Vi der venter på storken!

Brugeravatar
Marioneta
Kort karma: 98
Likede indlæg: 499

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Marioneta » 10. apr 2016, 11:38

Jeg kan konkludere, at han ved hvad han laver, omend det er noget forhastet. Men det havde jeg også tænkt, men man bliver jo bare i tvivl, når det går så tjept.

Det var en anden i dag, som jeg ikke har set før. Han sagde, at lægen havde skrevet, at der var en ægblære i højre og måske også en i venstre. Det sidste overraskede mig. Jeg fortalte så, at han gangen før havde set to æg i højre og han døjede med at finde venstre. Den nye kiggede og det var tydeligt for selv mig, at der var to i højre side. Så det var bare gået lidt hurtigt sidste gang i højre side, da han ikke kiggede mere efter han så den ene. I venstre side fandt han så også en ægblære, så selvom jeg havde fornemmelsen af at lægen ikke havde se ordentligt efter i venstre side, så havde han jo skrevet, at der nok var en og det havde han ret i.

Ikke nok med at der er tre ægblærer, så har de alle samme størrelse, hvilket var rigtigt fint. De er 18 mm og jeg skal tage ægløsningssprøjten i nat og så insemineres tirsdag eftermiddag. Denne her gang tror jeg timingen er noget bedre. Sidste gang var ægblæren 19,8 mm og man fortsætter som regel , når de er 18-20 mm. Men jeg har en kort cyklus og tror ikke min krop holder fast på æggene længere end højst nødvendigt, så det er betryggende, at jeg denne gang er næsten 2 mm tidligere i gang.

Så jeg flyver nærmest i dag :D
4
Brugeravatar
Lull
Kort karma: 68
Likede indlæg: 893

Indlægaf Lull » 10. apr 2016, 13:33

Marioneta skrev:Jeg kan konkludere, at han ved hvad han laver, omend det er noget forhastet. Men det havde jeg også tænkt, men man bliver jo bare i tvivl, når det går så tjept.

Det var en anden i dag, som jeg ikke har set før. Han sagde, at lægen havde skrevet, at der var en ægblære i højre og måske også en i venstre. Det sidste overraskede mig. Jeg fortalte så, at han gangen før havde set to æg i højre og han døjede med at finde venstre. Den nye kiggede og det var tydeligt for selv mig, at der var to i højre side. Så det var bare gået lidt hurtigt sidste gang i højre side, da han ikke kiggede mere efter han så den ene. I venstre side fandt han så også en ægblære, så selvom jeg havde fornemmelsen af at lægen ikke havde se ordentligt efter i venstre side, så havde han jo skrevet, at der nok var en og det havde han ret i.

Ikke nok med at der er tre ægblærer, så har de alle samme størrelse, hvilket var rigtigt fint. De er 18 mm og jeg skal tage ægløsningssprøjten i nat og så insemineres tirsdag eftermiddag. Denne her gang tror jeg timingen er noget bedre. Sidste gang var ægblæren 19,8 mm og man fortsætter som regel , når de er 18-20 mm. Men jeg har en kort cyklus og tror ikke min krop holder fast på æggene længere end højst nødvendigt, så det er betryggende, at jeg denne gang er næsten 2 mm tidligere i gang.

Så jeg flyver nærmest i dag :D

Hvor fedt :banan:
:preggo1: :preggo1: :preggo1:
Håber du tester positiv igen om 14 dages tid :klap:

Her er der begyndt at dukke skyggestreger op på æl testen, så vi giver det et forsøg med hjemmeinsimination i dag, i morgen og på tirsdag. :kryds:
0
PinkPowerPrincess
Kort karma: 71
Likede indlæg: 263

Indlægaf PinkPowerPrincess » 10. apr 2016, 15:58

Marionetta: Ih hvor spændende! Har hørt om en del folk der skulle til ÆU om morgenen og derfor skulle tage æl-sprøjten om aftenen. Men har aldrig tænkt på at hvis man skal til ÆU om eftermiddagen, så skal man stå op om natten for at tage æl-sprøjten. :nerve:

