Vi der venter på storken!

Majer
Kort karma: 63
Likede indlæg: 122

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Majer » 16. jun 2016, 15:21

Røv og nøgler :evil:
Brunt udflåd = mens er helt sikkert på vej :(

Kæresten er en lort igen og det er åbenbart ikke hormoner der gør mig til en sur kælling.

Jeg vil gerne melde mig ud af den her dag :whine:
0
Brugeravatar
Æble
Kort karma: 169
Likede indlæg: 893

Indlægaf Æble » 16. jun 2016, 17:02

Majer skrev:Røv og nøgler :evil:

Kæresten er en lort igen og det er åbenbart ikke hormoner der gør mig til en sur kælling.

Æv :( Det er bare den mest lortede dag når man finder ud af den ikke er der og inden mens og man er skuffet og der er uendelig lang tid til man kan prøve igen.
0
Majer

Indlægaf Majer » 16. jun 2016, 17:22

Æble skrev:
Majer skrev:Røv og nøgler :evil:

Æv :( Det er bare den mest lortede dag når man finder ud af den ikke er der og inden mens og man er skuffet og der er uendelig lang tid til man kan prøve igen.

Ja det er virkelig bare en rigtig øv dag :(

Jeg er bare så bange for at det ikke lykkes at få en mere. Og beslutningen om at vi ikke vil i behandling er jo taget og bliver ikke lavet om. Ved godt vi kun har prøvet i to måneder, men noget siger mig bare at det ikke kommer til at ske. Jeg burde også tabe mig for at hjælpe det lidt på vej, men overskuddet er ikke til det. Og stoppe med at ryge igen. Så føler ikke en gang jeg kan tillade mig at være ked at det, når jeg ikke selv gør noget aktivt udover at dyrke en masse sex i æl perioden.

Prøver at kigge på min skønne søn og huske på at han er et mirakel og at vi er heldige i det mindste at have ham, men jeg vil bare så gerne gøre ham til storebror :trist:

Nå sikke en gang selvmedlidenhed fra mig :blush:
0
Brugeravatar
Marioneta
Kort karma: 98
Likede indlæg: 500

Indlægaf Marioneta » 16. jun 2016, 17:44

Øv Majer, det er træls at det ikke er lykkedes. Om man har været i gang i kort eller lang tid, så er det træls alligevel. Især når I ved at I evt. får problemer med det. Hvorfor var det at I har valgt ikke at gå i behandling?
0
Brugeravatar
Marioneta

Indlægaf Marioneta » 16. jun 2016, 17:46

Vente vente vente....tiden må gerne gå lidt hurtigere :D

Jeg har haft vild hovedpine i går og i dag og har kun kunne tage panodil, så har ikke været på arbejde i dag. Det er nok hormonerne, var også meget ramt af hovedpine, da jeg var gravid med min søn.

Jeg har også været ret humørsyg, faktisk en smule sur, må jeg indrømme. Men ellers har jeg ikke symptomer, men havde heller ikke symptomer, da jeg blev gravid med min søn. Kun hovedpinen.

Jeg har haft en meget lille blødning i går, som man kunne tyde som implantationsblødning, men kan også bare være fordi jeg roder rundt med en stav dernede, fordi jeg skal have lutinus op. Men har kun oplevet det den ene gang, så det er vel et godt tegn. Tidsmæssigt passer det jo også.

Jeg tester negativ, men det er forventeligt på dette tidspunkt. Jeg har jo læst en del på nettet om kvinders erfaring med test efter oplægning af blastocyst og det er ret almindeligt at man begynder at kunne teste positiv efter fem dage. Men min blastocyst var jo ikke så hurtig og hvis den først har sat sig fast onsdag, så varer det lige nogle flere dage inden jeg kan teste positiv.
0
Brugeravatar
Lull
Kort karma: 68
Likede indlæg: 898

Indlægaf Lull » 16. jun 2016, 17:46

Jeg er med på øv dag holdet.
Har hovedpine, er træt og grumpy. Kunne ikke dy mig og tog en test forleden der var negativ. Så tror desværre ikke rigtigt på at den er positiv i morgen...

