Vi der venter på storken!

Brugeravatar
Little_Woman
Kort karma: 45
Likede indlæg: 187

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Little_Woman » 18. jan 2016, 09:13

MyGirl skrev:
Little_Woman skrev:
MyGirl skrev:Jeg regner med at starte æl-tests op omkring onsdag, og er faktisk lidt spændt på det - bliver meget sjovt at følge med i.

Regner med at æl ligger engang i weekenden, men man ved jo aldrig.

Det er ret fascinerende at følge med i; jeg var helt høj da jeg testede positiv for ægløsning første gang. Det var dejligt at se, at kroppen virker!

Det kan jeg godt forstå!

Jeg er faktisk mest nervøs for, at jeg ikke får en positiv test. Synes jeg hører mange, der ikke fanger æl på tests, selvom de har æl. Jeg har pt. ingen grund til at tro, jeg "ikke virker", og en lille den af mig er bange for, at der bliver sået tvivl med det, hvis jeg nu ikke lige rammer en positiv test.. Hvis det giver mening? :genert:

Ja da - det var nok også medvirkende til at jeg var så glad da det lykkedes, for jeg har haft et virkelig bøvlet mens-systemet i årevis. Men æl, den lå hvor den skulle.

Good luck :)
0
Nu med fugl
godtnavn
Kort karma: 213
Likede indlæg: 1231

Indlægaf godtnavn » 18. jan 2016, 09:39

PinkPowerPrincess skrev:Godtnavn: Hvor godt! Så satser vi på at din krop er ved at stabilisere sig. Jeg havde også haft pletblødninger on/off i to uger, men det ser ud til at være slut nu. Det bliver spændende med svar på dine prøver i morgen :)

Prøv med 3½ måned :8: har har haft en dråbe blod 1-3 gange om ugen siden aborten i slutningen af september, hvilket også var en af grundene til at jeg blev undersøgt hos gyn. Jeg går og venter på at de skriver svar til mig, kan ikke helt voerskue at komme igennem til telefonen, men måske jeg ringer i eftermiddag hvis jeg bliver utålmodig.

Her virker det til mens er på vej :banan: Er på cd 26 (hvis jeg regner rigtigt, har sovet længe så er stadig lidt groggy) så det ville passe med min før abort-cyklus, det kunne være ret perfekt, kan være jeg bare skulle true min krop med undersøgelser før der kom orden i systemet :lol:
2
Brugeravatar
MyGirl
Kort karma: 243
Likede indlæg: 1107

Indlægaf MyGirl » 18. jan 2016, 09:57

Little_Woman skrev:Good luck :)

Tak tak.. selvom jeg synes dit er mere spændende :D
0
Brugeravatar
Bøtte
Kort karma: 526
Likede indlæg: 2486

Indlægaf Bøtte » 18. jan 2016, 10:54

godtnavn skrev:
PinkPowerPrincess skrev:Godtnavn: Hvor godt! Så satser vi på at din krop er ved at stabilisere sig. Jeg havde også haft pletblødninger on/off i to uger, men det ser ud til at være slut nu. Det bliver spændende med svar på dine prøver i morgen :)

Prøv med 3½ måned :8: har har haft en dråbe blod 1-3 gange om ugen siden aborten i slutningen af september, hvilket også var en af grundene til at jeg blev undersøgt hos gyn. Jeg går og venter på at de skriver svar til mig, kan ikke helt voerskue at komme igennem til telefonen, men måske jeg ringer i eftermiddag hvis jeg bliver utålmodig.

Her virker det til mens er på vej :banan: Er på cd 26 (hvis jeg regner rigtigt, har sovet længe så er stadig lidt groggy) så det ville passe med min før abort-cyklus, det kunne være ret perfekt, kan være jeg bare skulle true min krop med undersøgelser før der kom orden i systemet :lol:

Utroligt at det kan være en sejr at få mens, når man befinde sig her. Men ind i mellem er det bare vigtigt. Krydser fingre for mens indfinder sig i dag :kys:
0
S :lun:
V :lun:
Brugeravatar
Bøtte

Indlægaf Bøtte » 18. jan 2016, 10:55

Æble skrev:Jeg tror nok at jeg har æl i dag. Vi havde sex i morges. Skal vi gøre det igen i aften eller skal vi vente til i morgen? :gruble: Det er nok mest realistisk det bliver i morgen aften og ikke om morgenen.

Hvad endte I med? :D
0
Brugeravatar
Bøtte

Indlægaf Bøtte » 18. jan 2016, 10:57

LW - yay at den lever :banan:

MyGirl - tror alle kan følge dine tanker omkring æl test, men er sikker på du har æl uanset udfaldet på testen :kys:
1
Brugeravatar
Bøtte

Indlægaf Bøtte » 18. jan 2016, 11:01

Min mand kan også være lidt træls, når mens kommer. (Dog kan jeg godt mærke at det har ændret sig lidt nu) Men selv om det er skide træls er det egentlig også meget rart at han bevarer roen og ikke mindst optimismen, når jeg flipper ud og ikke tror på det mere.
2
godtnavn

Indlægaf godtnavn » 18. jan 2016, 11:13

Bøtte skrev:Utroligt at det kan være en sejr at få mens, når man befinde sig her. Men ind i mellem er det bare vigtigt. Krydser fingre for mens indfinder sig i dag :kys:

Den er ikke kommet, men føles som den kommer i dag. Havde gyn ikke nævnt min tynde tynde slimhinde en lille uge efter æl, og havde sidste cyklus ikke været på over 40 dage, ville mens på dag26 ikke være en sejr. Men besøget hos gyn fik mig til at indse jeg næppe var gravid, så trods kvalme de sidste par dage har jeg ikke troet på det.
0
Brugeravatar
Howitz
Kort karma: 68
Likede indlæg: 158

Indlægaf Howitz » 18. jan 2016, 12:03

MyGirl skrev:Jeg regner med at starte æl-tests op omkring onsdag, og er faktisk lidt spændt på det - bliver meget sjovt at følge med i.

