Vi der venter på storken!

godtnavn
Kort karma: 211
Likede indlæg: 1225

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf godtnavn » 29. apr 2016, 17:50

Finder vi ud af at vi skal have behandling vil jeg gerne have tvillinger, altså, jeg vil helst have en af gangen men så hårdt jeg høre flere skrive om behandling ville jeg næppe klarer det tre gange, og jeg vil gerne have tre, og så kunne to af gangen jo være smart :P

Og bliver jeg gravid med tvillinger er jeg sikker på jeg bliver overdrevet glad og synes det er det bedste i hele verden. Håber virkelig den er der i denne måned for os alle :lun:
1
Brugeravatar
Æble
Kort karma: 167
Likede indlæg: 891

Indlægaf Æble » 29. apr 2016, 18:38

Jeg hat sådan en lidt naiv romantisk Forestilling om hvor dejligt det er at have tvillinger :lun: At de vokser op sammen osv. Og håbet hemmeligt ved hver graviditet at der var to. Men realistisk ville jeg være dædnervøs for graviditeten som jo er højrisiko. Og det vil være benhårdt med to med samme behov. Og 4 børn er måske lige i overkanten. Men altså skulle der komme tvillinger så tager vi det med :) Bare der snart kommer mindst et rask barn så kan der komme så mange der vil.
1
Brugeravatar
MyGirl
Kort karma: 242
Likede indlæg: 1091

Re: Vi der venter på storken!,

Indlægaf MyGirl » 29. apr 2016, 20:18

PinkPowerPrincess skrev:Jeg har altid frygtet at få tvillinger! Og tænkte ind til for nyligt, at det da var rimelig smart at jeg var safe ift. det, når nu jeg kun får lagt et æg op. Men så er en af mine bekendte blevet gravid med tvillinger - de har også været i fertilitetsbehandling, og også kun fået lagt et æg op, men det har så delt sig, så det er enæggede tvillinger!
Det må altså virkelig være nitten. Det er jo to af samme barn (lidt firkantet). Ej hvor ville jeg føle mig snydt :P Det der får mig til nogle gange at tænke at vi skal have et fodboldhold, er når jeg ser hvor forskellige børn samme par kan få - det synes jeg er så facinerende. Udover det så når man får tvillinger, så får man én mega hård barsel, i stedet for to rolige man kan nyde. I det hele taget synes jeg der er virkelig mange ulemper. Men det er sjovt så forskelligt folk har det med tvillinger.
Hvad gør at du Mygirl (og evt andre herinde) synes det lyder tiltrækkende? :)

Nu er det to tveæggede tvillingepar, jeg har i min nærhed, og begge i kombinationen 'dreng og pige', så der er ikke meget 'samme børn' over dem :D men det synes jeg nu heller ikke, der er med enæggede.. Jeg tror egentlig aldrig, jeg har oplevet at tænke, at to børn var ens.. :gruble: så der er vi nok bare fundamentalt forskellige :) (Og så eeeelsker jeg jo f.eks. de ligheder der er mellem mine søskende og jeg, fordi de minder mig om, at vi er i familie, selvom vi er vidt forskellige)

Tror det, der smelter mig helt ved tvillinger, er, når jeg ser, hvor meget glæde, de har af hinanden. Min søsters små, de er bare helt forelskede i hinanden og SÅ cute, og det samme har kærestens været i deres opvækst. De har et bånd til hinanden, som jeg ikke ser ved andre søskende og det synes jeg nok bare, der er et eller andet vildt magisk og hyggeligt ved.

Og så er jeg bare ikke typen, der glæder mig vildt til graviditet og barsel, og nok mere egentlig synes, det kunne være fedt kun at gøre en gang og stadig få to børn :) ooooog, så ville de helt naturligt eliminere vores senere diskussioner om, om vi skal have et eller to børn (hvilket jeg ville se som total win.)

Jeg stordrømmer ikke om tvillinger, men de ville være meget velkomne, hvis de meldte deres ankomst :love2:
0
Sorenspige
Kort karma: 215
Likede indlæg: 1017

Indlægaf Sorenspige » 29. apr 2016, 20:45

Jeg kender to tvillingemødre, som har haft en noget mere rolig og afslappende barsel, end jeg havde.

I begge tilfælde fik de drømme-babyer, som hurtigt sov igennem og også sov flere lange lure om dagen. De syntes nærmere, at deres barsel var kedelig end hård.

Med et barn kan man heller ikke forvente en rolig barsel, for man ved aldrig, hvilken slags baby man får.