Dagens optur; pæn mand der flirtede over mødebordet og gjorde et jævnt kedeligt møde lidt lettere at komme igennem.
0
Chloecat
Kort karma: 3
Likede indlæg: 66

Indlægaf Chloecat » 16. jun 2016, 18:55

Øv majer :( håber det stopper igen, nogle pletbløder lidt i starten.

Marionetta er så spændende med blastocysten, krydser alt hvad krydses kan.

Jeg er i 'snart-mens-eller-preggo' limboen og er lidt træt af jeg ikke har købt et Arsenal af tests online så jeg kunne se om der nu var lidt.

Sidste månede var der kun 22 dage imellem mens, normalen er 26 dage, men kan vare 28 - 31 dage imellem. Jeg er på dag 25, så det er her indenfor de næste par dage.

Forsøger at trøste mig med at lykkedes det ikke i denne runde, så der plads til noget koldt hvidvin i gårdhaven her henover min ferie i juli.
0
Majer

Indlægaf Majer » 16. jun 2016, 19:01

Marioneta skrev:Øv Majer, det er træls at det ikke er lykkedes. Om man har været i gang i kort eller lang tid, så er det træls alligevel. Især når I ved at I evt. får problemer med det. Hvorfor var det at I har valgt ikke at gå i behandling?

Vi hat fravalgt det, fordi vi skulle være startet i behandling sidst, men heldigvis blev jeg gravid inden. Så vi har besluttet at vi ikke har lyst til at udsætte os selv for det pres det er. Og jeg vil også skulle tabe mig minimum 20 kg før de i overhovedet vil hjælpe. Og med to naturlige graviditeter trods meget dårlig sædkvalitet er det ikke sikkert de vil alligevel. Så kan vi ikke selv, er vi bare taknemmelige over at vi har fået verdens dejligste dreng :blush2:

Det er svært at forklare :)
0
Brugeravatar
Marioneta

Indlægaf Marioneta » 16. jun 2016, 19:41

Majer skrev:
Marioneta skrev:Øv Majer, det er træls at det ikke er lykkedes. Om man har været i gang i kort eller lang tid, så er det træls alligevel. Især når I ved at I evt. får problemer med det. Hvorfor var det at I har valgt ikke at gå i behandling?

Vi hat fravalgt det, fordi vi skulle være startet i behandling sidst, men heldigvis blev jeg gravid inden. Så vi har besluttet at vi ikke har lyst til at udsætte os selv for det pres det er. Og jeg vil også skulle tabe mig minimum 20 kg før de i overhovedet vil hjælpe. Og med to naturlige graviditeter trods meget dårlig sædkvalitet er det ikke sikkert de vil alligevel. Så kan vi ikke selv, er vi bare taknemmelige over at vi har fået verdens dejligste dreng :blush2:

Det lyder lidt som om I slet ikke har sat jer ind fertilitetsbehandling. Det er da rigtigt ærgerligt at fravælge noget man tror ikke kan lade sig gøre, når det godt kan lade sig gøre. For selvfølgelig kan I få hjælp selvom du er overvægtig og også selv om I har været gravide trods dårlig sædkvalitet. Men fordi I har et barn i forvejen, kan I ikke få hjælp i det offentlige. I skal på privatklinik og selv betale ligesom jeg gør. Men muligheden er der og i det private kan de godt differentiere. De kan godt se på dig, at du er overvægtig, men hvis dit fertilitetsproblem ikke er vægtrelateret, så er det ikke et problem. Jeg vejer 50 kg for meget og er i behandling. Mit fertilitetsproblem er ikke en skid afhængig af min overvægt, men i det offentlige var jeg sendt direkte hjem. Det er også fornuftig nok hvis du har et vægtrelateret fertilitetsproblem, men unødvendigt for dem, som er overvægtige men fint fertile alligevel. Det er jo langt fra alle overvægtige, som har PCO.

IUI er til at betale sig fra, men kræver en acceptabel sædkvalitet (mindst 2 millioner per ml) ifølge min kliniks hjemmeside. Er det helt skidt med sædkvaliteten, så er der ICSI, det er selvfølgelig dyrere, men har man råd til børn, har man også råd til fertilitetsbehandling i Danmark. Så er det nemlig heller ikke dyrere og vi får jo tilskud til medicin.

