Vi der venter på storken!

Brugeravatar
FruDulle
Kort karma: 618
Likede indlæg: 3484

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf FruDulle » 12. apr 2016, 09:13

Jeg havde også tænkt om der skulle laves behandlings tråd og alm tråd? Hr opgivet lidt herinde, kan ikke helt følge med i hvem der er hvem og hvem skal hvad :)
0
Whatever
Brugeravatar
Howitz
Kort karma: 69
Likede indlæg: 158

Indlægaf Howitz » 12. apr 2016, 10:39

godtnavn skrev:
Howitz skrev:
Haha :lol:
Hvorfor er det altid perfekt timing :lol: Men mon ikke at I klare det?! :slem:

Velkommen til de nye :wave2:

Jeg er heller ikke så aktiv længere. Føler ikke helt at jeg har så meget at tilføje, og fertilitetsbehandling kender jeg ikke så meget til :genert:

Min mand og jeg skal til fertilitetsrådgivning i dag på Holbæk sygehus. Vi er igang med vores 6. cyklus uden, at der er sket det mindste :boo: Jeg er meget spændt på om alt er, som det skal være.

Vi afslutter 7. cyklus efter vi mistede på fredag, jeg er lidt ved at miste håbet. Jeg blev gravid i 3. cyklus sidst (da vi endte med at miste), så havde egentlig en tro på at det ville gå hurtigt igen, men her sker bare intet. Jeg begynder virkelig at være træt af det hele. Også udsigten til at vi først vil blive undersøgt når der er gået et år uden graviditet er nedslående, det vil sige vi først kan begynde at blive undersøgt til oktober hvis det ikke lykkeds, tiltrods for at det om en uges tid er et år siden vi startede med at prøve. Synes godt nok det er længe uden resultat nu.

Er sikker på at baby-bogen er et godt tegn :banan:

Jeg kan godt forstå, at det er nedslående, at det går så langsomt denne gang :( Men i det mindste burde det bevise, at I/du i det mindste kan blive gravid.
Hvad med sådan en fertilitetsrådgivning som jeg skal til? Her bliver der tjekket det samme som ved udredning. Det er før der er gået et år, og du ringer bare og bestiller en tid uden henvisning. Der er både en klinik på Rigshospitalet, Herlev og Hvidovre :)
0
Brugeravatar
Howitz

Indlægaf Howitz » 12. apr 2016, 10:43

Nutellaen skrev:Jeg ved heller intet om fertilitetsbehandling, så kan ikke rigtigt byde ind med noget der.

Howitz: Jeg kan levende forestille mig selv blive lige så småskør, efter måneders baby-making.. :stoned:

Haha :lol: Ja, ikk?! Man prøver jo ligesom at finde lidt håb :stoned:
0
Brugeravatar
MyGirl
Kort karma: 244
Likede indlæg: 1114

Indlægaf MyGirl » 12. apr 2016, 10:43

Ihhh, så blev der lige annonceret endnu en graviditet under frokosten på job i dag :S Fantastisk for hende, men Gud, hvor er jeg misundelig!
0
Brugeravatar
Howitz

Indlægaf Howitz » 12. apr 2016, 10:52

MyGirl skrev:S_imse og Howtiz: Er sikker på, vi nok skal få det til at spille. Sådan nogle børn sover jo også af og til - så må vi bare håbe, at de voksne ikke også gør :lol: Og S_imse, jeg krydser fingre for, at I ikke rammer arbejdsugen!

Howtiz: Ihhh, jeg er så spændt på jeres Holbæk-tur. Er vildt misundelig, men håber, det er rigtig godt! Glæder mig i hvert fald til en update.

Jeg er liiiiddtt nervøs :panik: Tænk hvis det viser sig at være helt umuligt :nej: Men så er der vel hjælp at hente, før det magiske år er gået :)
0
Brugeravatar
Howitz

Indlægaf Howitz » 12. apr 2016, 10:55

MyGirl skrev:Ihhh, så blev der lige annonceret endnu en graviditet under frokosten på job i dag :S Fantastisk for hende, men Gud, hvor er jeg misundelig!