Når det er sagt, at jeg aldrig ønsket tvillinger trods fertilitetsbehandling. Tænk, hvis man fik to græde-babyer på en gang :tie:.
0
Brugeravatar
Marioneta
Kort karma: 98
Likede indlæg: 499

Indlægaf Marioneta » 29. apr 2016, 20:47

Her er tvillinger også velkomne, hvis de kommer, men da jeg er enlig ville jeg dog foretrække en baby af gangen. Jeg har enæggede tvillingefætre og de er uden tvivl også hver deres, især nu hvor de er blevet teenagere.

Jeg har en kollega, som fik tvillinger ved fertilitetsbehandling. Hun fik lagt to æg op, fordi de havde prøvet så mange gange og så var der tvillinger. Ved første scanning var de så overraskede over, at det så ud til at være enæggede tvillinger, hvilket de også er.

Jeg har fået svar på mit FSH, som skulle være under 10 for at jeg kunne komme i behandling. Det var 7,4, så det var dejligt. Så nu skal jeg bare vente til næste menstruation og så går det løst igen.
2
Brugeravatar
MyGirl

Indlægaf MyGirl » 29. apr 2016, 20:51

Marioneta skrev:Her er tvillinger også velkomne, hvis de kommer, men da jeg er enlig ville jeg dog foretrække en baby af gangen. Jeg har enæggede tvillingefætre og de er uden tvivl også hver deres, især nu hvor de er blevet teenagere.

Jeg har en kollega, som fik tvillinger ved fertilitetsbehandling. Hun fik lagt to æg op, fordi de havde prøvet så mange gange og så var der tvillinger. Ved første scanning var de så overraskede over, at det så ud til at være enæggede tvillinger, hvilket de også er.

Jeg har fået svar på mit FSH, som skulle være under 10 for at jeg kunne komme i behandling. Det var 7,4, så det var dejligt. Så nu skal jeg bare vente til næste menstruation og så går det løst igen.

Yey!! Hvor fedt, at der er grønt lys :banan: bliver spændende!
0
xxx---xxx
Kort karma: 52
Likede indlæg: 165

Indlægaf xxx---xxx » 29. apr 2016, 21:22

Jeg synes folk er seje hvis man ønsker tvillinger. Jeg vil helst undgå :lol:

På nogen områder tror jeg det er nemmere fordi man bare bliver nød til at lade tingene gå sin gang. Fx lade et barn græde lidt længere for at gøre den anden færdig.
Så tvillinger bliver nok mere hårdføre.

Jeg har tvillinge fætre og der er sku ikke noget pis med dem. Hvis de slår sig så er det altså bare op og videre, der er slet ikke tid til at vente på at blive trøstet.

Til gengæld synes jeg båndet mellem tvillinger er helt fantastisk!
0
godtnavn

Indlægaf godtnavn » 29. apr 2016, 21:32

Det er sjovt, netop båndet mellem tvillinger er en af grundene til jeg ikke vil have dem. Det bunder så i jeg gerne vil have 3 børn, og det tredje barn ikke får samme stærke bånd, ergo vil der være 3 søskende hvor én af dem vil være udenfor hele livet. Det synes jeg ikke er fair. Så jeg tror egentlig at får jeg tvillinger ødelægger det min drøm om 3 børn.
0
Brugeravatar
MyGirl

Indlægaf MyGirl » 30. apr 2016, 06:57

godtnavn skrev:Det er sjovt, netop båndet mellem tvillinger er en af grundene til jeg ikke vil have dem. Det bunder så i jeg gerne vil have 3 børn, og det tredje barn ikke får samme stærke bånd, ergo vil der være 3 søskende hvor én af dem vil være udenfor hele livet. Det synes jeg ikke er fair. Så jeg tror egentlig at får jeg tvillinger ødelægger det min drøm om 3 børn.

Jeg lever en daglidag med tvillinger og en ekstra, og må sige, jeg slet ikke oplever, at den lille er udenfor. Kan sagtens forstå frygten, men vil bare sige, at det ikke behøver at være realiteten. Tror i vores 'flok', at tvillingbåndet bare er et af mange særlige bånd, ungerne har. De to knægte har f.eks. også et særligt, 'vi er drengene' bånd, ligesom vores store pige og lillebror har et helt særligt 'jeg er storesøster, der har styr på ting og passer på dig, og jeg er lillebror og åååhhh så sød'-bånd. Deres 'alliancer' har skiftet 1000 gange i de 7 år, jeg har set dem vokse op (ligesom de gør og har gjort for mig og mine to søskende, selvom vi ikke er tvillinger), og tror aldrig den lille har følt sig udenfor faktisk.

