Vi der venter på storken!

Brugeravatar
Howitz
Kort karma: 67
Likede indlæg: 158

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Howitz » 25. maj 2016, 08:08

Ballademager skrev:Går jo og venter på at få lavet en gentest, fordi vi har en forholdsvis alvorlig gensygdom i familien. Min læge henviste mig for fem uger siden, men jeg havde ikke hørt noget fra klinikken.

Ringede til klinikken i dag for at følge op. Sekretæren kunne først ikke finde ud af, hvor i systemet, jeg er. Det viste sig, at kun kiggede i den forkerte database. Da hun endelig fandt mig kunne hun informere om, at jeg slet ikke var indstillet til en tid endnu, og at der altså var flere måneders ventetid (hun sagde det som om, at det er almen viden), når man blev indstillet til en tid. Jeg sagde, at det jo var med henblik på graviditet, og så fik jeg en lang smøre om, at det jo skulle stå i henvisningen. Jeg sagde, at det ville undre mig, hvis min læge ikke havde skrevet det. Nå jo, men det stod der jo også, så hun så. Sagde, at jeg ikke havde lyst til at vente i flere måneder, da man jo aldrig ved, hvor lang tid, der går, før det lykkes at blive gravid. Hun ville så lægge mig over i den stak, hvor lægen ville se på, om jeg snart kunne få en dato (ikke eb dato snart, bare en dato).

Jesus... :rulle:

Det der er bare SÅ typisk! Man løbe konstant panden mod en mur. Man skal holde dem i ørerne konstant :nej:
0
S_imse
Kort karma: 41
Likede indlæg: 84

Indlægaf S_imse » 25. maj 2016, 08:09

Howitz skrev:Okay mega ego indlæg! Sorry :genert:
Skal nok byde lidt mere ind senere :)

Men jeg ville bare lige dele min lille sejer! Vi har lige fået en tid til opstartssamtale på den private fertilitetsklinik på TIRSDAG! :banan: :dance: :panik: De havde fået et afbud :banan:

Fedt, hvor er det dejligt for jer :banan:
0
Brugeravatar
Howitz

Indlægaf Howitz » 25. maj 2016, 08:18

S_imse skrev:
Howitz skrev:Okay mega ego indlæg! Sorry :genert:
Skal nok byde lidt mere ind senere :)

Men jeg ville bare lige dele min lille sejer! Vi har lige fået en tid til opstartssamtale på den private fertilitetsklinik på TIRSDAG! :banan: :dance: :panik: De havde fået et afbud :banan:

Fedt, hvor er det dejligt for jer :banan:

Hvor er du sød. Tusind tak :kys:
0
Brugeravatar
Æble
Kort karma: 165
Likede indlæg: 887

Indlægaf Æble » 25. maj 2016, 08:34

Marigold, håber snart din krop arter sig igen så i kan komme igang :kys:

Godtnavn, det lyder dejligt med jeres forhold :lun:

Simse, krydser for en overraskelse!

Howitz, hvor skønt :banan:

Jeg 9 dage efter æl og min stærke fornemmelse af at være gravid er blevet afløst af noget der godt kunne være mens-murren :( Løbet er dog ikke kørt endnu. Men fuck hvor er jeg bare træt af TWW (two week wait) og tolke og håbe og sætte sig op til skuffelser.
1
Brugeravatar
Ballademager
Kort karma: 350
Likede indlæg: 3464

Indlægaf Ballademager » 25. maj 2016, 09:39

Howitz skrev:
Ballademager skrev:Går jo og venter på at få lavet en gentest, fordi vi har en forholdsvis alvorlig gensygdom i familien. Min læge henviste mig for fem uger siden, men jeg havde ikke hørt noget fra klinikken.

Ringede til klinikken i dag for at følge op. Sekretæren kunne først ikke finde ud af, hvor i systemet, jeg er. Det viste sig, at kun kiggede i den forkerte database. Da hun endelig fandt mig kunne hun informere om, at jeg slet ikke var indstillet til en tid endnu, og at der altså var flere måneders ventetid (hun sagde det som om, at det er almen viden), når man blev indstillet til en tid. Jeg sagde, at det jo var med henblik på graviditet, og så fik jeg en lang smøre om, at det jo skulle stå i henvisningen. Jeg sagde, at det ville undre mig, hvis min læge ikke havde skrevet det. Nå jo, men det stod der jo også, så hun så. Sagde, at jeg ikke havde lyst til at vente i flere måneder, da man jo aldrig ved, hvor lang tid, der går, før det lykkes at blive gravid. Hun ville så lægge mig over i den stak, hvor lægen ville se på, om jeg snart kunne få en dato (ikke eb dato snart, bare en dato).

Jesus... :rulle:

Det der er bare SÅ typisk! Man løbe konstant panden mod en mur. Man skal holde dem i ørerne konstant :nej:

Ja... Er faktisk også lidt sur. Synes ikke, det er urimeligt at forvente, at 1) HELE henvisningen bliver læst, og 2) at ens journal bliver set på inden for en måned.

