Vi der venter på storken!

Mila_H
Kort karma: 6
Likede indlæg: 19

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Mila_H » 2. okt 2016, 11:19

Marioneta skrev:
Mila_H skrev:Tak skal I have.
Jeg er alene, så donoræg er ikke en mulighed, da man ikke må gøre brug af både donorsæd og donoræg. I stedet må jeg satse på, at det vil gå bedre med æggene næste gang..

Dobbeltdonation er muligt i udlandet, men koster nok en jetjager, når man også lige skal til udlandet for at få behandlingen. Men forhåbentligt går det meget bedre næste gang og husk, der er stadig det private. Hvor i landet er det nu, at du er?

Hvad er din FSH? Din AMH må være fin, når du får 7 æg ud. Jeg har virkelig lav AMH og jeg har fået henholdsvis to og et æg ud. Alle blev befrugtet, dog fejlbefrugtet sidste gang, så det forsøg blev afbrudt.

Hvor i forløbet gik de i stå? Du siger at det gik i stå lige op til oplægning, men var det efter to dage eller fem dage? Hvis det er i starten kan det vist også skyldes sæden, hvorimod hvis det er lidt senere, så er det fortrinsvis æggene. Men du bruger jo donorsæd, som skulle være i tip top stand, men du kan jo altid prøve en anden donor.

Medmindre din FSH er skyhøj, så tror jeg ikke, at du har noget at bekymre dig om.

Altså næste gang prøver jeg at skifte donor, og så skal jeg samtidig tage noget ekstra LH-hormon, mener jeg, de sagde. Meningen var, at æggene skulle ligge i "rugemaskinen" i fem dage. Og efter at være befrugtet, gik de i stå lidt efter lidt. Nogle gjorde det ret hurtigt, og det sidste æg gik først i stå på selve dagen for oplægningen.

Min AMH er normal, men den siger jo ikke noget om kvaliteten af æggene.
Håber dog, du har ret i, at jeg ikke har noget at bekymre mig om...

Jeg håber også, at du får held med projektet. Det er simpelthen hårdt, når det hele aflyses.
0
Mila_H

Indlægaf Mila_H » 2. okt 2016, 11:22

PinkPowerPrincess skrev:Mht. dobbelt donation, så har jeg hørt at de koster 20.000 kr. Flybilletten/ophold kommer så oven i. Men altså jeg synes faktisk ikke det er så slemt. Havde troet det var mere, taget i betragtning at det jo er en form for adoption, som jo normalt koster 200.000-300.000. Men jo, selvfølgelig hvis man er vant til at få fertilitetsbehandlingen gratis i DK, så er det en slat penge at skulle spendere :)

Nej, det er jo på ingen måde dyrt. Jeg har hele tiden haft i baghovedet, at jeg ville betale for tre forsg selv, hvis jeg ikke nåede at blive gravid på de re forsøg, jeg får med IVF i det offentlige. Og IVF i sig selv koster den del - og så skal man betale omkring 7-8000 kr pr gang for donorsæden. I det perspektiv er det ikke specielt dyrt med dobbeltdonation, hvis det koster, om du skriver..

Det er i hvert fald rart at have i baghovedet, synes jeg.
Adoption som enlig er en meget svær og lang proces. Og som skolelærer har jeg også mødt min del af senadopterede børn med meget store vanskeligheder. Det skræmmer også en del.
0
Mila_H

Indlægaf Mila_H » 2. okt 2016, 11:22

Er det forresten en lukket/skjult gruppe for kvinder i IVF på facebook?
0
Brugeravatar
Howitz
Kort karma: 67
Likede indlæg: 158

Indlægaf Howitz » 2. okt 2016, 15:07

Mila_H skrev:Er det forresten en lukket/skjult gruppe for kvinder i IVF på facebook?

Ja, den er 100% skjult og lukket :) Du ansøger ved at ansøge den fiktive person Inga Veronica Frederiksen (blomst som profilbillede) som ven, så bliver der sendt en besked med nogle spørgsmål, så de kan se, at det er en seriøs henvendelse :) Du er meget velkommen :D Og også andre som er igang eller skal igang indenfor en månedstid med IVF/ICSI.
0
Brugeravatar
Howitz
Kort karma: 67
Likede indlæg: 158

Indlægaf Howitz » 2. okt 2016, 15:12

PinkPowerPrincess skrev:Howitz: Ååh det er altså fantastisk at være ruger! :lun: Håber krumme er dit kommende barn! :D

Mila: Øv, det var da en trist besked at få. Håber det bare var et dårligt forsøg, og at det ser bedre ud næste gang!