Siger ikke, det altid og i alle situationer er sådan, men det kan sagtens lade sig gøre i hvert fald. :)
0
PinkPowerPrincess
Kort karma: 71
Likede indlæg: 263

Indlægaf PinkPowerPrincess » 30. apr 2016, 08:12

Okay hvis nu vi skal igennem mange Ivf forsøg, så kan det også godt være jeg vil sætte to op, og måske efterhånden ønske at jeg blev gravid med tvillinger. Men det vil så kun være fordi jeg ikke orkede at gå hele fertilitetsmøllen igennem igen, og at på det tidspunkt ville tænke at tvillinger måske var den eneste mulighed for at få flere børn.

Men derudover så ser jeg mange af de fordele i nævner som ulemper, så man er jo nok bare forskellige :p
1
godtnavn

Indlægaf godtnavn » 30. apr 2016, 11:01

MyGirl skrev:
godtnavn skrev:Det er sjovt, netop båndet mellem tvillinger er en af grundene til jeg ikke vil have dem. Det bunder så i jeg gerne vil have 3 børn, og det tredje barn ikke får samme stærke bånd, ergo vil der være 3 søskende hvor én af dem vil være udenfor hele livet. Det synes jeg ikke er fair. Så jeg tror egentlig at får jeg tvillinger ødelægger det min drøm om 3 børn.

Jeg lever en daglidag med tvillinger og en ekstra, og må sige, jeg slet ikke oplever, at den lille er udenfor. Kan sagtens forstå frygten, men vil bare sige, at det ikke behøver at være realiteten. Tror i vores 'flok', at tvillingbåndet bare er et af mange særlige bånd, ungerne har. De to knægte har f.eks. også et særligt, 'vi er drengene' bånd, ligesom vores store pige og lillebror har et helt særligt 'jeg er storesøster, der har styr på ting og passer på dig, og jeg er lillebror og åååhhh så sød'-bånd. Deres 'alliancer' har skiftet 1000 gange i de 7 år, jeg har set dem vokse op (ligesom de gør og har gjort for mig og mine to søskende, selvom vi ikke er tvillinger), og tror aldrig den lille har følt sig udenfor faktisk.

Siger ikke, det altid og i alle situationer er sådan, men det kan sagtens lade sig gøre i hvert fald. :)

Men dine er også tveæggede, og hvert deres køn. Min oplevelse er at enæggede er allertættest, selv tveæggede af samme køn oplever jeg ikke nær så tætte som enæggede. Jeg ville ikke have så meget mod at få tveæggede som enæggede. Men altså, der er hverken tvillinger i min eller kærestens (pånær to tveæggede der er kommet under behandling) familie så risikoen er ikke stor hvis vi klarer den selv :)

Og som nævnt, får jeg tvillinger synes jeg nok at det er perfekt, jeg tilpasser mig og alle børn og antal af børn er velkomne, selv trillinger :D

Faktisk vil jeg hellere, hvis man ser bort fra risikoerne gennem graviditeten, have trillinger end tvillinger :D
0
Brugeravatar
MyGirl

Indlægaf MyGirl » 30. apr 2016, 11:12

Haha... Trillingerne tager du bare godtnavn :D der sætter jeg sgu nok grænsen.. Og ja - i sidste ende elsker vi jo alle hvad end, der kommer ud :)

Der er heller ikke biologiske tvillinger i vores familier (søsters er et enkeltstående tilfælde) så tror nu heller ikke, vi kommer til at stå i situationen..
0
godtnavn

Indlægaf godtnavn » 30. apr 2016, 11:14

...og jeg ved selvfølgelig godt det ikke altid er sådan, jeg har bare venner og bekendte hvor det er tilfældet med tvillinger og en nummer 3, nok derfor jeg er bange for det. Så tror i situationen jeg vil stå og vælge mellem 2 børn eller 4. Men 4 er heller ikke skidt! Var der ikke det økonomiske og det ville være for dyrt at tage på ferier osv. så fik jeg gerne 10 børn! Men så skal jeg lige vinde i lotto, samt opfinde en tidsmaskine for så skulle jeg være startet tidligere.
0
Brugeravatar
MyGirl

Indlægaf MyGirl » 30. apr 2016, 13:30

Ja for satan!

Vi har 3 på deltid og synes sgi vores bookede chartertur til sommer var noget af en udskrivning - bliver ikke bedre, når der kommer en mere!

(og oveni behov for 7-personers bil :O )
0
godtnavn

Indlægaf godtnavn » 30. apr 2016, 20:52

MyGirl skrev:Ja for satan!

Vi har 3 på deltid og synes sgi vores bookede chartertur til sommer var noget af en udskrivning - bliver ikke bedre, når der kommer en mere!

(og oveni behov for 7-personers bil :O )

Min kærestes søster har 7, det er en bus de kører rundt i :lol:

Nu skal vi (forhåbentlig) aldrig have bil, så lige det problem får vi ikke, men manglende ferier ville være trist, så tror vi holder på maks 3 :)
0

Tilbage til "Graviditet"