Vi der venter på storken!

Majer
Kort karma: 64
Likede indlæg: 122

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Majer » 25. jul 2016, 06:45

Bøtte skrev:
Majer skrev:Tal for alle jeres søde svar, grønne kort, krydsede fingre mv.

Jeg er lige begyndt at bløde, så jeg vil formode det er overstået snart. På en måde er det meget rart, for det der lille bitte håb der blev ved at være tændt, kan nu slukkes helt og vi kan komme videre. Den her venteposition har været forfærdelig.

Ville dog ønske at min kæreste var hjemme. Han er lige startet på arbejde efter ferie i dag, så er alene hjemme med vores søn i den jer uge. Håber ikke det kommer til at gøre alt for ondt :trist:

Øv altså :( Men godt det kom af sig selv i det mindste.
Har du noget smertestillende, du kan tage? :kys:

Ja det er jeg også glad for, når nu det alligevel skal gå sådan. Der er dog ikke kommet andet blod end det op papiret da jeg tørrede mig. Hvor lang tid skal jeg mon forvente der går, før det går ordentlig i gang?

Jeg har alm Panodil og ipren. Det satser jeg på kan tage det.
0
Brugeravatar
Bøtte
Kort karma: 530
Likede indlæg: 2501

Indlægaf Bøtte » 25. jul 2016, 08:10

Mit tog et par dage om at komme rigtigt i gang begge gange.
0
S :lun:
V :lun:
Brugeravatar
Ficus
Kort karma: 27
Likede indlæg: 318

Indlægaf Ficus » 25. jul 2016, 13:06

Øv Majer :ae: håber det bliver en hurtig omgang.
0
Brugeravatar
Ficus
Kort karma: 27
Likede indlæg: 318

Indlægaf Ficus » 25. jul 2016, 13:21

Jeg har gjort noget i dag, som jeg ikke helt kan finde ud af om er mærkeligt eller ej :genert:

Var inde i en børnegrejsbutik for at købe en dåbsgave. Liiige der hang en body/dragt jeg før har kigget på - mange gange - men har ikke købt den 1) fordi den var lidt dyr, så det føles fjollet, 2) fordi jeg ikke er gravid og udsigterne kan være ret lange og 3) fordi jeg allerede har været SA forløbene igennem, og mine veninde, som også var med i dag, har tit nævnt det der med at hvis man køber ting før der er en baby og så der sker noget andet end forventet, så har man en fysisk reminder om et barn man aldrig fik.

I forvejen har jeg en kasse på loftet, med måske 8-10 sæt tøj, som jeg engang i forbindelse med en anden graviditet(og en anden kæreste ) har købt. Long story short, vi slog op og det var en virkelig hård periode i mit liv og jeg fik en abort.
Har gemt tøjet, men fordi det var så turbulent en periode har jeg ikke "nået" rigtig at koble dem til barnet. Så det er bare tøj og jeg tænker faktisk aldrig over at det ligger deroppe.

Men nu hang den dragt der altså og på virkelig meget tilbud. Så kom jeg til at købe komme den :ninja:

Min veninde var virkelig stor modstander resten af formiddagen. Hendes svigerinde har lige mistet sit nyfødte barn og derefter haft et nedbrud over (selvfølgelig tabet, men også) gaverne til baby hun havde fået til babyshower. Det brugte hun selvfølgelig som argument, men også bare det generelle i at købe til børn der ikke er ude af maven endnu. Og jeg forstår det godt... Men altså...

Er det fjollet?
Gør sikkert meget ud af ingenting, var bare alligevel lidt overrasket over hendes modstand.

Har i nogle ting på trods af at i stadig venter på at noget sker? :blush:

Det blev sgu lidt langt
0
Andrea_B
Kort karma: 5
Likede indlæg: 1

Indlægaf Andrea_B » 25. jul 2016, 13:46

@Majer
Hvor er jeg ked af, at du skal være uden din kæreste imens det står på :( Håber, at det trods alt i det mindste har været relativt smertefrit :kram:

@Ficus
Det er så nyt for os overhovedet at prøve, så jeg har ikke købt noget. Men hvis det er noget du har set på før, det var på tilbud, og allervigtigst: at DU følte det rigtigt og rart at købe det, så synes jeg virkelig bare man skal go-for-it :) Jeg tror absolut ikke på noget overtro omkring det, og jeg tror man kender sig selv ift. om det ville blive noget der ville blive koblet til triste tanker senere hen. Hvis det alligevel gør, så er det selvfølgelig hårdt - på den anden side, så tror jeg det er sundt for os allesammen også at holde håbet oppe og i live :lun: :kys:

Ift. temperaturmåling: jeg kan begynde at se, at jeg ligesom har haft et drop, og så er den steget ret markant efterfølgende. Så jeg har googlet lidt, og jeg synes der er meget modstridende info... Nedenstående er det, jeg ligesom har kunnet stykke sammen -

1. BBT rises after ovulation due to increased progesterone released from the corpus luteum after ovulation.
2. Ovulation can be detected on a fertility chart for the day BEFORE the temperature rises.
3. Most women see a slight drop in their BBT just before ovulation followed by a spike when they ovulate. If you are trying to conceive, this drop indicates the best time to have intercourse.
4. BBT stays in the higher range throughout the luteal (post-ovulation) phase until the next cycle begins.
5. BBT stays high if there is a pregnancy.
(BBT = basal body temperature)

Er det også sådan I har forstået det?
0
Brugeravatar
Æble
Kort karma: 169
Likede indlæg: 894

Indlægaf Æble » 25. jul 2016, 14:34

Andrea, ja stort set. Æl er bekræftet hvis temp har været høj i 3 dage. Nogle får en lav temp den dag de har æl (det gør jeg). Jeg har været gravid to gange inde for det seneste år og begge gange fik jeg endnu et temp skift på dag 12 efter æl (mistede desværre begge graviditeter)

Jeg synes ikke man kan se æl før den er overstået, derfor bruger jeg æl teste og kigger på mit udflåd. Temp bruger jeg til at bekræfte æl. Det er mest optimalt at have sex 2 dage før æl og så hver dag til æl er bekræftet. Jeg prøver altid at time det så vi har sex fra den dag jeg får den første positive æl test.

Har vedhæftet to af mine charts, et alm og et hvor jeg var gravid.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
1
Chloecat
Kort karma: 3
Likede indlæg: 66

Indlægaf Chloecat » 25. jul 2016, 14:43

Ficus - frygtelig med svigerindens mistede barn, hvis man mister sent, så er der måske allerede købt ting og jeg tror ikke at det er de tings skyld man er ked af det. Så syntes argumentet er tyndt og man skal bruge ting til barnet kommer ud, så lige så godt købe dem på udsalg.

Jeg købte puslebord og tremmeseng inden nf (havde set hjerteblink i uge 8 til egen betalt skanning) med den første, det var brugt, i god stand og billigt, så jeg slog til. Min veninde mente også det var aalt for tidligt.

Jeg ville personligt nok heller ikke købe for meget før graviditet, og jeg kendte minimum sæson. Det er dog rent økonomisk, en enkelt heldragt er jeg ret sikker på ingen dør af ;)

Velkommen Andrea_b håber dit ophold bliver kort :)
Kender desværre ikke meget til temperatur måling og ægløsning, jeg forsøger stadig at finde ud af og bruge de der æl tests.
0
JoyNips
Kort karma: 223
Likede indlæg: 2965

Indlægaf JoyNips » 25. jul 2016, 14:54

Jeg er 14+etellerandet og har intet købt. Skal føde i januar og tænker at udsalget efter jul bliver min ven økonomisk.
Så slipper jeg også for at have for mange fysisk minder, hvis nu noget skulle gå galt. Jeg har en veninde der gik i fødsel lige efter 20. uge, en veninde hvis baby døde i maven 39+ og en ven, hvis barn døde under fødslen, så jeg kaster mig ikke ud i for meget for tidligt.
0
Majer

Indlægaf Majer » 25. jul 2016, 17:48

Det har heldigvis ikke været så slemt i dag. Bløder som alm mens og har ikke voldsomme smerter. Men synes jeg kan mærke det tager lidt til.

