Vi der venter på storken!

JoyNips
Kort karma: 222
Likede indlæg: 2941

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf JoyNips » 24. aug 2016, 07:37

HappyPaww skrev:Treo, kodimagnyl og ipren går ikke under graviditeten - men paracetamol må man godt tage :)

Og så skal man bare lige være obs på at paracetamol i sidste del af graviditeten efter nye undersøgelser hiver op mod 42% højere risiko for ADHD hos barnet.
0
Brugeravatar
Howitz
Kort karma: 67
Likede indlæg: 158

Indlægaf Howitz » 24. aug 2016, 10:24

Undskyld, at der har været så stille fra min side. Vores andet inseminationsforsøg var også negativ og nu er vi igang med det tredje.
Vi ringede til Holbæk, som vi oprindeligt var henvist til, og spurgte om vi stadig måtte komme. Det så de ingen problemer i. Vi har i dag været til et laaannngggttt møde på Holbæk, og det er blevet besluttet, at vi skal igang med ICSI næste cyklus, hvis tredje IUI heller ikke virker. Troede egentlig at de ville prøve med IVF, men da han mener at alt var perfekt ved vores inseminationer, så er det åbenbart bedst med ICSI :gruble: Jeg er rædselsslagen! Både for at jeg heller ikke kan blive gravid med reagensglasbehandling og for alt det jeg skal igennem :trist:

For lige at gnide salt i såret, så føde min svigerinde en af dagene og jeg har lige købt sparkedragt og bamse, som vi skal have med på hospitalet. Jeg har aldrig følt mig SÅ langt fra målet.

Undskyld for mit totale ego/depriindlæg! Jeg kan ærligtalt ikke overskue særligt meget i øjeblikket. Det fylder SÅ meget!
0
Brugeravatar
Howitz
Kort karma: 67
Likede indlæg: 158

Indlægaf Howitz » 24. aug 2016, 10:26

MyGirl skrev:Jeg har lige talt med Herlev. Super sød dame i telefonen. De har modtaget det hele og er i gang med at tjekke om alt er som det skal være (det regner vi med, at det er).

Hun sagde, at vi godt kunne notere os informationsmøde i oktober, hvilket jeg er ret glad for - havde frygtet, vi først kunne komme til i december. (Man skal deltage i informationsmøde, som holdes hver anden måned, inden man kan starte op.) Så kan vi stadig håbe på at komme i gang i år, selvom jeg prøver at indstille mig på, det først bliver i starten af 2017.

Åh.. Jeg håber, at du kan komme igang inden året er omme :love: Det tegner da meget godt, når du skal til mødet i oktober :)

VELKOMMEN Strawberry :wave2:
1
Brugeravatar
Ficus
Kort karma: 26
Likede indlæg: 286

Indlægaf Ficus » 24. aug 2016, 15:59

Håber i kan komme i gang i år, MyGirl!

Howitz, det er vist helt okay at være lidt ego i din situation :ae:

Jeg går selv rundt herhjemme og er lidt halv depri. Min kæreste er på forretningsrejse og det går udover et helt ÆL vindue. Plus hans søster, som også fik barn i 2015, lige har annonceret at hun er gravid igen og skal føde til marts. Jeg er pænt misundelig, så nu stuver jeg bare herhjemme, så jeg ikke kommer til at lave surt fjæs, i stedet for at sige tillykke :genert: :wacko:
0
Majer
Kort karma: 59
Likede indlæg: 122

Indlægaf Majer » 25. aug 2016, 05:26

Min mens er stadig ikke blevet til mere end en smule brunt udflåd, så i et anfald af optimisme testede jeg i morgen. Endda på en test der skulle kunne bruges 8 dage efter æl.
Helt og aldeles negativ :( Så nu må jeg bare vente på at mens kommer rigtig i gang.
0
S_imse
Kort karma: 41
Likede indlæg: 85

Indlægaf S_imse » 25. aug 2016, 11:31

Kommer lige med et ego indlæg - sikke en lorte dag :(

Endeligt havde jeg tid til hsg undersøgelsen, og jeg var lidt nervøs for resultatet. Det viser sig så at min livmoderhals er lukket eller bare meget stram (har allerede glemt hvad lægen sagde), så hun kunne ikke få kateteret ind og sprøjte væsken op. Dette skyldes at jeg tidligere er blevet brændt på min livmoderhals og der derfor er dannet arvæv.
Så nu skal jeg efter næste mens have tid hos en gynækolog for at få lavet en udvidelse og derefter i samme cyklus have tid til ny hsg undersøgelse. Og så svært som det har været at få tid til hsg får mig til at tænke at det er umuligt at få tid til begge ting i næste cyklus når begge ting skal være mellem dag 8 og 10.

Og jeg kan blive lidt sur over at min egen læge hvorfor hun ikke har ment at en gynækologisk undersøgelse var nødvendigt, når hun ved jeg tidligere er blevet brændt.

