Vi der venter på storken!

Estrella
Kort karma: 8
Likede indlæg: 32

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Estrella » 17. aug 2016, 12:54

PPP - træls med at den ventetid. Du har fået taget æg ud ik? Er de så i fryseren ind til du er klar?

Jeg var lige et smut forbi sygehuset i dag. Skulle muligvis indlægges for overstimulering. Men fik heldigvis lov til at komme hjem. Skal så komme igen i morgen. Af to omgange, først for at få taget blodprøve og et par timer efter skal jeg scannes.
Jeg er lidt træt af det. Skal holde polterabend for en god veninde lørdag. Ser ikke lige ud til jeg kan deltage i det (ihvertfald ikke hele dagen)
0
PinkPowerPrincess
Kort karma: 71
Likede indlæg: 263

Indlægaf PinkPowerPrincess » 17. aug 2016, 17:03

Øv med overstimulation Estrella! Det kan være rigtig ubehagelig, men godt at du ikke skulle indlægges :) Ja jeg fik æg ud i april, og så frøs de dem ned, netop fordi jeg blev overstimuleret.
0
PinkPowerPrincess

Indlægaf PinkPowerPrincess » 17. aug 2016, 17:06

Mygirl: Øv! Men 2500 kr er mange penge for noget der ikke er nødvendigt. Og ja når det alligevel først var til når i skulle have nummer to, så kan du lige så godt vente :)
0
S_imse
Kort karma: 41
Likede indlæg: 85

Indlægaf S_imse » 18. aug 2016, 02:40

MyGirl skrev:Jeg har droppet HSG i denne omgang. Trianglen havde ikke lige fortalt mig, at det er selvbetaling, fordi vi ikke bor i region hovedstanden, og synes ikke, jeg pt vil bruge 2500 på en undersøgelse, der ikke er nødvendig.

Kan være, jeg får den lavet på et andet tidspunkt i stedet.

Kan du ikke få den lavet et sted i den region du bor?

Jeg fik min mens i går - lige midt i ferien, jeg er så skuffet :(
Men det lykkedes min veninde at booke en tid til hsg for mig. Det tog også kun 5 forsøg før jeg kunne få en tid :rulle:
0
Majer
Kort karma: 59
Likede indlæg: 122

Indlægaf Majer » 18. aug 2016, 05:39

Øv S_imse :(
Mens skal bare holde sig langt væk fra os alle og især i en ferie.
Men godt du endelig har fået tid til HSG undersøgelsen.

Jeg venter stadig...vente vente :(

Tænker at selvom jeg egentlig har testdag på mandag, så fik jeg jo først positiv æl test onsdag/torsdag i sidste uge, så vil jeg prøve at styre mig og først teste næste mandag. Hvis ikke mens dukker op.

Jeg testede jo tidligt sidst, men selvom jeg havde ventet havde jeg stadig fået positiv test og mens 9 dage forsinket. Men alligevel tør jeg ikke teste denne gang. Har heller ikke købt g-tests. Jeg kan ikke styre mig hvis jeg har dem hjemme og brugte en formue på tests sidste gang. Helt nytteløst :(
0
Brugeravatar
MyGirl
Kort karma: 241
Likede indlæg: 1088

Indlægaf MyGirl » 18. aug 2016, 08:40

S_imse skrev:
MyGirl skrev:Jeg har droppet HSG i denne omgang. Trianglen havde ikke lige fortalt mig, at det er selvbetaling, fordi vi ikke bor i region hovedstanden, og synes ikke, jeg pt vil bruge 2500 på en undersøgelse, der ikke er nødvendig.

Kan være, jeg får den lavet på et andet tidspunkt i stedet.

Kan du ikke få den lavet et sted i den region du bor?

Jeg fik min mens i går - lige midt i ferien, jeg er så skuffet :(
Men det lykkedes min veninde at booke en tid til hsg for mig. Det tog også kun 5 forsøg før jeg kunne få en tid :rulle:

Øv med mens :( Og endnu mere feje hold, at den falder i ferien! Men trods alt godt, at du fik tid til HSG - man kan jo håbe, den gør underværker!

