Vi der venter på storken!

Brugeravatar
HappyPaww
Kort karma: 192
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 3422

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf HappyPaww » 1. jun 2016, 08:48

Melder mig ikke formelt ind endnu, da spiralen ikke kommer ud før til sensommer/efterår, men vil lige høre jer herinde:

Hvordan er det nu ift. "forberedelse"...? Hvis nu jeg planlægger/ønsker at blive gravid i sptember/oktober (første gang var det en smutter i første cyklus, så vi håber på, at det vil gå lige så nemt 2. gang :D, skal/kan jeg så gøre noget allerede nu? Tænker mest ift. kosttilskud, øvelser (jeg er nok ikke kommet heeeelt i form efter første fødsel :genert: - nu kan det vist bare ikke helt kaldes babyvægt længere :lol: )...

(Også postet i skruktråden, men der er nok en del "eksperter" herinde, tænker jeg :kys:)
0
Brugeravatar
Lull
Kort karma: 68
Likede indlæg: 881

Indlægaf Lull » 1. jun 2016, 10:40

HappyPaww skrev:Melder mig ikke formelt ind endnu, da spiralen ikke kommer ud før til sensommer/efterår, men vil lige høre jer herinde:

Hvordan er det nu ift. "forberedelse"...? Hvis nu jeg planlægger/ønsker at blive gravid i sptember/oktober (første gang var det en smutter i første cyklus, så vi håber på, at det vil gå lige så nemt 2. gang :D, skal/kan jeg så gøre noget allerede nu? Tænker mest ift. kosttilskud, øvelser (jeg er nok ikke kommet heeeelt i form efter første fødsel :genert: - nu kan det vist bare ikke helt kaldes babyvægt længere :lol: )...

(Også postet i skruktråden, men der er nok en del "eksperter" herinde, tænker jeg :kys:)

Generelt anbefales det at man begynder at tage folinsyre, så snart man tænker på at gå i gang. :)
1
S_imse
Kort karma: 41
Likede indlæg: 84

Indlægaf S_imse » 1. jun 2016, 11:45

Nu er mens kommet, og jeg har ringet rundt en time for at få tid til hsg undersøgelse, men ingen har ledige tider - det er da deprimerende :puke:
0
Brugeravatar
Lull

Indlægaf Lull » 1. jun 2016, 11:57

S_imse skrev:Nu er mens kommet, og jeg har ringet rundt en time for at få tid til hsg undersøgelse, men ingen har ledige tider - det er da deprimerende :puke:

øv :ae:
0
JoyNips
Kort karma: 222
Likede indlæg: 2884

Indlægaf JoyNips » 1. jun 2016, 13:22

S_imse skrev:Nu er mens kommet, og jeg har ringet rundt en time for at få tid til hsg undersøgelse, men ingen har ledige tider - det er da deprimerende :puke:

Hvis du er fra Kbh-området, så synes jeg, at jeg forleden så en reklame for Vivaneo i metroen hvor der stod, at de ikke havde ventetid.
0
Brugeravatar
MyGirl
Kort karma: 233
Likede indlæg: 1072

Indlægaf MyGirl » 1. jun 2016, 13:54

Røv og nøgler!! :ae: håber et eller andet lykkes.
0
Brugeravatar
MyGirl

Indlægaf MyGirl » 1. jun 2016, 14:07

Kæresten fik afleveret prøve i dag :banan: Uhhh, så bliver det spændende!
6
Brugeravatar
Lull

Indlægaf Lull » 1. jun 2016, 14:18

MyGirl; hvor spændende - håber alt er som det skal være :pompom:

Jeg er blevet scannet igen i dag.
Gode tykke slimhinder 1 ægblære på 15mm, 1 på 17mm og 1 på 18mm :shock:
Ved ikke helt om jeg skal grine eller græde! Det bliver en udfordring hvis alle 3 bliver til noget... D1 blev også lidt tavs, da han fik det at vide :lol:
Men vi har lagt en plan for hvad vi gør, hvis det ender med trillinger.