Men hvad jeg frygter allermest er om det overhovedet er muligt at blive (naturligt) gravid, for hvis der er lukket, så kan sæden vel ikke komme ind til ægget. Hvad jeg trøster mig ved er dog at jeg forrige cyklus havde en positiv graviditetstest, men fin dog mens senere.
Men puha hvor jeg tudede da jeg kom ud af røntgenklinikken :whine:
0
Brugeravatar
MyGirl
Kort karma: 242
Likede indlæg: 1093

Indlægaf MyGirl » 25. aug 2016, 12:14

Ihhhh S_imse :( Det var da en træls omgang. Men kan det ikke være, at det faktisk i sidste ende kan være en god ting? Kan det ikke være, at det "bare" er den udvidelse, der skal til, for at graviditeten kommer lige med det samme? (Beklager, hvis det er mig, der husker forkert, og der ligger noget anden bag, men det kan da være en god forklaring på, hvorfor det ikke er lykkedes endnu?) Kan virkelig godt forstå, det ikke lige var det, du havde håbet på, men håber det løser sig på en okay måde :kys:

Howitz: Hvor er jeg ked af at høre, at anden gang ikke var lykkens gang :( Det kan man jo håbe, den tredje er, og ellers har du en ICSI lidelsesfælle, selvom jeg er nogle måneder bagud, og du forhåbentlig lææænge er gravid, når jeg kommer til :kys: Håber, alle de dumme tanker kommer lidt på afstand.

Ficus; der er ikke noget værre end at føle, at man "spilder" et forsøg. Og slet ikke når alle andre bliver gravide omkring en! (Det burde være forbudt at annoncere den slags overfor folk, der gerne vil være, men ikke er gravide!) Jeg krydser fingre for, at september bliver jeres måned!

Majer: Øv bøv. Håber ens snart kommer, så I kan komme videre derfra :ae:
0
PinkPowerPrincess
Kort karma: 71
Likede indlæg: 263

Indlægaf PinkPowerPrincess » 25. aug 2016, 12:35

Howitz skrev:Undskyld, at der har været så stille fra min side. Vores andet inseminationsforsøg var også negativ og nu er vi igang med det tredje.
Vi ringede til Holbæk, som vi oprindeligt var henvist til, og spurgte om vi stadig måtte komme. Det så de ingen problemer i. Vi har i dag været til et laaannngggttt møde på Holbæk, og det er blevet besluttet, at vi skal igang med ICSI næste cyklus, hvis tredje IUI heller ikke virker. Troede egentlig at de ville prøve med IVF, men da han mener at alt var perfekt ved vores inseminationer, så er det åbenbart bedst med ICSI :gruble: Jeg er rædselsslagen! Både for at jeg heller ikke kan blive gravid med reagensglasbehandling og for alt det jeg skal igennem :trist:

For lige at gnide salt i såret, så føde min svigerinde en af dagene og jeg har lige købt sparkedragt og bamse, som vi skal have med på hospitalet. Jeg har aldrig følt mig SÅ langt fra målet.

Undskyld for mit totale ego/depriindlæg! Jeg kan ærligtalt ikke overskue særligt meget i øjeblikket. Det fylder SÅ meget!

Jeg kan godt forstå dine frustrationer. Synes også reagensglasbehandling er mega træls, og jeg tager mig også nogle tudeture ind i mellem. At være ufrivillig barnløs er altså hårdt for psyken! Ift. om det er IVF eller ICSI, så gør ikke den store forskel for jer - det er kun laborantens arbejde der er anderleds. Men selvfølgelig i forhold til IUI, så er det noget anderledes. Havde håbet for jer at i kunne "nøjes" med det. Jeg sidder lige og tænker på, at jeg ikke håber jeg har skræmt jer der skal igennem reagensglasbehandling med mit dårlige forløb. Vi har været usandsynligt uheldige, normalt går det noget mere smertefrit uden aflyste forsøg osv. Og det gode ved IVF/ICSI i forhold til IUI, er jo at der er større chance for graviditet :)
1
Brugeravatar
MyGirl

Indlægaf MyGirl » 25. aug 2016, 13:01

Jeg er af en eller anden grund jubeloptimist omkring mit forløb - nok grænsende til det naive faktisk, og sætter jo formentlig mig selv op til nogen emotionelle tæv til den tid. Men et eller andet i mig er bare fuldstændig overbevist om, at det er relativ hurtigt overstået, når først vi kommer i gang. Tanken har aldrig strejfet mig, at vi kan risikere ikke at få et barn f.eks. :gruble:

Det gør formentlig en hel del ting følelsesmæssigt lettere lige nu, men tror også, det bunder i, at der stadig er så lang tid til, at det i en eller anden udstrækning er noget fiktivt. Ej, ved ikke, om det giver mening, men det undrer mig faktisk, hvor ok, jeg er. Frygter lidt, det giver bagslag x 1 milliard, hvis det så ikke lykkes indenfor de første forsøg. :S
0
S_imse

