke kiggede godt nok efter, frygter jeg lidt, at han ikke fik checket det hele og måske ægløsningen nu løber fra mig, fordi jeg har kort cyklus.
0
godtnavn

Indlægaf godtnavn » 8. apr 2016, 19:49

Kender godt det der med at det først er når man går fra lægen at det går op for en der var en masse man skulle have spurgt til :)

Og hvad sker der lige for æggestokke der gemmer sig? Min højre æggestok tog meget lang tid at finde, jeg tænker lidt, så mange steder kan den da ikke gemme sig :lol:
0
UndercoverSinglemom
Kort karma: 11
Likede indlæg: 18

Indlægaf UndercoverSinglemom » 8. apr 2016, 20:17

Tak for jeres kommentarer og overvejelser.
Har en lille uges tid endnu, men er næsten sikker.
Vender tilbage når jeg har tænkt færdig.
0
Brugeravatar
alfe
Kort karma: 76
Likede indlæg: 318

Indlægaf alfe » 8. apr 2016, 22:17

Marioneta skrev:Han kan ikke finde min venstre æggestok. I sidste cyklus måtte han scanne udenpå og han fandt den endelig og der var ægblæren på 19,8 mm. Denne gang for tre dage siden kunne han ikke finde den igen og sagde så bagefter, at han mente der var to ægblærer i den højre. I dag fandt han heller ikke helt den venstre sådan ordentligt, men fandt så den ene ægblære på højre og stoppede så snart han så den, så om nr. 2 ægblære er væk eller ej, ved jeg ikke. Jeg skal lære at spørge ind til sådan noget, men det gik så hurtigt og det er først bagefter jeg sådan tænkte...øh hvad skete der lige? Han har jo nok styr på det, men fordi det virkede som om han ikke kiggede godt nok efter, frygter jeg lidt, at han ikke fik checket det hele og måske ægløsningen nu løber fra mig, fordi jeg har kort cyklus.

Først og fremmest så er det rigtig dårlig stil, synes jeg, at han ikke gør en lidt større indsats for at finde venstre æggestok. Du kan jo også risikere at have æg på venstre æggestok.

Deruodver – hvor tyk er din slimhinde målt til? Jeg mener at have fået at vide på Hvidovre, at pergotime kan gøre slimhinden lidt tyndere, derfor fik jeg også til sidst et skud puregon.
0
godtnavn

Indlægaf godtnavn » 8. apr 2016, 22:21

Med slimhinden fik jeg i øvrigr at vide at det vigtigste ikke var tykkelsen, men at den var 3-laget. Så måske er den fin selvom den er tyndere end sidst?
1
Brugeravatar
Marioneta

Indlægaf Marioneta » 9. apr 2016, 06:59

Jeg har vist også læst, at den kan blive tyndere på Pergotime og den er også 4 mm tyndere end sidste cyklus, men der er heldigvis nok at tage af, da jeg har tykke slimhinder. Den var 9 mm i går og var ikke blevet bedre end 3 dage før, selvom jeg havde fået Gonal-F efter Pergotimen. Men 9 mm er jo fint nok, det er bare mindre end hvad jeg er vant til.

Ja, der kan jo sagtens være æg i venstre æggestok. På dag 8 kiggede han først højre og begyndte at lede efter venstre, mens han sagde, at han troede der var noget derovre. Han kunne se på slimhinden, at der skulle være noget et sted. Han fandt ikke venstre, men så højre igen og sagde at der nok var to der og størrelse passede med cyklus. I går kiggede han igen kun meget lidt efter venstre. I sidste cyklus kunne han først se at der var en ægblære på 19,8 mm, da han scannede udenpå, så jeg kan godt risikere at der er noget, han ikke har fundet.

Jeg håber han holder fri i morgen og det er en af jordemoderne, der scanner. De har også kunne finde min venstre æggestok indtil videre :)
0

Tilbage til "Graviditet"