Vi der venter på storken!

Brugeravatar
Marioneta
Kort karma: 98
Likede indlæg: 500

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Marioneta » 6. jun 2016, 18:58

Jeg har taget første lutinus vaginaltablet og første estrofem pille, så jeg er klar hvis vikingens sædceller kan erobre mine æg. Min donor kommer oprindeligt fra Island :D

Hvor lang tid havde du ondt efter ægudtagning? Jeg kan godt sidde på en kontorstol, men ikke så godt på wc'et, så gør det virkeligt ondt. Hvilket jeg selvfølgelig nu heller ikke gør så meget. Men tror ikke, at jeg kan sidde på den sadelstol, jeg normalt sidder på på mit arbejde. Og jeg skal ofte ligge ned, synes jeg. Jeg er ikke helt sikker på, at jeg kan overskue en 8 timers arbejdsdag i morgen, hvis det ikke er blevet bedre.
0
Brugeravatar
Lull
Kort karma: 68
Likede indlæg: 895

Indlægaf Lull » 6. jun 2016, 19:07

Æble skrev:Hov og Lull, er du begyndt at få symptomer? :D

Jeg ved ikke om det er et symptom...
Men jeg sover stort set aldrig om dagen - og for det meste ret dårligt om natten og ALTID kun i min seng.

Men i dag efter arbejde, faldt jeg i søvn på sofaen :genert:
1
godtnavn
Kort karma: 213
Likede indlæg: 1231

Indlægaf godtnavn » 6. jun 2016, 19:26

Jeg hepper Lull!

Jeg har selv sovet rigtig meget i dag og i går, så lad os satse på det er gode tegn at være træt og det ikke bare skyldes varmen. Kan ikke huske, hvor langt er du potentielt?
0
Brugeravatar
Lull
Likede indlæg: 895

Indlægaf Lull » 7. jun 2016, 04:12

godtnavn skrev:Jeg hepper Lull!

Jeg har selv sovet rigtig meget i dag og i går, så lad os satse på det er gode tegn at være træt og det ikke bare skyldes varmen. Kan ikke huske, hvor langt er du potentielt?

Det kan da umuligt være varmen :stoned:
jeg er kun 2+3, hvis der er noget... Hvor langt er du?
0
Brugeravatar
Marioneta
Kort karma: 98
Likede indlæg: 500

Indlægaf Marioneta » 7. jun 2016, 05:58

Træthed er et godt tegn, men det kan også være varmen.

Begge mine æg er blevet befrugtet og det ser rigtigt fint ud på nuværende stadie. Jeg får en opringning i morgen tidlig med en opdatering på hvordan de udvikler sig. Håbet lever :D
7
godtnavn
Kort karma: 213
Likede indlæg: 1231

Indlægaf godtnavn » 7. jun 2016, 08:46

Lull skrev:
godtnavn skrev:Jeg hepper Lull!

Det kan da umuligt være varmen :stoned:
jeg er kun 2+3, hvis der er noget... Hvor langt er du?

3+4 hvis vi er heldige, men tror det desværre ikke :(
0
Brugeravatar
Howitz
Likede indlæg: 158

Indlægaf Howitz » 7. jun 2016, 10:44

MyGirl: rigtig god bedring :ae:

Marioneta: Hvor er det spændende! Krydser alt hvad jeg kan :kryds:

PPP: Kan godt forstå at den næste uge bare skal gå stærkt :dance: Det bliver SÅ spændende! Det er dit første forsøg ikk? :kryds:

Lull og Godtnavn: Hepper på jer :pompom:

Marigold: Jeg bruger et syltetøjsglas, som jeg lige skyller/vasker bagefter. Så kan jeg smide det ud, den dag der er gevinst :P

Æblet: Du skal lige have en kæmpe krammer :ae: Du skal nok snart få en lille blød baby i dine arme.
1
Brugeravatar
Howitz

Indlægaf Howitz » 7. jun 2016, 10:54

Ja, altså jeg venter bare på min mens, så jeg kan komme igang med først IUI forsøg :) Eller det vil sige at jeg har ægløsning nu, og man siger jo at man er mere fertil de første tre måneder efter en gennemskylning af æggelederne, så den skal helst blive væk den der mens. Der kom også en klat et eller andet ud efter gennemskylningen, som så ud til at det havde siddet i æggelederen (TMI). Meeeenn jeg tror sgu ikke, at det vil gøre den store forskel, nu når det er min mand der er "problemet".