Mht. at få lavet den i min region lød svaret fra damen på røntgenklinikken noget a la "held og lykke med det!" (Underforstået, at det kunne jeg nok godt glemme det næste lange stykke tid.) Det skal åbenbart gennem det offentlige i så fald, og tvivler på, at de vil henvise mig, når nu ikke undersøgelsen er nødvendig, fordi vi skal direkte til IVF.
0
PinkPowerPrincess

Indlægaf PinkPowerPrincess » 19. aug 2016, 08:00

Nu er jeg begyndt at pletbløde, og det værker som om jeg skal have mens. Har snakket med klinikken, som påstår at det intet har med det nye medicin at gøre, for det virker på præcis samme måde som det andet. Øh, jeg synes så det er ret tydeligt at jeg reagerede meget dårligere på det nye.. Nu er vi sådan lidt uvenner, og jeg har ellers altid haft et godt forhold til dem. De siger at jeg bare skal komme til scanning mandag, og hvis ikke min slimhinde er helt klar der, så bliver forsøget aflyst :( Krydser selvfølgelig for at alt mirakuløst ser fint ud mandag, men har ikke meget håb tilbage.

Øv med mens s-imse! Og majer, jeg kan godt se det er et dilemma. Jeg ville nok teste to uger efter æl, altså torsdag i næste uge. For risikoen for at fange en bio er der jo altid. Selvom jeg godt kan forstå du ikke har lyst til at gå igennem det igen.
0
Brugeravatar
MyGirl

Indlægaf MyGirl » 19. aug 2016, 11:27

PinkPowerPrincess skrev:Nu er jeg begyndt at pletbløde, og det værker som om jeg skal have mens. Har snakket med klinikken, som påstår at det intet har med det nye medicin at gøre, for det virker på præcis samme måde som det andet. Øh, jeg synes så det er ret tydeligt at jeg reagerede meget dårligere på det nye.. Nu er vi sådan lidt uvenner, og jeg har ellers altid haft et godt forhold til dem. De siger at jeg bare skal komme til scanning mandag, og hvis ikke min slimhinde er helt klar der, så bliver forsøget aflyst :( Krydser selvfølgelig for at alt mirakuløst ser fint ud mandag, men har ikke meget håb tilbage.

Øv med mens s-imse! Og majer, jeg kan godt se det er et dilemma. Jeg ville nok teste to uger efter æl, altså torsdag i næste uge. For risikoen for at fange en bio er der jo altid. Selvom jeg godt kan forstå du ikke har lyst til at gå igennem det igen.

Det er da også en virkelig træls situation at stå i :( Det må være virkelig frustrerende lidt at miste tilliden til, at det, de gør, er det rigtige. (Og hvis tonen/stemningen/kemien så også bliver sat lidt på prøve, er det da bare endnu mere øv!) Det er jeg ked af at læse! Men det vigtigste spørgsmål er jo naturligvis, om det virker i sidste ende, og krydser naturligvis fingre for, at det hele vender 180 grader på mandag :kys:
0
Brugeravatar
Marioneta
Kort karma: 98
Likede indlæg: 497

Indlægaf Marioneta » 19. aug 2016, 19:11

PinkPowerPrincess skrev:Nu er jeg begyndt at pletbløde, og det værker som om jeg skal have mens. Har snakket med klinikken, som påstår at det intet har med det nye medicin at gøre, for det virker på præcis samme måde som det andet. Øh, jeg synes så det er ret tydeligt at jeg reagerede meget dårligere på det nye.. Nu er vi sådan lidt uvenner, og jeg har ellers altid haft et godt forhold til dem. De siger at jeg bare skal komme til scanning mandag, og hvis ikke min slimhinde er helt klar der, så bliver forsøget aflyst :( Krydser selvfølgelig for at alt mirakuløst ser fint ud mandag, men har ikke meget håb tilbage.

Hvor er det godt nok træls. Jeg har slet ikke erfaring med fryseforsøg. Hvorfor er det nu at du skal have medicinen?
0
PinkPowerPrincess

Indlægaf PinkPowerPrincess » 20. aug 2016, 19:15

Marioneta skrev:

Hvor er det godt nok træls. Jeg har slet ikke erfaring med fryseforsøg. Hvorfor er det nu at du skal have medicinen?