Lull: Ikke for at skuffe dig, men du kan ikke regne med skyggestreger på æl-testen, det havde jeg (og de fleste andre jeg har hørt om) stortset alle cyklusserne igennem. Stregen skal være tydeligere end kontrolstregen for at æl-testen er positiv, og den bliver positiv, før man har æl, så man har tid til sex/inseminering. Altså hvis du har æl-testet flere cyklusser igennem, og fundet ud af at så snart der er skyggestreg på æl-testen, så bliver den meget snart positiv hos dig og gerne vil være ekstra på forkant, så se bare bort fra mit indlæg. Men tænkte jeg lige ville sige det, så i ikke kommer til at døje med mange spildte insemineringer. :)
1
Brugeravatar
Lull

Indlægaf Lull » 10. apr 2016, 16:04

PinkPowerPrincess skrev:Altså hvis du har æl-testet flere cyklusser igennem, og fundet ud af at så snart der er skyggestreg på æl-testen, så bliver den meget snart positiv hos dig og gerne vil være ekstra på forkant. :)

;)

I følge min cyklus app er forventet æl i morgen og den plejer at ramme med +/- en dag
0
PinkPowerPrincess

Indlægaf PinkPowerPrincess » 10. apr 2016, 16:43

Lull skrev:
PinkPowerPrincess skrev:Altså hvis du har æl-testet flere cyklusser igennem, og fundet ud af at så snart der er skyggestreg på æl-testen, så bliver den meget snart positiv hos dig og gerne vil være ekstra på forkant. :)

;)

I følge min cyklus app er forventet æl i morgen og den plejer at ramme med +/- en dag

Hmm så hvis det er i morgen, så burde den jo være rigtig positiv nu. Men hvis det først er i overmorgen, og den er hurtig til at blive positiv, så kan det jo godt passe. Når nu du har en så regelmæssig cyklus, så ville jeg uanset bare gå ud fra det, og så satse på at i rammer det rigtige tidspunkt - med tre insemineringer så tror jeg på det nok skal give pote. :)
0
Brugeravatar
Lull

Indlægaf Lull » 10. apr 2016, 17:14

PinkPowerPrincess skrev:
Lull skrev:

;)

Hmm så hvis det er i morgen, så burde den jo være rigtig positiv nu. Men hvis det først er i overmorgen, og den er hurtig til at blive positiv, så kan det jo godt passe. Når nu du har en så regelmæssig cyklus, så ville jeg uanset bare gå ud fra det, og så satse på at i rammer det rigtige tidspunkt - med tre insemineringer så tror jeg på det nok skal give pote. :)

De her er fra i dag, den øverste fra i formiddags og den nederste er fra sidst på eftermiddagen (billedet vender på hovedet!)

image.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
godtnavn
Kort karma: 211
Likede indlæg: 1227

Indlægaf godtnavn » 10. apr 2016, 21:54

Er på cd24 og kan intet mærke, så den er her næppe denne måned. Jeg kan slet ikke overskue det. Jeg kan virkelig mærke at mit humør er styrtdykket de sidste dage, det er ligesom hele sorgen fra da vi mistede er kommet tilbage med tæt på fuld styrke nu hvor vi nærmer os den dag der var terminsdagen. Selvom vejret har været fantastisk i dag har jeg bare haft lyst til at gemme mig indenfor. Øv!
0
Brugeravatar
MyGirl
Kort karma: 242
Likede indlæg: 1092

Indlægaf MyGirl » 11. apr 2016, 06:59

godtnavn skrev:Er på cd24 og kan intet mærke, så den er her næppe denne måned. Jeg kan slet ikke overskue det. Jeg kan virkelig mærke at mit humør er styrtdykket de sidste dage, det er ligesom hele sorgen fra da vi mistede er kommet tilbage med tæt på fuld styrke nu hvor vi nærmer os den dag der var terminsdagen. Selvom vejret har været fantastisk i dag har jeg bare haft lyst til at gemme mig indenfor. Øv!

Er ked af at høre, det rammer så hårdt :kram: Håber, det hjælper at komme "over på den anden side" af den terminsdato.

