Vi der venter på storken!

Frk._Strawberry
Kort karma: 49
Likede indlæg: 384

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Frk._Strawberry » 22. aug 2016, 13:09

Så kan jeg vidst også så småt begynde at melde mig til herinde. Min kæreste og jeg har besluttet at det ikke er et planlagt baby-projekt, men en glædelig gave, hvis det viser sig, at jeg bliver gravid, nu hvor vi ikke længere bruger nogen form for prævention.

Jeg kan dog godt mærke, at jeg har brug for nogle at tale med mine tanker og frustrationer om, så deraf "tilmeldingen" :)

Brugernavn: Frk._Strawberry
Alder: 28
Beskæftigelse: Bioanalytiker
Kærestes/mands alder: 34
Forholdets længde: 2 år
Børn: ingen
Bor: Midtjylland
Prøvet siden: August 2016

Såeh.. Hej allesammen! :panik: :wave:
Senest rettet af Frk._Strawberry 23. aug 2016, 03:36, rettet i alt 1 gang.
1
Brugeravatar
MyGirl
Kort karma: 242
Likede indlæg: 1091

Indlægaf MyGirl » 22. aug 2016, 19:56

[quote="Frk._Strawberry"]Så kan jeg vidst også så småt begynde at melde mig til herinde. Min kæreste og jeg har besluttet at det ikke er et planlagt baby-projekt, men en glædelig gave, hvis det viser sig, at jeg bliver gravid, nu hvor vi ikke længere bruger nogen form for prævention.

Jeg kan dog godt mærke, at jeg har brug for nogle at tale med mine tanker og frustrationer om, så deraf "tilmeldingen" :)

Brugernavn: Frk._Strawberry
Alder: 28
Beskæftigelse: Bioanalytiker
Kærestes/mands alder: 34
Forholdets længde: 2 år
Børn: ingen
Bor: Esbjerg
Prøvet siden: August 2016

Såeh.. Hej allesammen! :panik: :wave:[/

Velkommen til :wave: Håber dit ophold bliver kort :)
0
Brugeravatar
MyGirl

Indlægaf MyGirl » 23. aug 2016, 08:40

Gad egentlig godt snart høre fra Herlev. Nu er det over en måned siden, henvisningen blev sendt. Aner ikke, hvad man kan forvente, men gad godt snart bare have en indikation på, hvad vi tidsmæssigt kan forvente (om vi kan nå i gang i år, eller det først bliver i næste..)
0
PinkPowerPrincess
Kort karma: 71
Likede indlæg: 263

Indlægaf PinkPowerPrincess » 23. aug 2016, 15:07

Velkommen til Strawberry! :)

Mygirl: Det kan jeg godt forstå, det er også lang tid. Det gik meget hurtigere med os, så selvom jeg godt ved der er forskellig procedure på de forskellige klinikker, så ville jeg prøve at give dem et kald. :)
0
Frk._Strawberry

Indlægaf Frk._Strawberry » 23. aug 2016, 17:28

MyGirl skrev:Gad egentlig godt snart høre fra Herlev. Nu er det over en måned siden, henvisningen blev sendt. Aner ikke, hvad man kan forvente, men gad godt snart bare have en indikation på, hvad vi tidsmæssigt kan forvente (om vi kan nå i gang i år, eller det først bliver i næste..)

Jeg har ikke læst med tidligere, så ved ikke om du har forsøgt - men når der er gået over en måned, så synes jeg godt, at du kan give dem et kald for at få status på, "hvor" I er henne i systemet..

I øvrigt, hvad gør I andre i forhold til smertestillende? Jeg var omkring apoteket igår efter Treo, hvor den søde apotekerdame kunne fortælle mig, at alt smertestillende er absolut no-go i første semester.. Hvad gør man så? Jeg har jo ingen anelse om, hvorvidt jeg er gravid pt, først om en uges tid er der vished.
0
Majer
Kort karma: 59
Likede indlæg: 122

Indlægaf Majer » 23. aug 2016, 18:21

Altså da jeg var gravid sidst fik jeg at vide af jordemoderen at alt smertestillende med p var ok. Altså Panodil og Pinex. Selvfølgelig med måde ☺️
0
Brugeravatar
HappyPaww
Kort karma: 192
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 3434

Indlægaf HappyPaww » 23. aug 2016, 18:23

Treo, kodimagnyl og ipren går ikke under graviditeten - men paracetamol må man godt tage :)
0
Frk._Strawberry

Indlægaf Frk._Strawberry » 23. aug 2016, 18:43

HappyPaww skrev:Treo, kodimagnyl og ipren går ikke under graviditeten - men paracetamol må man godt tage :)

Så det er noget rigtig skidt, at jeg har taget Treo nu her mellem (formodet) ÆL og indtil mens?
0
Brugeravatar
HappyPaww

Indlægaf HappyPaww » 23. aug 2016, 19:15

Frk._Strawberry skrev:
HappyPaww skrev:Treo, kodimagnyl og ipren går ikke under graviditeten - men paracetamol må man godt tage :)

Så det er noget rigtig skidt, at jeg har taget Treo nu her mellem (formodet) ÆL og indtil mens?