Kender den følelse alt for godt :(
Jeg har meldt fra til flere familiefester pga. min gravide svigerinde. Det gør så ondt at se hvordan hendes mave vokser, og der bliver talt SÅ meget om babyting :trist:
0
Brugeravatar
MyGirl

Indlægaf MyGirl » 12. apr 2016, 11:23

Howitz skrev:
MyGirl skrev:S_imse og Howtiz: Er sikker på, vi nok skal få det til at spille. Sådan nogle børn sover jo også af og til - så må vi bare håbe, at de voksne ikke også gør :lol: Og S_imse, jeg krydser fingre for, at I ikke rammer arbejdsugen!

Howtiz: Ihhh, jeg er så spændt på jeres Holbæk-tur. Er vildt misundelig, men håber, det er rigtig godt! Glæder mig i hvert fald til en update.

Jeg er liiiiddtt nervøs :panik: Tænk hvis det viser sig at være helt umuligt :nej: Men så er der vel hjælp at hente, før det magiske år er gået :)

Er sikker på, det nok skal gå fint :kys: Men kender bestemt følelsen - min optimisme omkring vores chancer bliver også sat på prøve, når der pludselig skal testes ting!

Er heldigvis ikke selv nået dertil endnu, hvor jeg bliver slået så meget ud af gravide, at jeg er nødt til at holde mig fra dem. Men det giver da et lille stik hver gang. Ked af at høre, det er så hårdt med svigerinden - endnu en grund til at håbe, at tiden i Holbæk er magisk ;)
0
PinkPowerPrincess
Kort karma: 71
Likede indlæg: 274

Indlægaf PinkPowerPrincess » 12. apr 2016, 12:14

En behandlingstråd er fint for mig. Jeg har bare ikke overskud til at stå for en :genert: Så hvis nogen har lyst er jeg frisk, men hvis ingen har, så er jeg fjong med denne her samlede tråd :)

Mygirl: Det er simpelthen sådan en nederen følelse at få. Først misundelsen, og så den dårlige samvittighed over at føle sig som et dårligt menneske :/ Men du er ikke den eneste. :kys:

S_imse: Øv. Jeg ved heller ikke så meget om lavt stofskifte, men jeg håber ikke det påvirker fertiliteten så meget.
1
Brugeravatar
MyGirl

Indlægaf MyGirl » 12. apr 2016, 13:37

Jeg er lidt hip som hap med, om der skal en ny tråd til. Jeg følger lidt småspændt med i dem i behandling, da man aldrig ved, om man selv ender der, men jeg kan sagtens bare snage i en separat tråd :slem:

Uanset hvad ville jeg faktisk også i går havde spurgt til, hvad vi lige gør med forsiden, nu hvor Bøtte det heldige asen har forladt os til fordel for terminstråden. Har nemlig også lidt svært ved at følge med i udviklingen og alle de nye mennesker.

Det kunne være, der simpelthen skal startes to nye tråde op? (Jeg er i hvert fald ikke teknisk nok til at vide, om der kan fikses noget smart med forsiden i denne, nu hvor andet indlæg ikke lige er fra en oplagt efterfølger.)
0
godtnavn
Kort karma: 214
Likede indlæg: 1235

Indlægaf godtnavn » 12. apr 2016, 13:51

Howitz skrev:
Jeg kan godt forstå, at det er nedslående, at det går så langsomt denne gang :( Men i det mindste burde det bevise, at I/du i det mindste kan blive gravid.
Hvad med sådan en fertilitetsrådgivning som jeg skal til? Her bliver der tjekket det samme som ved udredning. Det er før der er gået et år, og du ringer bare og bestiller en tid uden henvisning. Der er både en klinik på Rigshospitalet, Herlev og Hvidovre :)

Er bare bange for om jeg overhovedet kan lave et rask barn. Kendte ikke til det på Rigshopsitalet, min kæreste er stadig meget afslappet og "det sker snart"-agtig, så tror ikke han ville finde det nødvendigt, men måske jeg kan overtale ham om et par måneder hvis det stadig ikke er lykkes.