Det var en lidt mystisk oplevelse sådan en gennemskylning, men det gør næsten ikke ondt, hvis der er fri passage! Så stod jeg der midt på klinikkens gulv med saltvand og blod løbende ned af benene og sagde "øhhhmmm det løber altså ud af mig" :lol: De havde heldigvis små bleer (tykke, tykke, tykke bind), og jeg havde selvfølgelig taget hvid kjole på. Lægen sad også og fløjtede imens han scannede mig og proppede saltvand op i underlivet på mig. Man mister lidt af sin sarthed når man er i behandling :lol:
Senest rettet af Howitz 7. jun 2016, 13:39, rettet i alt 1 gang.
2
S_imse
Kort karma: 41
Likede indlæg: 85

Indlægaf S_imse » 7. jun 2016, 12:45

Howitz skrev:Ja, altså jeg venter bare på min mens, så jeg kan komme igang med først IUI forsøg :) Eller det vil sige at jeg har ægløsning nu, og man siger jo at man er mere fertil de første tre måneder efter en gennemskylning af æggelederne, så den skal helst blive væk den der mens. Der kom også en klat et eller andet ud efter gennemskylningen, som så ud til at det havde siddet i æggelederen (TMI). Meeeenn jeg tror sgu ikke, at det vil gøre den store forskel, nu når det er min mand der er "problemet".

Det var en lidt mystisk oplevelse sådan en gennemskylning, men det gør næsten ikke ondt, hvis der er fri passage! Så stod jeg der midt på klinikkens gulv med saltvand og blod løbende ned af benene og sagde "øhhhmmm det løber altså ud af mig" :lol: De havde heldigvis små bleer (tykke, tykke, tykke bind), og jeg havde selvfølgelig taget hvid kjole på. Man mister lidt af sin sarthed når man er i behandling :lol: Lægen sad også og fløjtede imens han scannede mig og proppede saltvand op i underlivet på mig. Man mister lidt af sin sarthed når man er i behandling :lol:

Godt at høre det næsten ikke gør ondt - så jeg går ud fra du havde fri passage? Så frygter jeg ikke så meget når det bliver min tur, hvis jeg nogensinde får en tid.
Men tænker jeg vil høre min læge om det må være hsu i stedet for hsg og så bare selv betale - ellers kommer jeg jo aldrig videre :s
0
Brugeravatar
Marigold
Kort karma: 121
Likede indlæg: 238

Indlægaf Marigold » 7. jun 2016, 12:47

Mygirl -Dejligt du har fået opdateret forsiden :)

Er der en af jer der er i behandling det vil smide et par linjer om, hvad de forskellige betegnelser/forkortelser i bruger står for/betyder?

Jeg krydser fingre for at der snart annonceres en graviditet for en af jer :)
2
Brugeravatar
FruDulle
Kort karma: 617
Likede indlæg: 3467

Indlægaf FruDulle » 7. jun 2016, 12:55

Hjemmerul- man bliver lavt hormonstimuleret og får oftes en ægløsningssprøjte og så laver arbejdet derhjemme.

Iui H/D - insemination med enten partners sæd eller donor.

Ivf- reagensglas behandling hvor man får hormoner for at lave flere æg. Æggene tages ud og kommes i en skål og oprenset sæd tilsættes og så skal de gerne finde sammen. Man dyrker dem 2-3 dage til blastocytter og sætter dem tilbage. I svære tilfælde dyrker man dem i 5 dage og sætter op. I endnu sværere tilfælde klækker man ægget efter 5-6 dage- assisted hastening.

ICSI- som Ivf, men man sprøjter en sædcelle direkte ind i ægget og dyrker ægget til et blastocyt.
1
Whatever
Brugeravatar
MyGirl
Kort karma: 243
Likede indlæg: 1107

Indlægaf MyGirl » 7. jun 2016, 13:08

FruDulle skrev:Hjemmerul- man bliver lavt hormonstimuleret og får oftes en ægløsningssprøjte og så laver arbejdet derhjemme.

Ivf- reagensglas behandling hvor man får hormoner for at lave flere æg. Æggene tages ud og kommes i en skål og oprenset sæd tilsættes og så skal de gerne finde sammen. Man dyrker dem 2-3 dage til blastocytter og sætter dem tilbage. I svære tilfælde dyrker man dem i 5 dage og sætter op. I endnu sværere tilfælde klækker man ægget efter 5-6 dage- assisted hastening.

ICSI- som Ivf, men man sprøjter en sædcelle direkte ind i ægget og dyrker ægget til et blastocyt.

