Vi der venter på storken!

Brugeravatar
MyGirl
Kort karma: 232
Likede indlæg: 1072

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf MyGirl » 28. apr 2016, 09:47

Marioneta skrev:Nu er min menstruation endelig kommet og jeg har skrevet til klinikken og spurgt om jeg kunne gå over til ivf behandling.

Øv! Men så er der i det mindste afklaring, hvis der kan være lidt trøst i det.

Håber IVF er lige det, der skal til! :)
0
Brugeravatar
Æble
Kort karma: 165
Likede indlæg: 885

Indlægaf Æble » 28. apr 2016, 12:15

Tog en næsten negativ test idag, kun en skyggestreg. Sidste gang testede jeg positiv indtil 4 uger efter, så dejligt det ser ud til at det går hurtigere denne gang, det er to uger siden idag. Håber jeg får æl snart så vi kan komme igang.
2
Majer
Kort karma: 59
Likede indlæg: 122

Indlægaf Majer » 28. apr 2016, 12:27

Så melder jeg mig under fanerne :wave:
Har Viktor fra 31/12-14 og på trods af at vi synes det har været drøn hårdt at blive forældre, har vi besluttet at prøve at få en mere.

Vi skulle egentlig have været i behandling for at få Viktor, men på forunderlig vis lykkedes det mig at blive øko-gravid 2 gange på 8 md. Første gang endte desværre i en missed abortion. Men i første cyklus efter aborten var jeg søreme gravid igen og det endte med vores dejlige Viktor.

Min kæreste bliver 39 til maj og jeg fylder 35 til oktober, så vi synes ikke vi har alverdens tid at vente i, så nu skal det altså være :gogo:

Fik min hormonspiral taget ud i tirsdags og nu venter jeg på at blødningen stopper. Er spændt på om jeg får ægløsning som forventet omkring 9. maj.

Ihh hvor er jeg spændt på om det kan lade sig gøre denne gang også. Jeg tør slet ikke tro på noget som helst, med de dårlige odds vi fik sidst. Sidste gang var jeg villig til at skulle igennem hele møllen med behandling, men det er jeg ikke denne gang. Hvis vi ikke kan selv, så får vi ikke flere. Så håber håber håber det kan lade sig gøre :worship:
4
Majer

Indlægaf Majer » 28. apr 2016, 12:32

Brugernavn: Majer
Alder: 34 år
Beskæftigelse: Kontor
Kærestes/mands alder: 38 år
Kærestes/mands beskæftigelse: Håndværk
Forholdets længde: 3,5 år
Børn: 1 dregn på 16 md
Bor: Sydsjælland
Prøvet siden: Venter på første æl efter fjernesle af spriral
Evt. Andet: Skulle have været i behandling sidst, men blev øko-gravid 2 gange inden opstart. 1. gang endte i missed abortion.
0
Brugeravatar
MyGirl

Indlægaf MyGirl » 28. apr 2016, 13:56

Majer skrev:Så melder jeg mig under fanerne :wave:
Har Viktor fra 31/12-14 og på trods af at vi synes det har været drøn hårdt at blive forældre, har vi besluttet at prøve at få en mere.

Vi skulle egentlig have været i behandling for at få Viktor, men på forunderlig vis lykkedes det mig at blive øko-gravid 2 gange på 8 md. Første gang endte desværre i en missed abortion. Men i første cyklus efter aborten var jeg søreme gravid igen og det endte med vores dejlige Viktor.

Min kæreste bliver 39 til maj og jeg fylder 35 til oktober, så vi synes ikke vi har alverdens tid at vente i, så nu skal det altså være :gogo:

Fik min hormonspiral taget ud i tirsdags og nu venter jeg på at blødningen stopper. Er spændt på om jeg får ægløsning som forventet omkring 9. maj.

Ihh hvor er jeg spændt på om det kan lade sig gøre denne gang også. Jeg tør slet ikke tro på noget som helst, med de dårlige odds vi fik sidst. Sidste gang var jeg villig til at skulle igennem hele møllen med behandling, men det er jeg ikke denne gang. Hvis vi ikke kan selv, så får vi ikke flere. Så håber håber håber det kan lade sig gøre :worship:

Velkommen til Majer :wave2: Jeg har sat dig på forsiden.

Håber din tid herinde bliver kort :)

Må man spørge, hvad grunden var til, at I skulle have været i behandling?
0
Brugeravatar
Marioneta
Kort karma: 98
Likede indlæg: 493

Indlægaf Marioneta » 28. apr 2016, 16:25

Jeg er ikke kendt for at være spontan, men i dag var jeg det. Klinikken svarede at jeg kunne sikkert godt skifte til IVF og at jeg kunne komme og få taget blodprøve, få snakket med lægen og få recept, så jeg kunne starte med hormoner i morgen, hvis blodprøven var fin. Så jeg fik lov at gå tidligt fra arbejde, fik min mor til at hente min søn og så kørte jeg de fem kvarter til klinikken.

