Vi der venter på storken!

Brugeravatar
MyGirl
Kort karma: 229
Likede indlæg: 1055

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf MyGirl » 9. aug 2016, 17:59

PinkPowerPrincess skrev:Estrella: Det lyder da lidt tvetydigt, at de på den ene side snakker om overstimulation, og på den anden side siger at du ikke må blive skuffet, hvis der kommer få æg ud. Lad os håbe det bliver et sted midt i mellem :D Og ja, den første ivf er så spændende! Hvornår skal du have ÆU ca.?

Chloecat: Jeg håber det er din lucky-cyklus!

Mygirl: Jeg har ikke fået valget om at få lavet gennemskyldning, og i starten var jeg egentlig meget glad for at jeg slap, når nu det ikke var nødvendigt og vi stod og skulle igennem alt det andet, Men her efterfølgende er jeg faktisk lidt ked af at jeg ikke fik muligheden. Mest i forhold til når vi skal lave nr. to, for selvom chancerne er meget små for naturmetoden med stærkt nedsat sædkvalitet (og pco), så er der da trods alt en chance, som ikke er der hvis æggelederne er lukkede. Nu har jeg så også altid gået med en bekymring om det, da jeg var indlagt med en alvorlig underlivsinfektion da jeg var teenager. Men i jeres tilfælde hvor i har muligheden og hvor i skal vente lang tid på at komme i gang, så ville jeg alligevel få den lavet for en sikkerheds skyld.

Jamen du har da heeeelt ret!! :blomst: havde slet ikke overvejet en to'er i den relation, men netop derfor skal jeg da have det gjort! Vi har nemlig aftalt, at en eventuel to'er skal komme naturligt, hvis den skal komme, og jeg vil sååå gerne have to :lun:
1
Majer
Kort karma: 59
Likede indlæg: 122

Indlægaf Majer » 10. aug 2016, 14:16

Min krop er ikke gået i stykker :banan:
Har lige lavet mig en næsten positiv æl test :banan:
8
Brugeravatar
MyGirl

Indlægaf MyGirl » 10. aug 2016, 14:44

Majer skrev:Min krop er ikke gået i stykker :banan:
Har lige lavet mig en næsten positiv æl test :banan:

YEY!! :banan: Det er jeg glad for at høre!
0
Majer

Indlægaf Majer » 10. aug 2016, 17:07

Tak MyGirl :kys:
Skørt at blive så glad over det, men det er jeg altså :blush:

Heldigvis har vi sexet både mandag og tirsdag ( ham gad godt alligevel) Har sagt til kæresten at han må vække mig når han kommer hjem ved 23-00 tiden, så vi kan tage en tur mere. skide upraktisk, men det må vi lige tage med :D
1
Estrella
Kort karma: 8
Likede indlæg: 32

Indlægaf Estrella » 10. aug 2016, 19:06

MyGirl - Er ikke helt sikker på jeg kan forklare det helt rigtigt. Men ved den korte ivf får man hormoner i sin egen cyklus. Og ved lang bliver man først nedreguleret, så man går i en slags kunstig overgangs alder. Og så starter man op på hormoner efter noget tid og først når man starter på hormoner begynder æggene at modne (på samme tid)
PinkPower- Jeg skal ha ÆU på fredag. Er godt nok spændt på hvordan det kommer til at gå.

Det der gennemskyldning. Hvad skal det gøre godt for? :)
0
Brugeravatar
MyGirl

Indlægaf MyGirl » 11. aug 2016, 06:50

Estrella - Ahh, på den måde. Tak for forklaringen :) Gennemskylningen skal sikre, at der er passage igennem æggelederne. (Og er derfor ligegyldig ved IVF/ICSI, hvor de selv henter æggene, men ret vigtigt, hvis man skal prøve at få en naturligt eller ved insemination.)
0
PinkPowerPrincess
Kort karma: 71
Likede indlæg: 263

Indlægaf PinkPowerPrincess » 11. aug 2016, 11:56

Majer: Fantastisk :D

Estrella: Uh jeg krydser fingre for den bliver mindre smertefuld end min! Og selvfølgelig at der er nok æg i en god kvalitet :)

Mygirl: Hvorfor vil i kun have en to'er hvis i kan selv? Er det fordi din mand allerede har børn, eller pga. pengene eller fordi i ikke synes det er værd at gå igennem et hårdt behandlingsforløb igen? Jeg er bare nysgerrig.. Min kæreste benægter helt det der med at vi nok skal i behandling igen. Han er overbevist om at vi får tre børn og de to andre kommer på naturligvis :D Jeg er vidst den realistiske i forholdet :P Eller også er det bare fordi han også går og overvejer, om han nu har lyst til at gå igennem behandling flere gange..