Det er det :lun: Håber virkelig også at Krumme får en chance for at vise hvad den dur til.
Jeg har bare haft SÅ ondt i ryggen og hoften (gammel skade) i to dage. Så voldsomt så jeg sidste gang, da jeg havde de her smerter blev hentet af en ambulance :whine: Har kun taget noget panodil fordi det vist er det eneste jeg må tage. Jeg er SÅ bekymret for om panodilerne og stressen af alle smerterne vil ødelægge det hele, så ægget ikke sætter jeg fast. ØV ØV ØV!
0
Brugeravatar
Marioneta
Kort karma: 98
Likede indlæg: 492

Indlægaf Marioneta » 2. okt 2016, 15:14

Mila_H skrev:
Altså næste gang prøver jeg at skifte donor, og så skal jeg samtidig tage noget ekstra LH-hormon, mener jeg, de sagde. Meningen var, at æggene skulle ligge i "rugemaskinen" i fem dage. Og efter at være befrugtet, gik de i stå lidt efter lidt. Nogle gjorde det ret hurtigt, og det sidste æg gik først i stå på selve dagen for oplægningen.

Min AMH er normal, men den siger jo ikke noget om kvaliteten af æggene.
Håber dog, du har ret i, at jeg ikke har noget at bekymre mig om...

Jeg håber også, at du får held med projektet. Det er simpelthen hårdt, når det hele aflyses.

Så har de dyrket dem til blastocyster. Når et befrugtet æg til blastocyst stadiet, er der rigtig god chance for graviditet, da de dårlige falder fra inden da. Min klinik dyrker alle æg til blastocyster og i 15 % af tilfældene er der ikke æg til oplægning. Dvs. hver 7. behandling ender med ingen blastocyst, så jeg synes ikke, at der er noget specielt alarmerende i at det er sket en enkelt gang for dig. Jeg synes sygeplejersken skal have et los i røven, når hun udtaler sig på den måde.
0
PinkPowerPrincess
Kort karma: 71
Likede indlæg: 263

Indlægaf PinkPowerPrincess » 3. okt 2016, 09:04

Howitz skrev:
PinkPowerPrincess skrev:Howitz: Ååh det er altså fantastisk at være ruger! :lun: Håber krumme er dit kommende barn! :D

Mila: Øv, det var da en trist besked at få. Håber det bare var et dårligt forsøg, og at det ser bedre ud næste gang!

Det er det :lun: Håber virkelig også at Krumme får en chance for at vise hvad den dur til.
Jeg har bare haft SÅ ondt i ryggen og hoften (gammel skade) i to dage. Så voldsomt så jeg sidste gang, da jeg havde de her smerter blev hentet af en ambulance :whine: Har kun taget noget panodil fordi det vist er det eneste jeg må tage. Jeg er SÅ bekymret for om panodilerne og stressen af alle smerterne vil ødelægge det hele, så ægget ikke sætter jeg fast. ØV ØV ØV!

Jeg har læst at det er godt at være syg, eller ligesom fejle noget kroppen skal bruge energi på, da et overaktivt immunforsvar ofte er grunden til at ægget ikke sætter sig fast (i hvert fald hvis man har haft gentagne æo uden held). Så jeg håber det er en god ting :D Stress er selvfølgelig ikke for godt. Hvornår har du egentlig BP? Og har du tænkt dig at teste før?
0
PinkPowerPrincess

Indlægaf PinkPowerPrincess » 3. okt 2016, 09:10

Mila_H Åh ja, det med de sent adopterede bøn vil jeg give dig ret i. Jeg har også gået en lille smule med adoptionstanker siden min livmoderslimhinde blev værre og værre. Men det er netop også det der skræmmer mig så meget. En ting er prisen og den lange ventetid og den psykisk hårde godkendelsesproces. Men det der med at man kun kan blive skrevet op til børn fra 0-3 år er det der bekymrer mig mest, og gør at jeg ikke rigtig har lyst til at adoptere. Og det er jo ikke fordi jeg bare vil have en lille baby fordi de er nuttede, det er netop det med at man ikke ved hvad de har været udsat for, og de kan være skadet i uoprettelig grad.
Embryo adoption/dobbelt donation er en rigtig god mulighed synes jeg. Det dur bare ikke i mit tilfælde hvor det er livmoderslimhinden den primært er galt med. Så faktisk hellere have problemer med æggene :)
0
Brugeravatar
MyGirl
Kort karma: 229
Likede indlæg: 1055

Indlægaf MyGirl » 3. okt 2016, 09:41

Hold nu op an aktivitet. Kan næsten ikke følge med herinde mere :genert:

Der er infomøde for os i næste uge på Herlev. Det er lidt spændende (eller bliver i hvert fald rart at få overstået - google-mamma her ved efterhånden en pæn del om, hvad der skal ske :D ).