Jeg kom ind med det samme og fik taget blodprøver. Jeg skal have checket FSH, for det skal være under 10, for at jeg kan komme i behandling, men det var det sidst, jeg fik det checket, så forhåbentligt er det stadig. Så fik jeg taget for D-vitamin og AMH. Jeg skulle have dem gentaget for lang tid siden, men prøverne gik tabt på vej til sygehuset, så har aldrig fået gentaget mit AMH for at checke om det virkeligt er så lavt, som den første prøve viste. Jeg er lidt spændt på om mit D-vitamin niveau er øget efter mine tilskud og om det har påvirket AMH, da studier har vist at AMH kan være falsk lavt, hvis man har D-vitamin mangel. Dog tror jeg ikke, at det bliver vildt godt, for min mor stoppede tidligt med at menstruere og det er jo arveligt. Men når jeg fint kan lave tre æg på lav dosis hormoner, så kan det ikke være helt skidt.

Så blev jeg scannet og det viser sig, at jeg har en cyste på den ene æggestok forårsaget af hormonerne, ligesom jeg havde lidt på fornemmelsen. Så det var Pergotimes skyld, at min menstruation ikke kom, netop fordi jeg havde fået en cyste. Det er en almindelig bivirkning. Den var 2,5 cm og så kæmpe ud på skærmen. Så jeg må vente med at komme i gang til næste cyklus, hvor han også forventer, at den vil være væk. Der var ikke noget usædvanligt i det, kunne jeg høre. Men det er også helt okay, for så kan mit hoved nå at følge med. Det var trods alt først i søndags, at jeg fik ideen om at gå over til IVF, så det er gået lidt hurtigt i dag.

Så nu venter jeg på svar på FSH, hvilket jeg får i morgen. Det afgør om jeg kan komme i behandling. Om en uge hører jeg på de andre prøver, som bare er for nysgerrighedens skyld. Og så venter jeg ellers til næste menstruation, men jeg har jo en kort cyklus og hvis cysten forsvinder af sig selv, så er det om en 25 dages tid. Det er jo til at overskue :)
3
godtnavn
Kort karma: 211
Likede indlæg: 1212

Indlægaf godtnavn » 28. apr 2016, 21:42

Jeg har aldrig været mere sikker, jeg skal ALDRIG have tvillinger!

Er i gang med at hækle en dåbskjole og én er uoverskuelig, må holde to dåbsfester hvis jeg bliver gravid med tvillinger :lol:
0
Brugeravatar
Æble

Indlægaf Æble » 29. apr 2016, 05:13

godtnavn skrev:Jeg har aldrig været mere sikker, jeg skal ALDRIG have tvillinger!

Er i gang med at hækle en dåbskjole og én er uoverskuelig, må holde to dåbsfester hvis jeg bliver gravid med tvillinger :lol:

Er det til dig selv? Jeg kender godt den følelse af uoverskuelighed, men så går der lidt tid efter og så tænker man "årh det var da ikke så slemt at hækle den" :lol: Bare se at komme igang. Hvis der kun er en baby så har du noget at vælge imellem :lol:
0
Majer

Indlægaf Majer » 29. apr 2016, 05:38

[/quote]

Velkommen til Majer :wave2: Jeg har sat dig på forsiden.

Håber din tid herinde bliver kort :)

Må man spørge, hvad grunden var til, at I skulle have været i behandling?[/quote]

Tak og selvfølgelig må du det :)

Da jeg mødte min kæreste havde han forinden været i et forhold i mange år hvor hans kæreste, på trods af at de havde prøvet, ikke var blevet gravid. Hun har allerede en datter, så mistanken om at det var min kæreste den var gal med var ret stærk.

Derfor snakkede jeg med min gynækolog om at når vi skulle i gang, så skulle han testes med det samme. Og ganske rigtigt er hans sædkvalitet helt i bund. Først spåede de at vi skulle direkte til reagensglas, men en efterfølgende prøve viste at vi godt kunne forsøge med insemination. Og da jeg til en undersøgelse hos gynækologen fik at vide, at jeg ville have ægløsning dagen efter, gav vi den gas på lagnerne...og så var der gevinst. Endte dog desværre med en MA. Så gik jeg 3 md og ventede på at min krop fandt sig selv igen og efter første mens testede jeg for ÆL og så var vi igen ihærdige hver dag i 4-5 dage. Og så var jeg søreme gravid igen.