Indlægaf S_imse » 25. aug 2016, 14:08

MyGirl skrev:Ihhhh S_imse :( Det var da en træls omgang. Men kan det ikke være, at det faktisk i sidste ende kan være en god ting? Kan det ikke være, at det "bare" er den udvidelse, der skal til, for at graviditeten kommer lige med det samme? (Beklager, hvis det er mig, der husker forkert, og der ligger noget anden bag, men det kan da være en god forklaring på, hvorfor det ikke er lykkedes endnu?) Kan virkelig godt forstå, det ikke lige var det, du havde håbet på, men håber det løser sig på en okay måde :kys:

Jo, det kan sikkert godt være at det er det, der i sidste ende kommer til at gøre mig gravid... Lige nu føles det bare helt håbløst.
Jeg har også for lavt stofskifte, men det er ved at komme på plads... Så forhåbentligt bliver alt godt næste cyklus. Jeg er bare nevøs for om man overhovedet kan åbne op, hvis der er lukket. Men hvis det ikke var muligt ville lægen vel ikke foreslå det - håber jeg :gruble:
0
Brugeravatar
MyGirl

Indlægaf MyGirl » 25. aug 2016, 14:16

S_imse skrev:
MyGirl skrev:Ihhhh S_imse :( Det var da en træls omgang. Men kan det ikke være, at det faktisk i sidste ende kan være en god ting? Kan det ikke være, at det "bare" er den udvidelse, der skal til, for at graviditeten kommer lige med det samme? (Beklager, hvis det er mig, der husker forkert, og der ligger noget anden bag, men det kan da være en god forklaring på, hvorfor det ikke er lykkedes endnu?) Kan virkelig godt forstå, det ikke lige var det, du havde håbet på, men håber det løser sig på en okay måde :kys:

Jo, det kan sikkert godt være at det er det, der i sidste ende kommer til at gøre mig gravid... Lige nu føles det bare helt håbløst.
Jeg har også for lavt stofskifte, men det er ved at komme på plads... Så forhåbentligt bliver alt godt næste cyklus. Jeg er bare nevøs for om man overhovedet kan åbne op, hvis der er lukket. Men hvis det ikke var muligt ville lægen vel ikke foreslå det - håber jeg :gruble:

Det var også lidt min tanke :) Jeg er sikker på, de har måder at ordne den slags på. Hvordan skal jeg ikke gøre mig klog på, men tror på, du nok skal blive "god som ny" Men derfor kan jeg da virkelig godt forstå, at det er røv og nøgler, når man troede, at man ville gå hjem i dag en "HSG rigere" og så stedet kom ud med behov for 2 ture mere til lægen :( Håber det i det mindste går lidt mere glat med tiderne denne gang.
0
S_imse

Indlægaf S_imse » 25. aug 2016, 14:39

MyGirl skrev:
S_imse skrev:

Det var også lidt min tanke :) Jeg er sikker på, de har måder at ordne den slags på. Hvordan skal jeg ikke gøre mig klog på, men tror på, du nok skal blive "god som ny" Men derfor kan jeg da virkelig godt forstå, at det er røv og nøgler, når man troede, at man ville gå hjem i dag en "HSG rigere" og så stedet kom ud med behov for 2 ture mere til lægen :( Håber det i det mindste går lidt mere glat med tiderne denne gang.

Det skal gøres samme cyklus sagde røntgen lægen, så håber virkeligt nogle kan hjælpe med at koordinere det - for jeg har jo ingen ide om hvornår min næste mens er :(
0
Brugeravatar
MyGirl

Indlægaf MyGirl » 25. aug 2016, 15:19

S_imse skrev:
MyGirl skrev:
S_imse skrev:

Det skal gøres samme cyklus sagde røntgen lægen, så håber virkeligt nogle kan hjælpe med at koordinere det - for jeg har jo ingen ide om hvornår min næste mens er :(

Åhhh, den havde jeg ikke fanget! Krydser fingre!
0
Brugeravatar
Marigold
Kort karma: 121
Likede indlæg: 237

Indlægaf Marigold » 25. aug 2016, 18:07

Jeg får ikke rigtig skrevet herinde for tiden. Terminsdatoen nærmer sig og jeg er så indædt vred og frustreret over at kroppen endnu ikke virker og jeg ikke er gravid. Det fylder alle mine tanker.
Det er 4 måneder siden vi begravede vores lille ønskebarn og jeg er så bevidst om, at det var nu jeg skulle have haft hende i mine arme, levende!
Så alt er bare lort herhjemme lige nu og cyklus er stadig alt for kort og jeg kan ikke få en positiv æl test :whine:
0
S_imse

Indlægaf S_imse » 26. aug 2016, 09:35

Så fik jeg snakket med lægen, og blev bedt om at finde en gynækolog, hvor vi gerne vil i behandling hvis det er nødvendigt.
Kan i anbefale nogen, vi bor på Nørrebro i København?
Lige nu overvejer jeg Trianglen eller Copenhagen fertility på lygten.
0

Tilbage til "Graviditet"