Der er jo ikke noget at gøre ved det - og jeg tvivler på at moderat forbrug gør nogen forskel så tidligt. Da jeg blev gravid første gang, anede jeg det ikke og det var lige i Julefrokosttiden med alt hvad der hører til. De ting sker jo - så lad være med at dunke dig selv i hovedet over det :)
0
Brugeravatar
HappyPaww

Indlægaf HappyPaww » 23. aug 2016, 19:16

Info fra deres hjemmeside:
Graviditet og amning
Spørg din læge eller apoteket til råds, før du bruger nogen form for medicin.

Graviditet
Du må ikke tage Treo® i de sidste 3 måneder før forventet fødsel. Det kan skade fosteret og det nyfødte barn. Tal med lægen.
Du må kun tage Treo® i de første 6 måneder af graviditeten efter aftale med lægen. Dosis skal være så lav som mulig og behandlingen skal vare så kort tid som muligt. Tal med lægen.

Kvinder der ønsker at blive gravide
Hvis du ønsker at blive gravid, skal du enten holde op med at tage Treo® eller kun tage Treo® i så kort tid som muligt og i så lav dosis som muligt.
Treo® kan gøre det sværere at blive gravid. Spørg lægen om der er en anden behandling.

Amning
Treo® går over i mælken, men det er ikke sandsynligt, at det vil skade dit barn. Tal med lægen, hvis du har spørgsmål.
0
Frk._Strawberry

Indlægaf Frk._Strawberry » 23. aug 2016, 19:19

HappyPaww skrev:Info fra deres hjemmeside:
Graviditet og amning
Spørg din læge eller apoteket til råds, før du bruger nogen form for medicin.

Graviditet
Du må ikke tage Treo® i de sidste 3 måneder før forventet fødsel. Det kan skade fosteret og det nyfødte barn. Tal med lægen.
Du må kun tage Treo® i de første 6 måneder af graviditeten efter aftale med lægen. Dosis skal være så lav som mulig og behandlingen skal vare så kort tid som muligt. Tal med lægen.

Kvinder der ønsker at blive gravide
Hvis du ønsker at blive gravid, skal du enten holde op med at tage Treo® eller kun tage Treo® i så kort tid som muligt og i så lav dosis som muligt.
Treo® kan gøre det sværere at blive gravid. Spørg lægen om der er en anden behandling.

Amning
Treo® går over i mælken, men det er ikke sandsynligt, at det vil skade dit barn. Tal med lægen, hvis du har spørgsmål.

Hmm.. Jeg må nok hellere tale med lægen om en alternativ løsning, for paracetamol virker ikke på mine smerter, hvilket Treo gør. Ak ja, jeg troede ikke at det ville være så indviklet at finde ud af, hvad man må og ikke må, når/hvis man bliver gravid..
0
Majer
Kort karma: 59
Likede indlæg: 122

Indlægaf Majer » 23. aug 2016, 20:04

Nå øv øv jeg er begyndt at få brunt udflåd, så mens er helt sikkert lige på trapperne. Æv hvor frustrerende, havde virkelig håbet at der var gevinst lige efter bioen :(
0
Chloecat
Kort karma: 3
Likede indlæg: 66

Indlægaf Chloecat » 24. aug 2016, 06:01

Frk_strawberry - velkommen til, kan kun sige det bliver endnu mere indviklet hvad man må/ikke må når man først bliver gravid. Snak med lægen,som jeg læser det er treo kun streng forbudt de 3 sidste måneder af graviditeten.

Øv majer du har begyndende mens, ved selv hvor træls tante rød er.

PPP øv forsøget blev aflyst, træls at lægen ikke lyttede til dig for tyder på du kunne fornemme medicinen ikke var god. Håber det lykkedes at være klar til næste gang.

---

Jeg fik min mens noget tidligere sidst, denne gang regner jeg med at test fast hver dag efter æl, jeg regner med at gøre det om morgenen, men er det noget med at det er bedst at gøre om eftermiddagen ? jeg syntes jeg læste det et sted.

Det eneste trælse er min mand skal på kursus her i weekenden og er ikke hjemme, og det er lige op til æl/evt hvor jeg har det.
0
Brugeravatar
MyGirl

Indlægaf MyGirl » 24. aug 2016, 07:28

Majer skrev:Nå øv øv jeg er begyndt at få brunt udflåd, så mens er helt sikkert lige på trapperne. Æv hvor frustrerende, havde virkelig håbet at der var gevinst lige efter bioen :(

Øv :( Det er jeg ked af!
0
Brugeravatar
MyGirl

Indlægaf MyGirl » 24. aug 2016, 07:32

Jeg har lige talt med Herlev. Super sød dame i telefonen. De har modtaget det hele og er i gang med at tjekke om alt er som det skal være (det regner vi med, at det er).

Hun sagde, at vi godt kunne notere os informationsmøde i oktober, hvilket jeg er ret glad for - havde frygtet, vi først kunne komme til i december. (Man skal deltage i informationsmøde, som holdes hver anden måned, inden man kan starte op.) Så kan vi stadig håbe på at komme i gang i år, selvom jeg prøver at indstille mig på, det først bliver i starten af 2017.
0

Tilbage til "Graviditet"