Håber naturligvis mest, at du faktisk er gravid.. ;) Der er jo mange, der ikke mærker noget som helst så tidligt.
0
Brugeravatar
MyGirl

Indlægaf MyGirl » 11. apr 2016, 07:00

Og velkommen til de nye :klap:

Jeg har lige bestilt en ny sending æl-teste hjem, så nu giver jeg det et skud igen. Mine æl-symptomer strækker jeg efterhånden over 4/5 dage, og er lidt nysgerrig efter, hvornår den egentlig falder (hvis jeg kan fange den). Er på cd 10 i dag, så hvis de kommer lige så hurtigt som de plejer, kan jeg nå at starte op i morgen.
1
PinkPowerPrincess

Indlægaf PinkPowerPrincess » 11. apr 2016, 10:55

Så har jeg været til scanning. De var 10 mm, hvilket er helt fint på det her tidspunkt, og min livmoderslimhinde var tre-lags. Skal derop igen på torsdag. Har stadig ingen bivirkninger, udover trykken i underlivet (som jo nok bliver meget værre, eftersom de skal vokse til dobbelt størrelse af hvad de er nu), men det er dejligt at alt går som det skal :gogo: Som vi lige har snakket om i tråden, så begik jeg også den fejl ikke at spørge nok ind, så nu sidder jeg med en del spørgsmål. Ægblærerne har vokset 2 mm pr. dag, og hvis de bliver ved med det, så kommer det til at være allerede i weekenden at vi har ægudtagning - havde troet det først var engang i næste uge. Og så var der en hel masse ægblærere, men det har man jo når man har PCO, så hvordan kan man være sikker på der overhovedet er nogle æg? Jeg må nok vente med at få svar til på torsdag. Men ih jeg er utålmodig :P

Lull: Nårh, det er da ikke bare skyggestreger. Den til venstre ser da positiv ud! :)

Godtnavn: :ae: Det er forståeligt. Håber folk omkring dig har forståelse for det.
0
Brugeravatar
MyGirl

Indlægaf MyGirl » 11. apr 2016, 11:14

PPP - Ihhh, hvor spændende! :) Kan godt forstå, tålmodigheden sviger lidt!
0
PinkPowerPrincess

Indlægaf PinkPowerPrincess » 11. apr 2016, 12:42

Mygirl: Ja det synes jeg altså også det er. Nu er det jo også første forsøg, kan forestille mig at man bliver pænt træt af det efter flere, så jeg nyder min nysgerrighed, selvom utålmodigheden følger med, hehe. Held og lykke med æl-testningen, håber du fanger æl. :)
0
Brugeravatar
Lull

Indlægaf Lull » 11. apr 2016, 12:52

@PPP; ja, den er så :gogo: (lidt svært at sige hvilken der fra hvornår, på de tre enheder jeg har set billedet fra, vender det forskelligt på dem alle :stoned: )
Så planen med søndag, mandag og tirsdag er vist ikke helt off :pompom:

:kryds: for dig og en masse æg, ved næste scanning :gogo:
1
Brugeravatar
MyGirl

Indlægaf MyGirl » 11. apr 2016, 13:03

PinkPowerPrincess skrev:Mygirl: Ja det synes jeg altså også det er. Nu er det jo også første forsøg, kan forestille mig at man bliver pænt træt af det efter flere, så jeg nyder min nysgerrighed, selvom utålmodigheden følger med, hehe. Held og lykke med æl-testningen, håber du fanger æl. :)

Fornuftig indstilling ;) Det må da også være fælt fascinerende her i starten at få SÅ meget indsigt i sig selv og hvad der sker. Håber dog naturligvis, at der er bid hos dig lige med det samme, så det aldrig når at blive "træls".

Og tak - håber også det lykkes denne gang. gjorde det sidst jeg testede, så mon ikke :D
1
Brugeravatar
MyGirl

Indlægaf MyGirl » 11. apr 2016, 13:05

Lull - Krydser fingre for, at der er noget, der er bidt/bider på! :D Haader at tyde der der skide æl-tests, men giver ppp ret i, at den ene i hvert fald er rigtig tæt på! :gogo:
1

Tilbage til "Graviditet"