Jeg skal til scanning i morgen. Men jeg tror ikke min livmoderslimhinde er klar endnu, selvom de har lagt den senere end de plejer. Sidst fik jeg æg op på 24. dagen og i morgen er jeg på 14. dagen. Jeg er ved at være liidt utålmodig. :)
0
Brugeravatar
MyGirl

Indlægaf MyGirl » 11. aug 2016, 12:24

PPP: Uhh, jamen der er flere faktorer, der spiller ind. Og skal lige siges, at det ikke er sådan en 100 % fast aftale, men bare vores tanker omkring det - at vi ikke igangsætter præventive foranstaltninger, når vi har fået barn nr. 1, og lader resten være op til "skæbnen", om man vil. Det er en kombination af, at kæresten jo har 3 børn i forvejen (og derfor faktisk ikke ville have flere, da vi mødtes), og så at forløbet for at få børn bliver som omstændigt. Det er ingen af os sikre på, at vi ønsker mere end en gang.

Med til historien hører også, at kæresten har reagensglas tvillinger og derefter en "naturlig" 3'er, så han har været behandlingsmøllen igennem allerede, og ser ikke frem til det med stor glæde - kun til resultatet naturligvis :D Så en kombination af flere ting - svært at forklare, men håber, det giver mening :genert: Jeg tror egentlig gerne, jeg ville have to, men det her er ligesom kompromiset for nu. (Men vi er da også enige om, at vi lægger to æg op, hvis de er gode til den tid :P )

Pengene er ikke en faktor der (heldigvis) - kan dog godt være, der bliver lidt trangt i huset, hvis vi skal finde plads til 5 børn :D

Hehe, det er da godt, at han i det mindste er optimist din gode kæreste! :D Man ved jo heller aldrig, hvad fremtiden bringer!

Krydser fingre for, at scanningen går godt i morgen!
1
Cosi
Kort karma: 25
Likede indlæg: 279

Indlægaf Cosi » 11. aug 2016, 18:44

Tak for velkomsten :D

Jeg er ret sikker på, at jeg har ægløsning i én af de her dage (måske i dag?). Tager ikke ægløsningstests, så ved det ikke med 100 % sikkerhed. Jeg har ægløsningsslim for nogle dage siden, og håber vi har fået udnyttet det ok indtil videre (sex både i går og forgårs). Vi er begge to for trætte i dag. Jeg har alle mulige symptomer i dag på evt. ægløsning - fryser, ømme bryster, ond i hovedet, ondt i lænden og diarre. Diarreen kom faktisk lige pludseligt efter at have haft ondt i løbet af eftermiddagen. Så om det bare er fordi at ægløsningen var i går og derfor er passeret nu, eller om det er fordi at jeg har ægløsning i aften, ved jeg ikke.
0
Majer

Indlægaf Majer » 11. aug 2016, 19:45

Mega ego indlæg herfra!
Min æl test var mega positiv i eftermiddags. Teststregen var meget tydeligere end kontrolstregen. Jeg er loge kommet hjem efter middag og biotur med en veninde og totalt klar til at hoppe på manden!

Og så ligger ham fandeme på sofaen med helt vildt ondt i maven :(
Så ingen sex i dag, selvom jeg prøvede at presse lidt på :blush:

Vores fremgangsmåde de andre gange jeg er blevet gravid har været sex før, under og et par dage efter positiv test. Så nu tror jeg slet ikke på det i denne cyklus.