Men måske er det bare mig...

Ringede til sundhedsforsikringen, og de dækker det desværre ikke, og derudover kan man vist ikke få det gjort privat.
0
Forstadskedelig :love:

I'll never know what I'm capable of, if I don't go where I'm scared to be lost...
Brugeravatar
Æble
Kort karma: 165
Likede indlæg: 887

Indlægaf Æble » 25. maj 2016, 09:51

Ballade, er det Kennedy centeret? Vi skulle også derud før vi fik børn og det tog 100 år før vi fik en tid, men så var tiden kun et par uger senere. Håber uanset at i snart får en tid.
0
Brugeravatar
Ballademager

Indlægaf Ballademager » 25. maj 2016, 09:55

Æble skrev:Ballade, er det Kennedy centeret? Vi skulle også derud før vi fik børn og det tog 100 år før vi fik en tid, men så var tiden kun et par uger senere. Håber uanset at i snart får en tid.

Det er det lige præcis :D Er blevet henvist via min læge og Riget... Men rart at høre, at ventetiden måske ikke er så slem alligevel. Tak :)
0

I'll never know what I'm capable of, if I don't go where I'm scared to be lost...
Brugeravatar
MyGirl
Kort karma: 233
Likede indlæg: 1072

Indlægaf MyGirl » 25. maj 2016, 11:14

Howitz skrev:
MyGirl skrev:Ingen bid hos mig denne måned.. Er tilbage på tidlig pletblødning :rulle: så fik man i det mindste hurtig vished..

Øv øv øv MyGirl :ae: Det skal nok lykkes! Hvornår er det at din mand skal indlevere sædprøven? (Hvor er det egentlig underligt at spørge om :lol: )

Om en uge er planen :) Så krydser vi fingre for, at det lykkes denne gang :lol:

Hvor er det dog bare fedt med jer :pompom:
0
Brugeravatar
FruDulle
Kort karma: 608
Likede indlæg: 3390

Indlægaf FruDulle » 25. maj 2016, 11:36

Jeg kan ikke følge med :whine: I er mega aktive.

Vi tager en hjemmerul mere og ellers går vi videre på klinik næste gang.
0
Whatever
godtnavn
Kort karma: 211
Likede indlæg: 1212

Indlægaf godtnavn » 25. maj 2016, 11:55

FruDulle skrev:Jeg kan ikke følge med :whine: I er mega aktive.

:ae:

Du behøver heller ikke at følge med så meget længere, om en måned er du jo smuttet videre, krydser i hvert fald fingre!
0
Brugeravatar
FruDulle
Kort karma: 608
Likede indlæg: 3390

Indlægaf FruDulle » 25. maj 2016, 12:00

godtnavn skrev:
FruDulle skrev:Jeg kan ikke følge med :whine: I er mega aktive.

:ae:

Du behøver heller ikke at følge med så meget længere, om en måned er du jo smuttet videre, krydser i hvert fald fingre!

:kys: det håber jeg da... Vi er så dristige at vi kun køber enkeltforsøg når det er tid. Og håber på det bedste
0
Whatever
Brugeravatar
Howitz

Indlægaf Howitz » 25. maj 2016, 15:00

Godtnavn: Tak for dit utroligt søde grønne kort (har sendt en privatbesked, men jeg er ikke sikker på at den gik igennem :genert: )

Ballade: Jeg føler efterhånden slet ikke at man kan forvente noget af nogen. Jeg har oplevet SÅ mange gange at selv må finde ud af diverse ting, som lægen ikke har tid til at undersøge eller holde styr på. Jeg tror simpelthen ikke, at vores system fungerer som det skal. Der er simpelthen for få ressourcer. Jeg er begyndt at undersøge alt selv, før jeg kontakter lægen, så jeg kan holde dem lidt i ørerne.

Æble: Tusind tak :lun:

MyGirl: Krydser fingre for at det lykkes denne gang :lol: Jeg har omdøbt min mand til 'Husk-Nu', for det er nok 90% af mine beskeder som starter med det.
1
Brugeravatar
Howitz

Indlægaf Howitz » 25. maj 2016, 15:11

MyGirl: Apropos 'Husk Nu', så er det her arsenal min mands nye hverdag :lol: Vi har købt os fattige i kosttilskud :genert: Jeg købte simpelthen bare ALT, som skulle kunne sætte fut i dovne sædceller :D :fløjt:
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
3
S_imse
Kort karma: 41
Likede indlæg: 84

Indlægaf S_imse » 25. maj 2016, 15:31

Her har kæresten fået svar på sin sædprøve, og den var normal, så han er tiptop, så er det bare mig der skal blive tiptop :wacko:
2
Brugeravatar
Ballademager

Indlægaf Ballademager » 25. maj 2016, 15:40

Tak for al jeres fine feedback på gentesten :kys:

Er i øvrigt begyndt at tage gravid multi, men får det så skidt af dem, selvom jeg tager dem sammen med min morgenmad. Er der andre, der har oplevet det?
0

Tilbage til "Graviditet"