Man får medicin (østradiol) når man ikke har en regelmæssig cyklus. Der er det desværre nødvendigt.. Har man en regelmæssig cyklus, kan man slippe. Men grundet pco er min cyklus meget uregelmæssig. Jeg er begyndt at bløde mere nu, så regner med løbet er kørt. Håber bare ikke de mener at jeg skal prøve med det nye medicin igen i det næste forsøg. Men jeg må se hvad de siger på mandag..
0
Brugeravatar
Marioneta
Kort karma: 98
Likede indlæg: 497

Indlægaf Marioneta » 20. aug 2016, 19:44

PinkPowerPrincess skrev:
Marioneta skrev:

Man får medicin (østradiol) når man ikke har en regelmæssig cyklus. Der er det desværre nødvendigt.. Har man en regelmæssig cyklus, kan man slippe. Men grundet pco er min cyklus meget uregelmæssig. Jeg er begyndt at bløde mere nu, så regner med løbet er kørt. Håber bare ikke de mener at jeg skal prøve med det nye medicin igen i det næste forsøg. Men jeg må se hvad de siger på mandag..

Ej, hvor træls. Men i det mindste fik du ikke ægget op inden du begyndte at bløde som sidste gang. Men det må være rigtigt frustrerende at kroppen ikke helt kan rette sig ind, så du kan få lagt æg op.
1
Jenny
Kort karma: 6
Likede indlæg: 37

Indlægaf Jenny » 21. aug 2016, 07:56

@PinkPowerPrincess.. Jeg skyder lige ind fra højre :)
Kan blødningen ikke være pga. netop østradiol? Jeg forstår du tænker det er urealistisk, men det ér jo en af bivirkningerne der er beskrevet :kys:
Jeg håber for dig at din slimhinde er tip top mandag!! :kys:
Kh Jenny - som selv er igang med fryseforsøg og på Estrofem.
0
PinkPowerPrincess

Indlægaf PinkPowerPrincess » 21. aug 2016, 09:37

Jenny skrev:@PinkPowerPrincess.. Jeg skyder lige ind fra højre :)
Kan blødningen ikke være pga. netop østradiol? Jeg forstår du tænker det er urealistisk, men det ér jo en af bivirkningerne der er beskrevet :kys:
Jeg håber for dig at din slimhinde er tip top mandag!! :kys:
Kh Jenny - som selv er igang med fryseforsøg og på Estrofem.

Det håber jeg da i hvert fald du har ret i! Virkelig mærkelig bivirkning. Men det er jo ligesom man kan få hovedpine af hovedpine-piller :stoned:
0
PinkPowerPrincess

Indlægaf PinkPowerPrincess » 22. aug 2016, 09:22

Forsøget er aflyst :( Det var en anden læge der scannede mig. Han sagde det så helt fucked ud, der var væske i livmoderen, og slimhinden var krakeleret og havde stadig ikke udviklet sig osv. På den ene side er jeg ked af det ikke var den trælse læge der scannede mig igen, for jeg ville gerne høre hende sige "det er det samme, det virker på heeelt samme måde" :sarkasme: På den anden side er jeg rigtig glad for det var en anden, for han var sød og forstående og gav mig ret i de ting der gik mig på. I næste forsøg skal jeg tage det gamle medicin og en højere dosis af det. Det tror jeg på virker :) Så.. dybt suk og op på hesten igen!
0
Brugeravatar
MyGirl

Indlægaf MyGirl » 22. aug 2016, 09:36

PinkPowerPrincess skrev:Forsøget er aflyst :( Det var en anden læge der scannede mig. Han sagde det så helt fucked ud, der var væske i livmoderen, og slimhinden var krakeleret og havde stadig ikke udviklet sig osv. På den ene side er jeg ked af det ikke var den trælse læge der scannede mig igen, for jeg ville gerne høre hende sige "det er det samme, det virker på heeelt samme måde" :sarkasme: På den anden side er jeg rigtig glad for det var en anden, for han var sød og forstående og gav mig ret i de ting der gik mig på. I næste forsøg skal jeg tage det gamle medicin og en højere dosis af det. Det tror jeg på virker :) Så.. dybt suk og op på hesten igen!

Ihhh, det er jeg ked af :( Men altid noget, det var en ok oplevelse med den nye læge.

Det er nemlig bare op på hesten igen, selvom det er røv og nøgler! Håber, der kommer skik på det hele i næste cyklus :kys:
1

Tilbage til "Graviditet"