Tilgengæld er han begyndt at leve ekstra sundt for at øge chancerne, det er bare en lille ting men det gør mig uendelig glad at han ændre vaner for at øge chancen, føler mig mindre "alene" i det end jeg har gjort før. Hvilket egentlig er lidt fjollet for han har været lige så opsat og gået lige så megt op i det som mig, så er jo ikke fordi han har været fraværende før.

Og det der med andre der er gravide, det stinker altså :genert: Det kan bare være enormt svært at finde glæden på deres vegne. Jeg skal til en fødselsdag med en der lige har født i næste uge, vi var jo gravide samtidigt og hun sad og sagde ting som "havde jeg opdaget det tidligt nok havde jeg fået en abort" "jeg ønsker slet ikke at blive mor igen" osv. så er så forbandet træt af at hun er blevegt mor igen og os der virkelig ønskede et barn mistede det, så er verden bare ikke rigtig fair. Håber næsten hun melder afbud til fødselsdagen, jeg er meget tæt på at melde afbud for at slippe for hende.
0
Brugeravatar
Bøtte
Kort karma: 528
Likede indlæg: 2496

Indlægaf Bøtte » 12. apr 2016, 14:30

Jeg trækker mig først helt, når jeg ved der er liv :genert: Forhåbentlig ved jeg det i morgen, hvis I har tålmodighed til at vente til der? Er der ikke liv skal jeg nok føre denen tråd videre, hvis det ønskes.
0
S :lun:
V :lun:
godtnavn
Kort karma: 214
Likede indlæg: 1235

Indlægaf godtnavn » 12. apr 2016, 15:46

Bøtte skrev:Jeg trækker mig først helt, når jeg ved der er liv :genert: Forhåbentlig ved jeg det i morgen, hvis I har tålmodighed til at vente til der? Er der ikke liv skal jeg nok føre denen tråd videre, hvis det ønskes.

Selvfølgelig kan vi vente, selvom det jo er spild af tid da du ser liv i morgen :kys:
0
Brugeravatar
MyGirl

Indlægaf MyGirl » 12. apr 2016, 15:56

godtnavn skrev:
Bøtte skrev:Jeg trækker mig først helt, når jeg ved der er liv :genert: Forhåbentlig ved jeg det i morgen, hvis I har tålmodighed til at vente til der? Er der ikke liv skal jeg nok føre denen tråd videre, hvis det ønskes.

Selvfølgelig kan vi vente, selvom det jo er spild af tid da du ser liv i morgen :kys:

Enig - det var slet ikke for at "smide dig ud", men i allerbedste mening :kys:
0
Brugeravatar
Marioneta
Kort karma: 98
Likede indlæg: 500

Indlægaf Marioneta » 12. apr 2016, 16:22

3 æg og 20 millioner sædceller har mødtes i mit underliv her i eftermiddag. Håber der kommer en dejlig lille baby ud af det til nytår :-)

Jeg fik snakket med klinikken og donoren var væk fra hjemmesiden, fordi de havde IT-problemer. De havde heldigvis masser tilbage af ham, hvilket jeg er glad for.
6
Brugeravatar
Lull
Kort karma: 68
Likede indlæg: 898

Indlægaf Lull » 12. apr 2016, 17:59

Marioneta skrev:3 æg og 20 millioner sædceller har mødtes i mit underliv her i eftermiddag. Håber der kommer en dejlig lille baby ud af det til nytår :-)

Jeg fik snakket med klinikken og donoren var væk fra hjemmesiden, fordi de havde IT-problemer. De havde heldigvis masser tilbage af ham, hvilket jeg er glad for.

:kryds: :preggo1: :kryds: :preggo2: :kryds:
0

Tilbage til "Graviditet"