Vi der venter på storken!

Brugeravatar
Marigold
Kort karma: 150
Likede indlæg: 395

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Marigold » 28. okt 2016, 10:56

Ficus skrev:Jeg har det så dårligt. Og for første gang længe, håber jeg ikke jeg er gravid, hvis det her kunne være begyndelsen på morgenkvalme eller lign. :puke:

I går var jeg svimmel og kvalm fra jeg stod op kl 7 til jeg sov kl 23. I dag vågnede jeg kvalm op og har kastet op på en togstation :wacko:

Håber virkeligt det bare er noget mavedims. Skal på en uges forretningsrejse fra i morgen. Kommer til at dø hvis det fortsætter :wave:

Ugen inden jeg testede positiv, ved ca 3+0 var jeg så dårlig med svimmelhed og kvalme at jeg måtte hentes hjem fra arbejde. Jeg var for svimmel til at holde balancen og dermed køre bil. Om det var baby- relateret eller blot et tilfælde er dog svært at spå om!
1
Brugeravatar
Ficus
Kort karma: 101
Likede indlæg: 1313

Indlægaf Ficus » 28. okt 2016, 13:30

Hvis det er graviditet, så var i går 3+2, så det er måske ikke helt dumt.

Min app siger næste mens den 3/11, så vil prøve at holde ud og vente med at teste, til jeg et tilbage i dk hos min kæreste igen.
Er godt nok drænet af al den kvalme. I det mindste har det hjulpet lidt at kaste op i morges :genert: åååhh er så dårlig til at være dårlig. Er den mest mandeagtige syge der findes tror jeg. Frygter allerede for mine omgivelsers(kærestes) tålmodighed, hvis det fortsætter :-D
0
Brugeravatar
Howitz
Kort karma: 94
Likede indlæg: 266

Indlægaf Howitz » 28. okt 2016, 14:21

Nåh, jeg må nok forsigtigt melde mig ud og melde mig ind i terminstråden i stedet :lun:
Vi så det fineste hjerteblink i dag, og alt så ud som det skulle. Det er næsten på årsdagen for min indmeldelse i storketråden :genert:
Rigtig meget held og lykke til jer allesammen. Jeg håber, at vi snart mødes igen i terminstråden :lun:
11
godtnavn
Kort karma: 310
Likede indlæg: 2049

Indlægaf godtnavn » 28. okt 2016, 16:12

Jeg kastede op første gang da jeg var 3+0, det fortsatte til omkring 5+0, så fik jeg et par uger uden og har siden kastet op 2-10 gange dagligt, er 20+6 i dag. Så hvis du er omkring 3+0 kan det godt være graviditetsrelateret :)
0
Brugeravatar
HappyPaww
Kort karma: 305
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 5474

Indlægaf HappyPaww » 28. okt 2016, 16:18

godtnavn skrev:Jeg kastede op første gang da jeg var 3+0, det fortsatte til omkring 5+0, så fik jeg et par uger uden og har siden kastet op 2-10 gange dagligt, er 20+6 i dag. Så hvis du er omkring 3+0 kan det godt være graviditetsrelateret :)

Pyh -stakkel :8: Kender du kønnet? :) Er nysgerrig efter om der er hold i at man er dårligere ved pige-fostre end drenge :)
0
Brugeravatar
Sangius
Kort karma: 222
Likede indlæg: 4703

Indlægaf Sangius » 28. okt 2016, 16:22

HappyPaww skrev:
godtnavn skrev:Jeg kastede op første gang da jeg var 3+0, det fortsatte til omkring 5+0, så fik jeg et par uger uden og har siden kastet op 2-10 gange dagligt, er 20+6 i dag. Så hvis du er omkring 3+0 kan det godt være graviditetsrelateret :)

Pyh -stakkel :8: Kender du kønnet? :) Er nysgerrig efter om der er hold i at man er dårligere ved pige-fostre end drenge :)

Jeg havde næsten slet ikke kvalme, og kastede aldrig op. Fik en pige. Min veninde kastede op dagligt i 8 måneder, og fik en dreng. Jeg tvivler! :)
1
godtnavn

Indlægaf godtnavn » 28. okt 2016, 16:27

HappyPaww skrev:

Jeg får en pige, og det havde min mor gættet ud fra mine opkastninger, hun kastede overhovedet ikke op med mine to brødre, men gjorde konstant med mig. Min bedstemor oplevede det samme. Så måske er det noget der ligger til familier? I så fald håber jeg at få en dreng næste gang :P
1
Lilleluftballon
Kort karma: 26
Likede indlæg: 532

Indlægaf Lilleluftballon » 28. okt 2016, 16:45

HappyPaww skrev:

Blandt de kvinder der har hyperemisis gravidarum er der en velbeskrevet tendens til flere piger. Og dem der bærer piger har det værre og bliver oftere indlagt. Så noget hold er der i det.
Det passede også på mig - havde det klart værre med min datter end min søn. Men det er klart det ikke passer på alle...
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/22663323
1
godtnavn

Indlægaf godtnavn » 28. okt 2016, 17:43

Lilleluftballon skrev:
HappyPaww skrev:

Blandt de kvinder der har hyperemisis gravidarum er der en velbeskrevet tendens til flere piger. Og dem der bærer piger har det værre og bliver oftere indlagt. Så noget hold er der i det.
Det passede også på mig - havde det klart værre med min datter end min søn. Men det er klart det ikke passer på alle...
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/22663323

Det er afgjort! Min pige i maven må kun få lillebrødre :lol:
0
Brugeravatar
ina
Kort karma: 240
Likede indlæg: 1453

Indlægaf ina » 28. okt 2016, 18:03

Jeg har prøvet at få begge køn og synes ikke rigtig der var nogen forskel på graviditeterne. :D
0
Brugeravatar
Bøtte
Kort karma: 686
Likede indlæg: 3967

Indlægaf Bøtte » 28. okt 2016, 18:16

ina skrev:Jeg har prøvet at få begge køn og synes ikke rigtig der var nogen forskel på graviditeterne. :D

Sjovt, så forskelligt det er.

Jeg skal umiddelbart (satser på 4 scanninger ikke tager fejl) have to af samme køn (piger) og har har haft to forskellige graviditeter med meget forskellige gener (og en del af dem). Ingen gener har været ens udover plukveer hele vejen i gennem.
0
S :lun:
V :lun:
Brugeravatar
ina

Indlægaf ina » 28. okt 2016, 18:22

Bøtte skrev:
ina skrev:Jeg har prøvet at få begge køn og synes ikke rigtig der var nogen forskel på graviditeterne. :D

Sjovt, så forskelligt det er.

Jeg skal umiddelbart (satser på 4 scanninger ikke tager fejl) have to af samme køn (piger) og har har haft to forskellige graviditeter med meget forskellige gener (og en del af dem). Ingen gener har været ens udover plukveer hele vejen i gennem.

Jeg har haft madlede, let kvalme, ekstrem træthed og ømme bryster som symptomer indtil uge 12 ved begge. Problemer med bækken (ikke fuldstændig bækkenløsning, men mange smerter) og halsbrand efterfølgende ved begge. :D
0
Brugeravatar
ina

Indlægaf ina » 28. okt 2016, 18:22

Jeg har endda født begge gange 39+6. :D
0
Brugeravatar
Ficus
Kort karma: 101
Likede indlæg: 1313

Indlægaf Ficus » 28. okt 2016, 18:35

Min mor har egentlig også snakket om at det var noget hårdere at være gravid med mig, end mine 3 brødre :P så det kan da godt være der er noget om det.

Kæresten er uopfordret kommet hjem med 4 forskellige slags graviditetstest. For han var selv kommet frem til at det måtte være derfor jeg var sløj. Han var 3 steder før han fandt en der hed noget med tidlig, men han købte noget alle stederne, for at ekspedienterne ikke skulle synes han var underligt :lol:

Nå, men for at det ikke var forgæves, tog jeg den der skulle kunne måle ca. 8 dage før mens(3/11), og den er i hvert fald negativ. Tænker at det dog måske godt kan være alligevel, når det er så længe før. Har dog sagt at jeg ikke har tænkt mig at teste yderligere før jeg er gået over tid, andet virker fjollet.

Så nu nyder jeg bare lige de medlidenheds-chips han også havde med hjem :-D
3
Brugeravatar
ina

Indlægaf ina » 28. okt 2016, 18:39

Ficus skrev:Min mor har egentlig også snakket om at det var noget hårdere at være gravid med mig, end mine 3 brødre :P så det kan da godt være der er noget om det.

Kæresten er uopfordret kommet hjem med 4 forskellige slags graviditetstest. For han var selv kommet frem til at det måtte være derfor jeg var sløj. Han var 3 steder før han fandt en der hed noget med tidlig, men han købte noget alle stederne, for at ekspedienterne ikke skulle synes han var underligt :lol:

Nå, men for at det ikke var forgæves, tog jeg den der skulle kunne måle ca. 8 dage før mens(3/11), og den er i hvert fald negativ. Tænker at det dog måske godt kan være alligevel, når det er så længe før. Har dog sagt at jeg ikke har tænkt mig at teste yderligere før jeg er gået over tid, andet virker fjollet.

Så nu nyder jeg bare lige de medlidenheds-chips han også havde med hjem :-D

Håber på en en positiv test til dig om 8 dage. :)
0

Tilbage til "Graviditet"