Skal insemineres fredag. Fik i fredags et brev fra riget om at jeg skal huske jeg har en tid til en mr-scanning den 8/6 (første indkaldelse sendt 15.01.15) :panik:
Klinikken kunne ikke svare på om det ville kunne risikere en evt graviditet, så har brugt 4 timer i dag, på at komme igennem til riget. Heldigvis er det så tidligt i en evt graviditet, at baby ikke har nået at sætte sig fast endnu og derfor er der ikke noget at være nervøs for :dance:
2
Brugeravatar
MyGirl

Indlægaf MyGirl » 1. jun 2016, 15:30

Lull skrev:MyGirl; hvor spændende - håber alt er som det skal være :pompom:

Jeg er blevet scannet igen i dag.
Gode tykke slimhinder 1 ægblære på 15mm, 1 på 17mm og 1 på 18mm :shock:
Ved ikke helt om jeg skal grine eller græde! Det bliver en udfordring hvis alle 3 bliver til noget... D1 blev også lidt tavs, da han fik det at vide :lol:
Men vi har lagt en plan for hvad vi gør, hvis det ender med trillinger.

Skal insemineres fredag. Fik i fredags et brev fra riget om at jeg skal huske jeg har en tid til en mr-scanning den 8/6 (første indkaldelse sendt 15.01.15) :panik:
Klinikken kunne ikke svare på om det ville kunne risikere en evt graviditet, så har brugt 4 timer i dag, på at komme igennem til riget. Heldigvis er det så tidligt i en evt graviditet, at baby ikke har nået at sætte sig fast endnu og derfor er der ikke noget at være nervøs for :dance:

Ihhh, hvor er det spændende!! Det lyder som om, der er gode forudsætninger, så krydser alt :)

Alt er næppe som det skal være hos os - det er vist mest et spørgsmål om, hvor slemt det står til.... men krydser for, at sædkvaliteten ikke heeeelt udelukker reproduktion :forvirret2:
0
S_imse
Kort karma: 41
Likede indlæg: 84

Indlægaf S_imse » 1. jun 2016, 21:49

MyGirl skrev:

Desværre - ringede til 10 klinikker, og det var kun 4 der kunne lave undersøgelsen, og nogle af dem laver kun 1 om dagen. Så er det sgu ikke nemt.... Jeg satser på, at det bare er mit stofskifte, der skal reguleres, og så behøver jeg ikke den skide undersøgelse. Sidst var jeg på ferie, de dage hvor undersøgelse kunne blive lavet. Og når der går alt mellem 30 og 60 dage mellem min mens, så er det altså ikke ofte den kan laves :/
0
Brugeravatar
Lull

Indlægaf Lull » 2. jun 2016, 05:43

S_imse skrev:
MyGirl skrev:

Desværre - ringede til 10 klinikker, og det var kun 4 der kunne lave undersøgelsen, og nogle af dem laver kun 1 om dagen. Så er det sgu ikke nemt.... Jeg satser på, at det bare er mit stofskifte, der skal reguleres, og så behøver jeg ikke den skide undersøgelse. Sidst var jeg på ferie, de dage hvor undersøgelse kunne blive lavet. Og når der går alt mellem 30 og 60 dage mellem min mens, så er det altså ikke ofte den kan laves :/

nogen gange kan man godt føle det er lidt op af bakke :ae:
0
Brugeravatar
Howitz
Kort karma: 67
Likede indlæg: 158

Indlægaf Howitz » 2. jun 2016, 08:19

S_imse skrev:
MyGirl skrev:

Nu ved jeg ikke hvor i landet du bor :genert: Jeg er tilknyttet Copenhagen Fertility Center, her fik jeg en tid i tirsdags til i dag. Men jeg ved ikke om, det er noget andet, nu når vi skal i behandling der.
0
Brugeravatar
Howitz
Kort karma: 67
Likede indlæg: 158

Indlægaf Howitz » 2. jun 2016, 08:20

MyGirl skrev:Kæresten fik afleveret prøve i dag :banan: Uhhh, så bliver det spændende!

Jaaa.. Sejr!! :banan:
1
Brugeravatar
MyGirl

Indlægaf MyGirl » 2. jun 2016, 09:33

S_imse skrev:
MyGirl skrev:

Ihhhh, det er da bare ikke nemt :ae:
0
Brugeravatar
MyGirl

Indlægaf MyGirl » 2. jun 2016, 09:35

Tænkte for resten på en ting. Kan godt bare være, det er mig, der er gammel og glemsom :genert: men har lidt svært ved at hitte ud i folks forløb og skille dem ad..

Så jeg tænkte bare lige, at hvis der er nogen, der har lyst til at opdatere eller tilføje lidt på deres tekst på forsiden må I endelig sige til :D
0

Tilbage til "Graviditet"