Nu har I sat et år af til projektet. Hvad med at sætte lidt penge til side hver måned, så når det år er gået, så har I penge til behandling, hvis I ønsker. Min erfaring er nemlig at ens grænser flytter sig undervejs. Da jeg startede behandling tænkte jeg at jeg i hvert fald ikke vil i IVF og hvis det ikke lykkedes med IUI, så ville jeg bare være taknemmelig for det ene barn jeg trods alt har fået. Men tiden gik og jeg ændrede mening eftersom at mine IUI var uden resultater og endte med at gå helt frivilligt til IVF før jeg havde brugt alle mine IUI'er på henvisningen (man kan desværre ikke få henvisning mere, takket være den blå regering). På den måde vil I have pengene til det om et år og så er de ikke et problem i beslutningen. Så er det mere om I vil udsætte jer selv for behandlingen, som du selv nævner. Nok i sidste ende et spørgsmål om hvor stor drømmen er for et barn mere og det finder I jo ud af løbende om hvor langt I vil gå for det.
2
Sorenspige
Kort karma: 215
Likede indlæg: 1017

Indlægaf Sorenspige » 16. jun 2016, 21:02

Marioneta siger en masse klogt om behandling :gogo:. I det private har de ikke samme "krav" som i det offentlige, selvom de selvfølgelig har anbefalinger.

Mht at I har to børn i forvejen, vil de være fuldstændig ligeglade med det. Det er ikke ualmindeligt at få hjælp til at få flere børn - og hvis man har pengene, har de ekspertisen.
0
Brugeravatar
MyGirl
Kort karma: 244
Likede indlæg: 1114

Indlægaf MyGirl » 16. jun 2016, 21:50

Majer og Lull I får lige en :ae: Kender alt for godt de øv dage!

Håber det bliver mere ligegyldigt for mig det med at få mens, nu jeg ved 'den er gal', og at chancerne derfor er minimale, men man har vel lov at håbe :genert:
0
Brugeravatar
Lull
Kort karma: 68
Likede indlæg: 898

Indlægaf Lull » 17. jun 2016, 04:01

:( :( :(
Vi tager en omgang til i fertilitetsmøllen
0
Majer

Indlægaf Majer » 17. jun 2016, 05:25

Marioneta skrev:
Majer skrev:

Det lyder lidt som om I slet ikke har sat jer ind fertilitetsbehandling. Det er da rigtigt ærgerligt at fravælge noget man tror ikke kan lade sig gøre, når det godt kan lade sig gøre. For selvfølgelig kan I få hjælp selvom du er overvægtig og også selv om I har været gravide trods dårlig sædkvalitet. Men fordi I har et barn i forvejen, kan I ikke få hjælp i det offentlige. I skal på privatklinik og selv betale ligesom jeg gør. Men muligheden er der og i det private kan de godt differentiere. De kan godt se på dig, at du er overvægtig, men hvis dit fertilitetsproblem ikke er vægtrelateret, så er det ikke et problem. Jeg vejer 50 kg for meget og er i behandling. Mit fertilitetsproblem er ikke en skid afhængig af min overvægt, men i det offentlige var jeg sendt direkte hjem. Det er også fornuftig nok hvis du har et vægtrelateret fertilitetsproblem, men unødvendigt for dem, som er overvægtige men fint fertile alligevel. Det er jo langt fra alle overvægtige, som har PCO.

IUI er til at betale sig fra, men kræver en acceptabel sædkvalitet (mindst 2 millioner per ml) ifølge min kliniks hjemmeside. Er det helt skidt med sædkvaliteten, så er der ICSI, det er selvfølgelig dyrere, men har man råd til børn, har man også råd til fertilitetsbehandling i Danmark. Så er det nemlig heller ikke dyrere og vi får jo tilskud til medicin.