Frygter dog lidt for, at komme ud i "intetheden" på den anden side igen. Nu har vi ligesom haft den milepæl, at se frem til, og jeg var overbevist om, at vi ville have modtaget indkaldelse til første samtale, inden infomødet, men må nok indse, det næppe kommer til at ske.. :(

Der er ellers noget rart i at have "næste step i kalenderen", selvom det er ude i fremtiden, men det sker vist ikke denne gang. Jeg tager den tålmodige hat på :jule: (det var umiddelbart den eneste tilgængelige hat :D )

Er holdt helt op med at tro på, at det sker naturligt. Er faktisk mellem æl og mens lige nu, men er stået helt af tælle- og symptomspotterræset, kan jeg mærke. Det tror jeg faktisk, er den god ting. Hopper dog stadig lidt ekstra på kæresten, når æl-smerter og slim begynder at melde sig.
0
Brugeravatar
Ballademager
Kort karma: 347
Likede indlæg: 3446

Indlægaf Ballademager » 3. okt 2016, 14:10

Måtte jeg være med? :genert: Har udfyldt forsideinfo for længe siden :D
0
Forstadskedelig :love:

I'll never know what I'm capable of, if I don't go where I'm scared to be lost...
Brugeravatar
MyGirl

Indlægaf MyGirl » 3. okt 2016, 15:35

Ballademager skrev:Måtte jeg være med? :genert: Har udfyldt forsideinfo for længe siden :D

Jaaaaa, naturligvis :pompom:

Jo flere des bedre.

Der har vist været lidt uro på "trådhåndteringsfronten", men det er bestemt ikke ond mening, hvis du er faldet mellem to stole der, er jeg stensikker på ;) .
1
UndercoverSinglemom
Kort karma: 11
Likede indlæg: 18

Indlægaf UndercoverSinglemom » 3. okt 2016, 18:50

Jeg skylder vist en lille opdatering.
Min skanning viste desværre der ingen liv var i uge 7.

Jeg har sat projektet på pause så, da der er andre ting der lige nu skal være fokus på.

Er ok med det er sådan det er endt, det var bare ikke nu det skulle ske.
0
Brugeravatar
Marioneta
Kort karma: 98
Likede indlæg: 492

Indlægaf Marioneta » 4. okt 2016, 09:42

Okay, jeg er desperat efter at komme i gang igen. Er på dag 24 og ofte er min cyklus omkring 25 dage. Kommer menstruation i de her dage, kommer vores lille efterårsferie i vejen, så jeg håber den bliver lidt forsinket. Det er ikke så mange dage at det drejer sig om. Så jeg går og tænker på min menstruation i håb om at den bliver forsinket, som man jo siger at den kan blive, når man tænker over det :D

Jeg overvejer så også at tage et par stikpiller lutinus, som jeg har liggende. Det er nok lidt mere effektivt end mine tanker :lol2:

Det er da et forsøg værd. Jeg orker ikke at skulle vente en cyklus mere :(
0
Brugeravatar
MyGirl

Indlægaf MyGirl » 4. okt 2016, 09:50

UndercoverSinglemom skrev:Jeg skylder vist en lille opdatering.
Min skanning viste desværre der ingen liv var i uge 7.

Jeg har sat projektet på pause så, da der er andre ting der lige nu skal være fokus på.

Er ok med det er sådan det er endt, det var bare ikke nu det skulle ske.

Det er jeg rigtig ked af at høre :kram:

Men trods alt positivt, at du er okay.

Held og lykke med hvad den næste tid bringer :)
0
PinkPowerPrincess

Indlægaf PinkPowerPrincess » 4. okt 2016, 10:53

Ballademager: Selvfølgelig må du være med (igen). Ja som sagt har der været en del skift i trådholder-tjansen, men nu er det mig der har den. Vil du udfylde formularen igen, så sætter jeg den på forsiden :)

Mygirl: Hvor spændende med infomøde snart, også selvom der ikke er så meget info for dit vedkomne :P Håber der ikke gå længe inden du kan komme rigtig igang. Tænker at det der infomøde da vel må sætte gang i nogle indkaldelser.

Undercoversinglemom: Øv hvor trist, stort kram selvom du er rimelig ovenpå.
2

Tilbage til "Graviditet"