Tak FruDulle. Så er jeg også meget klogere.

Må jeg eventuelt kopiere dit indlæg ind på forsiden? (Så ved jeg. hvor jeg kan finde dem igen, når jeg glemmer det :genert: )
0
Brugeravatar
MyGirl
Kort karma: 243
Likede indlæg: 1107

Indlægaf MyGirl » 7. jun 2016, 13:13

Argh, jeg synes tiden går hurtigt for tiden, og der sker bare virkelig meget herinde. Selvom jeg ikke rigtig får kommenteret på noget som helst. Håber I ved, jeg sender en masse gode tanker til jer alle sammen :)

Gider egentlig heller ikke rigtig interessere mig for mig egen forplantning for tiden, kan jeg mærke.. Ved ikke lige, hvad der sker - tror bare, jeg har fået nok. Gider ikke engang føre ind i mine logs, hvornår mens kommer og gider ikke tage æl-tests osv.. Har måske bare brug for sommerferie fra "projektet" i det hele taget :(

Vi venter svar på kærestens prøve any day now.. Er ikke engang spændt sådan for alvor. Troede ventetiden ville være ulidelig, men tænker faktisk ikke rigtig over det..
0
Brugeravatar
FruDulle
Kort karma: 617
Likede indlæg: 3467

Indlægaf FruDulle » 7. jun 2016, 13:21

MyGirl skrev:
FruDulle skrev:Hjemmerul- man bliver lavt hormonstimuleret og får oftes en ægløsningssprøjte og så laver arbejdet derhjemme.

Tak FruDulle. Så er jeg også meget klogere.

Må jeg eventuelt kopiere dit indlæg ind på forsiden? (Så ved jeg. hvor jeg kan finde dem igen, når jeg glemmer det :genert: )

Ja da. Det er også forvirrende hvis man ikke er i det.

Jeg er ikke så aktiv herinde, kan ikke følge med i hvem det hvad
0
Whatever
Brugeravatar
Howitz

Indlægaf Howitz » 7. jun 2016, 13:48

S_imse skrev:
Howitz skrev:Ja, altså jeg venter bare på min mens, så jeg kan komme igang med først IUI forsøg :) Eller det vil sige at jeg har ægløsning nu, og man siger jo at man er mere fertil de første tre måneder efter en gennemskylning af æggelederne, så den skal helst blive væk den der mens. Der kom også en klat et eller andet ud efter gennemskylningen, som så ud til at det havde siddet i æggelederen (TMI). Meeeenn jeg tror sgu ikke, at det vil gøre den store forskel, nu når det er min mand der er "problemet".

Det var en lidt mystisk oplevelse sådan en gennemskylning, men det gør næsten ikke ondt, hvis der er fri passage! Så stod jeg der midt på klinikkens gulv med saltvand og blod løbende ned af benene og sagde "øhhhmmm det løber altså ud af mig" :lol: De havde heldigvis små bleer (tykke, tykke, tykke bind), og jeg havde selvfølgelig taget hvid kjole på. Man mister lidt af sin sarthed når man er i behandling :lol: Lægen sad også og fløjtede imens han scannede mig og proppede saltvand op i underlivet på mig. Man mister lidt af sin sarthed når man er i behandling :lol:

Godt at høre det næsten ikke gør ondt - så jeg går ud fra du havde fri passage? Så frygter jeg ikke så meget når det bliver min tur, hvis jeg nogensinde får en tid.
Men tænker jeg vil høre min læge om det må være hsu i stedet for hsg og så bare selv betale - ellers kommer jeg jo aldrig videre :s

Jeg havde menssmerter i en halv times tid bagefter, men ellers var det slet ikke slemt og det tog 5 min :) Så du behøver absolut ikke at frygte det. Så vidt jeg har forstået virker hsu og hsg på samme måde, så det ville da være fjollet, hvis du skulle vente 100 år på en hsg?!
Ja, han sagde der var fri passage, men jeg tror at jeg havde lidt siddende i den ene, fordi der kom en klump ud bagefter. Han sagde også 'hmm' på et tidspunkt, men så hørte jeg ikke mere, fordi han nok har fjernet den lille klump der var :gruble: Jeg ville klart foretrække hsu, da det er hurtigere, kun saltvand istedet for kontrast og så skal man ikke kravle rundt i røntgenmaskinen med kontrast i underlivet :gogo:

Krydser fingre for at du kan 'nøjes' med en hsu :)
Hvordan kan det være, at du skulle have en hsg?
0

Tilbage til "Graviditet"