Inden anden graviditet havde vi været på fertilitetsklinikken til undersøgelser og de havde overvejet om de overhovedet ville hjælpe og når nu jeg forholdsvis hurtigt var blevet gravid første gang. Konklusionen blev at det ville de godt, men jeg skulle lige tabe mig 9-10 kg først. Ca. 14. dage efter dette besøg blev jeg gravid :klap:

Så vi var faktisk ikke igennem et langt forløb med at prøve selv, før vi kom videre i systemet.
Jeg håååååber sådan at vi kan være lige så heldige denne gang og hvis ikke, så er vi heldigvis velsignet med den skønneste dreng og så er jeg sikker på at jeg godt kan forliges med tanken om ikke at få flere børn :)

Det blev en længere smøre :lol:
1
Brugeravatar
Æble

Indlægaf Æble » 29. apr 2016, 05:42

Velkommen Majer :) Det lyder som om du må være mega fertil hvis du kan blive gravid så hurtigt flere gange med din mands sædkvalitet. Hpber det går ligeså hurtigt denne gang (men uden MAen).
1
Brugeravatar
MyGirl

Indlægaf MyGirl » 29. apr 2016, 09:55

Æble skrev:
godtnavn skrev:Jeg har aldrig været mere sikker, jeg skal ALDRIG have tvillinger!

Er det til dig selv? Jeg kender godt den følelse af uoverskuelighed, men så går der lidt tid efter og så tænker man "årh det var da ikke så slemt at hækle den" :lol: Bare se at komme igang. Hvis der kun er en baby så har du noget at vælge imellem :lol:

Tænker, at hvis det er til hende selv, så kan jeg godt forstå, det er omfangsrigt hæklearbejde (muahahah :lol: :genert: )
2
godtnavn

Indlægaf godtnavn » 29. apr 2016, 10:14

Æble skrev:

Dåbskjole plejer da at være til barnet, derfor må der kun komme et barn, laver ikke to af disse. Men det er altså slemt nok at hækle i babystørrelse, indviklet mønster og jeg er langsom. Ville aldrig turde hækle noget stort til mig selv :lol:
0
Brugeravatar
MyGirl

Indlægaf MyGirl » 29. apr 2016, 12:53

Både in kæreste og søster har for resten tvillinger og - dåbskjole aside - så gad jeg sgu godt :lun:
0
godtnavn

Indlægaf godtnavn » 29. apr 2016, 14:48

Apropos at en babykjole er lille at hækle, det gælder ikke for en dåbskjole, nederdelsstykket er cirka en meter bredt da det skal rynkes, og ender sikkert med at være lige så langt, har lavet de første 13 rækker ud af 165 (og så mangler overdelen og ærmer selvfølgelig også). Men synes mønsteret bliver ret fint :lun:

Her et lille udsnit:

IMG_0056lille.jpg

Og jeg laver ikke to, så får vi tvillinger køber jeg en til nummer to :P

Jeg drømte i øvrigt jeg var gravid, af en eller anden grund tror jeg på det denne måned, måske fordi jeg skal holde fest og har lagt den hvor jeg må drikke drinks, så det kunne lige passe det var denne måned. Jeg håber! Selvom det bliver svært at skjule ikke at drikke alkobhol når jeg har inviteret 12 personer til drinks og hygge, må få kæresten til at lave snydedrinks til mig i køkkenet.

Er på cd16 og allerede utålmodig :lol: Omvendt tror jeg jeg havde ægløsning tidligt, altså allerede i søndags, så på den måde vil jeg jo være 2+5 nu. Nogen der har tålmodighed til salg?
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
4
PinkPowerPrincess
Kort karma: 71
Likede indlæg: 263

Indlægaf PinkPowerPrincess » 29. apr 2016, 16:52

Jeg har altid frygtet at få tvillinger! Og tænkte ind til for nyligt, at det da var rimelig smart at jeg var safe ift. det, når nu jeg kun får lagt et æg op. Men så er en af mine bekendte blevet gravid med tvillinger - de har også været i fertilitetsbehandling, og også kun fået lagt et æg op, men det har så delt sig, så det er enæggede tvillinger!
Det må altså virkelig være nitten. Det er jo to af samme barn (lidt firkantet). Ej hvor ville jeg føle mig snydt :P Det der får mig til nogle gange at tænke at vi skal have et fodboldhold, er når jeg ser hvor forskellige børn samme par kan få - det synes jeg er så facinerende. Udover det så når man får tvillinger, så får man én mega hård barsel, i stedet for to rolige man kan nyde. I det hele taget synes jeg der er virkelig mange ulemper. Men det er sjovt så forskelligt folk har det med tvillinger.
Hvad gør at du Mygirl (og evt andre herinde) synes det lyder tiltrækkende? :)
1

Tilbage til "Graviditet"