Jer der har prøvet det, hvor meget "klumper" skal jeg forvente at der kommer? Undskyld at jeg spørger om de ulækre detaljer, men jeg har jo kun erfaring med MA :blush:

Og hvornår fik i mens første gang efterfølgende?
Håber virkelig ikke den kommer på vores ferie.
0
Majer

Indlægaf Majer » 25. jul 2016, 17:51

Jeg synes i øvrigt ikke det er dumt at købe tøj for en graviditet. Jeg ville nok ikke selv gøre det, men jeg er også blevet skuffet to gange. Synes selv man skal have lov at gøre sig sine erfaringer og man kan jo ikke gå rundt og frygt verdens undergang med alting.

Ja det kan gå galt, men det kan da så sandelig også gå godt!
0
Andrea_B

Indlægaf Andrea_B » 25. jul 2016, 18:25

@Chloecat
Tak :)
Senest rettet af Andrea_B 7. aug 2016, 14:37, rettet i alt 1 gang.
0
Andrea_B

Indlægaf Andrea_B » 25. jul 2016, 18:26

Æble skrev:Andrea, ja stort set. Æl er bekræftet hvis temp har været høj i 3 dage. Nogle får en lav temp den dag de har æl (det gør jeg). Jeg har været gravid to gange inde for det seneste år og begge gange fik jeg endnu et temp skift på dag 12 efter æl (mistede desværre begge graviditeter)

Jeg synes ikke man kan se æl før den er overstået, derfor bruger jeg æl teste og kigger på mit udflåd. Temp bruger jeg til at bekræfte æl. Det er mest optimalt at have sex 2 dage før æl og så hver dag til æl er bekræftet. Jeg prøver altid at time det så vi har sex fra den dag jeg får den første positive æl test.

Har vedhæftet to af mine charts, et alm og et hvor jeg var gravid.

Tak for eksemplerne! :) Jeg synes de er lidt svære at tyde (ligesom mine egne!!), men kan godt se lidt af det der tales om :genert: :)
0
Brugeravatar
Marioneta
Kort karma: 98
Likede indlæg: 500

Indlægaf Marioneta » 25. jul 2016, 18:31

Majer skrev:Det har heldigvis ikke været så slemt i dag. Bløder som alm mens og har ikke voldsomme smerter. Men synes jeg kan mærke det tager lidt til.

Jer der har prøvet det, hvor meget "klumper" skal jeg forvente at der kommer? Undskyld at jeg spørger om de ulækre detaljer, men jeg har jo kun erfaring med MA :blush:

Kun meget få klumper, som var meget små. Men tydeligvis noget, der var mere end almindelig slimhinde. Jeg havde lidt ekstra ondt i et døgns tid, så værre var det heller ikke. Menstruationen var et par dage længere, men ikke så kraftig de sidste dage. Næste cyklus var en uge længere end normalt.
0
Majer

Indlægaf Majer » 25. jul 2016, 18:51

Marioneta skrev:
Majer skrev:Det har heldigvis ikke været så slemt i dag. Bløder som alm mens og har ikke voldsomme smerter. Men synes jeg kan mærke det tager lidt til.

Kun meget få klumper, som var meget små. Men tydeligvis noget, der var mere end almindelig slimhinde. Jeg havde lidt ekstra ondt i et døgns tid, så værre var det heller ikke. Menstruationen var et par dage længere, men ikke så kraftig de sidste dage. Næste cyklus var en uge længere end normalt.

Tak for svar :)
Synes bare jeg har læst så meget om at der kommer er del klumper med ud, at jeg tænker om det er "forkert" hvis der ikke er nogen.

Regnede du din cyklus fra første blødningdag i aborten?
0
Brugeravatar
Marioneta
Kort karma: 98
Likede indlæg: 500

Indlægaf Marioneta » 25. jul 2016, 19:09

Når man ikke er længere end vi var, så er det nok begrænset, hvor meget der kommer med ud. Det er jo en biokemisk graviditet, som kun var nået så langt, at den kunne spores i blodet. Blev du scannet var der ikke noget at se, så småt er det. Biokemisk graviditet er ikke helt det samme som en spontan abort, så hvis du læser om SA, så står der nok en del mere om klumper. Men det er jo når man er nået lidt længere i graviditeten og fosteret har en størrelse, som man kan se på en scanning og derfor er der lidt mere, som skal ud.

Men der kom lidt klatter ud, der tydeligvis var mere end almindelig slimhinde
0

Tilbage til "Graviditet"