Dumme mandemave altså :(
0
Estrella
Kort karma: 8
Likede indlæg: 32

Indlægaf Estrella » 12. aug 2016, 17:20

My Girl - Kan i selv bestemme om i vil ha lagt et eller to æg op?
Majer - håber du fik overtalt manden til en gang lagengymastik trods i dt i maven :)

Jeg var til ÆU i dag. Det gjorde pænt ondt. Og har døjet med kvalme det meste af dagen og opkast en enkelt gang kort tid efter. Er også vildt træt.
Der kom 11 æg ud og de var tilfreds. Det lå et par æggeblære tilbage som egentlig var en passende størrelse, men kan ville ikke ta dem ud fordi han så skulle prikke nålen igennem min cyste. Sæden var fantastisk så nu håber vi på det bedste og venter spændt på ÆO mandag
0
Majer

Indlægaf Majer » 12. aug 2016, 17:29

Estrella: nej desværre ikke, men vi tog en tur i eftermiddags da vi kom fra job, så håber ikke det var for sent :)

Held og lykke på mandag :)
0
Brugeravatar
MyGirl

Indlægaf MyGirl » 12. aug 2016, 18:00

Estrella skrev:My Girl - Kan i selv bestemme om i vil ha lagt et eller to æg op?
Majer - håber du fik overtalt manden til en gang lagengymastik trods i dt i maven :)

Jeg var til ÆU i dag. Det gjorde pænt ondt. Og har døjet med kvalme det meste af dagen og opkast en enkelt gang kort tid efter. Er også vildt træt.
Der kom 11 æg ud og de var tilfreds. Det lå et par æggeblære tilbage som egentlig var en passende størrelse, men kan ville ikke ta dem ud fordi han så skulle prikke nålen igennem min cyste. Sæden var fantastisk så nu håber vi på det bedste og venter spændt på ÆO mandag

Hvor dejligt, at det gik godt! (Naturligvis ikke, at det gjorde ondt :( )

Jeg aner ikke, om man selv kan bestemme. Kun at kæresten og hans eks fik lagt to op i sin tid, så dengang havde de valget i hvert fald.
0
PinkPowerPrincess
Kort karma: 71
Likede indlæg: 263

Indlægaf PinkPowerPrincess » 13. aug 2016, 08:11

Estrella: Ej hvor sjovt, vores forløb er helt identiske! Jeg fik også 11 æg ud, og de opgav at nå de sidste ægblærer fordi de lå kringlet (og fordi jeg havde fået max.dosis morfin, og jeg skreg mig igennem det sidste uden smertelindrende :tie: ) Og min kærestes sæd var også meget bedre der end de andre prøver han havde lavet :) Vi havde 8 der blev befrugtet og 4 blev til blastocyster. Er spændt på at se hvordan det går jer!

Mht. at få sat to æg op, så er den gængse regel at man kan få to op i 1. ivf når man er over 37, og er man over 35, så er det to op i 2. ivf, og alle andre først i 3. Men der er så også undtagelser.. Feks. får vi to æg op i næste cyklus, hvis den her ikke lykkes. Men det er fordi det er fryseforsøg, og der fryser de dem ned enkeltvis hvis blastocysterne har karakteren 4 eller 5 (5 er højest) Og 3-1 fryser de ned to-og-to, fordi de er af dårligere kvalitet, og de så ikke synes det giver mening at sætte dem op enkeltvis, da det vil give en lav graviditetschance. Hvis man er ved at gå i tidlig overgangsalder, så sætter de også to op. Og måske er der også nogle andre undtagelser, jeg ikke lige kender til :)

Jeg var til scanning i går, og som forventet går det meget langsomt. Men på tirsdag skal jeg til scanning igen, og der regner de med at jeg er klar til at planlægge æo. Jeg skal så lige tage lutinus i en uge, så det bliver højst sandsynligt tirsdag d. 23. jeg får æg op :)
0
Brugeravatar
MyGirl

Indlægaf MyGirl » 14. aug 2016, 09:26

PPP og Estrella: hvor spændende med jer to! Håber det er gode tegn og krydser alt :)

Der kommer næppe meget nyt fra mig før sidst på året. Vi venter tålmodigt på Herlev.

Til gengæld tror jeg, min vaccination gav eftervirkninger i denne weekend - har i hvert fald været skidt! Det sagde sekretæren kunne ske her i ugerne efter. Håber det er overstået nu!
0

Tilbage til "Graviditet"