Nu har I sat et år af til projektet. Hvad med at sætte lidt penge til side hver måned, så når det år er gået, så har I penge til behandling, hvis I ønsker. Min erfaring er nemlig at ens grænser flytter sig undervejs. Da jeg startede behandling tænkte jeg at jeg i hvert fald ikke vil i IVF og hvis det ikke lykkedes med IUI, så ville jeg bare være taknemmelig for det ene barn jeg trods alt har fået. Men tiden gik og jeg ændrede mening eftersom at mine IUI var uden resultater og endte med at gå helt frivilligt til IVF før jeg havde brugt alle mine IUI'er på henvisningen (man kan desværre ikke få henvisning mere, takket være den blå regering). På den måde vil I have pengene til det om et år og så er de ikke et problem i beslutningen. Så er det mere om I vil udsætte jer selv for behandlingen, som du selv nævner. Nok i sidste ende et spørgsmål om hvor stor drømmen er for et barn mere og det finder I jo ud af løbende om hvor langt I vil gå for det.

Det her er helt sikkert skrevet i en god mening og du har bestemt nogle pointer undervejs. Men når jeg sidder her med følelserne uden på tøjet, så bliver jeg ked at læse, at fravalg af behandling er ensbetydende med at jeg ikke ønsker et barn højt nok!
Der er mange årsager til at vi fravælger behandling og jeg vil ikke forsvare vores valg. Man kan jo ikke spå om fremtiden og det er muligt at tingene ændre sig med tiden, men jeg tvivler stærkt, da det nok mest er min kæreste der ikke ønsker at gennemgå behandling og jeg har lovet at respektere dette.

Jeg har ikke tænkt over, at vi selvfølgelig ikke kan få hjælp fra det offentlige når vi allrede har et barn sammen, så det er selvfølgelig god info at der ikke er samme krav i det private. Den info vil jeg putte i rygsækken og tage med mig, hvis vi mod forventning skulle skifte mening undervejs.
1
Majer

Indlægaf Majer » 17. jun 2016, 05:28

MyGirl skrev:Majer og Lull I får lige en :ae: Kender alt for godt de øv dage!

Håber det bliver mere ligegyldigt for mig det med at få mens, nu jeg ved 'den er gal', og at chancerne derfor er minimale, men man har vel lov at håbe :genert:

I min verden skal man altid håbe - og håbet kan ingen tage fra os. Da vi havde udsigt til behandling gav det mig en følelse af ikke helt at miste kontrollen, at jeg stadig havde håbet og besluttet at vi ikke ville opgive at forsøge selv. Og det lykkedes jo, så du må aldrig opgive håbet :kys:
0
Brugeravatar
Marioneta

Indlægaf Marioneta » 17. jun 2016, 06:17

Majer skrev:Det her er helt sikkert skrevet i en god mening og du har bestemt nogle pointer undervejs. Men når jeg sidder her med følelserne uden på tøjet, så bliver jeg ked at læse, at fravalg af behandling er ensbetydende med at jeg ikke ønsker et barn højt nok!
Der er mange årsager til at vi fravælger behandling og jeg vil ikke forsvare vores valg. Man kan jo ikke spå om fremtiden og det er muligt at tingene ændre sig med tiden, men jeg tvivler stærkt, da det nok mest er min kæreste der ikke ønsker at gennemgå behandling og jeg har lovet at respektere dette.

Jeg har ikke tænkt over, at vi selvfølgelig ikke kan få hjælp fra det offentlige når vi allrede har et barn sammen, så det er selvfølgelig god info at der ikke er samme krav i det private. Den info vil jeg putte i rygsækken og tage med mig, hvis vi mod forventning skulle skifte mening undervejs.

Det var skrevet i god mening og jeg er ked af at du opfatter det anderledes. Men jeg prøver bare at fortælle dig, at ens grænser nemt kan flytte sig undervejs og at det måske var en idé at forberede sig på det, for der er hjælp at hente. Det er ikke en kamp, som I behøver at kæmpe alene.

Men du må love mig at huske, at dit ønske om evt. behandling vægter lige så højt, som din mands ønske om ikke at komme i behandling. Nu har du sagt ja til ikke at gå i behandling, men hvis du ændrer mening, så er der ikke noget med at bordet fanger i så vigtig en ting. Bare fordi du har accepteret det nu, så kan tingene godt ændre sig og i og med at du ville være den, som trak læsset i behandling, så ville det bestemt være fair at tage det op til diskussion igen. Altså hvis du ændrer mening.
2

Tilbage til "Graviditet"