Som sagt prøvede jeg også ægløsningstests for første gang i denne cyklus. De første tests jeg tog var voldsomt negative, som i negativ på en graviditetstest. Så jeg havde allerede lidt opgivet der, og tænkt mange pessimistiske tanker :ticks: Men så kom der en MEGET svag streg og pludseligt dagen efter var de næsten samme farve. Så skulle jeg lige for sjov teste igen om eftermiddagen og vupti så var den sgu positiv. Rigtig nok så kunne jeg mærke min ægløsning i dag. Lidt fasinerende :klap: Held og lykke med testningen.
0
Brugeravatar
Howitz
Kort karma: 68
Likede indlæg: 158

Indlægaf Howitz » 18. jan 2016, 12:04

LW: hvor er det bare spændende :banan:
1
ladida
Kort karma: 1
Likede indlæg: 11

positiv, negativ, positiv

Indlægaf ladida » 18. jan 2016, 13:46

Åh altså, jeg er ved at gå ud af mit gode skind.

Skulle have fået mens i lørdags - altså for 9 dage siden- , men fik hverken mens eller positiv test.
Tog et par tests i dagene efter som intet viste. Men i fredags var den så positiv. Juhuuu. En svagt positiv-streg, men ikke desto mindre positiv.

Lørdag også positiv (ja ja, man er vel et test-monster). Søndag næsten usynlig streg, men dog kunne den stadig ses....

....og i dag mandag er der så nærmest ingen streg overhovedet. Jeg vil gå så langt som at sige, at den er negativ. Kun når man holder den op mod lyset efter flere minutter, kan der ses skyggen af en snydestreg.

Har ringet til lægen, som siger at en streg er en streg, og at jeg skal regne med at jeg er gravid.
Men jeg burde jo være mere end 5 uger henne - giver det så mening med så svage streger? Som oven i købet bliver mere og mere usynlige?

Har ikke haft blødning eller tegn på mens.

(Havde en MA for 15 måneder siden og har forsøgt at blive gravid siden, så krydser virkelig fingre!)

Er der nogen, der har været ude for noget lignende? Kunne virkelig godt bruge nogle solskinshistorier lige nu :panik:
0
Brugeravatar
Little_Woman

Indlægaf Little_Woman » 18. jan 2016, 15:17

Så - nu er jeg gravid til andet er bevist. Jeg har ruget med en gåtur, en lur og en lækker kage i dag; jeg er sikker på det er opskriften på succes :-D
6
Nu med fugl
Brugeravatar
Little_Woman

Indlægaf Little_Woman » 18. jan 2016, 15:21

Krydser fingre, ladida - har desværre ingen input, ud over måske at prøve en anden type test, hvis du har prøvet samme type. Og måske, hvis du kan, lade der gå nogle dage før du tester igen? Bare for at se om der reelt er en udvikling, den ene eller den anden vej.
0
Nu med fugl
godtnavn

Indlægaf godtnavn » 18. jan 2016, 15:24

Little Woman: Jeg synes det lyder som en god måde at ruge på. Det må være helt mærkeligt at vide at man har et befrugtet æg :lun:

Ladida: Er det samme type test de allesammen er taget med? Nogen kan jo først teste ret sent, og du kan jo også have haft æl senere end du troede? Hvis altså ikke du har testet for æl. Så måske er du kortere end du tror? Jeg ville dog selv være bekymret hvis den bliver mindre og mindre positiv, det skal jo helst ikke gå den vej. Du er nok nødt til at give det nogle dage selvom det selvfølgelig er svært.

Jeg har fået svar fra gyn. Jeg havde ægløsning som jeg havde på fornemmelsen :banan: Jeg var ikke helt sikker fordi jeg ikke havde så stærke smerter som jeg plejer. Alle mine blodprøver så fine ud, så det er som sådan godt. Men han skrev han ville have mig til en scanning 10-12 dage efter mens starter, men han skrev ikke hvorfor, så nu er jeg nervøs, nogen der ved hvad sådan en scanning er for?
0
Brugeravatar
MyGirl
Kort karma: 243
Likede indlæg: 1107

Indlægaf MyGirl » 18. jan 2016, 15:26

Howitz skrev:

Som sagt prøvede jeg også ægløsningstests for første gang i denne cyklus. De første tests jeg tog var voldsomt negative, som i negativ på en graviditetstest. Så jeg havde allerede lidt opgivet der, og tænkt mange pessimistiske tanker :ticks: Men så kom der en MEGET svag streg og pludseligt dagen efter var de næsten samme farve. Så skulle jeg lige for sjov teste igen om eftermiddagen og vupti så var den sgu positiv. Rigtig nok så kunne jeg mærke min ægløsning i dag. Lidt fasinerende :klap: Held og lykke med testningen.

Tak tak :) Det ER nemlig lidt spændende at følge med.

Oooog, så håber jeg, I fik omsat de gode resultater :D
0

Tilbage til "Graviditet"